Aihe: Haaverit soittaessa
1 2 3 4
Jaska
07.06.2003 16:06:17
Ei nyt liity varsinaisesti haavereihin mutta tosta olkapään kipeytymisestä tuli mieleen että aina kun oon hierojalla ni on oikea puoli selästä enemmän jumissa...
super perkele
11.06.2003 15:53:54
Spinal tapissa rumpali räjähti.
siinä on kunnon haaveri
Cimble
15.06.2003 13:22:29
Joo tämmösiä diagnooseja:

-Kapula osuu soiton huiskeessa otsaan/päähän/huuliin/silmään

-Sormet karahtaa virvelin kanttiin ja "roiskis-ilmiö"

-Huonona päivänä vaihdat penkin asentoa ja istut siihen niin että varvas jää jalan alle ja kynsi murtuu

-Rummut voi vammautua myös esim niin että kun olet juuri ostanut kalliin bassarinkalvon ja alat soittaa niin pedaalin nuija lähtee irti ja pelkkä tikku menee läpi siitä kalvosta. Tämä tapahtuu tod.näk. juuri kalvon eka soittokerralla.
Leppis
15.06.2003 20:27:21
No eipä onneksi mitn suurempia haavereita. Sormille on tosiaan tullut reippaamminkin mätkittyä, ja joskus neljässilla kun soittelee alkaa kapula nousta turhankin korkialle ja naps piähän korvan lähellehän se sitten napsahtaa.

Joskus myös olen saanut jalkapöytään mustelman bassarin pedaalin nuijasta. *hmm* Ei tyylissä varmaankaan mitn vikaa ;)
*onhan se ihan söpö mutta se kusee kädelle*
Bacchus
16.06.2003 01:11:55
Huitasin eilen itseäni helvetin kovaa nenään, en tiedä johtuiko hullusta läiskimisestä vai nenäni koosta, luultavasti molemmista. Vähän tämän jälkeen bändimme kitaristi heilu kapulat kädessä ja löi mua uudestaan nenään. Että semmoista...

Silmäänkin on joskus tullut tökkäistyä, ja muualle päähän, niin ja käsille lyöntejä nyt on tapahtunut tottakai. Onneks ei mitään isompaa kuitenkaan oo käyny, niinku kaverillani- jolla ei hirveän kehuttava soittotekniikka ole- lensi kapulasta iso lastu suoraan silmään ku se sopivasti läiski virvelin kanttia. Silmä veresti viikon sen jälkeen...
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Vikmani
16.06.2003 23:23:14
yksi musakauppias oli mätkinyt hiilikuitukapuloilla ja saanut kummatkin ranteensa poikki. kummallista!
get up offa that thing. It makes you feel better.
Alpha
09.07.2003 19:28:34
-Rummut voi vammautua myös esim niin että kun olet juuri ostanut kalliin bassarinkalvon ja alat soittaa niin pedaalin nuija lähtee irti ja pelkkä tikku menee läpi siitä kalvosta. Tämä tapahtuu tod.näk. juuri kalvon eka soittokerralla.

Jeps tää on mullekkin sattunut ja vielä keikalla...tyylikkäästi vedin setin loppuun ilman basaria.

Muutenkin ihmeesti löystyy tosta pedaalista toi nuijan mutteri...mutta siihen on niin kiintyny, et en ainakaan viekä IC:aa mene ostamaan...nykyinen siis Camco.
Tama drums, Paiste cymbals & Vic Firth sticks forever...
Wiitala
09.07.2003 20:22:12
Joskus muutama vuosi takaperin fillasin itseltäni melkein silmän puhki. Onneksi kapula osui vain silmäkulmaan. Laastarilla selvisin...
Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä.
Alpha
10.07.2003 00:15:07
Muutenkin ihmeesti löystyy tosta pedaalista toi nuijan mutteri...mutta siihen on niin kiintyny...

Siis en tuohon nuijan mutteriin, vaan pedaaliin...:o)
Yrtti
10.07.2003 11:36:12

Pienen tauon jälkeen on aina sormet rakoilla kun alkaa soittelemaan. sitten pitää oottaa että niistä muodostuu kovettumat joita pitää sitten pitää kovana ettei taas ole tuskaa. olen onnistunut kapuloilla kerran lyömään munillenikin niin että sikiönä vietin hetken aikaa. polviin sattuu joskus myös, kuten naamaankin. rystyset joskus kans verillä ja siten myös sitten kalvot. myöskin tauon jälkeen kramppaa käsivarsi sekä peukalot. kerran puotin pikkutomin pottuvarpaan päälle niin että kynsi lähti irti ja kerran astuin peltisaksitun pellinpalasen päälle sukkasillaan.
manix
10.07.2003 12:27:13 (muokattu 10.07.2003 12:31:02)

Pienen tauon jälkeen on aina sormet rakoilla kun alkaa soittelemaan. sitten pitää oottaa että niistä muodostuu kovettumat joita pitää sitten pitää kovana ettei taas ole tuskaa.

Tuo on todella tuttua täälläkin.

Aijoo, rumpusetin mukana tullut rumpuavain on muuten ihan toimiva laite mutta siihen kahvaan on porattu tehtaalla reikä ilmeisesti narun läpipujottamista varten. Sen reijän reunat ovat niin saakelin terävät että useammin kuin kerran olen saanut peukalostani nättejä pieniä makkarasiivun näköisiä siivuja irti. Sitäkään haaveria ei sitten huomaa touhutessa ennen kuin alkaa ihmettelemään että miksi händy tarttuu joka paikkaan kiinni? Jaahas, koko käsivarsi punaisena verestä, kivaa.
"The problem with America is stupidity. I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?" - Jonkun tyypin kommentti @ bash.org
Paas
10.07.2003 13:37:18
Pienen tauon jälkeen on aina sormet rakoilla kun alkaa soittelemaan. sitten pitää oottaa että niistä muodostuu kovettumat joita pitää sitten pitää kovana ettei taas ole tuskaa. olen onnistunut kapuloilla kerran lyömään munillenikin niin että sikiönä vietin hetken aikaa. polviin sattuu joskus myös, kuten naamaankin. rystyset joskus kans verillä ja siten myös sitten kalvot. myöskin tauon jälkeen kramppaa käsivarsi sekä peukalot. kerran puotin pikkutomin pottuvarpaan päälle niin että kynsi lähti irti ja kerran astuin peltisaksitun pellinpalasen päälle sukkasillaan.

Sulla on kyllä ollu tuskasta tuo rummunsoitto. Mulla ei onneksi ole ollut ihan noin kamalia haavereita :)
Mikko A
10.07.2003 14:34:24
olen onnistunut kapuloilla kerran lyömään munillenikin niin että sikiönä vietin hetken aikaa.

no jo pitää olla isot kassit että niihin osuu =)
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
jussiohman
10.07.2003 15:01:16 (muokattu 10.07.2003 15:01:38)
Tuleeko teille koskaan suonenvetoja jalkoihin, esim tuplapoljennosta? Mulla alkaa sillein pakottamaan pohjetta.
Keep the beat going. Make the world a funkier place.
Alpha
10.07.2003 16:26:09
Sanottakoon nyt tässä, et en itekkään ole pitkään aikaan päässy paukuttaan ja intoa ois niin maan prklsti...ja senhän tietää ku pääsee rumpujen taakse ni taas on sormet auki.

Pitäs päästä kokeileen tuota Thomanilta hankkimaani Meinlin 10" Splash/18" China-settiä.

Eli kyllähän noi perus jutut on hanskassa, mut tauon jälkeen on jälleen tekniikka hakusessa...
Elcaco
10.07.2003 16:53:06
Minullepa kerran kävi niin, että innoissani onnistuin lyömään oikeaan silmäkulmaan ja siellä sijaitseviin kolmeen lävistykseen. Ai jumalauta, että kirpaisi. Yksi pyörähti melkein irti ja verta tuli niin perkeleesti=( Himassa harjoitellessani kapuloilla reisiin on tullut monasti napsautettua ikävästi kasseille. Kyllä siinä Jumalan olemassaolon kyseenalaistaa erään jos toisenkin kerran...
Yrtti
11.07.2003 10:44:25

Et edes uskoisi... :)
petkle
12.07.2003 04:45:35
Monta viikkoa ihmettelin, kun kämmenselkään ilmestyi huomaamatta verisiä rupia. Taisipa olla rumpujen vanteet asialla. Kapulat on välillä naamassa, ja osa filleistä tulee reisille. Ikävin kokemus on kun oli päässä narulla yhdistetyt korvatulpat, enkä ollut muistanut pistää sitä narua niskan taakse (opin kerrasta). Mättäessä sitten oli kapula väärällä puolella narua ja korvat ilmoittivat etteivät tykänneet siitä tulppien poiskiskomistyylistä.
JoPa
16.07.2003 14:32:15
Jotenkin tuntuu uskomattomalta että onnistuu lyömään itseään naamaan mutta niin mulle käy melkein joka päivä!!! lol
"Tosta poikki", sano Isildur..
petmv
17.07.2003 21:42:06

Saatikka sen jälkeen kun niihin on kolauttanut 8-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)