Aihe: Tony Royster
1 2 3
Epämuusikko
09.06.2003 23:16:32
Huhhuh mitkä taustat!! Ei oo missään play-along-
kirjassa/levyssä noin karseita taustoja......

Kai joku tuosta oli sitä mitä jotkut nimittävät latin-
musiikiksi. Mitä nyt tuolta tomareiden ja chinojen
ja tuplabasareiden vätkyttämiseltä erotti. Millä ovat lapsem-
me kasvaneet? ei yhden yhtä clavéta eikä cascaraa
kuultu koko demon aikana (siis rumpalin toimesta).
Tämäkö on sitä lattaria? EI!!
www.stileproject.com
T Mustonen
10.06.2003 02:02:36
Joku todiste olis tietty kiva kuulla, vaikka makuasioista onkin kyse.

Hmph.
Uskoisin, että tuommoisella tekniikalla, kokemuksella, monipuolisuudella, taidoilla ym. Roisteri osaisi myös groovatakin. Vai luuletteko te tosiaan, että jätkä on koko elämänsä opetellut joitain rudimenttejä tai muuta kikkailua ja Dennis-setä on vaan seissyt vieressä, että "juu jätetään se svengi nyt sitte taas väliin, katotaan tuosta nyt ensin nuo triplaiskut ja kapulanpyöritys"?

Ei mulla tietenkään mitään todeisteita ole heittää tiskiin. Eihän mulla nyt tuon jätkän levyjä oo, eihän tuommoista lätynpaistomusiikkia jaksa tosissaan kukaan kuunnella mutta olisi perkeleen kummallista, jos esimerkiksi Chambers tai kuka tahansa miekkosen uraa vauhdittanut ei olisi puuttunut mahd. grooven puuttumiseen. Äijän ympärillä on varmasti pyörinyt toinen toistaan taitavampia rumpaleita jotka kyllä olisivat asiasta huomauttaneet.

Flamebait:
Muutenkin omaa taitamattomuuttaan tupataan kompensoimaan nurisemalla tekniikkahirmujen groovaamattomuudesta. Todellinen peniksenjatke siis.
"No ossaahan se kaikkea mukahienoa kilistelyä, mutta ootappa ku lyyään äijälle moposetti eteen nii eipä ennää lähekkää.."
Juu-u.

No ei se ainakaan noista näytteistä välity. Erittäin tulehtunutta matskua...

Vähän sama kuin minä sanoisin ainoastaan South Of Heaven -biisin kuultuani, ettei Dave Lombardo osaa polkea tuplaa kovinkaan nopeasti.

Mutta joo. Makuasia, antaa olla. En minäkään äijän musiikkia ole paria klippiä lukuunottamatta kuullut, mutta uskaltaisin väittää, että se groovekin on Tony-pojalla hallussa.
Huumori on vakava asia.
Speedy
10.06.2003 10:29:57

kokemuksella

Jos hää on nyt 20, soittanu kolmevuotiaasta, eli siis nopeasti laskettuna 17 vuotta.. Ja tuskin kovin aktiivisesti missään bändeissä ensimmäiseen 7-10 vuoteen.. Joten sitä, mitä MÄ katson kokemukseksi, niin hällä on bändisoitossa mun teorian mukaan noin 7-10 vuotta.. ei siinä nyt kauheen kokenut vielä ole.. Eikä mun mielestä kokemusta voi opettaa, ei edes Chamberssi..=I

Ei sillä, enmä sanos, että toi Tony huono ois, ainakaan tekniikan ja motoriikan osalta, groovesta ja muusta en osaa sanoo, kun en oo kuullu.. Ja enkämä sitten taas vastaavasti tiedä, että onko se parempi rumpalina verraten johonkin muuhun yhtä kauan, ja innokkaasti soittoläksynsä opetelleeseen vaikka nelikymppiseen mieheen..=I Mutta ihmelapsihan son ollunna, eihän siitä pääse mihinkään..
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Jaska
10.06.2003 12:36:49
Mutta se on varma että ei siitä mitään Weckliä tuu vaikka Weckliki oli "ihmelapsi.
Mikael
10.06.2003 12:45:33

Mutta se on varma että ei siitä mitään Weckliä tuu vaikka Weckliki oli "ihmelapsi.

toivotaan niin : )
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Roberto
12.06.2003 11:54:50

toivotaan niin : )

Miks hymiö? :)))
HCW
12.06.2003 13:09:31
Olen kuullut,että Tony jättää soittamisen ja alkaa opiskelemaan lääketiedettä. Tätä se teettää kun vanhemmat laittaa 3v.penskan soittotunneille. 25v. voi sitten kysyä itseltään että, "mihin vittuun se nuoruus hävisi.Ai niin se meni soittaessa"

En kritisoi nuorena alettua soittoharrastusta, mutta ikäväkseni olen huomannut että liian nuorena alettu soittaminen tappaa motivaation.
Mikael
12.06.2003 14:51:17

Hmph.
Uskoisin, että tuommoisella tekniikalla, kokemuksella, monipuolisuudella, taidoilla ym. Roisteri osaisi myös groovatakin. Vai luuletteko te tosiaan, että jätkä on koko elämänsä opetellut joitain rudimenttejä tai muuta kikkailua ja Dennis-setä on vaan seissyt vieressä, että "juu jätetään se svengi nyt sitte taas väliin, katotaan tuosta nyt ensin nuo triplaiskut ja kapulanpyöritys"?

Tekniikka ei todellakaan ole mikään todiste groovesta. Ei olisi mitenkään ennenkuulumatonta tässä maailmassa, että tekniikkahirviöllä ei ole omaa tyyliä, groovea eikä mitään sanottavaa ja tätä kompensoidaan sitten älyttömällä sirkustemppuilulla, jolla ei ihan hirveästi ole mitään tekemistä minkään musiikin kanssa. Olkoon opettajan ihan kuka tahansa.

Ei mulla tietenkään mitään todeisteita ole heittää tiskiin.

Niitähän tässä vähän kaipailtaisiin, koska kaikki näytteet mitkä jäbästä löytyy on pelkkää wannabee-nyky-grb-skeidaa.

Flamebait:
Muutenkin omaa taitamattomuuttaan tupataan kompensoimaan nurisemalla tekniikkahirmujen groovaamattomuudesta. Todellinen peniksenjatke siis.

Ihan samaa voisi sanoa toisinpäin: Musiikillista mitäänsanomattomuutta tupataan kompensoimaan teknisellä kikkailulla ja vähempiteknisen soitannan aliarvioinnilla. Itselläni ei ainakaan ole mitään harhaluujoja omasta taitavuudesta, mutta se ei pakota ihailemaan kaikkia teknisesti taitavampia. Ongelmahan tässä on tietenkin se, että groove, tyylitaju ja "hyvä soitto" ovat niin subjektiivisia käsitteitä ja ihmisten maku niin moninainen, että samanlaista suorituksen mittaamista on vaikea suorittaa kuin tekniikan osalta.

Vähän sama kuin minä sanoisin ainoastaan South Of Heaven -biisin kuultuani, ettei Dave Lombardo osaa polkea tuplaa kovinkaan nopeasti.

Herra Lombardoltahan löytyy muutakin kuunneltavaa ja tuo ko. biisi on tuskin Daven kotisivulla ainoana näytteenä miehen soitosta (vai onko?).
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
T Mustonen
13.06.2003 03:06:00
Tekniikka ei todellakaan ole mikään todiste groovesta.

Tietenkään tekniikka ei ole mikään todiste groovesta. Ehkä tuo olisi pitänyt jättää sanomatta, mutta ymmärtänet, että jos joku osaa vähän muutakin kuin peruskompin, osannee hän yleensä myös groovata.

Olkoon opettajan ihan kuka tahansa.

Pointti oli lähinnä siinä, että Chambersin tasoinen isäntä olisi varmasti kiinnittänyt huomiota grooven puuttumiseen ja tehnyt asialle jotain. Ei ammattirumpaliksi aleta, ellei soitto svengaa, ainakaan jazzpiireissä. Kai?

Niitähän tässä vähän kaipailtaisiin, koska kaikki näytteet mitkä jäbästä löytyy on pelkkää wannabee-nyky-grb-skeidaa.

Saa kai niitä levyjä kaupasta tai DC:sta joltain djääz-hubilta, jos välttämättä haluaa kuulla? Tuskin äijän levyltä mitään suoraa komppipätkää löytyisi, eli siinä mielessä svengin arviointi peruskompin perusteella voisi olla hankalaa.

Ihan samaa voisi sanoa toisinpäin: Musiikillista mitäänsanomattomuutta tupataan kompensoimaan teknisellä kikkailulla ja vähempiteknisen soitannan aliarvioinnilla.

No niin tietenkin. Kummasta syyttelyä vain näkee ja kuulee enemmän? Edelleen flamebait: kateus on etenkin suomalaisissa usein meleko isoa luokkaa...

Tuntuu vain, että aina, kun joku hieman teknisempi kaveri soittaa, on joku heti natisemassa groovesta ja sen mahdollisesta puuttumisesta. Ettekö muka ole huomanneet? Tuo oli yleensäkin syy miksi avasin sanaisen arkkuni. Tälläkin laudalla varmasti monikin väittää ja uskoo omaavansa kyvyn svengata. Minkä takia Royster ei osaisi? Siksi koska hän on todennäköisesti teknisempi kuin suurin osa täällä vaikuttavasta porukasta? Ei ei poijjaat. Jos nyt noiden klippien perusteella ei svengaavuudesta saanutkaan oikein kuvaa se ei tarkoita, että asia todellakin olisi niin.

Itselläni ei ainakaan ole mitään harhaluujoja omasta taitavuudesta, mutta se ei pakota ihailemaan kaikkia teknisesti taitavampia.

Tietenkään ei. Eikä tässä todellakaan ole kyse siitä, että minä istuisin kotona lerssi kädessä kuuntelemassa kaikenmaailman leipojia - päin vastoin monet turhanpäiväiset rupeltajat lähinnä vituttavat. (Kävin muuten toissapäivänä katsomassa Oulussa erästä Beatles -coverbändiä jonka rumpali ei ollut lähelläkään kikkailevaa tekniikkahirmua. Toimi kuin muna pil... öh, no toimi.) Mutta en myöskään suinpäin syyttele tai kyseenalaista minua taitavampien soittajien groovauskykyä suoriltakäsin muutaman näytteen perusteella.

Ongelmahan tässä on tietenkin se, että groove, tyylitaju ja "hyvä soitto" ovat niin subjektiivisia käsitteitä ja ihmisten maku niin moninainen, että samanlaista suorituksen mittaamista on vaikea suorittaa kuin tekniikan osalta.

Totta. Siitä asiasta jankkaaminen on pirun turhaa. Mutta nyt on lähinnä kyse siitä, olisiko mitenkään mahdollista, että Royster osaisi myös svengata, vaikka nuo klipit eivät teekään hänelle kovin suurta oikeutta vaikkeivat ole huonojakaan.

Herra Lombardoltahan löytyy muutakin kuunneltavaa ja tuo ko. biisi on tuskin Daven kotisivulla ainoana näytteenä miehen soitosta (vai onko?).

Jaa, onko Lombardolla tuo biisi sivuillaan näytteenä? En tiennytkään, ikinä en ole siellä käynyt. Tuli vain ensimmäisenä mieleen kun mietin biisiä, missä ei olisi hirveää tukutukua. Ja niin, saahan noita Roysterin levyjä kaupasta kai, jos haluaa kuulla enemmän.

Vaan eipä siinä, jos joku minulle todistaa, ettei Royster todellakaan osaa groovata, niin silloin hän on oikeassa ja minä "hävinnyt." En minä huvikseni jankkaa, mutta tuo ainainen "tuo ei varmana osaa svengata" -natina oli minulle kuin mato kalalle. Enkä minä Roysteria mitenkään yritä puolustella. Ei me kavereita olla, haha. Tässä asiassa olen vain lähinnä tikkuna kynnen alla.
Huumori on vakava asia.
Speedy
13.06.2003 10:45:33

jos joku osaa vähän muutakin kuin peruskompin, osannee hän myös groovata.

Noo.. en nyt ehkä sanos ihan noinkaan..=I
T Mustonen
13.06.2003 15:46:41
Noo.. en nyt ehkä sanos ihan noinkaan..=I

Miksi jätit quotestasi pois kirjoittamani yleensä -sanan?

Vastaanpa samalla lyhyesti myös tuohon aiempaan viestiisi. Eli kyllä minusta kymmentä vuotta bändisoittoa voi jo sanoa kokemukseksi. Muuten ei viestissäsi tuntunut olevan juurikaan sanottavaa.

Minä tarkoitin Roysterin kokemuksella sitä, että jätkä on soitellut jo aika kauan. Ja miten se groove kehittyy ellei soittamalla? Hah, ja muuten: miten te olette opetelleet tai oppineet groovaamaan? Soittamisella? Svengireeneillä? Samaa kauraa ne ameriikan ihmeetkin puree kuin mekin, ja päin vastoin.
Huumori on vakava asia.
Speedy
13.06.2003 18:23:49 (muokattu 13.06.2003 18:26:28)

Miksi jätit quotestasi pois kirjoittamani yleensä -sanan?

No kun joku valopää oli keksiny tunkia sinne väliin tolleen kursivoidulla hianosti sen "yleensä" sanan, nii se ei sitte tullu siihen.. pahoittelen..

Vastaanpa samalla lyhyesti myös tuohon aiempaan viestiisi. Eli kyllä minusta kymmentä vuotta bändisoittoa voi jo sanoa kokemukseksi. Muuten ei viestissäsi tuntunut olevan juurikaan sanottavaa.

No nii nii.. mutta entä se, joka on soittanu 20 vuotta, tai 30 vuotta..??

Minä tarkoitin Roysterin kokemuksella sitä, että jätkä on soitellut jo aika kauan. Ja miten se groove kehittyy ellei soittamalla? Hah, ja muuten: miten te olette opetelleet tai oppineet groovaamaan? Soittamisella? Svengireeneillä? Samaa kauraa ne ameriikan ihmeetkin puree kuin mekin, ja päin vastoin.

Mun mielestä kokemus on sitä, että osaa soittaa tyylitajun mukaan, oikealla volumella oiskeassa paikassa, osaa soittaa hiljaa siis, ja kovaa.. Osaa virittää rumpunsa tilanteeseen sopivaksi, siis musiikkiin sopivaksi, osaa valita oikean rummun/symbaalin oikeaan paikkaan. Osaa rakentaa hyvin soivan setin hevi-, rokki- tai jazzkeikalle. Osaa soittaa nuotista, mutta myös ILMAN nuottia, kaikki ei sitäkään osaa.. Osaa kuunnella bändiä, jazzissa erityisesti on tärkeää osata kuunnella bändiä. Osaa toteuttaa myös muitten toiveita soitannollisesti, ja saundillisesti, esim tuottajan, kapellimestarin, solistin yms. taholta.. Osaa kuunnella bändiä myös siten, että osaa päätellä, mitä tulee seuraavaksi, kun tuo nyt soittaa nuin.. ja kun tuo alkaa tekemään tota, niin tod.näk. jotain tapahtuu.. Osaa luovia, jos joku ei keikkapaikalla olekkaan niinkun se on olettanut olevan, ei mene siis sormi suuhun kinkkisessäkään paikassa. Ja yleensäkkin yleistä "nerokkuutta" ja käytännollisyyttä...

Mm. tuota on mun mielestä kokemus. Kokemuksella ja groovella ei mun mielestä ole mitään tekemistä keskenään.. Tai no toki ne kumpikin kehittyy ajanmittaan yhdessä käsikädessä..=I Mutta kokemusta ei musta voi oppia, ei muutakun tekemällä.. Vaikka voishan joku kirjottaa kirjan, "Näin tulet kokeneeksi".. siin oiski ideaa, taidanki rueta kirjottamaan..=)
Epämuusikko
13.06.2003 21:59:34
Älkää tapelko, Suke ja Lese. Kiss and Make up!

Groovettaahan toi paikoitellen kuin hirvi. Paikoitellen ei
yhtään. Kaikilla rumpaleilla on taipumusta tällaiseen
käytökseen. Itse keskityn jälkimmäiseen :)
www.stileproject.com
Speedy
13.06.2003 22:31:10

Lese

Taas toi kummittelee, kenet minulla on kunnia tuntea..??
Epämuusikko
14.06.2003 18:35:44
No se schlagspelare joka EI ollut Lindqvist. Muistakko?!?
www.stileproject.com
J. Cool
14.06.2003 19:48:12

heh sota pystyyn. miten täs käyki aina niin et joku pistää pommin vireille laittamalla jonku kovan äijän nimen topikkiin. ja joka ******:n kerta siitä tulee taistelu et osaako äijä soittaa vai ei. kumma homma.
musta toi homma toimii. tylsiähän nuo biisit on mut kyllä IMO tony _solistin_ hommansa hoitaa. aina kaikki teknisesti kovat haukutaan täällä lyttyyn. en kyllä tajua niitä wecklin haukkujiakaan. kuunnelkaa vaikka liveveto chick corea acoustic band - spain ja haukkukaa perään. kateus tai jotain.

vähän erilalla soittaa ku mitä yleensä näkee/kuulee mut onko se nyt heti huono? ainakin toi 3.mp3 42s kohdalla tuleva rumpufilli on just tämän instrumentin hienointa herkkua. kyl tos on munkin makuun vähän liikaa kikkailua mut ei nyt noin pahasti ku mitä saa lukea. olli hait sitä cascaraa/clavea ilmeisesti tohon 3.mp3..? ei tos basistikaan kyl mitään latiniksi luettavaa vedä et ei se nyt välttämättä sitä latinia vaatis - siis mun mielipide.. siinähän kyllä lähtee - ontuvasti - songo käyntiin just ku klippi katkeaa et latiniin päin oli biisi kaiketi menossa...

kyllä toi äijä on timensä opiskellu. melkee wecklimäisen tarkka. ja chamberssin vaikutteet näkyy kyllä selkeesti.
vähän outo fuusiomeininki mut kyllä tätä kuuntelis vastapainona nöyrille biittibiiseille.

en kyllä menis omilla aamuillani haukkumaan tällasta jätkää pystyyn. varsinkaan noin pienillä klipeillä. mut näköjään paikalla on syvän kokemuksen alalta omaavia jätkiä joilla on munaa pistää kovatkin starat lyttyyn. hyvä hyvä. ootan innolla ku joku osuu mun keikalle ja sit saan lukea täältä et turha tiluttaja ja sooloki oli huono.

aselepo?
Epämuusikko
14.06.2003 22:33:32
En minä vaan nuo muut

Kyllä muaki pistää vihaksi taistella näistä asioista, joskus vaan tulee
tarve sanoa jotain, vaikka en ehkä se suurin riidankylväjä tässä ollutkaan.
Tuon ikäiseksi tuo tyyppi on edelleen guru, mutta tuo ainainen mäiske.......

Eniten mua ehkä tuossa klipissä ärsytti se että siinä soitettiin sähkörummuilla.
Vaan käykää kuuntelemassa Dennis Chambersin audiopätkä Clavian
sähkörumpudemosta. Siinä on eri ääni kellossa. Saa noista vehkeistä
nyanssejakin. Kuka saa kuka ei. Minä en :P (oon koukussa noihin saatanan
hymiöihin)
www.stileproject.com
Speedy
14.06.2003 23:43:52 (muokattu 14.06.2003 23:51:49)

No se schlagspelare joka EI ollut Lindqvist. Muistakko?!?

Ai SE..=) (sikapossu vai mikä olikaan..)
Speedy
14.06.2003 23:51:29

en kyllä tajua niitä wecklin haukkujiakaan. kuunnelkaa vaikka liveveto chick corea acoustic band - spain ja haukkukaa perään. kateus tai jotain.

Wekkeli on rulaa..=) Onks toi spain siis se levy, vai se biisi?? Onkse se siin Alive levyllä, kun ei nyt jaksa muistaa.. Mut kuitenki hyviä wekkelin sooloja tulee tolla Alive levylläkin..=) Mut suomalaiset on kateellisia, etkö oo viel huomannu.. Se on katto hirviästi pois joltain, kun joku teini soittaa mielettömän hyvin (oikeesti) amerikan maalla, niin se voi joltain myös hyvältä rumpalilta täällä peräpohjolassa olevalta viedä monta keikkaa.. se on paljon pois se..=I

vähän outo fuusiomeininki mut kyllä tätä kuuntelis vastapainona nöyrille biittibiiseille.

Jossain oli sen klippejä jostain biiseistä, oisko ollu rumpalit.net sivulla. Tietääköön kukaan onko ne joltain levyltä, vois ihan mielenkiinnosta tilata, josko sieltä tulis sitä grooveakin..=)

turha tiluttaja ja sooloki oli huono.

Voiko rumpalikin tiluttaa??
J. Cool
15.06.2003 12:01:42

...eikun hups

puhuitte näköjään tosta sähkösettivideosta... joo luulin et oli kyse noista www.tonyroysterjr.com -> sounds mp3-pätkistä
hehe joo olis voinu lukee vähän tarkemminkin.

sori olli. sain katottua kans ton videon, kyllä, tosi hirveät taustat ja ehdottomasti clave-cascara -linjaa huutaa ku hullu puuroa. aika tylsästi räiskii menemään, ei ton perusteella kannata sanoo mitään...
sähkösetillä ei muutenkaan voi tehdä paljon mitään verrattuna aukustiin. olin iteki aivan pihalla ku piti vetää eka kertaa sähkösetillä. ja tuo näytti olevan sen verran huono setti että ties vaikka ei olis saanu edes rim tappeja/shotteja - jolloin on aika tympeä vetää mitää lattaria..

speedy: tottakai :D tilutus on sitä teknisen tason väläyttelyä.
eikö siellä päin puhuta tiluttamisesta? autotilutus - kässärikikkailua talvella.. ei? damn :/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)