Aihe: korvatulpat
1 2 3 4
lateq
30.06.2003 02:11:03
Mun nykysillä raksa-kuulosuojaimilla ei kuule kunnolla basaria kun se leikkaa sen verran tehokkaasti ala-taajuuksia.

Mitkä ne semmoset kuulosuojaimet on? itelläni ainakin otti basistin soiton erittäin ikävästi vastaan niin kovaa ettei muuta kuulekkaan, eikä tosin se bassokaan kuulu kuin surinana
laavassa on ikävä saatanaa.
Bassfuke
03.07.2003 15:14:16
Tähän sanon vain, että kannatti ostaa sellaiset valetut, ja ottaa niihin ne kaksvitoset leikkaamaan. Ja saahan niihin sitten ostaa monitoritkin. Aika namit on käyttää, sain koettaakkin. Mutta vain mun mielipide.
"Jokainen ihminen on laulun arvoinen.."
Cimble
05.07.2003 12:38:10 (muokattu 05.07.2003 12:39:57)
Näin jossain jotain "erikoistulppia" joilla oli hintaa aika vitusti.
Jos jollain on kokemusta niistä, niin voisi kertoa, kun ne vaikuttavat ihan mielenkiintosilta. Mitä eroa niillä on normaaleihin kertakäyttötulppiin, joita tulee kahmittua duunista? Ovatko paljonkin tehokkaammat ja pitkäikäisemmät?

Varmasti pitkäikäisemmät, ne toisethan on kertakäytöt. Ja tehokkuudesta sen verran että kunnon hifitulpat ei demppaa kumisevaksi puuroksi soittoa vaan vaimentaa tasaisesti eri taajuudet, toisin kuin kertakäyttö-earit. Mulla oli tosin tuuria kun sain duunin puolesta Elacin-merkkiset "vaimentimet", jotka valettiin omien korvien muotoon silikonilla. Hinta n. 150€. Ymmärrettävistä syistä "pöllin" ne aina treeneihin ja keikoille. Suosittelen kuulon suojaamista ja kannattaa sijoittaa rahaa mahdollisimman paljon kunnon tulppiin, jottei soitto kuulosta fiilikset vievältä kuminalta. Kyseisten Elacinien paras toimivuus kestää noin 5 vuotta. Lopuksi warning: Oon kokeillu joskus musaliikkeenmyyjän suosittelemia "erinomaisia erikoistulppia", jotka maksoi jotain alta 100 markkaa, eivätkä juuri eronneet tavallisista kertakäyttökuminavahatulpista. Eli jos tarpeeks toimivia haluat niin rahaa kehiin... Soiton iloa... ;)
FuGGa
07.07.2003 12:54:00
Mä hukkasin aikoinaan mun joulukuusi earit (joita en voinut oikein pitää kun treenaan kuulokkeet päässä, ne joulukuusen varret painuivat inhottavasti kuulokkeita vasten) jonnekin ja sen jälkeen aloin survomaan korviini pumpulia. Soundit ovat minusta ihan suht hyvät mutta vaimentaa kuitenkin sen verran ettei korviin koske. Toisaalta saa nyt nähdä minkälainen tinnitys alkaa olemaan päässä vielä muutaman vuoden jälkeen. Vielä on ihan hyvä fiilis.
Wiitala
07.07.2003 20:19:55
Tähän sanon vain, että kannatti ostaa sellaiset valetut, ja ottaa niihin ne kaksvitoset leikkaamaan. Ja saahan niihin sitten ostaa monitoritkin. Aika namit on käyttää, sain koettaakkin. Mutta vain mun mielipide.

Varsinkin rumpaleille tiedoksi, että monitoreja kannattaa kokeilla ennen kuin ostaa. Se firma mistä mm. minä ja Bassfuke tilattiin nämä valetut tulpat tarjosi monitoreiksi sinänsä kyllä ihan loistavia nappeja, jotka vaihdettiin vaan filtterien tilalle. Mutta ohhoh kyllä meinasi pää hajota kun meni kokeilemaan rumpukoppiin. Firma oli kehitystyössään unohtanut, että kun tulpissa on monitorit sisällä niin filtterit joutuu ottamaan pois. Eli itse "korvatulppa" menetti merkityksensä. Muiden firmojen vastaavista vermeistä en tiedä, joten kokeilemalla selviää... Mutta varokaa, kauppiaitahan ne korvatulpantekijätyypitkin on. : )
Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä.
bluesman86
10.07.2003 10:38:22
mistä noita valettuja tulppii saa ja mikä hinta
Rock Rock
Paas
10.07.2003 13:32:46
mistä noita valettuja tulppii saa ja mikä hinta

Helsingin keskustassa on sellanen paikka kuin vita-terveyspalvelu(tai jotakin vastaavaa). Ne tekee vissiin noita. Rahaa pitää vissiin varata sellaset 170€. Ehkä enemmänkin, en ole varma.
Wiitala
10.07.2003 15:11:05
Kehä kolmosen ulkopuolella niitä tekee ainakin Vaasan Hammas. : ) Rahaa semmoset 170€-> riippuen oheismatskusta (ylimääräiset filtterit muistaakseni 70@/pari...jne.)
Humaltuminen ilman viinaa on teeskentelyä.
Speedy
10.07.2003 17:18:08 (muokattu 10.07.2003 17:18:19)

Jos kuuluupi muusikoiden liittoon, niin liitto maksaa osan.. En nyt muista paljon se oli, joten en ala mitään sanomaan, että en valehtele, mutta ihan hyvä osuus se oli..=)
"All I think abaut is time and groove" J. Porcaro
Yrtti
16.07.2003 12:22:58

Koss myy semmosia nappikuulokkeita missä on jonkinlainen korvatulppa samassa. vielä paremman siitä saa pienellä patentilla eli vaihtamalla sen suojaosan joulukuuseen, onnistuu tosi helposti vielä. sitten vielä pieni mikseri tms. ja on korvamonitorit
Baroquean
16.07.2003 21:35:20 (muokattu 17.07.2003 22:54:24)
Helsingin keskustassa on sellanen paikka kuin vita-terveyspalvelu(tai jotakin vastaavaa). Ne tekee vissiin noita. Rahaa pitää vissiin varata sellaset 170€. Ehkä enemmänkin, en ole varma.

No huhhuh! On "vähän" rahastuksen makua. Musaliikkeistä saa esim. Earin valmistamia erikoistulppia mustassa pikkurasiassa (Kehitetty muusikoille, ja ovat pestäviä.) n. 35€ hintaan. Tuokin summa on mielestäni vähän liian korkea tuollaisista silikonin palasista, joissa on muovitappi pystyssä. Itse en ole kyseisiä tulppia hankkinut, vaan olen käyttänyt aina kertakäyttötulppia ja nykyisin myös pestäviä silikonitulppia (Ovat kuuloketyyppiset, eli ovat yhdessä sellaisella pannalla.), jotka pysyy hyvin korvissa. Ns. kuppikuulokkeet vaimentavat ääntä mielestäni hivenen liikaa.
Arbeit macht frei.
afro
18.07.2003 16:59:37
Siis ne korvatulpat, jotka maksavat n. 170 €, ovat korviesi muotoon valettuja. Ovat todella pitkäikäisiä eikä niitä kai voi oikein verratakaan perus kertakäyttö- tai joulukuusitulppiin.
Valettuihin tulppiin saa valittua itse vaimennuksen vahvuuden parista vaihtoehdosta ja ne vaimentavat kaikkia äänialueita tasaisesti, toisin kuin esim. kertakäyttötulpat.
Sivuni
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
depressio_drummer
22.07.2003 22:47:08
no johan on perkele! itse käytän aina niinkutsuttuja kertakäyttötulppia ja ne kelpaa ihan hyvin. aina niitä käyttää mieluummin kun vessapaperia (kokemuksen syvä rintaääni kertoo)...
Paas
23.07.2003 08:30:53
no johan on perkele! itse käytän aina niinkutsuttuja kertakäyttötulppia ja ne kelpaa ihan hyvin. aina niitä käyttää mieluummin kun vessapaperia (kokemuksen syvä rintaääni kertoo)...

vessapaperi on ammattimainen valinta :)
Bacchus
23.07.2003 14:06:17
Siis ne korvatulpat, jotka maksavat n. 170 €, ovat korviesi muotoon valettuja. Ovat todella pitkäikäisiä eikä niitä kai voi oikein verratakaan perus kertakäyttö- tai joulukuusitulppiin.
Valettuihin tulppiin saa valittua itse vaimennuksen vahvuuden parista vaihtoehdosta ja ne vaimentavat kaikkia äänialueita tasaisesti, toisin kuin esim. kertakäyttötulpat.

Niin ja sitten kun korvista on kerran otettu ne mallit, niin seuraavien tulppien teettäminen maksaa suurinpiirtein 20€.
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Paas
23.07.2003 14:10:37
Niin ja sitten kun korvista on kerran otettu ne mallit, niin seuraavien tulppien teettäminen maksaa suurinpiirtein 20€.

Onko nuin? Se onkin sitte hyvä homma, toivottavasti ei korvat kasva :)
Bacchus
23.07.2003 17:56:33
Onko nuin? Se onkin sitte hyvä homma, toivottavasti ei korvat kasva :)

Niinpä, tai vaikkuunnu umpeen.=) Ihan kuriositeettina, meiän bändin kitaristilla on omituisen rakenteista vaikkua korvissa, se kävi lääkärissä huuhteluttamassa korvansa ku se on niin kovaa ja syvällä ettei se itse saanut korviaan puhdistettua. Kuulemma kuulo parani huomattavasti.=)

Itse oon tuuminu, et vois joskus hamassa tulevaisuudessa hankkia tuommoiset valetut tulpat. Oon käyttäny joskus Eareja, eikä tunnu oikeen istuvan korvaan. Täl hetkellä käytän elvexejä (vai mikä nyt olikaan), ja nekin tupsahtelee ulos korvista välillä. Jotenkin oudon muotoiset korvakäytävät vissiin..
"Functionless art is simply tolerated vandalism. We are the vandals." - Type O Negative
Blitz
24.07.2003 19:11:48
http://www.netzmarkt.de/thomann/ult … sn=be24c02d72219e232ff9c31fa55ffa2a

Mites tuollaiset tulpat? Onko kellään kokemusta noista? On ainakin EARin tekemät, joten tuskin on sitä perus Thomannin-itsetekemää laatua. Kuvauksen mukaan ainakin ihan hyvät, mutta niinhän ne aina on Thomannilla. Entäs onko nuo kovin pitkäikäiset?
Rumpalilla on rytmi veressä. Basistilla veressä on lähinnä alkoholia.
Mandariini
24.07.2003 19:35:18
Minullakin on nuo joulukuusitulpat, muuta mielestäni ne eivätkä mitkään muutkaan tulpat ole kovin mukavia/istuvia.

Mukavuuden nimissä olisi hyvä jos löytyis raksa tyyliset hyvät treeni kuulosuojaimet. Onko näitä?
EI se meillä niin tarkkaa ole!
Mikko A
24.07.2003 20:24:27
Minullakin on nuo joulukuusitulpat, muuta mielestäni ne eivätkä mitkään muutkaan tulpat ole kovin mukavia/istuvia.

Mukavuuden nimissä olisi hyvä jos löytyis raksa tyyliset hyvät treeni kuulosuojaimet. Onko näitä?

No Peltorit. Mulla on syvemmät mallit kun ja ne on paremmat ku ne ohuemmat mallit.
“’Tiger, you are an egocentric mushbrain monster,’ she said. ‘You mean I’m a mean nigger,’ Tiger said. He loved to say ‘nigger’ because it shook the white folks so.”
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)