![]() 22.01.2008 22:08:58 (muokattu 22.01.2008 22:12:10) | |
---|---|
Aquarianilla on varsin hyvät nettisivut, sieltä löytyy tiedot ja kuvaukset kaikista kalvomalleista, ja vertailutaulukko Remon ja Evansin malleihin. Yleensä jos kalvon nimessä on kakkonen, se tarkoittaa kaksikerroskalvoa. Poikkeuksia varmaankin löytyy. Onkos tuolla väliä, vaikka tulikin tomikalvo virveliin, jos kerran toimii? Itse laitoin just 6,5 tuumaiseen supraan Remon valkoisen Emperorin (vastaa tuota Aquarianin 2-kerroskalvoa), ja kyllä toimii, alkoi kuullostaa Bonhamilta (joka käytti juuri kyseistä yhdistelmää). Eikäkö Emperoria vastaakin Aquarianin Response 2, sori. | |
![]() 23.01.2008 18:57:33 | |
Aquarianilla on varsin hyvät nettisivut, sieltä löytyy tiedot ja kuvaukset kaikista kalvomalleista, ja vertailutaulukko Remon ja Evansin malleihin. Yleensä jos kalvon nimessä on kakkonen, se tarkoittaa kaksikerroskalvoa. Poikkeuksia varmaankin löytyy. Onkos tuolla väliä, vaikka tulikin tomikalvo virveliin, jos kerran toimii? Itse laitoin just 6,5 tuumaiseen supraan Remon valkoisen Emperorin (vastaa tuota Aquarianin 2-kerroskalvoa), ja kyllä toimii, alkoi kuullostaa Bonhamilta (joka käytti juuri kyseistä yhdistelmää). Eikäkö Emperoria vastaakin Aquarianin Response 2, sori. Onneksi toimii. Mulla ei just silloin ollut netti auki kun olin siellä liikkeessä. Jälkeenpäin ajateltuna se kakkonen TOTTAKAI viittaa 2-ply kalvoon. Siellä liikkeessä ajattelin että tässä on se poikkeus. Pointti on se että hyvä myyjä ei pelkää näyttää tietämättömyyttään, vaan ottaa selvää asioista. | |
![]() 24.01.2008 16:14:40 (muokattu 24.01.2008 16:15:54) | |
Mulla on ollut Aquarianin noita American Vintage ja Modern Vintage -kalvoja tomeissa sekä virvelissä ja oon ollut niihin aina tosi tyytyväinen. Saatavuus vaan viimeksi kun ostelin kalvoja oli huono ja jouduin laittamaan tomeihin taas Ambassadorit jotka on nekin ihan jees mut jotenkin noi Aquarianit on vaan paremmat mulle. Ainoa huonompi puoli niissä on et ne ei kestä ihan yhtä hyvin kuin Remot. Inhimillisyys on hyve. | |
![]() 24.01.2008 16:15:20 | |
Onneksi toimii. Mulla ei just silloin ollut netti auki kun olin siellä liikkeessä. Jälkeenpäin ajateltuna se kakkonen TOTTAKAI viittaa 2-ply kalvoon. Siellä liikkeessä ajattelin että tässä on se poikkeus. Pointti on se että hyvä myyjä ei pelkää näyttää tietämättömyyttään, vaan ottaa selvää asioista. Ota kalvo mukaan ja käy vaihtamassa. Inhimillisyys on hyve. | |
![]() 24.01.2008 20:05:38 (muokattu 24.01.2008 20:06:00) | |
Ota kalvo mukaan ja käy vaihtamassa. Mutta kun siis tsägällä ei tapahtunut vahinkoa, eli toimii. Olet siis sitä mieltä että kestävät Ambassadoria huonommin? Itselläni on ollut vaikeuksia suhteuttaa eri merkkien ja mallien kestävyyttä keskenään. Tuntuu että aina kun joku kuluu nopeammin tai tuntuisi kestävän heikommin, saattaisi kyse olla puhtaasti hevimmästä käytöstä, ajallisesti tai iskullisesti. Vaikeeta on. Ehkä ne samanpaksuiset eri valmistajien, ainakin isompien, kestävät äböyt saman verran. Mene ja tiedä. Istu ja pala. Tuli ja leimaus. | |
![]() 24.01.2008 21:10:14 | |
Olet siis sitä mieltä että kestävät Ambassadoria huonommin? Tää on ihan mutua. Mun käytössä ambassador tuntuis olevan pitkäikäisempi kuin Modern/American Vintage. Inhimillisyys on hyve. | |
![]() 24.01.2008 21:15:37 | |
Itselläni on ollut vaikeuksia suhteuttaa eri merkkien ja mallien kestävyyttä keskenään. Tuntuu että aina kun joku kuluu nopeammin tai tuntuisi kestävän heikommin, saattaisi kyse olla puhtaasti hevimmästä käytöstä, ajallisesti tai iskullisesti. Vaikeeta on. Totta, ei se aina ole ihan yksinkertaista tuo vertailu. Käytön intensiivisyys/määrä tietenkin vaikuttaa. Jos haluaisi ihan ehdotonta faktaa pitäisi laittaa useampi samanlainen robotti lyömään samalla voimakkuudella eri rumpuja joissa eri kalvot. Mutta minulle tuo kestävyys ei ole ensisijainen valintakriteeri, joten en taida lähteä rahoittamaan tällaista tutkimushanketta robottien kanssa. :) | |
![]() 25.01.2008 00:17:19 (muokattu 25.01.2008 00:19:13) | |
Totta, ei se aina ole ihan yksinkertaista tuo vertailu. Käytön intensiivisyys/määrä tietenkin vaikuttaa. Jos haluaisi ihan ehdotonta faktaa pitäisi laittaa useampi samanlainen robotti lyömään samalla voimakkuudella eri rumpuja joissa eri kalvot. Mutta minulle tuo kestävyys ei ole ensisijainen valintakriteeri, joten en taida lähteä rahoittamaan tällaista tutkimushanketta robottien kanssa. :) Juurikin näin =D En muuten muista koska olisin viimeksi rikkonut kalvon, vaihdan kyllä ennemmin. En kestä enää kuoppaisten ja venyneiden kalvojen soundia. Ja vaihtoväli vaan lyhenee... | |
![]() 25.01.2008 00:20:52 | |
Mulla oli joskus Aquarianin kalvot tomeissa ja virvelissä oli musta Jack De Johnette-malli. Soundi oli kaikissa ihan hyvä, mutta ei mitään spesiaalia. Lattiatomin kalvo sitten repesi reunasta, aivan vanteen vierestä, ja niinpä vaihdoin kaikkiin tomeihin Remot. Ihan hinnan ja saatavuuden takia, eli ovat halvemmat ja niitä saa joka paikasta. Virvelissä tuo musta kalvo oli aika villin näköinen, mutta se meni kuopalle aika nopeasti ja pinnote ei kestänyt juuri mitään, se oli alkujaankin sileähkö ja kului aika nopeasti pois. Ei tietysti haittaa jos ei tarvitse sudeilla soitella, mun tarvitsee. Soundi oli ihan kohdallaan. Nykyisin käytän virpassa Remon CS BlackDot:ia. Se kestää, on edukas ja soundaa hyvälle. Ja niitäkin saa joka paikasta. | |
![]() 25.01.2008 10:24:40 | |
En kestä enää kuoppaisten ja venyneiden kalvojen soundia. Tästä syystä mäkin vaihdan ja jotenkin vaan toi perus-ambadassor tuntuu kestävän nimenomaan soundinsa puolesta pitempään. Silti mielummin laitan nuo em. aquarianit koska soundi on kuitenkin pääasia ja mä soitan sen verran hiljaa ylipäätään et kalvojen vaihtoväli on jokatapauksessa aika verkkainen. Inhimillisyys on hyve. | |
![]() 25.01.2008 13:30:45 | |
Juurikin näin =D En muuten muista koska olisin viimeksi rikkonut kalvon, vaihdan kyllä ennemmin. En kestä enää kuoppaisten ja venyneiden kalvojen soundia. Ja vaihtoväli vaan lyhenee... Juu, ei ne samat kalvot kauan setissä ole kiinni. Jos eivät ehdi kulua tai menettää parasta iskuaan niin sitten saattaa kyllästyä ja muuten vaan vaihtaa toisiin. Vanhat kalvot lahjoitan yleensä niitä tarvitsevalle joka ei ole yhtä kranttu kalvojen suhteen. | |
![]() 25.01.2008 13:48:57 | |
Juu, ei ne samat kalvot kauan setissä ole kiinni. Mä vaihdoin tomeihin kalvot muistaakseni about vuosi sitten ja vielä on ihan hyvät : ) Inhimillisyys on hyve. | |
![]() 25.01.2008 13:53:30 (muokattu 25.01.2008 13:54:13) | |
Mä vaihdoin tomeihin kalvot muistaakseni about vuosi sitten ja vielä on ihan hyvät : ) Mä en jaksa odottaa uusia kalvoja noin kauan. :) Uudet kalvot on niin kiva korkata. Kyllähän samoilla kalvoilla voi halutessaan sinnitellä kauankin, mutta kyllä niistä minun mielestä parhaat mehut on irti muutamassa kuukaudessa. Se ei vaan ole ihan sama kalvo sitten enää, ei käyttökelvoton tietenkään mutta ei sama. | |
![]() 25.01.2008 14:03:48 | |
Mä vaihdoin tomeihin kalvot muistaakseni about vuosi sitten ja vielä on ihan hyvät : ) Niinpä. Sitten kun on vielä "ylimääräisiä" tomeja, niin voi mobosettinä soittaa ensin loppuun 10"/14" setin ja sitten ottaa 12"/16" setin käyttöön, niinkuin itse olen juuri aikeissa. Ei tarvi kahteen vuoteen vaihtaa kalvoja. Ööh, aika fixua? | |
![]() 25.01.2008 14:47:00 | |
Ööh, aika fixua? No ainakin taloudellista ja ekologista kyllä, eli kai se sitten on fiksua. | |
![]() 25.01.2008 14:54:34 | |
Mä en jaksa odottaa uusia kalvoja noin kauan. :) Uudet kalvot on niin kiva korkata. Kyllähän samoilla kalvoilla voi halutessaan sinnitellä kauankin, mutta kyllä niistä minun mielestä parhaat mehut on irti muutamassa kuukaudessa. Se ei vaan ole ihan sama kalvo sitten enää, ei käyttökelvoton tietenkään mutta ei sama. Itseasiassa mun mielestä tomit soundaa paremmalta vanhemmilla kalvoilla. Siks jotenkin aina on vaikeeta päättää et koska ne on liian lopussa kun ne on parhaimmillaan siinä elinkaarensa keskivaiheilla. Uudet soundaa ikävältä ja liian vanhat kans. Ehkä mun pitää ruveta tilaan sulta noita vähänkäytettyjä : ) ...tulis halvemmaksin. Inhimillisyys on hyve. | |
![]() 25.01.2008 15:08:03 | |
Itseasiassa mun mielestä tomit soundaa paremmalta vanhemmilla kalvoilla. Siks jotenkin aina on vaikeeta päättää et koska ne on liian lopussa kun ne on parhaimmillaan siinä elinkaarensa keskivaiheilla. Uudet soundaa ikävältä ja liian vanhat kans. Ehkä mun pitää ruveta tilaan sulta noita vähänkäytettyjä : ) ...tulis halvemmaksin. Minä taas koen että se kalvojen tietty kimmoisuus ja "tuoreus" häviää ajan saatossa ja siinä vaiheessa ne jotenkin alkaa tuntumaan vähän "kuolleelta". Mutta tähänkin voi näköjään suhtautua monella tavalla kuten huomaamme. Makuasia jälleen kerran. | |
![]() 25.01.2008 15:25:42 (muokattu 25.01.2008 15:27:04) | |
Minä taas koen että se kalvojen tietty kimmoisuus ja "tuoreus" häviää ajan saatossa ja siinä vaiheessa ne jotenkin alkaa tuntumaan vähän "kuolleelta". Mutta tähänkin voi näköjään suhtautua monella tavalla kuten huomaamme. Makuasia jälleen kerran. Näin olen mäkin huomannut. Jotenkin "kovettuvat" tms., siltä ainakin tuntuvat. E: Evans Genera Coated on käytössä. Yksikerroskalvo, jonka reunan alla demppaava materiaali kalvoa vasten, jonka paksuus luokkaa silkkipaperi. Hyvin toiminut, kaipaa vaan vähän enemmän luonnetta, seuraava kokeilu on joko Remo tai uusi snare. :D "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori | |
![]() 25.01.2008 15:36:36 | |
Minä taas koen että se kalvojen tietty kimmoisuus ja "tuoreus" häviää ajan saatossa ja siinä vaiheessa ne jotenkin alkaa tuntumaan vähän "kuolleelta". Mutta tähänkin voi näköjään suhtautua monella tavalla kuten huomaamme. No on tämä totta. Ajallisesti on aika vaikea määritellä, että milloin kalvo alkaa "homehtumaan", kun soittomääräkin siihen vaikuttaa. Kalvotyypilläkin (clear/coated) on eroja siinä, että mitä niistä saa irti paremmin missäkin vaiheessa elinkaarta. Esim. pinnoittamattomasta kalvosta saa lätinää irti uutena parhaiten, toisaalta soundi pyöreytyy mukavasti, kun kalvoa on vähän jo käytettykin. "Älä putsaa symbaalejasi" kaverit soittaa enemmän käytetyillä kalvoilla, kuin pidä "symbaalisi puhtaana" soittajat? Makuasioita tosiaan. Jos soitan kalvoja loppuun, niin yleensä tuppaan vääntämään vireen ylemmäs sitä mukaa, kun kalvo alkaa väsähtää. Kun alkaa jazz-vireet lähestyä, niin pakkohan ne on vaihtaa, hyvänen aika. ;) (täytyypi lähteä kasaamaan 12"/16" setuppia ;-) | |
![]() 25.01.2008 21:50:11 | |
Tää on ihan mutua. Mun käytössä ambassador tuntuis olevan pitkäikäisempi kuin Modern/American Vintage. Onhan Ambasssador pykälää paksumpikin kun noi Modern Vintaget, vastaavan paksuinen Remo-kalvo ois Diplomat. Se muuten toimii virvelissä erittäin mahtavasti, mut ainakin rokkihommissa se on pohjalta otto ja kalvo. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)