Aihe: Ohjeita tuplaspedujen harjoitteluun
1 2 3
Veco
27.03.2003 19:13:27

mitäs meinaat tolla polkuvaran pienennyksellä?

EDIT: joo nythän mä vissiin tajusin ku aloin miettiin. eli meinaaks, että se pisti nuijaa lähemmäs kalvoa?

Eiku laski pedaalia lähemmäs lattiaa siis pienempään kulmaan. En kyllä oo rumpali että en tiiä näistä paljoa.
Tuo voi olla ettei vaikuta siihen polkuvaraan(?), mutta ku kokeilin sitä pedaalia niin ainakin siinä se pedaali ei tehny mitään hirveää liikerataa.Voimaa kyllä siinä poljennassa on.
Ei...Ei...Ei...Ei...Hei.
KoRn88.
27.03.2003 20:23:48

Eiku laski pedaalia lähemmäs lattiaa siis pienempään kulmaan.

aijaa sillain
------------Stampeden rumpali---------------
JanneO
28.03.2003 11:12:43
Monipuolisimmissa speduissa on mahdollista säätää tosiaan tuota footboardia alemmaksi, mutta tuossa ei ole mitään järkeä mikäli nuija on ihan helkkarin kaukana tuosta kalvosta? Tai no tottumis kysymyshän tuo on myöskin.

Jeriko... katso sellainen sopiva etäisyys sille nuijalle siitä kalvosta... se vaikuttaa kontrolliin myös, eli jos nuija on todella lähellä kalvoa, se palautuu erittäin nopeasti siitä takaisin ja näin ollen tarkkuus soitossa kärsii.
Kompromissi u know.

Käykää kattoon imperiumin laudalla keskustelua tästä samasta aiheesta. suoraa osoitetta en nyt muista ulkoa, mutta kyllä se sieltä löytyy pelimannet-osastolta.
Liver-Box
28.03.2003 21:30:19

Mäkin nyt heitän omat mausteeni tähän soppaan (MITÄ VI**UA?) elikkäs... kun oli puhetta noista tuplaspedu/nopeus ongelmista.. NIIN en nyt sano tätä hehkuttaakseni itseäni tai loukatakseni ketään, mutta just itseasiassa äsken klo. 21.20 soittelin taas pitkästä aikaa tuplilla ja nopeesti sain tollasen kohtalaisen metallispeedin päälle... (enkä oo treenannu tuplia varmaan puoleen vuoteen) Ja kun sitten testailin tota ääripäätä niin melkeinpä pystyin soittamaan Slipknotin DisasterPiecen tuplakohdan (taisitten vain kuvittelin) Että mikäkö mun pointti oli???
Sitä en tiedä itsekkään... mutta kai jotkut vaan hallitsee tuplat paremmin... eihän kukaan ota absoluuttisena totuutena sitä että hallitsisi rumpujen kaikki osa-alueet..
Yritin kuulostaa taas viisaalta ja puhuin paljon paskaa mutta mikäs tässä.... meen kahville tsj0945snflks
"En tiedä mistä on kysymys"
Liver-Box
28.03.2003 21:54:42

Ja sit tohon edelliseen vielä et mun tupla on aika kämäne.... merkki o pearl mutta kunto o jotakin muuta. Ja ne säädöt jossain kahvilla. Mut spedu o ihan niin lähel kalvoo ku vaan voi olla... juu.. sanokaa jos mä oon vähän tyhmä näiden juttujen kaa.. meen taas kahville
"En tiedä mistä on kysymys"
Mikko A
29.03.2003 00:45:32
Lopeta se vitun kahvin litkiminen ja soita niitä rumpuja =) Mä meen nukkuunenpäsmeekkään ku täällä on kivempaa =))=)=)
I rule...
saBBa
02.04.2003 23:36:44
Eli olisko jollain heittää seuraavaan ongelmaan vinkkiä... Eli soittelin noin 4 vuotta thomanilta ostetuilla millenium tuplapedaaleilla ja nyt kun armeija loppui niin ostin uudet rummut ja niinhin Pearlin Eliminator P-2000c, mutta loppu tulos ei ollut sellainen kuin toivoin/halusin... Milleniumeilla soitteli mitä vaan ja nopeus tai muu tekninen kikkailu ei tuottanu ongelmaa, mut nyt noilla uusilla pedaaleilla soitto kulkee päin persettä... vaikee selittää mutta hitaasti ei voi soitella... ei pysy rytmissä??? Sain korjattua tilannetta kun levitin basareita etäämälle toisistaan, sai tasapainoa paremmin soittaessa. Mutta edelleen soitto on jotekin kuin olisi "ylikunnossa". Penkki on tollainen kolmion muotoinen mut ei pöyreä...??? En saa oikein tuntumaa pedaaleihin.... onko jollain kokemuksia noista eliminatoreista...???
lkx
03.04.2003 08:31:07

Tuplien kulkeminen voi olla ihan päivästä ja fiiliksistä kiinni. Mulla on ainakin joskus kulkenu nopeeta (suunnilleen bodomin vauhdeista puhutaan) yksin reenatessa tai keikalla ja välillä sit takkuaa niin perkeleesti.

Eka pedaali mulla oli se Taman vanhempi hp20 taimikälienee, ei IC vaan halvempi. Sitten vaihdoin IC power glidiin, joka tuntu alkuun aika oudolta. Nyt rupeen oleen aika sinut sen kanssa. Take yer time.
There is no spoon...
saBBa
03.04.2003 09:09:34
Totta... se on aikapaljon päivästäkin kiinni, mutta olen noin pari kk yrittäny säätää noita peduja itelleni sopivaksi ja eikä tahdo löytyä sopivaa säätöä, vaikka vaihtaa välityspaloja tai jousien kireyttä tai nuijan paikkaa (muuallakin kuin penkillä)...jne. Mietin vain tuliko ostettua "sikaa säkissa" vai onko tosissaan et jalat ei ole vielä kerenny tottua uusiin työvälineisiin... :) Niillä kyllä pystyy soittamaan nopeempaa kuin millenuimeilla mutta niillä ei pysty soittaa "hitaasti", koska ei ole tuntumaa kunnolla pedaaleihin... vaikee selittää kun ei itekkää ymmärrä... :) Mut jos joku omistaa kyseiset pedaalit niin kertokaa omia kokemuksia....
JanneO
03.04.2003 11:12:44
Jos ongelma on tuo, että ei pysty soittamaan hitaasti, niin se tod.näk johtuu vain siitä että jalka ei ole tottunut tuohon herkempään pedaaliin... mutta ajan kanssa se alkaa menemään.
limsi
03.04.2003 11:32:14

Kun työ nyt kerran tiiätte tästä hommasta jotain, niin kannattaisko mun hankkia tuplapedaalit, vaikken olekkaan soittanut vuoteen rummuilla! sitäkin ennen olin soittanu about 3 vuotta, joten voitteko häiskät auttaa.
Bändi käskee mua ostamaan ja ruveta opettelemaan niiden käyttöä, ja kokeneemmat rumpalit sanoo, että kannattas soitella nyt vähän aikaa ja kahtoo vasta sitten...
__Sacce, Iisalmen kostava poika...___
FrozenOne
03.04.2003 12:59:36
Tuli vain tuosta nuijien säätämisestä kalvojen lähelle hiukka eriävä mielipide, itsekkin aikoinaan niin tein mutta ajanmyötä säädöt on kyllä menny päinvastaiseen suuntaan.

Tuli kateltua tuplamättäjien asetukia kuvien perusteella ja esim. Lombardo, Raatikainen, portnoy näkyvät pitävän nuijia aika kaukana kalvosta.

Linkistä kuva Raatikaisen studiosäädöistä.

http://www.astiastudio.fi/pics/gallery/cob_drums.html

En tosin tarkoita että tämä olisi ainoa oikea keino, kaikki hakekoot omasta.
Kulkunen
03.04.2003 13:43:05
Kannattaa tietysti myös kattoa jousien kireys. Jos pedaalit lyövät pohjaan puhaltamalla, ei ole ihmekään jos ei ole tuntumaa. Kireämmillä asetuksilla pedaalissa on jotain mitä polkeakin ja nopeatkin jutut sujuvat. Tietty raskaampi polkea sitten. Omat asetukset tosiaan löytyvät vain hakemalla.
Masentaako? Ota vaahtosammutin.
saBBa
03.04.2003 15:36:12
Munkin mielestä nuijat ei saa olla ihan muutaman sentin päässä kalvosta... nuijaa saa niin sanotusti enemän liike-energiaa kun siinä on vartta enemän ja samalla lyönninpituutta lisää...

Ja mitä tulee noihin tuplapedaaleiden opetteluun... niin kyllä se kannattaa.. ei tuplasysteemit oo pelkästään hevimusiikkiin, voi niitä käyttää eri filleissä musiikista riippumatta...
JiiVee
03.04.2003 18:57:21
Ja mitä tulee noihin tuplapedaaleiden opetteluun... niin kyllä se kannattaa.. ei tuplasysteemit oo pelkästään hevimusiikkiin, voi niitä käyttää eri filleissä musiikista riippumatta...

Niinpä, asenne, kiitos ja kumarrus!
~Jiivee~
Symbolic
03.04.2003 22:09:57

Se vaatii reeniä valtavasti. Itselläni tehokkaana harjoituksena on toiminut metronomin perässä soittaminen tietyn ajan verran. Kannattaa tutustua rumpaleihin, kuten John Longstreght(Origin), Derek Roddy(Hate eternal), Trym(Emperor) ja Kai Hahto(Rotten sound).
Death Metal Holocaust
kkeppana
03.04.2003 23:00:53
Hahto on kyllä Suomen (ellei maailmankin) kovimpia rumpaleita. Kummallista että tajusin sen vasta kun näin RS:n livenä.. Mies heittää kyllä semmosta settiä että on nuoremmilla paskat housussa :)
i'd rather be a king of nothing than a servant in a sick society
rather be dead
04.04.2003 08:58:51
Ei kai se Hahtokaan oo vasta ku vähän päälle 25:nen..? Mut kova jätkä kyl on!
"I could have died with you"
akik
04.04.2003 14:15:07
kyllähän trymit ja hellhammerit on kanssa kolmekymppisiä äijiä,soittanut toistakymmentä vuotta..
rather be dead
05.04.2003 00:16:08
Kun aika usein olen kuullut tuota Hellhammeria kehuttavan, enkä ole ikinä kuullut herran soitantaa, niin missä kappaleissa sen taitoja kuulis?
"I could have died with you"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)