Aihe: Yo.. 1 2 | |
---|---|
![]() 16.03.2003 21:02:11 | |
Oiskohan soittimen vaihtaminen kannattavaa? Jos vaikka alkaisit laulamaan, tai huuliharppukin on suht helppo roudata..=) Totta kyl on et rumpali on aina yleensä viimesenä roudaus hommissa, ja hällä on kaikista eniten roudattavaa.. Mutta mun mielipide on, että tuo alkaa jo vaikuttaa siltä ett jollain on munuaiset väärinpäin, eli pumppaavat kusta väärään suuntaan.. no joo.. mut kukiin tyylilään.. Jep... Kävin tuolla asianomaisen kotisivuilla, ja alkoi mietityttää että oliko hirveän järkevää pistää öbaut tonni haisemaan kahteen huippuluokan tuplapedaaliin... Olis voinu olla parempaakin käyttöä sille rahalle... Vähän niinku pistäis V8-motin mopoon. Itse olisin ehkä mieluummin säästäny vaikka ajokorttiin, mutta mä kuulunkin siihen pienpuolueeseen jolle ei isukki autokoulua maksa... Kukin taaplaa tavallaan! I rule... | |
![]() 16.03.2003 21:08:23 | |
Huhhuh. Jätkä ostaa pedaalit ja heti hengitetään niskaan. Kasvakaa. Born of black wind, fire and steel | |
![]() 16.03.2003 21:12:14 | |
Huhhuh. Jätkä ostaa pedaalit ja heti hengitetään niskaan. Kasvakaa. No mitähän jätkä olis ajatellu jos kukaan ei ois sanonu mitään...?? I rule... | |
![]() 16.03.2003 21:40:08 (muokattu 16.03.2003 21:42:21) | |
En nyt halua viitata kehenkään henkilöön, vaan totean ihan vaan näin yleisesti. Onko järkevää tuhlata mieletön(?) summa johonkin ei niin olennaiseen, esim. kahteen tublapedaaliin, taikka vaikka kahteen samanlaiseen räkkiin, mut erimerkkiseen. Mun mielestä saundit on lähtökohta, mistä kannattais ennemmin rueta kasaamaan settiä. Itse ennemmin ostaisin kunnolliset rummut, kuin vaikka kaks räkkiä. Nyt taas viittaan tupla-tuplapedaalin ostajaan, joka ei kuitenkaan ole kovin kauan soittanut, joten luonnollisesti ei mikään virtuoosi tason soittaja ole. Eli jos ylimääräistä rahaa on, niin onko järkevää tuhlata sitä ei-niin-olennaiseen. Itse ostaisin ennemmin kunnon rummut, ja symbaalit, ja opettelisin soittamaan singlellä hyvin. Enkä myöskään antaisi minkään "trendin" vaikuttaa päätökseeni. Muutenkin mun mielestä on parempi, mitä pienemmällä setillä aloittaa.. ensimmäinen vuosi pelkällä virvelilla rudimenttejä. Sit siihen vähä kerrassaan lisää... Muistaakseni Matti Oiling sanoi, että hyväkin rumpali kuullostaa paskalta paskoilla rummuilla, ja allekirjoitan ton väittämän täysin.. Korostan vielä kerran, että en halua arvostella ketään, kenenkään taitoja, tai laitehankintoja. En ole kateellinen, vaikk ittelläni ei sellaista olekkaan, eikä se ole minulta pois, jos jollain niitä on vaikka joka huoneessa, mihin sitten sattuu setin viemään. Eli tää ei ollu mitää vittuilua/niskaan hengittämistä.. Mutta ihmettelin vaan ääneen kysyisen topiikin aiheen järkevyyttä.. Jos minä olisin sinun rumpuopettaja, niin en olisi suositellut sinua kyseiseen lopputulokseen.. Ja pyydän kaikilta herneen nenäänsä vetäviltä anteeksi.. voitte vaikka poistaa tän.. ihan sama.. "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 17.03.2003 08:13:50 | |
ensimmäinen vuosi pelkällä virvelilla rudimenttejä. Sit siihen vähä kerrassaan lisää... Muistaakseni Matti Oiling sanoi, että hyväkin rumpali kuullostaa paskalta paskoilla rummuilla, ja allekirjoitan ton väittämän täysin.. Hernettä ei nenässä:) Mutta periaatteessa myös omasta mielestäni olisi hyvä lähteä ihan perusasioista, esim. 3 ensimmäistä vuotta pelkällä snarella, niin kuin joku tähtirumpali (en muista kuollaksenikaan kuka oli kyseessä) ehdotti. En vain sitten tiedä miten käy rumpuharrastuksen kun snareen kyllästyy ensimmäisen viikon jälkeen. Parempi olisi koittaa tasapainotella huvin (triplasetti:) ja ns. naama-rutussa-treenaamisen kanssa. | |
![]() 17.03.2003 10:26:13 | |
En vain sitten tiedä miten käy rumpuharrastuksen kun snareen kyllästyy ensimmäisen viikon jälkeen. No sitten se tuskin kestää muutenkaan kovin pitkään. Tai kaverilla ei ole aikomustakaan kovin "korkealle". Eli se on vaan ns. huvia... Mut eihän siinäkään mitään vikaa, ei kaikista tarvitsekkaan tulla huippuvirtuooseja.. "All I think abaut is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 17.03.2003 20:21:54 | |
Kateellisten paskan jauhantaa.... Eiks täällä kukaan voi es kerran olla vittuilematta jos jollekki tapahtuu jotain hienompaa ku itelleen.... Kunnon setti tuo harjotteluun vaihtelua eneemän ku joku pelkkä snare... ja sitä kautta innostus pysyy ja oppii sitte soittamaan kunnolla!!! Mitä vikaa siinä on jos on kunnon setti?!?!? Ainaki pystyy soittamaan ihan kaikkea... Jostain Jazzista, Metalliin.. ilman että tulee ongelmia setin kanssa!! Itekki soitan just ihan kaikkea ja on se sitte hyvä ku on setti jolla pystyy soittamaan mekein kaikkee ilman mitää ekstra kikkoja... Enkä mä oo katunu hankintaa kertaakaan... että te kenellä ei oo ees kokemusta tollasesta ni voisitte pitää turpanne kiinni ees tän kerran!!!! Pearl jylistelee muitten yli...!!! | |
![]() 17.03.2003 20:38:06 | |
Totta vitussa tollanen keskustelun aloitus aiheuttaa kateutta... minä ainakin olen helvetin kateellinen, mun ens kesän rahat kun menevät ajokorttiin vaikka pitäisi ostaa uudet pellit ym... mutta eipä se sinun vikasi ole. Pointtini nyt oli se, että ihmiset ovat aina kateellisia eikä tuollaisella keskustelun aloituksella paljon muunlaisia viestejä voi odottaa saavansa... olisi se kyllä aika vallankumouksellista mennä sanomaan, että "hieno homma että sulla on nyt kaksi hyvää pedaalia" tms. Anteeksi häiriö... | |
![]() 17.03.2003 23:56:35 | |
Kateellisten paskan jauhantaa.... Eiks täällä kukaan voi es kerran olla vittuilematta jos jollekki tapahtuu jotain hienompaa ku itelleen.... Kunnon setti tuo harjotteluun vaihtelua eneemän ku joku pelkkä snare... ja sitä kautta innostus pysyy ja oppii sitte soittamaan kunnolla!!! Mitä vikaa siinä on jos on kunnon setti?!?!? Ainaki pystyy soittamaan ihan kaikkea... Jostain Jazzista, Metalliin.. ilman että tulee ongelmia setin kanssa!! Itekki soitan just ihan kaikkea ja on se sitte hyvä ku on setti jolla pystyy soittamaan mekein kaikkee ilman mitää ekstra kikkoja... Enkä mä oo katunu hankintaa kertaakaan... että te kenellä ei oo ees kokemusta tollasesta ni voisitte pitää turpanne kiinni ees tän kerran!!!! Osuitpa asian ytimeen!! Mitä vikaa siinä on jos on kunnon setti?!?!? Siitähän tässä oli kyse että ostit kaks tuplista, kun olisit voinut ostaa vaikka paremman setin! Tai jotain muuta soittoharrastuksen tässä vaiheessa tärkeämpää kuin kaks -HUOM KAKS - kallista tuplaspedua! Sullahan on Milleniumit (tai jotku vastaavat), vai mitä...? En kyllä itsekään suostuis/jaksais soitella kolmea ekaa vuotta pelkällä virvelillä, tuohan on aivopesua eikä mitään soittamista... Mutta ei kyllä suoraan sanoen kauheesti innostanu soittaa New Soundeillakaan... Onneks oli reenikämpällä paremmat vehkeet millä innosti soittaa. Varmasti melkein jokainen "vittuilija" täällä sais ostettua kahdet tuplaspedut, jos myis rumpunsa pois ja vaihtais ne johonki Milleniumeihin, eli kateudesta ei varmaankaan ole kyse... Did you get the idea??? I rule... | |
![]() 18.03.2003 08:10:55 | |
Osuitpa asian ytimeen!! Siitähän tässä oli kyse että ostit kaks tuplista, kun olisit voinut ostaa vaikka paremman setin! Tai jotain muuta soittoharrastuksen tässä vaiheessa tärkeämpää kuin kaks -HUOM KAKS - kallista tuplaspedua! Sullahan on Milleniumit (tai jotku vastaavat), vai mitä...? En kyllä itsekään suostuis/jaksais soitella kolmea ekaa vuotta pelkällä virvelillä, tuohan on aivopesua eikä mitään soittamista... Mutta ei kyllä suoraan sanoen kauheesti innostanu soittaa New Soundeillakaan... Onneks oli reenikämpällä paremmat vehkeet millä innosti soittaa. Varmasti melkein jokainen "vittuilija" täällä sais ostettua kahdet tuplaspedut, jos myis rumpunsa pois ja vaihtais ne johonki Milleniumeihin, eli kateudesta ei varmaankaan ole kyse... Did you get the idea??? Mä en sais =) tai ehkä saisin sen toisen tupliksen, mut en enää Millenium settiä siihen päälle... Anteeksi häiriö... | |
![]() 18.03.2003 17:18:50 (muokattu 18.03.2003 17:20:26) | |
Mä en sais =) tai ehkä saisin sen toisen tupliksen, mut en enää Millenium settiä siihen päälle... Sä et ollukkaan vittuilija :) I rule... | |
![]() 18.03.2003 17:36:30 | |
Tohon vois kyllä lisätä että mulla on just loistava setti!!! Tosin ei mitään maailmanparasta laatua mut just hyvät!!! Että kyllä niillä kelpaa soittaa!!! Pearl jylistelee muitten yli...!!! | |
![]() 18.03.2003 18:24:05 | |
Tohon vois kyllä lisätä että mulla on just loistava setti!!! Tosin ei mitään maailmanparasta laatua mut just hyvät!!! Että kyllä niillä kelpaa soittaa!!! Aha... No, jos ne kelpaa sulle niin mikäpä siinä sitten. I rule... | |
![]() 19.03.2003 09:53:40 | |
Paljonko maksoit eliminaattoreista? The romantic face of external brutality | |
![]() 20.03.2003 11:13:56 | |
En ole vielä vuotta soittanut, mutta ehkä pitäis nyt sit vielä myydä kaikki kamppeet ja ruveta vaan vetämään rudimentteja koko päiväisesti... Enpä usko että olisin paljonkaan paljoa parempi rumpali jos pelkkiä rudimentteja olisin vaan tässä vedellyt. Kyllä tota Ludwig-papan rudimentti kirjaa ja joitain niitä perinteisiä rudimentteja on muun harjoittelun ohella tullut vedettyä, mutta ehkäpä rummuttamisessa on muutakin kuin rudimentteja... Esim. perusbiitti ei siitä kauheasti parane kun vaan padiä läpyttelee tai jotkut muut kompitkaan. Tuplapedaaleista sen verran etteivät ne ainakaan omaa jazzin harjoitteluani ole estäneet ja pystyy ainakin bändin kanssa vetämään kaikkea mitä nyt huvittaa soittaa. Ei se pois ole, jos on hyvät kamat. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)