janneto 29.05.2012 22:58:35 | |
---|
Mulla on ollut vastaavaa ongelmaa lattiatomissa. Kävi ilmi että lattarin jalka otti kiinni vanteeseen kun rumpu oli jalkojen varassa. Soi hienosti kun nosti ilmaan mutta tukehtui lattialla. Yllättävän pieni asia mutta sointi tuli kuntoon kun jalan kiinnitystä muutettiin. Sulla saattaa olla ripustus-ongelma kuitenkin. www.captaincougar.net |
EJ84 30.05.2012 12:14:22 | |
---|
Triskal: Olen mountannut 12" snareständiinkin, joka on Pearlin 2000-sarjan lippulaiva, eli ei siitäkään pitäis olla kii. Not work. :( Annoitko rummun levätä vapaasti telineessä vai kiristitkö siten että vanteeseen kohdistui puristusta? Optimount ainakin vaatii virityksen paikoillaan, koska muuten siinä ruuveihin kohdistuu hieman vääntöä ripustettaessa joka muuttaa sointia. Voisiko vanne olla väsähtänyt tai muuten liian heikko ja joustaisi täten liikaa heti kun siihen kohdistuu painetta? Kokeile vaihtaa ylä- ja alavanteet päikseen? Yksi (luultavasti tehokkain ja paras) kikka voisi vielä olla Pearlin Protone kalvo, joka on todella raskasrakenteinen ja saattaisi tukea myös vannetta. Mulla oli aiemmin Pearlit ja nyt jälkeenpäin ajateltuna on tullut sellainen fiilis, että ne ensiasennus Protonet olivat setissä siitä syystä, että ne olivat ainoat kalvot jotka niissä toimivat. :) |
greene 30.05.2012 13:23:01 | |
---|
Mulla oli aiemmin Pearlit ja nyt jälkeenpäin ajateltuna on tullut sellainen fiilis, että ne ensiasennus Protonet olivat setissä siitä syystä, että ne olivat ainoat kalvot jotka niissä toimivat. :) Mulla on ollut Pearlit vuodesta 1994, ja ovat toimineet kaikilla kalvoilla joita olen kokeillut. Se toimivuus taas johtuu siitä, että vuonna 1994 ei ollut vielä muusikoiden.netiä enkä ymmärtänyt Pearlien surkeutta. "Kitara on erittäin hyvässä kunnossa, jotain kosmista vikaa saattaa kyllä olla mutta se ei haittaa soittamista." |
iekku84 30.05.2012 13:39:43 | |
---|
greene: Mulla on ollut Pearlit vuodesta 1994, ja ovat toimineet kaikilla kalvoilla joita olen kokeillut. Se toimivuus taas johtuu siitä, että vuonna 1994 ei ollut vielä muusikoiden.netiä enkä ymmärtänyt Pearlien surkeutta. Täällä kyllä haukutaan pearleja. Itsellä on positiivisia kokemuksia kyseisestä merkeistä. Export, world, mlx ja blx seteistä. jokainen tuote on kuitenkin yksilö. Pealien hintalaatusuhde on tolkuttoman hyvä. Tuossa junnuna Joensuun nuorisotoimelle ostettiin rantakylään nuokkrikäyttöön exportit. Eilen olin kesäleirien kokouksessa ja honasit että samat rummut on edelleen täydessä iskussa, eikä ole silkkihanskoin kohdeltu. Eikös tällainen jo jotain ainakin kestävyydestä kerro. Kiitos ja anteeksi. |
moderndrummer88 30.05.2012 13:52:50 (muokattu 30.05.2012 13:53:12) | |
---|
EJ84: Mulla oli aiemmin Pearlit ja nyt jälkeenpäin ajateltuna on tullut sellainen fiilis, että ne ensiasennus Protonet olivat setissä siitä syystä, että ne olivat ainoat kalvot jotka niissä toimivat. :) Just samat fiilikset Exporttien kanssa aikanaan. Muistan jo silloin tänne ihmetelleeni asiaa kun ei alkanu 12" tomi istua millään muuhun settiin silloin kun oli valkoset ambassadorit kiinni. Testiksi laitoin takaisin pearlin oman orkkiskalvon (ei tainnu silloin olla vielä mikään pro-tone) niin vähän parani, mutta ei sekään tilannetta korjannu. No Pearl mikä Pearl... |
kincy 30.05.2012 13:54:21 (muokattu 30.05.2012 13:58:09) | |
---|
Noh, mulle se on sinänsä ihan sama. Iteppähän niillä soitan ja tyytyväinen oon. Soittakoot muut millä lystäävät. Ei mulle oo tullu vastaan vielä mitään muun merkkistäkään settiä, joka ois ollu ihan yliveto Pearlin vastaaviin verrattuna. Keskikastin seteissä jopa päin vastoin. Pearlin EX:t ja Visionit on ollu mun kokemuksien mukaan hintaluokkansa parhautta. Kumut oli pikatestin perusteella ihan vakuuttavat ja Sonorin Signatureissa on kiva basari, mutta ei mitään semmosta erikoista, joka niistä tekis Pearleja paremmat. Studiossa vetelin joskus DW:n Collectorsseilla. Ootin jumalten pannuja hypetyksen perusteella. Hyvät pannut, muttei mua mitenkään erikoisemmin sytyttäny. Premierin Genistat oli samalla treeniksellä joskus. Niistä ei kyllä mitään hyvää jääny mieleen, paitsi virppa oli ihan hauska. Pointtina se, että mulle toimii Pearlit. Paskinten mulle toimi Genistat. Toisille ne Genistat on just se mitä hakee. Meitä on kuitenkin moneen junaan. No Pearl mikä Pearl... En jaksa nyt tarttua sun provoihin ja ruveta vääntää tästä. Se menee vaan taas siihen samaan virteen, ettei niitä Pearleja saa soimaan Kepa Kettusen veljenpojat, tädit tai ketkä hyväänsä..Joo joo. |
janneto 30.05.2012 14:02:09 | |
---|
Eipä liene yksittäisen rummun toimivuus merkistä kiinni. www.captaincougar.net |
Triskal 30.05.2012 14:16:36 | |
---|
|
Sa(n)kari 30.05.2012 14:19:52 (muokattu 30.05.2012 14:20:08) | |
---|
No enpä oo kokeillu että sopiiko yksikään rumpu "sinne", mutta tuo meikäläisen 14"*11" lattari, vai mikälie räkkitomihan se on, on kyllä melko säälittävä. Ei oikein tomikompit jytise niinkun toivois, ei sovi oikein rokkitouhuihin. Mitä tarkoittaa akustiikka ?
-Huono onni. |
Vallu-Veke 30.05.2012 15:21:10 | |
---|
Juu no huolla viisteet ja vaikka rasvaa. Mutta voisko yrittää laittaa kaikki muut tomit, virvelit,.. pykälän eri vireeseen, jos se 12" natsais paremmin sitten siihen soppaan? Eihän ne aina tartte olla rungon ominaisvireessä. Lähde hakemaan muiden pönttöjen vireet sen ongelmatapauksen ehdoilla. |
Triskal 30.05.2012 17:01:35 (muokattu 30.05.2012 17:01:49) | |
---|
Vallu-Veke: Juu no huolla viisteet ja vaikka rasvaa. Mutta voisko yrittää laittaa kaikki muut tomit, virvelit,.. pykälän eri vireeseen, jos se 12" natsais paremmin sitten siihen soppaan? Eihän ne aina tartte olla rungon ominaisvireessä. Lähde hakemaan muiden pönttöjen vireet sen ongelmatapauksen ehdoilla. Sitäkin olen yrittänyt, että 12" vireeseen ensin ja sitten vasta muut, mutta sitten lopputulos ei ole sellainen mistä tykkään. No, Porista löytyi muuan Jackshop-Jaska, jolle vien rummut maanantaina. |
kincy 30.05.2012 17:39:37 | |
---|
Triskal: No, Porista löytyi muuan Jackshop-Jaska, jolle vien rummut maanantaina. Vie tosiaan tuo 12" tomi viisteiden oikaisuun. Tuskin on tolkuttoman kallista. Jos vielä sen jälkeen soundaa kuolleelta on vika jo melkosen mystinen. Soundiin kuitenkin eniten vaikuttaa ne viisteet. |
joku muu sikko 01.06.2012 22:31:22 | |
---|
Mulla oli DW:n 14" tomin kanssa tuo, sitten ongelma ratkesi ihan yllättäen kun aloin vaan kokeilemaan aivan järjenvastaisia alakalvon vireitä. Se vaan piti vetää niin löysälle että en olisi uskonutkaan. Eli sama mitä joku tuossa jo sanoaikin: "En vaan osaa". Musiikki ei välttämättä ole hyvää vaikka se kuulostaisikin siltä. |
VeKrio 02.06.2012 01:10:25 | |
---|
Triskal: Kattelin reunaviisteet ja dokkasin videolle hupina: http://www.youtube.com/watch?v=OvrWmXw6OiY Tällä perusteella yks ongelma ainakin on reunaviiste. Hualtaa nää sit vissiin pitää. Ihan loistojuttu toi dokument. Ja hyvä konsti toi kolinatesti. :) Eiköhän se sointi tolla muutu aika paljon. Se on just se pörr/fläpätys-saundi varmaan ton viisteen syytä. Ainoastaan jazzmies voi venyttää aikakäsitteitä. |
Laakstr 02.06.2012 11:42:24 | |
---|
VeKrio: Ihan loistojuttu toi dokument. Ja hyvä konsti toi kolinatesti. :) Eiköhän se sointi tolla muutu aika paljon. Se on just se pörr/fläpätys-saundi varmaan ton viisteen syytä. Juuri se - ainakin oman kokemuksen mukaan. Kävin tuon mun 10" TT viisteet läpi. Tasaus, hiomapaprulla uusi viiste ja vahaukset päälle. Jo alkoi pönttö soimaan! Oma, uskoisin vähäpätöisempi, vaikutus lienee myös sisäpinnan hionnalla ja öljyvahakäsittelyllä sekä lugien kiinnityksen uudella momentilla. Aikanaan joku lugien ruuveista resnoi ja hermostuksissaan (kait) olin tiukannut ne kaikki aivan liian kireelle. Iso vaikutus kyllä on toki uudella ohuemmalla lyöntikalvollakin. Olisi hyvin, hyvin tyytyväinen nyt mikäli ei resonois noin pahasti virvelin kanssa ;) |