ilebe 20.10.2011 09:58:53 | |
---|
JanneO: Pdp:n tuotanto siirtyi kokonaisuudessaan kiinaan ja siitä johtuen hinnat putosivat, mutta niin putosi puumateriaalin taso myöskin. Eli eipä ne häävit ole ne pdp:n matskut nykypäivänä. Kyllä ainakin omat pdp:t ovat aika hemmetin hyvät :) Eise "made in china" siinä lätkässä merkitse oikein mitään enään nykyään. Ei ole enää samanlainen kehitysmaa kuin joskus 30 vuotta sitten... Asiat on muuttunu siitä ajasta. Tätä menoa kiina menee USAn ohi maailman menossa jo tällä vuosisadalla... |
Kailis 20.10.2011 10:22:03 | |
---|
Tätä menoa kiina menee USAn ohi maailman menossa jo tällä vuosisadalla... Menee massatuotannossa joita noi kiinanrummutkin edustaa. Jenkeillä on vahva perinne pikkupajatuotannosta, joissa väännetään käsin laadunvalvonnan ollessa huippuluokkaa. Tämä perinne Kiinassa on unohdettu muutama kymmentä vuotta sitten. Aika usean alan tuottajat valittavat nimenomaan sitä että laatua on vaikea valvoa kiinalaisissa tehtaissa. Kaikkea ei voi saada; volyymia, halpoja tuotantokustannuksia ja laatua. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
JanneO 20.10.2011 10:46:25 (muokattu 20.10.2011 10:46:41) | |
---|
ilebe: Kyllä ainakin omat pdp:t ovat aika hemmetin hyvät :) Eise "made in china" siinä lätkässä merkitse oikein mitään enään nykyään. Ei ole enää samanlainen kehitysmaa kuin joskus 30 vuotta sitten... Asiat on muuttunu siitä ajasta. Tätä menoa kiina menee USAn ohi maailman menossa jo tällä vuosisadalla... Jos entiset pdp:t tehtiin DW:n tehtaassa (joskin Meksikossa) ja nämä uudet kiinassa, niin onhan niissä jotakin eroa. Näkeehän sen hinnassa. Ei sillä, esim pdp:n LX-setti oli itselläkin ja olin siihen kovin tyytyväinen. |
EJ84 20.10.2011 12:27:52 | |
---|
Elämä olisi ehkä liian tylsää jos ei tekisi virheitä joista voisi oppia. Harmittaisikohan jos ei harmittaisi. "If we are ignorant about a phenomenon, that is a fact about our state of mind, not a fact about the phenomenon itself." |
ilebe 20.10.2011 14:52:54 (muokattu 20.10.2011 14:53:56) | |
---|
Itse ainakin olen erittäin tyytyväinen omaan settiini vaikka monet pdp:tä haukkuvatkin. Saundaa h*lvetin hyvältä omaan korvaan kalvon vaihdon jälkeen. Eikä laadussakaan ole valittamista :) paitsi rauta... Ainaki haitsut ja pedaalit on iha kuraa. Tosin 900 snare ständi tuntuu olevan erittäinkin vankkaa tekoa, muuten kyllä luotan pearliin raudassa. Mutta en väitä että nämä millekkään DW:lle vetäisi vertoja, mutta eikös tässä oltu hankkimassa settiä alle tonnin hintaluokassa? Ovat nuo kuitenkin ihan toista luokkaa kuin nuo mapexit... |
Kailis 20.10.2011 17:22:58 | |
---|
Ovat nuo kuitenkin ihan toista luokkaa kuin nuo mapexit. No kun ei mielestäni ole. Itse valitsisin Mapexit jos noista kahdesta valita pitäisi. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
ilebe 20.10.2011 17:58:10 (muokattu 20.10.2011 17:58:54) | |
---|
Kailis: No kun ei mielestäni ole. Itse valitsisin Mapexit jos noista kahdesta valita pitäisi. Se on sinun mielipide ei minun. Ja mielestäni kokemus on vähän eri asia kuin mielipide. Mutta osta sinä vain ne mapexit jos ne on kerran mielestäsi paremmat :) |
ferodoz 20.10.2011 18:00:44 | |
---|
ilebe: Ja mielestäni kokemus on vähän eri asia kuin mielipide. Mistähän kokemuksesta puhut? Kailis on soittanu rumpuja noin 79 vuotta ja luulisin että se on myös joskus pdp:n settiä naputellut. :D Handmade in Finland. |
ilebe 20.10.2011 18:10:16 | |
---|
ferodoz: Mistähän kokemuksesta puhut? Kailis on soittanu rumpuja noin 79 vuotta ja luulisin että se on myös joskus pdp:n settiä naputellut. :D Puhuin siitä että itse olen tuon pdp:n setin omistanut jo kohta vuoden, niin veikkaan että siinä ajassa on tullut setistä hieman enemmän kokemusta kuin siinä että sillä on elemässään yhen keikan vetässy. |
Kailis 20.10.2011 18:42:10 (muokattu 20.10.2011 18:43:57) | |
---|
ilebe: Puhuin siitä että itse olen tuon pdp:n setin omistanut jo kohta vuoden, niin veikkaan että siinä ajassa on tullut setistä hieman enemmän kokemusta kuin siinä että sillä on elemässään yhen keikan vetässy. Ja Mapexeilla olet vetänyt kanssa, tietenkin. Joo, on kokemusta sekä Mapexista ja PDP:stä. Kumpiakaan en ole omistanut, mutta mieluummin ottaisin Mapexit. Kyllä mä ymmärrän että sä tykkäät PDP:stä, mäkin tykkään mun omasta setistä. Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
ilebe 20.10.2011 18:57:41 | |
---|
Kailis: Ja Mapexeilla olet vetänyt kanssa, tietenkin. Joo, on kokemusta sekä Mapexista ja PDP:stä. Kumpiakaan en ole omistanut, mutta mieluummin ottaisin Mapexit. Kyllä mä ymmärrän että sä tykkäät PDP:stä, mäkin tykkään mun omasta setistä. En ole tuota horizonia päässyt testaamaan mutta olen soittanut venus serieseillä ja astetta paremmilla meridian bircheillä (jotka nämäkin tosin alle tonnin). Ja ei ikävä kyllä päässyt saundi ja laatu pahemmin hurmaamaan. Kalliimmat mapexit on varmasti eri asia mutta kun alle tonnista puhutaan niin en mapexeihin satsais. |
Nottis 20.10.2011 21:17:06 | |
---|
Herttinen, mitä meininkiä nyt. Mulla on ollut aiemmin PDP:t, ei varsinaisesti mitään valitettavaa, tosin viimeistelyn laatu melko heikkoa. Oikeilla kalvovalinnoilla ihan mahdollista saada oikeestikkin hyvä saundi, mut en silti ihan noin varauksetta hehkuttaisi (enkä hehkuttanut), kun kuitenkin kokemuspohja selvästi on luokkaa "Milleniumista Swinkkujen kautta Pacificiin". Tässä vaiheessa ois mahollisesti hyvä hetki vielä vetää vähän sanoja takaisin ja luottaa ehkä Kailikseen, vaikka se nyt ei aina kaikkein järkevimmältä tunnukkaan, mut tää tilanne on sellanen että Kaalepilla varmasti on vähän enemmän kokemusta eri kannuista, myös tosta hintatasosta. Joku tollanen "soita sitte niillä mapexeilla"-tyylinen kommentointi tuntuu tosi naiivilta ja semmoselta koulupoikamaiselta argumentilta. Kyllä se nyt on vaan tyly tosiasia, että ne PDP:t ei ole mitkään Jumalasta seuraavat, vaan tosi keskitasoiset rummut. Ne voi saada miellyttäviksi, mutta jäävät kaikella tasolla samanhintaisten käytettyjen pro-settien tasosta ja saundista. Eniten mua harmitti Pacificeissa se, että HW:n kiristysruuvien siivet lahos joka ständistä käteen. Mut niiden tasonhan kaikki tietää. Toinen mikä harmitti oli se kun sain tikkuja basarista :( Se tomipidikkeen reikä oli ku leipäveitsellä järsitty... Mut nyt taivas varjele, ottakaa iisisti :D Kunnioittakaa toisianne ja diggailkaa vähän sitä musaa ja huomista kaljantaita ! minä olen maapallo. |
Kailis 21.10.2011 02:10:44 (muokattu 21.10.2011 02:12:42) | |
---|
Mutta jotta väärinkäsityksiltä vältyttäisiin, käytetyt on aina se paras vaihtoehto, jos tietää mitä on ostamassa. Ja ehdottaisin myös yhtä basaria ja tuplapedaalia, sikäli mikäli on pakko tuplia yleensäkään heti saada. luottaa ehkä Kailikseen, vaikka se nyt ei aina kaikkein järkevimmältä tunnukkaan =D Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta. |
JanneO 21.10.2011 08:50:01 (muokattu 21.10.2011 08:50:32) | |
---|
Nottis: Herttinen, mitä meininkiä nyt. Mulla on ollut aiemmin PDP:t, ei varsinaisesti mitään valitettavaa, tosin viimeistelyn laatu melko heikkoa. Oikeilla kalvovalinnoilla ihan mahdollista saada oikeestikkin hyvä saundi, mut en silti ihan noin varauksetta hehkuttaisi (enkä hehkuttanut), kun kuitenkin kokemuspohja selvästi on luokkaa "Milleniumista Swinkkujen kautta Pacificiin".
Niin oli minullakin ja elin pitkään siinä uskossa että pdp oli hintaisekseen hyvä setti, niinkuin se olikin. Voi olla vieläkin näin, mutta taso laski kuin lehmän häntä tuolla merkillä kun tuotanto siirtyi kiinaan. Tuosta mapexin horizonista ei ole kokemusta, muuta kuin heidän sivujensa mukaan se on tullut VX ja QR sarjojen tilalle. Ja itsellä on on mapexilta ollut kahdet Mars-sarjalaiset sekä nyt on V-sarjan shell setti. Molemmissa seteissä on se ongelma, että jälleenmyynti arvo laskee alle puoleen heti kun olet rahat myyjälle noissa antanut, valitettavasti. Tuolla touhutonnilla saa edelleen oikeasti hyvän setin, jopa voi saada kohtuullisen tuplasetinkin tuolta torilta. Ymmärrän sen poltteen kahteen basariin ja kuuteen tomiin. Kantapään kautta ne asiat on opittava, niin minäkin olen tehnyt. Ja teen edelleenkin ;) |