Aihe: Rumpujen viritysruuvit löystyvät soitossa
1 2
Kailis
20.09.2011 23:57:55

Mulla menee aikaa yläkalvon vaihtoon ja viritykseen vajaa viisi minuuttia. Sen kiireisempi en tahdo olla =D
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
dumbass
21.09.2011 00:53:56 (muokattu 21.09.2011 01:09:01)

Veksi: Vaseliini on voiteluainetta, joka päinvastoin liukastaa ruuvia, laittakaa ns. lukkoliimaa kierteisiin niin pysyy?

Et ole tainnut käsitellä vaseliinia, saati kokeilla sitä tuohon tarkoitukseen. Esimerkiksi elintarvikekaupoissa myytävä vedetön klover-vaseliini on sen verran tiukkaa tavaraa, että huomaat jo tappia lugiin kierittäessä että se on jonkin verran jäykempi kiertymään.

Tuo lukkoliima taas kuulostaa aika väkivaltaselta :--D

ferodoz:Se on rummusta kiinni.

Eiköhän se ole soittovolasta eniten kiinni ja siitä, missä kunnossa kierteet on. Kun kapulan painaa vannetta millisekunniksi alas päin vapauttaen ruuvin kannan vanteesta irti, kiertyy ruuvi millin tulosuuntaan ja vähitellen löysyttää virettä. Tätä ei vaan voi tapahtua jos ruuvin kierteisiin lisätään hieman kitkaa vaseliinilla. Toki kanttiin poksutellessa myös kalvo venyy sen iskun kohdalta joka kans osaltaan laskee virettä, mut enemmän se on kai toi ruuvin holtittomuus sen iskun aikana. pitkiä lauseita
ferodoz
21.09.2011 06:44:12 (muokattu 21.09.2011 06:58:33)

Ei sittenkään mikäääään.
Koolla oli väliä.
ferodoz
21.09.2011 06:53:46 (muokattu 21.09.2011 07:03:39)

tumahus: Ja Ferodoz, mitä vittua? Jos joku ostaa drumdialin, se ei tarkoita sitä etteikö kyseinen henkilö osaisi korvakuulolla virittää. Ja jos joku kyselee vinkkejä niin kannattaisko vaan antaa pelkästään vinkkejä liittyen aiheeseen tai muuten olla kirjottamatta mitään vitun ärsyttävää trollia. On nimittäin aika heppoinen perustelu ostaa uusi setti, jos viritysruuvit vähän löystyy soitossa.

Miksi ostaa viritysmittari jos osaa virittää ilman sitä?
Jos kysellään vinkkejä, ja joku toinen antaa huonoja sellaisia niin korjaan ne ihan mielelläni. Esimerkki1: "Vedä tiukemmalle niin pysyy!!!?!?!!!" Esimerkki2: " vaseliini on paskaa, laita lukkoiiimaa!?!?!!?! " Nämäkö ei siten ollut trolleja ja auttoi kysyjää? Ja mulle on ihan täysi perustelu vaihtaa settiä jos mikään ei pysy vireessä. Laaturummuissa sitä ongelmaa ei juurikaan ole. Jos se ei sinua itseä häiritse että "ruuvit vähän vain löystyy soitossa" niin miksi kyselet täälä sitten fanaattisena vinkkejä millä sen ongelman saisi eliminoitua. Koska esimerkiksi hakua käyttämällä olisit löytänyt nämä samat vastaukset noin 756:sta topicista. Toivottavasti nyt kuitenkin saat ongelman korjattua, ja menet Veksin neuvojen mukaan kiristämään kireemmälle ja laittamaan lukkoliimaa.

Edit: Paska aamu, en jaksa jäsennellä tekstiä paremmin, enkä selventää sitä. Koittakaa tajuta.
Koolla oli väliä.
tumahus
21.09.2011 16:23:22
Noh, oli miten oli niin kiitos vinkeistä ja jatkamme elämää. Chill out :)

Kyllä mä jonku ratkaisun noihin löydän niin ei mene koko setti hukkaan.
ferodoz
21.09.2011 16:51:34

Kantsii koittaa sitä nimim. dumbassin aikaisemmin mainitsemaan klover-vaseliinia, jos se vaikka jeesais sua tos asias.
Koolla oli väliä.
Ginga
22.09.2011 09:44:11
Laakerirasva. Ei kovin liukasta kamaa, vissiin luokkaa vaseliini. Mukavasti kiertyy kierteet, ei oo Masterssia tarvinnu kiristellä, oli sitten tiukka tai löysä vire.
Nojoo, tais jo löyty jo ratkasut : D tai ketju muuten vaan kuoli..
Unfortunately, rather like prog rock, James' lap is going to last 48 minutes and make no sense to anyone. -Hammond
MxS
22.09.2011 12:10:59 (muokattu 22.09.2011 13:23:16)
Täällä (Disco Stu:n postaus #17) on halpa patenttiratkaisu jonka saanee soveltamalla toimimaan rummulla kuin rummulla:
http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=20439
EDIT: eli tässä: http://www.drummerworld.com/forums/ … wpost.php?p=418985&postcount=17

Muita vaihtoehtoja:
http://www.drummercafe.com/forum/index.php?topic=18139.0
http://www.zzounds.com/item--TAMSRW620P

Todettakoon, että mitään näistä en ole itse kokeillut.
"Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän."
Muovinen
23.09.2011 08:20:28

DW:llä ainakin on myös sellaisia lukkotappeja (Bozzion nimellä), joissa viritystapin pää lukittuu muoviseen hahloon. Ne ei välttämättä estä löystymistä aivan täysin, mutta hidastavat sitä ainakin todella paljon. Tavallaan virityskin helpottuu kun tappi pyörähtelee hahlossa pienin askelin. Itsellä toimineet hyvin virvelin yläkalvossa, joka aikaisemmin löystyi nopeasti kipakoiden kanttilyöntien vuoksi.

Joskus on ruuvi tipahtanut virpan alakalvosta, mutta se olikin joku halpa Mapex... ;)
Ruutikallo
23.09.2011 09:27:13
ferodoz: Nin, tai osta kunnon rumpu missä on hyvät tapit ja lugit, ja opettele virittämään ilman mitareita.

Mulle on tullut useampiakin high-end rumpuja, joissa ruuvit löystyy. Ja sanomattakin ollee selvää että kun oikein matalalla vireellä koittaa mennä niin esim. tomien ruuvit löystyvät helpommin.

Signiassa on tai oli tätä löystymistä ennen kikkakolmosia, epämiellyttäväähän se on.
[kyllä sen Led Zeppelinm Puple ja kunnonnon 60-70 musa] -Henydrum- 1.3.2008, 03:30:46 www.tukalaband.com
Kailis
23.09.2011 13:20:08

MxS: Täällä (Disco Stu:n postaus #17) on halpa patenttiratkaisu jonka saanee soveltamalla toimimaan rummulla kuin rummulla:
http://www.drummerworld.com/forums/showthread.php?t=20439
EDIT: eli tässä: http://www.drummerworld.com/forums/ … wpost.php?p=418985&postcount=17

Muita vaihtoehtoja:
http://www.drummercafe.com/forum/index.php?topic=18139.0
http://www.zzounds.com/item--TAMSRW620P

Todettakoon, että mitään näistä en ole itse kokeillut.

Mut ku...eiks Sonoreissa ole pyöreä toi viritystapin pää?
http://www.google.com/imgres?q=sono … ,r:19,s:49&biw=1280&bih=827
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
MxS
23.09.2011 13:39:20
Kailis: Mut ku...eiks Sonoreissa ole pyöreä toi viritystapin pää?

Tiedän. Tämä vaatii just sitä mainitsemaani soveltamista. Ajattelin, että ihmiset osaavat varmaankin ajatella myös itse.

Tässä tapauksessa helpointa lienee tehdä niistä muoviläystäkkeistä niin tiukat ettei ne pyöri helposti sen viritystapin päässä. Tuskin ne ruuvit siinä kovin kovalla voimalla/momentilla väkisin löysemmälle vääntyilee. Jos hifistelemään alkaa niin niihin muoveihin voisi ehkä jättää siihen reiän reunaan vastakkaisille puolille pienet väkäset, jotka osuvat sen ruuvin uraan varmistaen paikallaanpysymisen..? (Tässä tapauksessa ei tietenkään voi reikää tehdä valmiiksi asti poralla.)
"Harkintaa ja faktaa on vähän, mutta luuloa ja oman näkemyksen erinomaisuutta sitäkin enemmän."
Kailis
23.09.2011 16:14:44

Mä luulen että kuminen aluslevy metallisen päällä vois olla jees. Rautakaupasta sopiva tiivisterengas yms.
Veksi
23.09.2011 23:47:27 (muokattu 24.09.2011 00:01:29)
Elekee ottako minun puheita todesta!? PS. nyt kesti virittää Renessainsse alakalvo sopivaan kireyteen, eikä poksahtanut, tilasin uudet kalvot Thomannilta, tuli myös Bassorummun kalvo Renessainsse Powerstroke 3, nyt on koko rummusto Remo Renessaisse kalvoja, ja täytyy sanoa, että on parhaimmat kalvot ikinä! En lyö kanttilyöntejä, joten mulla ei tuota ruuvien löystymistä tapahdu! PS Huutonetissä on vanhat kalvot myynnissä!
joonama
24.09.2011 00:17:35

Veksi: Elekee ottako minun puheita todesta!? PS. nyt kesti virittää Renessainsse alakalvo sopivaan kireyteen, eikä poksahtanut, tilasin uudet kalvot Thomannilta, tuli myös Bassorummun kalvo Renessainsse Powerstroke 3, nyt on koko rummusto Remo Renessaisse kalvoja, ja täytyy sanoa, että on parhaimmat kalvot ikinä! En lyö kanttilyöntejä, joten mulla ei tuota ruuvien löystymistä tapahdu! PS Huutonetissä on vanhat kalvot myynnissä!

Kiva kuulla. Missäs rummuissa nämä on ja mitkä ovat tomeissa kalvot? Renaissance Ambassadorit päällä, entäs alla?
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
Veksi
24.09.2011 11:08:29
joonama: Kiva kuulla. Missäs rummuissa nämä on ja mitkä ovat tomeissa kalvot? Renaissance Ambassadorit päällä, entäs alla?Premier Artist Heritage jazz,koivusetissä.Ylä ja ala kalvot on tomeissa samat, just nuo, 10" 12" ja14", virvelissä myös Ambassadorit, alakalvo on myös samaa sarjaa snareside. Bassorummun kalvot on etukalvo Renessaice Emperor, takakalvo Powerstroke 3 Renessaisse, hyvin pelittää!
OPJ1974
24.09.2011 19:54:20

Veksi: Elekee ottako minun puheita todesta!? PS. nyt kesti virittää Renessainsse alakalvo sopivaan kireyteen, eikä poksahtanut, tilasin uudet kalvot Thomannilta, tuli myös Bassorummun kalvo Renessainsse Powerstroke 3, nyt on koko rummusto Remo Renessaisse kalvoja, ja täytyy sanoa, että on parhaimmat kalvot ikinä! En lyö kanttilyöntejä, joten mulla ei tuota ruuvien löystymistä tapahdu! PS Huutonetissä on vanhat kalvot myynnissä!

Mitä eroa - siis soundillista - näissä on verrattuna perus coated emperoreihin, kellään kokemuksia?
Veksi
24.09.2011 20:30:24
OPJ1974: Mitä eroa - siis soundillista - näissä on verrattuna perus coated emperoreihin, kellään kokemuksia? Mulla on nuo kalvot ambassador paksuisia, paitsi se bassorummun etukalvo, joka on Emperor. Noissa Renessaice kalvoissa on hartsipinta molemmin puolin kalvoa! siitä se rusahtava väri on peräisin? Ovat jotenkin sopivasti soivia kalvoja,ei tartte demppailla!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)