Aihe: Kehu oma soittimesi
1 2 3 4 5 6
kincy
09.09.2011 21:37:07

Mulla on made in Taiwan Pearlit eikä harmita yhtään.
Kailis
09.09.2011 22:36:54

M. Kekki: Kyllähän Rogersit on hemmetin hienoja pannuja!

Rumpumaailman Cadillacit, muistaakseni. Mutta äläpä pihtaa; mitä settejä?
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
hollmi-5
09.09.2011 22:41:19 (muokattu 09.09.2011 22:42:07)
Kailis: Rumpumaailman Cadillacit, muistaakseni. Mutta äläpä pihtaa; mitä settejä?

Taitaa olla niitä Englannissa lisenssillä tehtyjä, joissa on Boose&Hawkesin duunaamat rungot ja Rogersin HW... Mikäli jotain näin perjantaisaunaillan aikaan oikein muistan ;)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Legenda
09.09.2011 22:43:26
Pakkohan minunkuin on liittyä kehujien kerhoon. Olen omistanut 3 settiä rumpuja mutta 2 ensimmäistä ei lasketa. Mutta tämä nykyinen setti onkin sitten The One eli Ludwig Big Beat vuosimallia 77-79 (ei ole löytynyt ihan varmaa vuosilukua) 3 ply vahvikerenkailla ja ai niin ihanan pehmeää ja pyöreää soundia, kerrassaan hunajaa korvalle. Jäsen hollmi oli suurena apuna näitä hankittaessa, mistä kiitos hänelle. Entinen omistaja kertoi että näitä minun rumpuja voi kuulla yhdellä Kirkan ja yhdellä Anneli Mattilan ja yhdellä Antti Huovilan levyllä,no eihän se paranna yhtään rumpuja mutta on se jotenkin hienoa että rummuilla on historia. Mutta niinkuin hollmi minulle kirjoitti kun olin näitä ostamassa että "vanhalle miehelle sopii vanhat rummut". I`m happy!
legenda on hyvä juoma!
M. Kekki
09.09.2011 22:47:59

Kailis: Rumpumaailman Cadillacit, muistaakseni. Mutta äläpä pihtaa; mitä settejä?

Ei ole kuin about '65 Blue Sparklet 20, 12, 16". Snare (Dyna) on sekä scriptillä että Big-R:llä varustettu kuuspuolikas 70-luvun lopulta.
Sitten on brittiläinen Mardi Gras -setti samoilla koilla. Britti-Dyna 5,5" ja Britti-Powersound Grey Strata.
Nuo Dynat on kyllä melkoisia vehkeitä, kun on Remon Diplomat lyöntikalvona.
Ei surkutella vaan tehdään!
M. Kekki
09.09.2011 22:49:42 (muokattu 09.09.2011 22:49:54)

hollmi-5: Taitaa olla niitä Englannissa lisenssillä tehtyjä, joissa on Boose&Hawkesin duunaamat rungot ja Rogersin HW... Mikäli jotain näin perjantaisaunaillan aikaan oikein muistan ;)

Oikein muistat nuo britit. Ja se hw:kin on british-made.
hollmi-5
09.09.2011 22:53:38
M. Kekki: Oikein muistat nuo britit. Ja se hw:kin on british-made.

60-luvun Rogers on erittäin hienoa rumputuotantoa. Hiukan harmittaa, että Rogers kuihtui.

Minä kyllä oikeasti luulin, että HW noissa britti Rogerseissa oli USA-made.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
09.09.2011 22:55:00

M. Kekki: Ei ole kuin about '65 Blue Sparklet 20, 12, 16". Snare (Dyna) on sekä scriptillä että Big-R:llä varustettu kuuspuolikas 70-luvun lopulta.
Sitten on brittiläinen Mardi Gras -setti samoilla koilla. Britti-Dyna 5,5" ja Britti-Powersound Grey Strata.
Nuo Dynat on kyllä melkoisia vehkeitä, kun on Remon Diplomat lyöntikalvona.

Mulla on myös (surprise!) sekä 5,5" että 6,5" Dyna-Sonicit. Hiton hienoja vehjeksiä!
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
M. Kekki
09.09.2011 22:56:52

hollmi-5: 60-luvun Rogers on erittäin hienoa rumputuotantoa. Hiukan harmittaa, että Rogers kuihtui.

Minä kyllä oikeasti luulin, että HW noissa britti Rogerseissa oli USA-made.

Se taitaa olla legenda. Eivät käy päikseen rungon reikiin, ainakaan Rogers-bookin mukaan. Testannut en ole.
Muovinen
10.09.2011 09:42:37

Mulla on kaks soitinta rumpuosastolla, joita voin estotta kehua ja joista on tullut pitopelejä. Ensimmäinen on DW:n messinkivirveli, joka yhdessä profiilikuvassa hiukan kurkkaa RC-setin takaa. Rokki- ja hevihommissa, mitä tulee lähinnä soitettua se toimii aina, kunhan säätelee omaa tatsiaan musan mukaan. Löytyy herkkyyttä ja räjähtävyyttä ilman metallivirveleille tyypillistä kovuutta. Soundi on mun korvaan sopiva sekoitus metallin ja puun välistä. Kireällä vireellä alkaa löytyä sitten jo funk-sävyjäkin, mutta minä soittelen rokkiakin silleen mieluusti. Ilman mattoa soundi on aivan hunajata!

Toinen pitopeli on symbaaleistani 20" Zildjian K crash/ride. Tää on niin kiva, että haitsunsoittoni on vähentynyt dramaattisesti! Jätin myös aikanaan toisen etutomarin pois, jotta saan tämän ihanaisen pellin parhaalle paikalle. Kahden tomarin kattauksesta on sittemmin tullut vakio ja kolme tomaria (tai enemmän, hui kauhistus!) vaan hämmentää mua. Tällä voi ratsastaa hitaasti ja isosti ilman että kaikki muu hukkuu alle ja kuvusta saa pingiä tarvittaessa. Krässinä pelti on tumma ja suht pitkään soiva. Hissutteluun tämä on tietysti myös aivan omiaan, mutta minä tykkään käskeä K:ta kunnolla!
AP
10.09.2011 12:24:03
Kailis: Mulla on myös (surprise!) sekä 5,5" että 6,5" Dyna-Sonicit. Hiton hienoja vehjeksiä!

Mulla on Rogers Superten. En arvaa moittia sitäkään, ja Taman perus-teräsvirvelin jälkeen se opetti yhtä sun toista siitä mikä ero on nimivalmistajan hinnatalkaen-mallilla ja lähtöjään vähän kunnianhimoisemmin tehdyllä soittimella. Johan siitä sai tällainenkin puusormi ulos aika helposti erilaisia ääniä.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
iekku84
10.09.2011 12:47:18
kincy: Mulla on made in Taiwan Pearlit eikä harmita yhtään.

Hyvälle soundaavat ja on komiat! Ja ne demon drivet siellä kummittelee... No lohtua toi itselle taman flexi rauta madot.
Pessimisti ei pety.
Zantso
10.09.2011 20:49:31
Tama Rockstarit on hyvät!
Omani on ikivanhat, jämähtäneet ja kulahtaneet, mutta soivat silti pirun kauniisti.
80- luvulta ovat ja vielä ainakin 80 vuotta minua tai jotain muuta henkilöä kyllä palvelevat.
Tama mies on rumpali.
unski7
13.09.2011 16:16:13
Mahtavaa! Jukoliste joillakin on täällä omakotitalon hinnan edestä rumpuja ja minä olen miettinyt hennoisinko vaihtaa omat ihan ok stage customini hiukan paremmin soiviin rumpuihin. Enköhän minä nyt henno :)
Mies paikallaan paitsi liikkuessaan
Kailis
14.09.2011 11:01:48

unski7: Mahtavaa! Jukoliste joillakin on täällä omakotitalon hinnan edestä rumpuja ja minä olen miettinyt hennoisinko vaihtaa omat ihan ok stage customini hiukan paremmin soiviin rumpuihin. Enköhän minä nyt henno :)

No mä pähkäilin joskus vaihtoa Pearl MLX -> Brady ja soitin sitten isosiskolleni ihan muista asioista. Tuli puheeksi ja keskustelu eteni "Onko ne vanhat ollu sulla kauan?" "No about 25 vuotta" "Etkä oo enää tyytyväinen?" "Noh, hmmm..." "Pääset niistä eroon ja sulla on rahaa?" "Kyl..." "Tottakai ostat uudet". Jotkut sitä vaan näkee asiat perspektiivissä =D
Bacchus
15.09.2011 14:51:46 (muokattu 15.09.2011 14:52:53)
Kailis: No mä pähkäilin joskus vaihtoa Pearl MLX -> Brady ja soitin sitten isosiskolleni ihan muista asioista. Tuli puheeksi ja keskustelu eteni "Onko ne vanhat ollu sulla kauan?" "No about 25 vuotta" "Etkä oo enää tyytyväinen?" "Noh, hmmm..." "Pääset niistä eroon ja sulla on rahaa?" "Kyl..." "Tottakai ostat uudet". Jotkut sitä vaan näkee asiat perspektiivissä =D

Itse käyn tämän keskustelun yleensä oman pääni sisällä, mutta on hyvä että löytyy siskoja jotka voivat avittaa (eli tönäistä toivottuun suuntaan).;) On se ainakin mukavampaa näin, ettei tarvitse vallan skitsofreeniseksi revetä.

EDIT: Monesti tämä keskustelu on kyllä tullut käytyä äidin kanssa, ihan siitä syystä että hän on yleensä aina samaa mieltä ostoksen järkevyydestä.
When the Going Gets Weird, the Weird Turn Pro
Kailis
15.09.2011 15:02:00

No mä en ollu sillon ees neljääviittä hei.
AP
15.09.2011 15:13:49
Kailis: No mä pähkäilin joskus vaihtoa Pearl MLX -> Brady ja soitin sitten isosiskolleni ihan muista asioista. Tuli puheeksi ja keskustelu eteni "Onko ne vanhat ollu sulla kauan?" "No about 25 vuotta" "Etkä oo enää tyytyväinen?" "Noh, hmmm..." "Pääset niistä eroon ja sulla on rahaa?" "Kyl..." "Tottakai ostat uudet". Jotkut sitä vaan näkee asiat perspektiivissä =D

Syytän siis siskottomuuttani siitä, että noi samat vermeet on olleet kohta 20 vuotta. Ei ole kukaan töninyt.

Eipä ole toisaalta ollut ylimääräistä rahaakaan, ei sikäli.

:P
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Velli
17.09.2011 00:57:48
Legenda: Mutta tämä nykyinen setti onkin sitten The One eli Ludwig Big Beat vuosimallia 77-79 (ei ole löytynyt ihan varmaa vuosilukua) 3 ply vahvikerenkailla ja ai niin ihanan pehmeää ja pyöreää soundia, kerrassaan hunajaa korvalle.

Oletko varma tuosta ajoituksesta? Ludwighan siirtyi 6 ply -rakenteeseen jo 1976 ja ainoastaan Combo series:issä käytettiin 3 ply rakennetta (kunnes 3-ply runkojen varasto oli käytetty loppuun). Tuossa lähdettä:

http://www.ludwig-drums.com/features/hoamld/woodshellguide.php
M. Kekki
17.09.2011 04:23:18

Kehutaan sitten; Rogers on parhautta!!!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)