Aihe: Roudauslaatikot.
1 2
Jarmando
16.08.2011 10:27:45
Hyvä hyvä, sitkeytenne palkitaan ja pitkin hampain luovun kahden lootan ajattelusta. Heh.

BanZai88: Juu. Nyt kun tuon toisen keissin sisällön näki kirjoitettuna, niin eipä tosiaankaan järkeä ja tuon laittamasi Thonin saattaisi budjettikin kestää.

Hollmi-5: Ei taida teetettyä saada tuossa BanZain laittamassa n.100€ hintaluokassa?

Krisse82: Tuossapa ei olekaan tosiaan niitä pyöriä, mistä hankit ja millaisia pitäisi katsella?

eino mutku: Tuo voisi olla myös vaihtoehto? Keikkabussina toimii päivittäisessäkin käytössä oleva Hiace, joten kulmikkaampikin käynee.

Kiitoksia kovasti kommenteista ja neuvoista. Enää pitää mitata kamppeet ja riidellä itsensä kanssa teko/osto-dilemma. Jotenkin vain tsi-miehellä veri vetäisi sirkkelille...
Krisse82
16.08.2011 12:37:51
Jarmando:

Krisse82: Tuossapa ei olekaan tosiaan niitä pyöriä, mistä hankit ja millaisia pitäisi katsella?

Paikallisesta sekatavaramyymälästä hain pyörät, 75mm. Kestävät kyllä casen painon ihan nätisti, mutta kun tavaraa laittaa autossa vielä päällekäin, antavat periksi. Eli suosittelen suuresti 100mm vaihtoehtoa. Ehdottomasti vähintään kaksi jarrullista/case. T-Marketistakin uskoisin saavan käyttökelpoisia pyöriä samalla, jos casen tilaat sieltä.
Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin...
Jarmando
17.08.2011 14:58:20
Pyörät notkuvat autossa? Eikö nuo renkaat laiteta laatikon päätyyn, niin että koskevat maahan vasta kun laatikon toista päätä nostaa? Noin ainakin matkalaukuissa on, ettei liikuskele takaluukussa pötköttäessään.
Krisse82
17.08.2011 15:03:31
Jarmando: Pyörät notkuvat autossa? Eikö nuo renkaat laiteta laatikon päätyyn, niin että koskevat maahan vasta kun laatikon toista päätä nostaa? Noin ainakin matkalaukuissa on, ettei liikuskele takaluukussa pötköttäessään.

Kyllä kaikissa omissa caseissa on pyörät pohjassa. ei tartte toista päätä nostella, senkun työntää menemään. Liikkumisen estämiseksi on kaksi jarrullista pyörää joka casessa.
MJP
17.08.2011 15:23:32
Protection Racketin hardwarelaukku on ollu todella jees. Mahtuu hyvin rautaa (myös perusmallinen penkin pyöreä istuinosa), fillarit (in-line rullaluistemen pyörät) rullaa hyvin ja tuota lyhyintä pystyy yksinkin nostamaan: http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … /tuote_id/5873&kategoria_id=668

Hyvä myös esim. kitaranupille tai yleiseksi säläkeissiksi. Toki vetskarillinen ja "pehmeä" malli ei kovaan keikkailuu ole paras mahdollinen, mutta paremmin kestänyt kuin esim. Hardcasen tai Staggin kovat laatikot. Hardcasejen pyörät on jotain vitsin ja painajaisen välimaastosta... Mut sit kovaan käyttöön toki flightcase.
Huumorimielellä lisää paskaa housuun!
Jarmando
18.08.2011 10:27:58
Krisse82: Tarkistanpa vielä, eli pyörät ovat kuin ostoskärryssä? Lisänä lukitus, hmm, mielenkiintoista. Tämäkin mietintämyssyyn, kiitos.
Krisse82
18.08.2011 12:52:40
Jarmando: Tarkistanpa vielä, eli pyörät ovat kuin ostoskärryssä? Lisänä lukitus, hmm, mielenkiintoista. Tämäkin mietintämyssyyn, kiitos.

Eli tämän kaltainen:
http://www.thomann.de/fi/thon_xlplus_zubehoer_case.htm

Omani on hieman pienempi ja pyörät olen asentanut itse. Linkitetyssä casessa ei ole lukollisia pyöriä, mikä mielestäni on välttämätöntä. Taitaa olla yleisin tapa (ja lähes ainut) miten pyörät caseen kiinnitetään.
Kailis
18.08.2011 14:56:22

Omani on hieman pienempi ja pyörät olen asentanut itse. Linkitetyssä casessa ei ole lukollisia pyöriä, mikä mielestäni on välttämätöntä. Taitaa olla yleisin tapa (ja lähes ainut) miten pyörät caseen kiinnitetään.

En tainnut tajuta nyt pointtia tässä...
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Krisse82
18.08.2011 15:09:59
Kailis: En tainnut tajuta nyt pointtia tässä...

Ei se mitään...

Koitin vain havainnollistaa, kuinka itse olen pyörät kiinnittänyt. Linkki ihan siksi, että kuva kuitenkin kertoo enemmän kuin meikäläisen verbaalinen ilmaisu. Ja kuvaa ei omastani ole saatavilla, siksi idealtaan vastaavan kuva.

Toki mielenkiinnolla odotan, että kuvailet sanoin tuon asian selvemmin. Kyseessä siis renkaan kiinnitys caseen.
BanZai88
18.08.2011 15:35:22
Krisse82: Eli tämän kaltainen:
http://www.thomann.de/fi/thon_xlplus_zubehoer_case.htm

Linkitetyssä casessa ei ole lukollisia pyöriä, mikä mielestäni on välttämätöntä. Taitaa olla yleisin tapa (ja lähes ainut) miten pyörät caseen kiinnitetään.

Lukolliset pyörät on kyllä jeesh. Jos ei satu lukkoja olemaan, niin tavallisesti on tullut käännettyä räkkikeissit toiselle kyljelleen, niin eivät luistele auton kyydissä (jos vain sisällä oleva tavara sen mahdollistaa). Samalla uskaltaa kasata laatikoita päälle, niin paljon kuin mahtuu, kun ei ole pelkoa että renkaat antaisi peräksi. Renkaallisista keisseistä on myöskin se etu, että jos on pitkiä tasaisia matkoja roudattavana, niin kasaa vaan pyörällisen keissin päälle niin paljon kamaa kuin uskaltaa ja työntää kaikki kerralla lavan läheisyyteen. Kummasti säästää aikaa ja selkää, kun ei kaikkea tarvitse kantaa erikseen.
Kailis
18.08.2011 18:14:46 (muokattu 18.08.2011 18:48:11)

Krisse82: Ei se mitään...

Koitin vain havainnollistaa, kuinka itse olen pyörät kiinnittänyt. Linkki ihan siksi, että kuva kuitenkin kertoo enemmän kuin meikäläisen verbaalinen ilmaisu. Ja kuvaa ei omastani ole saatavilla, siksi idealtaan vastaavan kuva.

Toki mielenkiinnolla odotan, että kuvailet sanoin tuon asian selvemmin. Kyseessä siis renkaan kiinnitys caseen.

Aha joo. Mulla ei ole transitcaseissa tuollaisia erillisiä asennuslevyjä vaan pyörät on asennettu suoraan pohjaan. Myöskään lukkoja ei ole. Pari lukollista pyörää voi olla ihan jees mutta en ymmärrä miksi toi pedille tehty asennus olisi välttämätön? Plus että hukkatilaa tulee n. 190000000 mm3 =D
Ronttimus: Aiheeseen: Söin juuri luomupaahtoleipää. Vitutti kun maistui niin paskalta.
Krisse82
18.08.2011 21:13:53
Kailis: Aha joo. Mulla ei ole transitcaseissa tuollaisia erillisiä asennuslevyjä vaan pyörät on asennettu suoraan pohjaan. Myöskään lukkoja ei ole. Pari lukollista pyörää voi olla ihan jees mutta en ymmärrä miksi toi pedille tehty asennus olisi välttämätön? Plus että hukkatilaa tulee n. 190000000 mm3 =D

Ehkä ilmaisussani saattaa olla jotain vajavaisuuksia. Välttämättömyydellä en tarkoittanut asennuslevyä vaan nimenomaan lukollisia pyöriä. Itsellänikin kevyimmissä caseissa pyörät suoraan pohjassa.

Jos painoa on paljon, olen ajatellut asian siten, että lisälevy tuo tukevuutta kiinnitykseen. Jos rengas osuu kynnykseen tai vastaavaan antaa ohut vaneeri periksi. Tämä on todellakin ihan mutua, ei ole koskaan moista sattunut.
Kailis
18.08.2011 22:15:50 (muokattu 18.08.2011 22:18:01)

Filmivaneri on hyvinkin tukeva jo suht ohuenakin. Kun pyörä on neljällä pultilla kiinni ei se ihan heti hajoa. Jos olisi pakko tukea laittaisin tukilistan laatikon sisäpuolelle ettei kokonaiskorkeus turhaan nouse. Lukkojen tarpeellisuuden jokainen määrittelee itse. Ne caset voi, niin kuin jo todettiinkin, autoon pakatessa kääntää kyljelleen.
ferodoz
20.08.2011 09:35:11

Kailis: Filmivaneri on hyvinkin tukeva jo suht ohuenakin. Kun pyörä on neljällä pultilla kiinni ei se ihan heti hajoa. Jos olisi pakko tukea laittaisin tukilistan laatikon sisäpuolelle ettei kokonaiskorkeus turhaan nouse. Lukkojen tarpeellisuuden jokainen määrittelee itse. Ne caset voi, niin kuin jo todettiinkin, autoon pakatessa kääntää kyljelleen.

Ja samalla ku kääntelette niitä caseja ympäri, niin voitte miettiä kuinka helppoa oliskaa vain jalalla napsauttaa lukot päälle.. Jos pyörät kuitenkin on olemassa, niin miksei sitten lukollisia?
Koolla on väliä.
Alpha
20.08.2011 16:45:36
http://www.thomann.de/fi/thon_zubehoercase_120x30x30.htm

Tommonen löytyy täältä ja on hyvä. Tuohon menee haikka/symbaaliständit kaikkine kilkkeineen ja klämppeineen, tomiständi, lattiatomppien jalat, räkkitomien ripustukset ja mitähän vielä...

Miinusta on se, että painaa tosiaan(kuormattuna) sen verran, ettei tuota ihan huvikseen kanniskele.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)