Aihe: Reikäkö bassorummun kupeeseen?
1 2 3
ÄM
28.06.2011 07:54:59

Jarmando: ÄM: Saapiko vielä udella, kuinka se kalvo teipataan käytännössä? Kalvo viritetään kireäksi ja sitten koetetaan saada teippi suoraan ja kuplatta? Jos kalvo pitää irrottaa, venkuroiko se teippaus jonkin uuden asennon, vai saako laitettua takaisinkin vielä?

Riippu tarrasta. Mulla ollu aina semmosta stretch-vinyyli-tarraan, joka siis hiukan venyy.

Eli irtonaiseen kalvoon kiinni vaan ja AVOT, ei virttäminen haittaa, tarra venyy kalvon mukana, eikä rypisty myöskään, jos kalvon välillä irroittaa.

Parhaiten menee kiinni melkein silleen, että leikkaa tarran valmiiks pyöreäks, ellei ole jo. Sit asettaa sen lattialle/pöydälle, tausta ylös päin. Taittaa liiman taustapaperia n. 1cm suikaleen, eli liimaa paljastuu senttin pätkä. Painelee sen taustapaperin taitoksen teräväks, niin että se pysyy taitettuna, eikä lerpata siinä.

Sitten mallailee kalvoa siihen päälle oikeaan kohtaan suhteessa lattialla olevaan tarraan. Kun ympyrät kohtaa, painaa kalvon kiinni siihen sentin verran paljaana olevaan liimaan. Sit kalvo ympäri ja varmistelee siltä sentin alueelta kuplat pois.

Sen jälkeen lähtee hiljalleen toisella kädellä vetämään taustapaperia, kalvon päällä lepäävän tarran alla pois. Samalla toisen käden parilla sormella tehden, tulostimen kirjoituspään kaltaista, koko tarran levyistä, edestakaista liikettä, painellen tarraa kiinni kalvoon. Yhtä edestakaista liikettä kohdin ei kannata vetää taustapaperia pois liian isoa matkaa, joku sentti riittää, muuten rupeaa kuplariski kasvamaan. Tän operaation ajaks kannattaa teippaa kalvo lattiaan, sen metalli reunuksesta, niin pysyy paikallaan, kun operoi.

Ei paha
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Sonormies
28.06.2011 21:46:13
Jarmando: Olisi mukava nähdä sonormiehen tuotos ihan kuvana, saisitko laitettua tänne näkysälle?

Laitoin profiiliini oletuskuvaksi kuvan handmade-sideholesta. Eräs nimeltä mainitsematon teknisen työn lehtori/rumpali antoi arvosanaksi muistaakseni kasin. Eli ihan priima ei tullut, mutta ok. Jos lähtisin nyt tekemään vastavaa 4" holea niin lähestyisin varmaankin paikallista ammattikoulua asian kanssa. On sen verran arvokkaampi bassari nyt potkussa, että...
Tankero: "Rollarit, tuo Englannin Souvarit."
Jarmando
12.07.2011 23:29:59
Voi helkkari ja mahoton meininki: Reikä ja logokalvo ovat "valmiit". Tosin kalvo ei ole paikallaan, kun reiän liimat vasta kuivuvat, mutta lihaksi muuttui suunnitelma kuitenkin. Minä ja kannustajat voivat nyt taputella itseään olalle...

Tuleville rei'ittäjille pari huomiota. Ennusteeni wrapin kenkkuilusta osuivat oikeaan (pessimisti ei pety) ja seuraavan reiän poraan seuraavasti:

-Peitä reilu alue maalarinteipillä, ettet naarmi kannua touhutessasi.
-Merkitse maalarinteippiin reiän paikka.
-Poraa rasiaterän keskipora kannusta läpi (vain keskiterä HUOM!).
-Piirrä terävällä kynällä reiän ulkomuoto teippiin.
-Vedä rasiaterä pois odottamaan.
-Puukota wrappi pois viivaa myöden, terävällä mattoveitsellä.
-Raota wrappia puukolla, tai pienellä meisselillä ja ujuta liimaa reunojen alle.
-purista wrapin reunat kiinni rumpuun liiman kuivumisen ajaksi (puristimia lautoja ja pehmeää kumia tms.).
-Kun liima on kuivunut, poraa rasiaterällä rummusta läpi (itse vedin laakista ulkopuolelta, eikä putkeen tullut repeämiä, tuuria kai. Porasin mallilla: Paljon jenkaa ja vähän syöttöä).
-Hio ja viimeistele.
-Hyvä tuli.

Pikkuisen tuli enemmän työvaiheita allekirjoittaneelle. En puukottanut wrappia etukäteen ja reunan irvistäessä sinne meni purua pullistelemaan. No, kalvo oli onneksi sen verran löysällä, että paineilma, ohkaiset ruuvimeisselit ja pieni kuusiokoloavain auttoivat purun pois puun ja kuoren välistä. Sen jälkeen kalvo piti kuitenkin liimata, irvistyksen vuoksi. Käytin sitä mainittua erikeeperiä, epäilyistäni huolimatta, kahdesta syystä: Sain Etralta hankittua reunanauhaa, jolla voin peittää mahdollisen pitämättömän sauman (ei siis olisi ollut pakko edes liimata) ja aloin jo varautumaan seuraavaan projektiin, jossa wrapit poistuvat tangentin suuntaan (muut liimani olivat värillisiä ja hyvin tiukkaan purevia).

En, tosin, ketään vielä kehoita työhön ryhtymään, kun en ole soundiin tutustunut.

Kuvia laitan tänne, kunhan saan aikaiseksi. Ääninäytteisiin ei minulla valitettavasti piisaa teknologia.
Jarmando
13.07.2011 22:41:13
Ja vauhti ei kun kiihtyy: Kuvia varsin sivistyneestä ja pienestä mikkireiästä, omissa kuvissa. Teippikalvokin pääsi kuvien joukkoon.

Ihan vähäsen napsahti wrappi erikeepperin otteesta hioessa, mutta sitä ei huomaa katsomalla (myötää sormen alla, jolloin valo heijastuu... ääh, pikku juttu).

En ehtinyt juurikaan vireitä hakemaan ja siinä ihan ensimmäinen lääke, mutta voi tarvita vähäsen demppiä boing-efektin hillintään? Muutoin soundasi jo lupaavalta.

ÄM: Millainen rakenne sinun rumpujesi dempparissa on?

Vai paiskatako vanha matto ja pari peittoa kannuun, niin kuin ennen tehtiin? Heh.
BanZai88
13.07.2011 23:04:22 (muokattu 13.07.2011 23:13:25)
Jarmando: Ja vauhti ei kun kiihtyy: Kuvia varsin sivistyneestä ja pienestä mikkireiästä, omissa kuvissa. Teippikalvokin pääsi kuvien joukkoon.

Hupsista... Tulikos ajateltua reiän teon kanssa ihan loppuun asti? Ainaskin kuvasta näyttää sille, että olet tehnyt reiän niin alas runkoon, että tuosta on vaikea mitään mikkiä saada telineen kanssa aseteltua sisään? Nyt sulla on reikä basarissa, jolla ei ole oikein mitään merkitystä, kun sitä ei voi käyttää siihen tarkoitukseen, miksi se rumpuun tehdään eli mikitykseen. Yleensä reikä tehdään ainaskin tuohon basarin jalkojen kiinnityksen korkeudelle, mielellään vielä ylemmäksi.

Ainiin, sulla on muuten kuvassa basari väärinpäin... Jalat tulee "normaalisti" eteenpäin ja niiden tarkoitus on basarin paikallaanpitämisen lisäksi nostaa basarin etuvannetta ilmaan (vaikuttaa soundiin + basarin pedaalin nuijan lyöntikulmaan ). Nyt tuo rumpu makaa käytännössä lattialla, soundi demppaantuu ja nuijan lyöntikulma saattaa mennä yli 90 asteen, minkä varmasti huomaa soittotuntumassa.

edittiä. Mut hieno ja simppeli logokalvo kuitenkin :)
Jarmando
14.07.2011 00:31:14
Heh, vai mokako tuli...

Ei vaiskaan, katsoin kaverin mikkijalan ja mikin kanssa niin alas, kuin suinkin, ettei tuo näkyisi kauheasti. Eli, saa mikitettyä. Nyt kait pitäisi pikimmin ostaa itselle samanlainen mikki ja jalka, etteivät vain lopu kaupasta, heh.

Eniten se toimii juuri siinä missä ajattelinkin: pois on kaamea rekyyli (vai mikä se kalvon palaute onkaan nimeltään) ja soittotuntuma palasi vanhaan tuttuun.

Kasasin ensin setin oikeinpäin ja näin pitkäjalkaisena jouduin kurottamaan tomille, polven ollessa ylikulmassa: Ei kiva. Noin saa tällaiselle pullamössöllekin sopivan ergonomisen asennon ja soitto kulkee (sen mitä se nyt multa voi kulkea...). Runkoäänen demppaantumisista en tajua mitään. Olen varovasti mietiskellyt asian korjaamista, mutta en ole pitänyt sitä niin kiireellisenä (nyt ehkäpä hoppua, kun huomautit). Pearlilla olisi noita kulmaputkia pidempinä, ehkäpä virveliteline tomin alle tai tomin kiinnitys peltistandiin. Noillahan sitä voisi alkuunsa miettiä? Onko joukossa muita parimetrisiä rumpaleita, kuinka te ratkaisitte soittoasento-ongelmat? Olen muuten muillakin nähnyt tuota nurinkurista setuppia, pitääkö minun nyt sitten vinoilla niille?

Juu, kiva on basistimme luomus ja siksi tässä poraillaan yökaudet rumpuihin reikiä, ettei tarvitsisi sitä rei'ittää.
Pearlman
14.07.2011 00:46:39
Jarmando: Heh, vai mokako tuli...

Ei vaiskaan, katsoin kaverin mikkijalan ja mikin kanssa niin alas, kuin suinkin, ettei tuo näkyisi kauheasti. Eli, saa mikitettyä. Nyt kait pitäisi pikimmin ostaa itselle samanlainen mikki ja jalka, etteivät vain lopu kaupasta, heh.

Eniten se toimii juuri siinä missä ajattelinkin: pois on kaamea rekyyli (vai mikä se kalvon palaute onkaan nimeltään) ja soittotuntuma palasi vanhaan tuttuun.

Kasasin ensin setin oikeinpäin ja näin pitkäjalkaisena jouduin kurottamaan tomille, polven ollessa ylikulmassa: Ei kiva. Noin saa tällaiselle pullamössöllekin sopivan ergonomisen asennon ja soitto kulkee (sen mitä se nyt multa voi kulkea...). Runkoäänen demppaantumisista en tajua mitään. Olen varovasti mietiskellyt asian korjaamista, mutta en ole pitänyt sitä niin kiireellisenä (nyt ehkäpä hoppua, kun huomautit). Pearlilla olisi noita kulmaputkia pidempinä, ehkäpä virveliteline tomin alle tai tomin kiinnitys peltistandiin. Noillahan sitä voisi alkuunsa miettiä? Onko joukossa muita parimetrisiä rumpaleita, kuinka te ratkaisitte soittoasento-ongelmat? Olen muuten muillakin nähnyt tuota nurinkurista setuppia, pitääkö minun nyt sitten vinoilla niille?

Juu, kiva on basistimme luomus ja siksi tässä poraillaan yökaudet rumpuihin reikiä, ettei tarvitsisi sitä rei'ittää.

Käännä hyvä mies bassarisi oikeinpäin! Pearlin tomikiinnike bassarissa on muutenkin hanurista ja rajoittaa asettelua, pistä niihin vaikka symbaalinvarsi kiinni ja tomit symbaalitelineisiin...=0)
"Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin"
BanZai88
14.07.2011 00:59:48 (muokattu 14.07.2011 01:00:47)
Jarmando: Heh, vai mokako tuli...

Saattaa kuva hämätä, mutta itselle ekana tuli mieleen, että tuohon on paha saada edes normi basarimikkiständillä mikkiä hyvään asentoon rummun sisään. Mutta hyvä että pelittää! Itse vain olisin reiän vetäissyt paljon ylemmäksi, kun aina ei sitä kaverin mikkiständiä ja mikkiä ole keikkapaikalla tarjolla, vaan välillä mennään microständillä, toisinaan ihan normikokoisella ja joskus se mikki vaan heitetään basarin sisään randomilla :) Tämmöistä ständiä tarkoitin siis: http://www.thomann.de/fi/km_25935.htm

Niin sulla on yksi etutomi käytössä? Helpoin keino saada se tarpeeksi lähelle, on laittaa se clampilla peltiständiin kiinni. Tietty pidemmälläkin tomikiinnikkeellä se onnistuu basarimountin kanssa.

Eniten tuo basarinjalkojen asettelu vaikuttaa siihen nuijan lyöntikulmaan. Se on helppo testata, kun sanot kaverille että nostaa basarin etureunaa ylöspäin ja alat soittamaan ja vertailet tuntumaa. Ihan fiilispohjalta tuonkin asian suhteen mennään ja jokainen tykkää eri tuntumasta. Käytännössä joudut vain tekemään enemmän työtä, kun joudut painamaan pedaalilautaa alemmas, ennenkuin nuija osuu kalvoon.

Mutta ei tässä mistään vinoilusta ole kyse, eikä sitä kannata sillä tavoin ottaa. Ajattelin vain huomauttaa asiasta, kun yleensä tuota hommaa näkee aloittelijoiden seteissä, kun ei tietämystä asian suhteen löydy. Hyvä että homma on kuitenkin sulla tiedossa ja hallussa :) Ja jokainen saa omat rumpunsa asetella miten tahtoo.
ÄM
14.07.2011 10:25:09 (muokattu 14.07.2011 10:27:39)

Jarmando:

ÄM: Millainen rakenne sinun rumpujesi dempparissa on?

Vai paiskatako vanha matto ja pari peittoa kannuun, niin kuin ennen tehtiin? Heh.

Hienoa reikää, täytyy sanoa.
Tarra ei taida olla ihan kalvon kokoinen, vai zoomaanko väärin? Toimii kyllä.

Dempparissa? Siis kalvoissa on demppirenkaat (PS3 edessä ja se tarra, lyönti on DW:n originaali, PS3:n kaltainen). Lisäks sisällä on setin mukana tullut DW:n tyyny, joka just just yltää koskemaan molempien kalvojen alareunoja (18" syvä basari). Se on velcro-tarroilla kiinni basarin rungossa.
http://www.musiciansfriend.com/drum … ussion/dw-bass-drum-muffling-pillow

Toi on ollut oikein riittävä; en itse pidä kovin avoimesta vireestä. Joskus, tarpeen mukaan, pistän vielä puolikkaan lakanan sisään, joka on mulla tomien casessa, suojaamassa rumpuja.

Ja yhtyisin tohon, että ilman muuta tomi kiinni peltiständiin. Aikanaan, kun itse siihen lähdin, oli kuin ois ottanu pakkopaidan pois päältä. (Nyt on kyllä taas se pakkopaitafiilis, kun auto jyräs mut, fillarilenkillä ja on vasuri kantositeessä. Saas nähdä, miten lauantain keikka menee).
Jarmando
14.07.2011 11:01:57
Banzai88:

Eipä yleensäkään muiden kamoihin voi luottaa, joten ostanen oikeastikin sen mikin. Tosin: Ikinä koskaan milloinkaan en ole mikitettyjä rumpuja soittanut ja tämäkin varautuminen oli vain pientä ennakkoa tulevan syksyn levytyssessioon (ei aihetta kadehtia: omakustanne). Paskapunkkia, kun "soitan", niin pääosin keikatkin ovat tapahtumissa, joissa kannut ovat paikanpäällä valmiina. Lisäksi yleensä mikittämättömiä näkyvät olevan noissa pienissä bileissä (isot bileet eivät kuulune vielä "uran" alkuvaiheeseen).

Jaa-a, saattanen laittaa sittenkin sen virvelinjalan? Jotenkin minua kiehtoo osien itsenäisyys ja vain yhden komponentin liikuttaminen. Rummut ovat uudet ja ennen tämän viikon projekteja bassokin oli täysin tehtaan kuosissa, vakikalvoilla. Ongelmiin on tarkoitus tosiaan tarttua, mutta tähänastinen aika on mennyt peltien, virvelin, ym. hankintoihin. Pikku hiljaa hyvä tulee. Jos saan sen oikein päin, kuuluuko basso nostaa vaakatasoon (3-pistetuenta: jalat ja pedaali), reilusti irti lattiasta, vai piisaako jalkojen asennoksi: etuvanne jokusen millin ilmaan? Niin tuossahan tulee se pedaalikulma ja kannun soiminen samaan kysymykseen.

Äläpäs nyt en minä pahastu, vaikka minulle vähäsen vinoiltaisiinkin... Heh. Ja kyllä, onhan tuo rookie-moka, hölmönä en arvannutkaan sen painoarvoa. Hyvä vaan, että mainitsit, kiitos. Hallussa on vain mokailu, ei muu.

Minä se itselleni vähäsen lupailin, etten hyppää mukaan varustelukilpaan, vaan enemmänkin soittelisin, mutta tässä sitä kaikkea vaan ostellaan ja hankitaan...

Juu, olen lueskellut noiden tomikiinnikkeiden turhuudesta ja asia ei minulle oikein aukene? Miksi niitä sitten tehtaalla tohkeissaan bassoihin kiinnitellään ja onhan noita käyttäneet hifimmänkin äänenlaadun ystävät. Arvelisinko, että on liian korkealentoista asiaa minulle? Ergonomian nimissä voin jopa osaset erottaakin toisistaan.

ÄM:

Kiitoksia kehuista. On vähäsen pieni, kun ei tullut mieleenkään, että on musta ja "musta". Kalvo olikin pikkasen mustempi, kuin valkoiselle tulostetun tarran musta... Ei haittaa, onhan "erimustat" kehykset logolla. Heh. Ja ensimmäisestä oppii.

Juu, rengas on minullakin etukalvossa ja sen lisäksi mietin ihan vain vaahtomuovisuikaletta. Sellainen 5cm leveä pötkö, jonka pituus mitoitetaan hellään kosketukseen kalvojen väliin. Siksi noin kapea, kun kertoilevat vaahtomuovin syövän ääntä. Toisaalta jokin säätökin olisi kiva? Jaa-a, mietintämyssyyn.

No, huokein kokeiluhan näistä se uniclamp on, pitääpä sellainen jostain katsoa ja testata.

Voi voi: Pikaista paranemista ja hyvää keikkaa.
Speedy
14.07.2011 22:17:11

Jarmando: Jaa-a, saattanen laittaa sittenkin sen virvelinjalan? Jotenkin minua kiehtoo osien itsenäisyys ja vain yhden komponentin liikuttaminen.

Ota sitten huomioon, että kun reikä on nyt tuolla puolen, niin se tomin virveliständi saattaa tulla mikin tielle..
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
Jarmando
15.07.2011 00:17:58
Speedy: Ei ole enää. Hehheh.

No niin, nyt etenevät asiat ihan aikataulussa?

Omissa kuvissa päivitystä. Hain paikallisesta clampin, vetäisin tomin bassosta, käänsin basson ja kiinnitinpä vielä pellinkin bassoon (tarvinnee vielä vaihtaa sen varsi puomilliseen, niin ei tarvitse vähiäkään kurotella).

Pakko sanoa, että pidin teitä tuon bassoasian kanssa vähäsen hifistelijöinä, mutta ero on merkittävä ja onneksi vielä parempaan suuntaan. Soundi parani paljon (soitettavuudessa en tosin huomannut mitään merkittävää?). Kiitos mainitsijoille.

Tomin ripustukseen harkitsen edelleen virvelinjalkaa, huokeana ja tukevana. Tuo nykyinen ei ole kauhean tanakka, mutta onneksi antaa osviittaa tempun tarpeellisuudesta. Tukevuutta voisi parantaa toisella clampilla ja paremmalla standilla, mutta sitten hintakin jo kiipii reilusti.

Jäiköhän vielä jotain, mitä voitte minulla pöhlöllä ostattaa?
sahkuifk
15.07.2011 00:25:32

Jäiköhän vielä jotain, mitä voitte minulla pöhlöllä ostattaa?

Räkki, tuplapedaali, china ja splash. Ilman niitä on kovin vajavainen setti vaikka olisi reikiä joka pöntön sivussa :)))))))))))
Siitä oli kuulkaa etydit kaukana, oli aika tanakkaa tulkintaa. Aamulla söin sitten sen koiran diapamit. Ihan normi ilta.
Jarmando
15.07.2011 01:21:14
Hehhee.

Ootapas pikkasen... Ja mistäs noita kantsis kysellä?
Kailis
15.07.2011 02:22:32

Jarmando: Hehhee.

Ootapas pikkasen... Ja mistäs noita kantsis kysellä?

Nimimerkki retsi. Se on hupaisa mies.
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
Jarmando
15.07.2011 10:33:49
Voi perkule, eipä lopu homma vieläkään. Kylläpä pitää ukon olla nuija? Tuossa (viiveellä) hoksasin, etten olisi clamppia edes tarvinnut. Sehän oli Pearlin setin peltistandeissa yhden putken halkaisija sama, kuin tomholderissa. Minäkin sen tiedän, kun pellin bassoonkin laitoin... prkl. Kokeilenpa vielä tukevoituisiko tuo tomi sillä standin alapäällä, ilman clamppia. Ei sillä etteikö jokin käyttö clampille löytyne vielä joskus, vaikkapa siitä räkistä? Hehheh.

Juu tiedän kaverin, ostin Retsiltä tuon virvelin. Ei sillä ainakaan näkynyt räkkejä ja spasheja?

Virvelin saattaminen oikeaan sävyyn taitaa olla seuraava projekti. Värillä ei ole väliä, kunhan on musta. Huhhuh, kun olisi muitakin hommia, mutta keikka on tulossa ja pakkohan sen on edustava olla (erityisen edustava, kun keikka on tarunhohtoisessa Hervannassa) ja ukko kun ei tästä enää kummene, niin edes sitten setin. Siitä projektista täällä palstalle on myös jokunen neuvo, joten värityksen tekemisestä kyselen niissä topiceissa, kun ongelmia ilmenee.
ÄM
15.07.2011 11:26:06

Jarmando: Voi perkule, eipä lopu homma vieläkään. Kylläpä pitää ukon olla nuija? Tuossa (viiveellä) hoksasin, etten olisi clamppia edes tarvinnut. Sehän oli Pearlin setin peltistandeissa yhden putken halkaisija sama, kuin tomholderissa. Minäkin sen tiedän, kun pellin bassoonkin laitoin... prkl. Kokeilenpa vielä tukevoituisiko tuo tomi sillä standin alapäällä, ilman clamppia. Ei sillä etteikö jokin käyttö clampille löytyne vielä joskus, vaikkapa siitä räkistä? Hehheh.

Mulla on Pearlin setissä just silleen, että tomi suoraan ständin alimmassa osassa. Sit siinä holderissa kiinni ch-70 cymbal arm http://www.pianojylha.com/images/pearl_ch-70_0805_47d.jpg

Ihan on ollu riittävän tukeva. Vai hartiavoiminko sä käsket sitä tomia? Meinaan, ei se kapulan iskuista ainakaan heilu.
Kailis
15.07.2011 12:57:15

Virvelin saattaminen oikeaan sävyyn taitaa olla seuraava projekti.

On ihan hyväksyttyä ja jopa yleistä, että snare ei ole sävytetty setin kanssa. Joskus siitä tulee jopa hieman halpa vaikutelma. Tässäkin kaikkein vässykämmällä rumpalilla on musta setti ja sininen (?) snare. Voi raukkaa...
http://www.youtube.com/watch?v=Ln6b_nBM-V8
LaMotta: Mulle ei tuossa tilanteessa tullut varsinaisesti ensimmäisenä mieleen neekeriasiat, vaan keskityin vaihtamaan kuulumisia ja kyselin, että mistä päin on kotoisin jne.
joonama
15.07.2011 15:01:56

Kailis: On ihan hyväksyttyä ja jopa yleistä, että snare ei ole sävytetty setin kanssa. Joskus siitä tulee jopa hieman halpa vaikutelma. Tässäkin kaikkein vässykämmällä rumpalilla on musta setti ja sininen (?) snare. Voi raukkaa...
http://www.youtube.com/watch?v=Ln6b_nBM-V8

Ja kaikilta puuttuu myös räkki ja tuplapedaali... amatöörejä.
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa.
Jarmando
15.07.2011 21:00:24
ÄM: Ehdin tuon kuvailemasi kiinnityksen tänään kokoamaan, muttei ollut aikaa kokeiluun, joten sen tukevuutta en vielä edes tiedä. Se tutiseva ratkaisu on omissa kuvissa: Yhdellä clampilla, tomikiinnike symbaalinjalassa. Eikä se standikaan taida olla tukevimmasta päästä, ajelee kuitenkin paikkansa 18" crashilla.

Kailis: Juu, en minä tuollaista wrapin kaltaista kiiltävän sileää ja syvänmustaa saa tehtyäkään. Minua kiehtovat puun syyt, joten jollakin kuultolakalla, petsillä tai vahaamalla "melkein mustaksi". Virveli on Sonor, joten poikkeaa setistä muutenkin. Ja siinä on reunapyöristyksessä kolhuja, että runkoremppaan pääsee muutenkin.

Jos se splashista on kiinni, niin minusta ei miestä tulekaan...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)