Aihe: Pearl free floating snare maple 14'' 6.5'' tukossa?
1 2
Veksi
17.02.2011 20:54:37 (muokattu 17.02.2011 20:56:06)
Mulla on ollut myös 3,5*14 pikkolo virveli, runkoja sai samaan soittimeen olisiko ollutsiitä 3,5-8 tuumaan. Mulla oli vaahterarunko!
PearlEX
17.02.2011 21:36:41
Soittotila on melko kuiva että ei ainakaan kostea. Muutaman kerran on tullut roudattu 10km päähän tässä talvella. Mökki jossa soitan niin lämpötila vaihtelee 18-24 asteen välillä, mahtaako olla merkitystä. Ei ole kyllä olutta tai mitään muutakaan nestettä hörpännyt. Sen olen kyllä itsekin huomannut että korva tottuu saundiin ja kun vähän ajan päästä menee uudestaan soittamaan niin ei kuulostakkaan enään niin hyvältä, mutta sitä se ei ole tässä tilanteessa.
hansakemanelius
17.02.2011 21:41:04 (muokattu 17.02.2011 21:41:27)

marktark:
...josta jatkan vielä lyhyesti. Ajatellaan, että : olen saanut (Sensitone Brass ja MMX)-virvelini juuri soimaan hienosti ilman mattoa, millä tahansa sävelkorkeudella, ja laitan maton päälle huom. riittävän löysällä ja soundi, erityisesti botne (se "duum") on lähes tiessään. Mikitettäessä sen kyllä aina kaivaa jostakin, mutta haluaisin sen tulevan myös akustisesti suoraan korviini, silloin kun PA:ta ei ole käytössä.
Neuvoja !
ps. maksan, jos joku on kiinnostunut tulemaan viritystutkimusmatkalle Hgin Pajamäkeen (Pearl Session Custom).

Tullaan porukalla Pajamäkeen virittelemään, markkuliini, kailis, jazzmies ja minä niin saat neljänlaisia neuvoja asiantuntijoilta. Siitä vaan valitsemaan......
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
zak69
18.02.2011 10:40:01
hansakemanelius: Tullaan porukalla Pajamäkeen virittelemään, markkuliini, kailis, jazzmies ja minä niin saat neljänlaisia neuvoja asiantuntijoilta. Siitä vaan valitsemaan......

Tota...mut eihän tuossa ole kuin yksi asiantuntija?
Case on aina niin tapauskohtainen juttu...
hansakemanelius
18.02.2011 11:11:44

zak69: Tota...mut eihän tuossa ole kuin yksi asiantuntija?

Näinhän se tietysti on, pyydän nöyrästi anteeksi asiantuntijalta.
Siis neljä mielipidettä: Yhdeltä asiantuntijalta ja kolmelta "asiantuntijalta".....
Jos maitua haluat, älä orota, jotta lehemä koputtaa ovelle.
ferodoz
18.02.2011 14:16:48

zak69: Tota...mut eihän tuossa ole kuin yksi asiantuntija?

kuka noista? =D
T-Bone - Saint of Los Angeles
Krisse82
18.02.2011 14:29:32
ferodoz: kuka noista? =D

Jazzmies tietenkin. Toki hän kuvailee samalla myös yhdellä adjektiivilla virvelin, edes näkemättä koko kapinesta :D

Ainiin mäki osaan: Kelluva.
Ja seuraavaksi Karvialaista rokkia: Jätkänhumppa...
tomboarmageddon
18.02.2011 15:42:54
PearlEX: Elikkä ostin tuollaisen virvelin viime kesänä ja hyvin toiminut kunnes eräänä päivänä viritin alakalvoa vähän löysemmälle ja löin yläkalvoa ,saundi oli aivan hirveä ja ihan kuin virveli olisi mennyt tukkoon vaikka viritin virvelin samanlailla kuin aina aikaisemmin. Noh kun olin aikani käännellyt ja ei hyvää saundia tullut jätin virvelin silleen vain. Viikon päästä virittelin jälleen ja rupesi saundia löytymään. siinä soiteltuani n. kuukauden ajan virveli meni samalla lailla tukkoon ja on nyt parhaillaan. parempaa saundia ei löydy millään vaikka kuinka kääntää ruuvia, ja kyllä mielestäni kuitenkin melko hyvä virittämään olen. Alkaa vähän ihmetyttämään tuollainen kun eikös tuon ihan hyvä virveli pitäisi olla.

Mulla kävi ihme juttu genista 10"tomilla. Eli soitin suht viileellä treeniksellä ja kesken biisin etutomi soundi muuttu aivan pöks. Virveli resoinoi mukana enemmän,kuin tomisoundia kuuli.
Olin aivan äimänä ja aatteli ,että nyt anto periks joku osa tai meni halki jotain. No rupesin räpläämään sitä ja tajusin,että kalvot on aivan älyttömän kireellä, tä?
Eli ne oli paukahtanu(kesken biisin) itekseen kireelle tai sitten mulla on joku toinenkin persoona. No virittelin sen takas löysemmälle ja soundit palas jne.
Joskus ton saman setin lattiatomi muuttu pahvilaatikoks ,eikä auttanu mitkään kalvojen vaihdot ja viritykset. Sitten se alko taas pelittämään yhtäkkiä. Noi oli kyllä sillon ollu varastoituna n vuoden.
Tulee aika hämmentyny fiilis tommosista.
kimizu
19.02.2011 10:30:31
tomboarmageddon:
---------
Eli ne oli paukahtanu(kesken biisin) itekseen kireelle tai sitten mulla on joku toinenkin persoona.
---------
Tulee aika hämmentyny fiilis tommosista.

Nyt foliohattua päähän ja nopeasti!
"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)