Aihe: Nyt löytyi mahtava lautasmerkki ja -toimittaja (Amedia & Jack's)
1 2
tml
07.10.2010 14:20:27
Olen pari kertaa käynyt testaamassa Turkish-peltejä. Kerran Soundstoressa oli todella hyväsoundinen Millenium ride (taisi olla punaisella logolla siihen aikaan). Kaikki muut oli sitten ihan hirveitä (mun mielestä).
Rockster
07.10.2010 22:48:02 (muokattu 07.10.2010 22:48:38)
Jazzmies ymmärtää hyvän päälle :D
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
kimizu
09.10.2010 10:48:17
Itse soitin vuosikaudet 20" Turkish Jazz Ridellä ja se oli aivan huippu. Jopa kanssasoittajilta tuli silloin tällöin kommentteja hyvästä peltisoundista, mikä oli aika yllättävää. Yleensä rumpalin soundeja kommentoidaa "liian lujaa" tai "liian hiljaa" =)
Pääsin aikanaan valikoimaan sen useamman yksilön pakasta ja kyllä ne tosiaan yksilöitä kaikki olivatkin, lähes laidasta laitaan.

Pirulainen vaan otti ja halkesi reunasta, ei soittamalla vaan jossain roudauksen yhteydessä ilmeisesti. Se oli surun päivä.. =(

Onneksi löytyi nopeasti lohtua 22" Bosphorus Antique Thin -Ridestä, painoa rapiat 2500 grammaa. Ah mikä sointien kirjo ja sulo voikin löytyä yhdestä symbaalista!

Turkishin lippua setissäni heiluttaa vielä 19" crash/ride, totuuden nimessä on kuitenkin todettava sen olevan hieman valju ilmaisultaan, joskin ihan pehmeä- ja kaunisääninen sinänsä. Saa kuitenkin olla toistaiseksi kunnes jaksan metsästää jonkun paremman tilalle.
"Its a matter of taste. Taste is a matter of personality. There is bad taste and my taste, which is good off course..."
Youni
09.10.2010 14:17:30
Joo, enpä minäkään kaikista Turkishin pelleistä tykkää. Musamaailmassa ostoksilla käydessäni ei myöskään luottamusta herättänyt seinään nojaava sorvausten suuntaisesti haljennut china.

Mutta oma edellämainittu 20" Jazz ride on kyllä soiva peli. Ja Golden Legend 14" haikkaa en lähtisi ihan heti vaihtamaan. Rapein haikka, jota olen soittanut.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
jazzmies
09.10.2010 14:33:41
Turkishin suhteen voin todeta sen, että merkin kohdalla onnistunut malli tai yksilö vaikuttaa enemmän vahingolta kuin tarkoitukselta. Bosphoruksen laatustandardi on kyllä vakuuttavin näistä kaikista turkkimerkeistä mitä tulee saundin, kestävyyden ja hinnan yhtälöön.
Franz Schubert on maailman hyvin meloorikko!
Lucky 7
09.10.2010 16:21:39
Nää saundi asiat on melko mielenkiintoisia. Omasta mielestä oikeen mainio pelti on lähes poikkeuksetta muitten pändiläisten mielestä joko aivan karmee tai liian kova ääninen.

Näin meillä

Pikaisesti pääsin testaamaan jotain amedia rideä tällä viikolla, ja voin yhtyä hurraa huutoihin saundin värikkyyden suhteen. aivan mahtava!
TÄ?
VeKrio
09.10.2010 17:42:24

Ajan 2.2 diesel-Almeralla ja soittelen Bosphoruksia pääasiassa. Nissan on ollut luotettavin pirsi ikinä, ja ihanan näkymätön liikenteessä, ja Borpshorukset vei A ja K-Zildjianien jälkeen soiton tuu tö nekst level.

Tykkään yleisesti kyl HHX:stä paljonkin, ja sellaisen Evo Effex crashin oon hankkimassa kohtapuoliin. Ainoa lätty jonka myyntiä ehkä semisti kadun, on 20" HHX Evo ride. Se oli kyllä äärimmäisen dynaaminen pelti.

Jos mitään lähivuosin ole pelleistä tajunnut, on se, että alle viisi kopautusta kylkeen ja tiiän, tykkäänkö vai en. Viimeisin selkeä oho-elämys oli musaliikkeessä joku Sabian Artisan -satsin ride. Valmistajalla ei useinkaan ole väliä. Useimmin olen digaillut Bosphoruksen Goldeista, Sabianin HHX:istä, Joistain Zildjianin K-Customeista, mutta vain joistain, jotkut ovat kamalia tuhnuja. Saman merkin eri sarjat todella ovat eri sarjoja.

Paisteen 2002 on aina ollut täys no-no. Aina. Muutamat Signaturet ovat olleet aika jees, mutta silti liikaa Tero Sundellin sanoin liikaa "korviin käyviä". Paras kirkkaan pään sarja mitä olen soittanut on ollut Paisteen Sound Creation, joka olis kyllä tuossa über-kirkas -sarjassa tosi huippu.

Pari gospelpuolen tietämääni jeppeä veivaa Amedioilla, mutta koskaan en ole päässyt ite kokeilemaan kyseisiä lättysiä.
Conrad Lant
11.10.2010 10:11:42

No kun täällä nyt kerran keskustellaan enemmänkin käsintehdyistä turkkilaista niin mainitsen sen enempää spämmäämättä että olen sopinut Bosphoruksella työskennelleiden seppien keväällä perustaman uuden Impression -merkin maahantuonnista.

http://www.impressioncymbals.com/

(Seuraava tähän aiheeseen liittyvä mainos on maksettu banneri.)
No one prayed for Sodom
Kailis
11.10.2010 11:03:00 (muokattu 11.10.2010 11:05:52)

Conrad Lant: No kun täällä nyt kerran keskustellaan enemmänkin käsintehdyistä turkkilaista niin mainitsen sen enempää spämmäämättä että olen sopinut Bosphoruksella työskennelleiden seppien keväällä perustaman uuden Impression -merkin maahantuonnista.

http://www.impressioncymbals.com/

(Seuraava tähän aiheeseen liittyvä mainos on maksettu banneri.)

Kappas. Kadri Kayan lähti Bosphorukselta pois. On kuulemma aika timangi bisnesmies. Itse olen kaverin kanssa vaihtanut lukuisia maileja. Eli ottiko Kadri kaksi symbaaliseppää Bosselta mukaan tohon uuteen firmaan?
Onnea vaan maahantuonnille. Käyt sitten Janne Mikael Salon kanssa pullakahveilla ja keskustelette turkkilaisten symbaalien suomen markkinoista =D

"...we have taken a big step in our lives to do what we have always dreamed of, making our own cymbals the way we know how to without anyone telling us what to do or how to do it. "

...ja toivon tietenkin onnea näille kavereille unelman toteuttamisessa.
Conrad Lant
11.10.2010 12:27:58

Kailis: Kappas. Kadri Kayan lähti Bosphorukselta pois. On kuulemma aika timangi bisnesmies. Itse olen kaverin kanssa vaihtanut lukuisia maileja. Eli ottiko Kadri kaksi symbaaliseppää Bosselta mukaan tohon uuteen firmaan?

Jep, pari kokeneemman pään seppää ja Kadri jättivät Bosphoruksen toukokuussa. Kävin elokuussa paikan päällä uudella tehtaallaan kilkuttelemassa ensimmäistä valmistunutta peltisatsia ja juttelemassa mukavia. Sanomattakin lienee selvää että diggasin meiningistä.
No one prayed for Sodom
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)