![]() 18.09.2010 23:29:10 (muokattu 18.09.2010 23:35:14) | |
---|---|
rintapek: Niin no, jos asiaa kysytään, niin kait sitä voi antaa oikean vastauksen? Sen sijaan jos on tarkoitus kysyä, et jos muilutan uudet rumpuni broidin muuttokuormassa, niin jääkö siitä kiinni? Tuohon vastaamiseen sit tarttis kristallipallon, eikä ainakaan mulla semmoista ole. Don't try to be Jesus man. Annoit jo oikean vastauksen. Muuttotavara on pääsääntöisesti tullitonta ja alvitonta. Ohjeethan on tossa: www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkai aminen_ulkomailta/tiedostot/008.pdf Ja se rumpusettihän on sen amerikasta muuttavan broidin omaisuutta, kunnes suomessa yllättäen vaihtaa omistajaa. Wau. Kutsukaa poliisit. Mulle tuli kontissa amerikasta vaikka mitä. Ei se siinä muuttohässäkässä ole iso juttu. EDITION Ebaysta kandee biddailla ja laittaa toimitusosoitteeksi se sun broidin osoite. Jää rahdit ja verot pois. Tää käytäntö sopi oikein hyvin mun vaimon siskon ebayhullulle miehelle joka hoiti mulle hyvää tavaraa suomeen, aina käydessään perheineen ja loput kontissa. | |
![]() 19.09.2010 00:31:53 | |
Kailis: Don't try to be Jesus man. . En mä ny o Jesseä nähnytkään. Kuin kovaa saa ajaa tienpätkällä, mis suurin sallittu nopeus on 60? Ilman rikesakkoa ehkä 65? Ilman kortinlähtöä ehkä 89? Kait siin voi vetää kahtasataa, jos poliisisedät ei satu olemaan paikalla? Oikea vastaus on 60. Muut vastaukset on mutua ja spekulointia. One kind of music only - the good kind | |
![]() 19.09.2010 00:50:52 | |
rintapek: En mä ny o Jesseä nähnytkään. Kuin kovaa saa ajaa tienpätkällä, mis suurin sallittu nopeus on 60? Ilman rikesakkoa ehkä 65? Ilman kortinlähtöä ehkä 89? Kait siin voi vetää kahtasataa, jos poliisisedät ei satu olemaan paikalla? Oikea vastaus on 60. Muut vastaukset on mutua ja spekulointia. No, muiden hengellä leikkimisen ja rumpusetin Suomeen tuomisen rinnastaminen kuuluu mun mielestä tuonne jeesustelu-ketjuun. :) Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 19.09.2010 00:52:42 (muokattu 19.09.2010 00:52:58) | |
Kailis: Ebaysta kandee biddailla ja laittaa toimitusosoitteeksi se sun broidin osoite. Kannattaa etukäteen varmistaa, että myyjä suostuu lähettämään eri osoitteeseen kuin ebayn antamaan. Mun kokemuksella ei läheskään kaikki suostu, ehkä 70%:lle se on ok. Rumpu+soolo=rumpusoolo. http://www.youtube.com/watch?v=kuIUA3eVW0c | |
![]() 19.09.2010 02:04:14 | |
markkuliini: No, muiden hengellä leikkimisen ja rumpusetin Suomeen tuomisen ) Jos asia jopa sinulle tarttee rautalangasta vääntää, niin ilmeisesti ulosannissani on perustavanlaatuinen vika. Siihen en valitettavasti itse pysty vaikuttamaan, koska olen jokseenkin sokea omille virheilleni. Fakta on fakta ja mielipide on mielipide. Noi ei koskaan kilpaile keskenään. One kind of music only - the good kind | |
![]() 19.09.2010 10:34:53 (muokattu 19.09.2010 11:40:48) | |
Ludwigin Keystone-sarja juoruaa minulle tuotannon siirtämisestä pikkuhiljaa kokonaan Kauko-Itään. Sitten on sama ongelma, kuin surullisen kuuluisassa Ampeg-siirrossa. Kama näyttää edelleen samalta, mutta ei ole enää samaa. Tietenkään minulla ei ole noista aloitusviestin rummuista mitään muuta sanottavaa, kuin että komeat ovat ;-) Vintage-Ludwigien puolesta hekuttamaan olen valmis koska vain, mutta en ollenkaan ole sitä mieltä, että kaikki uusi Ludwig on siihen verrattuna huonoa. Tuosta kun selaa neljä ensimmäistä riviä, niin siinnä ne laatu-Ludarit ovatkin. Loput ovat kompromisseja ja hinnan perässä konttaamista. http://www.ludwig-drums.com/drumkits/ Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 19.09.2010 10:40:43 | |
hollmi-5: Ludwigin Keystone-sarja juoruaa minulle tuotannon siirtämisestä pikkuhiljaa kokonaan Kauko-Itään. Sitten on sama ongelma, kuin surullisen kuuluisassa Ambeg-siirrossa. Kama näyttää edelleen samalta, mutta ei ole enää samaa. Tietenkään minulla ei ole noista aloitusviestin rummuista mitään muuta sanottavaa, kuin että komeat ovat ;-) Vintage-Ludwigien puolesta hekuttamaan olen valmis koska vain, mutta en ollenkaan ole sitä mieltä, että kaikki uusi Ludwig on siihen verrattuna huonoa. Tuosta kun selaa neljä ensimmäistä riviä, niin siinnä ne laatu-Ludarit ovatkin. Loput ovat kompromisseja ja hinnan perässä konttaamista. http://www.ludwig-drums.com/drumkits/ Väittäävät tuossa Keystonejen introssa että olisivat käsintehtyjä usassa, tarkoitatko että kasaus tapahtuisi siellä idämmässä vai? Amateurs built Titanic, professionals built the ark. | |
![]() 19.09.2010 11:17:10 | |
tcitc: Jopas täällä on syntynyt keskustelua :D Pitänee soitella vielä tossa viikon alkupuolella millbrookille ja kysästä onko niillä mitään hajua keystonen saapumisesta Suomeen ja sen oletushinnoista. No mikäpä ettei :) Laita tulemaan tietoa, kun soitat Millbrookille. Veikkaan, että se uusi sarja asettuu siihen samaan, kuin classic maple ja Legacy. Tällaisen kuvan sain ko. sarjan mainostekstistä, kun sitä verrataan noihin vanhempiin sarjoihin. | |
![]() 19.09.2010 11:33:10 | |
tcitc: Väittäävät tuossa Keystonejen introssa että olisivat käsintehtyjä usassa, tarkoitatko että kasaus tapahtuisi siellä idämmässä vai? Kovin alleviivattua on juurikin tuo "made in USA"... Minulle tuo kertoo siitä, että on kovat paineet hinnan painamiseksi alas, ja tuon lähemmäksi ei oikein voi mennä. Kaikki HW on kaukoidästä ja näin hintaa on saatu alemmas. Seuraava askel on tuotannon siirtäminen. Näin minä veikkaan. Ludwig on tehnyt tosin aina niin, että tuotetta on muutettu edullisempaan suuntaan. Esimerkikisi lugit saattavat olla saman näköisiä, mutta valumuottia on muutettu ja lugi on kevyempi (halvempi) ja sisuskalut on muutettu kokonaan erilaiseksi. Supraphonickin runko muutettiin jo 60-luvun alussa messingistä alumiiniin. Kromatut messinkivanteet teräksisiin samoin 60-luvulla. Kolmikerros runko vahvikerenkain sai väistyä edullisemman nykymallisen vuoksi... No kaikkihan sitä tekevät, että tuotantoa saadaan halvemmaksi. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 19.09.2010 11:37:06 | |
Vallu-Veke: No mikäpä ettei :) Laita tulemaan tietoa, kun soitat Millbrookille. Veikkaan, että se uusi sarja asettuu siihen samaan, kuin classic maple ja Legacy. Tällaisen kuvan sain ko. sarjan mainostekstistä, kun sitä verrataan noihin vanhempiin sarjoihin. Veikkaan hinnan suomessa olevan aika korkea, mutta ehdottomasti kiinnostavan oloinen setti speksien perusteella. Ja komeat ovat, kuten jo totesin. Sehän on toki tärkeää myös ;-) Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 19.09.2010 11:46:20 | |
hollmi-5: Ludwigin Keystone-sarja juoruaa minulle tuotannon siirtämisestä pikkuhiljaa kokonaan Kauko-Itään. mutta en ollenkaan ole sitä mieltä, että kaikki uusi Ludwig on siihen verrattuna huonoa. Tuosta kun selaa neljä ensimmäistä riviä, niin siinnä ne laatu-Ludarit ovatkin... Sain kyllä erilaisen käsityksen valmistuspaikasta ja -tavasta. On kyllä surullista jos olet oikeassa. Menee mainostaminen vähän hämäykseksi. Noiden alimpien rivien rummuissahan ei ole mitään mainintaa valmistusmaasta. Sehän silloin selvä, missä päin ne tehdään. Merkintähän on silleen selkeä, kun se puuttuu kokonaan. Se on rehellinen merkitätapa. Mutta Keystonehan on alimpana rivillä? Ajattelin, että nettisivujen päivittäjän on ollut helppo pistää se siihen kohtaan äkkiseltään. Kiva kuulla tuo alempi mielipide Ludwig-asiantuntijalta. Alkoi jo v...maan kun pidän helvatisti classic maple-rummuista (uusistakin). Joidenkin korvaan ne kuulostaa huonoilta. Näin pitää ollakkin. Ei muuta väliä, mutta aloin jo miettimään, että onko mulla ihan pervo käsitys hyvistä rummuista. Onko mun päässä jotain muutakin kuin ureaa ja rakää. On tietenkin kovempiakin rumpuja, mutta jotenkin olen vaan tykästynyt tuohon sarjaan ja ehdin jo huolestua terveyteni puolesta. On lohdullista, että joku muu pitää niitä ainakin kelvollisina :) | |
![]() 19.09.2010 13:34:35 | |
Vallu-Veke: Kiva kuulla tuo alempi mielipide Ludwig-asiantuntijalta. Alkoi jo v...maan kun pidän helvatisti classic maple-rummuista (uusistakin). Joidenkin korvaan ne kuulostaa huonoilta. Näin pitää ollakkin. Ei muuta väliä, mutta aloin jo miettimään, että onko mulla ihan pervo käsitys hyvistä rummuista. Onko mun päässä jotain muutakin kuin ureaa ja rakää. On tietenkin kovempiakin rumpuja, mutta jotenkin olen vaan tykästynyt tuohon sarjaan ja ehdin jo huolestua terveyteni puolesta. On lohdullista, että joku muu pitää niitä ainakin kelvollisina :) Ludwigissa on minulle sitä jotakin. En ole koskaan pitänyt niitä parhaiten tehtynä rumpuna, mutta fiilis, jonka niiden soittamisesta saan, on vertaansa vailla. Ja soundi on minusta hieno. Kaikissa omistamissani Ludwigeissa on jotain samaa, vaikka aika ja materiaalit ovat kovinkin eri... Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 19.09.2010 16:14:25 | |
Vallu-Veke: No mikäpä ettei :) Laita tulemaan tietoa, kun soitat Millbrookille. Veikkaan, että se uusi sarja asettuu siihen samaan, kuin classic maple ja Legacy. Tällaisen kuvan sain ko. sarjan mainostekstistä, kun sitä verrataan noihin vanhempiin sarjoihin. Pitääpä kertoa miten käypi. Ainakin se pitää myöntää että itelleni ois noissa aika unelmakoot ja toi oranssi vaihtoehto ei ois ollenkaan paha, tosin valkosta etukalvoa huutaavat peräänsä, ei toi musta oikein istu meikäläiselle. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. | |
![]() 20.09.2010 17:19:09 | |
Eivätpä olleet vielä hirveen tietoisia itsekään tosta keystonesta, ottivat selvää ja tulis olemaan kai n. 2000 euroa riippuen dollarin kurssista. 800 euroa (66%) enemmän kun usassa. Amateurs built Titanic, professionals built the ark. | |
![]() 20.09.2010 19:09:38 | |
tcitc: Eivätpä olleet vielä hirveen tietoisia itsekään tosta keystonesta, ottivat selvää ja tulis olemaan kai n. 2000 euroa riippuen dollarin kurssista. 800 euroa (66%) enemmän kun usassa. Onan se jenkeissäkin ovh yli kakkosen, mutta jotkut nettikaupat aina saavat hinnan tuntumaan paljonkin edullisemmalta. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 20.09.2010 20:01:43 | |
tcitc: Eivätpä olleet vielä hirveen tietoisia itsekään tosta keystonesta, ottivat selvää ja tulis olemaan kai n. 2000 euroa riippuen dollarin kurssista. 800 euroa (66%) enemmän kun usassa. Yllätys, suhteessa ennkkotietoihin siitä, mihin välikköön tuo asettuu Ludwigilla. Mutta mahtaakohan olla shell-settikään n. 2000e tuolla kokoonpanolla (24, 13, 16 ja 18), jos se on vastaavaa laatua, kuin Legacy ja Classic Maplet? Jos nyt oikein käsitin, niin ainakin osittain idässä tehdyt tai kokonaan tehdyt sarjat ilman telineitä alkaa lähentelemään ko. butiikissa jo sitä 2000e? http://www.millbrook.fi/tuotteet.ph … amp;tuoteryhma_id=160&offset=30 Tuossa on kait virveli, mutta vain 2 kpl tomareita ja siinä toivesetissäsi on 3 kpl tomareita, muttei kait virveliä.... Jos ne on aitoa Monroe-tuotetta, niin ilman telineitä repäisisin ko. butiikin hinnoitteluperiaatteella hinnaksi ennemmin lähemmäksi 3000e. Mutta flunssahan minulla senkun jatkuu, niin saattaa terveenäkin huono matikkapää antaa aika rankkoja likiarvoja päätelmissäni ;) | |
![]() 20.09.2010 20:12:25 (muokattu 20.09.2010 20:19:38) | |
hollmi-5: Ludwigissa on minulle sitä jotakin. En ole koskaan pitänyt niitä parhaiten tehtynä rumpuna, mutta fiilis, jonka niiden soittamisesta saan, on vertaansa vailla. Ja soundi on minusta hieno. Kaikissa omistamissani Ludwigeissa on jotain samaa, vaikka aika ja materiaalit ovat kovinkin eri... Kaverin kanssa ostaa karautettiin todella upealla alennuksella, duunini päättymisen jälkeen liikkeestä Ludviuksen Accent CS Customit. On kyllä sanottava että soundin siinäkin setissä tulee ihan kohdalleen, kyllä! Ainoa joka "virittämisen" puolesta tuotti tuskaa saada soimaan oli 12" (10,12,14 kattauksessa, sekin todella TODELLA vähän) Mutta ulkonäöllisesti ja laadullisesti, hintaansa nähden UPEA setti! ...Värissä olis ollu omaan mieltymykseen toivomista, mutta kaveri tykkää täpöllä ja eihän sillä värillä soiteta! (Oranssi) Ja kirkas lakka, ei wrappia. | |
![]() 20.09.2010 20:22:53 (muokattu 20.09.2010 20:25:55) | |
rintapek: En mä ny o Jesseä nähnytkään. Kuin kovaa saa ajaa tienpätkällä, mis suurin sallittu nopeus on 60? Ilman rikesakkoa ehkä 65? Ilman kortinlähtöä ehkä 89? Kait siin voi vetää kahtasataa, jos poliisisedät ei satu olemaan paikalla? Oikea vastaus on 60. Muut vastaukset on mutua ja spekulointia. ...Mutta vedät semmosella myllyllä, jottet jää kiinni... Kilvet käännettynä ja toivot että ajotaito piisaa.=P ...Ja jos et satu olemaan Rossi, Kankkunen tai Schumacher, varmaan kannattaa pitäytyä siinä kilven osoittamassa maksimimäärässä... | |
![]() 21.10.2010 19:48:30 | |
Lainaan hivenen? Tykkään soittaa rumpuja ja reenailla niillä, jollei muuten niin kuntoilun puitteissa. Olen ajatellut jossain vaiheessa hankkia itselleni rummut, nimenomaan omaksi iloksi. En siis ole rumpali lain (kitaristi vain), mutta onko nuista nyky-Ludareista mihinkään? Ristus notta täälähän on väkiä ku rumihien tanssiis! | |
![]() 21.10.2010 21:25:04 | |
McNulty: Lainaan hivenen? Tykkään soittaa rumpuja ja reenailla niillä, jollei muuten niin kuntoilun puitteissa. Olen ajatellut jossain vaiheessa hankkia itselleni rummut, nimenomaan omaksi iloksi. En siis ole rumpali lain (kitaristi vain), mutta onko nuista nyky-Ludareista mihinkään? Kyllä niillä kuntoilee. Jenkkimalleilla jo soittelee... Soundit, piuhat ja kajarit. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)