Aihe: Mikä on sopiva palkka?
1 2
Linnunlaulupuu
11.08.2010 02:52:08
Kuolontähdellä työskentely on jo palkka itsessään.
"Sitten tuli monia hittejä leijat ehkä suukon antaa saan viimeiseen mieheen"
Vallu-Veke
11.08.2010 10:08:03 (muokattu 11.08.2010 10:57:45)
iekku84:
Täällä keskustellaan rumpukamoista ei palkoista.

Trollihan tuo on ja menin itsekkin halpaan, mutta toisaalta en itse tyrmää aihetta kokonaisuudessaan.
Ostettujen rumpujen hintoja ja laatua saa kehua, mutta ei jippoja, millä ne saadaan hankittua? Kannustetaan ostamaan vain laatua, ei kuraa...
Kysehän on käytettävissä olevista varoista? Onko varaa vai ei ja kenen kannattaa panostaa mihinkin. Ei ihmiset huvikseen töitä tee (palkka), jos rumpukamoja saa kuitenkin jollain muulla tavalla hankittua?

Tabu-luonteista raha-asiaa liipaten:
Lupasin serkun pojalle rummut edukkaasti, kun hän kokeili niitä ja oli todella innoissaan. Itselläni on kolmet nyt.
Koko paketin hinta uutena nyt. n. 1400..1500e, pelteineen, tuplapolkimineen, uusine kalvoineen, telineineen,.. Pari vuotta vanha paketti ja ollut vain mun "studiolla". Tarkistin hinnat aamulla.
Otettiin silloin kuppia ja hintaa heitin muistaakseni sen 500e ja pidän itse virveli- ja haitsutelineen. Sanoin, että uusia telineitä saa yht. n. 100e, jos tyytyy aluksi vähän heikompaan laatuun --> eli 600e jää hinnaksi hänelle.
Serkku soitti sitten, kun pojalla on kova rumpukuume päällä. Heitin sen hatusta revityn hinnan, mistä vähän jutskailtiin. Olikin sitten hiljaa ja mumisi jotain sitä tätä liirumlaarum. Kuumaa ollut kuulemma sielläkin päin.
Asia on nyt odottavalla linjalla.
Ei vaan ottanut selvää, että oliko se raha, vai mikä, mikä veti hiljaiseksi. En itse puolestani ilkeä ehdottaa heti sitä, että annan ilmaiseksi ne, koska serkku tunnistaa tuon läjän ihan kelposysteemiksi, kun on ollut rumpujen kanssa tekemisissä. Loukkaantuu vielä ja eipä mumissut silloin, kun otettiin kuppia. Jospa serkku ei ilkeä sanoa, että hinta on liian kova tähän elämäntilanteeseen tms..
No odottelen tässä ja soitan, että hae rummut pojalle, että hän pääsee rokkaamaan.
Vähän tabuja nämä raha-asiat kait on ja aiheuttaa kaikenlaista kiemurtelua puolin ja toisin :(
Pääasia, että poika saa ne rummut :)
Jos ihminen ei kerro köyhyyttään, ei hän yhtä hyvin välttämättä kerro olevan varoissaankaan. Nyt jäi sellainen tunne, että on parempi antaa ilmaiseksi se läjä. Toisaalta itseäni kyrsii sitten, jos serkku pölähtääkin mersulla kylään seuraavalla kerralla ja mulla on renun raato vielä tuossa märäntymässä. Oliko se vaan piheyttä, kuten suvussa on vähän? Rahat ei tule ihan helposti itsellenikään. Mutta pitää arvailla ja lukea rivien välistä, että sitä rahaa ei kait ole nyt, niin annan sen setin ilmaiseksi ja ostan ne puuttuvat telineet itselleni, kun serkku soittaa seuraavan kerran. Tai soitan itse sinne jossain vaiheessa. Meillä meni vähän kiemurteluksi, mutta kyllä se siitä.
Poika on mun suosikki ja saa kyllä ne rummut lopulta :)

Mod.Huom: Eiköhän tämä ollut tässä, asiallisempaa keskustelua saanee aikaiseksi jollain muulla palstalla kuin rumpukamoissa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)