Strumbali 22.05.2010 00:16:22 | |
---|
FME:ssa oli rumpusoolokilpailu ja se oli minusta mukavaa katsottavaa. Tokihan olin yleisön puolella ja ihan mielellään. Vähän jäi kaivelemaan kuka kisan voitti, mutta mun mielestä se oli oikein viihdyttävää, kun nuoret jampat vaihtoi soittovuoroja asiallisesti ja veti sooloja selkä suorana. Olikohan siinä kolmen minuutin aikaraja. Vaikka Finnish Metal Exposta oli kyse, niin varsinaisia metallisooloja ei kyllä kuulunut sinä aikana, kun minä siellä seisoskelin. Ihan vain huomiona. Näin tuon tilanteen ja mahdollisesti tämän kilpailun ihan mukavana tapahtumana yleisön puolelta ja miksei soittajienkin puolelta. Ne oli kuitenkin alle 18v soittajia osa, jotka näkemääni kisaan osallistui. Mähän sanoin, että sä sanoit. |
Ruutikallo 22.05.2010 00:31:37 | |
---|
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ |
markkuliini 22.05.2010 00:34:00 | |
---|
henydrum: Niin tälläinen pien lisäys. Kuunnelkaapas noita sooloja, siis kuunnelkaa, ihan vaan silmät kiinni. Hyvä lisäys. :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Ruutikallo 22.05.2010 00:38:34 | |
---|
markkuliini: Hyvä lisäys. :) Tak, helposti vaan tahtoo tuo visuaaline puoli viedä huomiota siitä mistä on kyse. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
Kailis 22.05.2010 06:11:01 (muokattu 22.05.2010 07:15:06) | |
---|
|
markkuliini 22.05.2010 10:18:05 | |
---|
Kailis: Ei edes provo mielessä mutta think about this dude; sä oot snadisti sokaistunut tuosta tietystä tavasta vetää kireellä soundilla tasasta ykköselle painottuvaa biittiä. Jotenkin se on sun missio. Paha on se että tuollainen musa ja sen soittaminen vaatis aikakoneen ja plankkia naamaan. Hä? Nyt sanon suoraan, ettei sulla ole nyt hajuakaan mistä sä puhut. :) Tuo on mun mielestä vaan todella hyvä esimerkki siitä miten ERILAILLA rumpusoolon voi hoitaa, rumpusooloistahan tässä oli puhe. Ja toisaalta taas siitä miten vaikutusvaltainen rumpusoolo se voi olla, onhan tuo sämplätty niin moniin biiseihin esim. http://www.youtube.com/watch?v=iiGHGSsczjg&feature=related , eli on maailman tunnetuimpia rumpubreikkejä. Ja kaiken lisäksi tuo groovaa mun mielestä kuin häkä, ja jos tuo ei menen jalan alle niin ei mene mikään. "Aikakone ja plankkia naamaan", höpöhöpö. Tuollainen musa ja groove on mun mielestä täysin ajatonta eikä ihonvärikään sitä ratkaise, vaan soittoasenne. Kyllähän mä funk-musasta diggaan ihan sikana, mutta olenko mä nyt sitten sokaistunut jostain, jos yksi rumpusoolo-esimerkki on James Brownin tuotannosta? Ja sitä paitsi en mä ole mikään kireän soundin sanansaattaja, mun mielestä (toisin kuin monen täällä) se on vaan on käyttökelpoinen soundi ja sille on paikkansa. Mutta what ever, sulla ehkä oli snadisti sokaistunut mielentila ja kellokin oli jo paljon.... :P Mulle enemmän; http://www.youtube.com/watch?v=tIdIqbv7SPo Nin joo, tää onkin estetiikaltaan, soundiltaan, ihonväriltään ja aikakaudeltaan ihan toisenlaista. :D Stubblefield on liian mustaa mutta Gadson on sitten sopivasti valkoinen. :D Ja muistutan edelleen kontekstista. Rumpusooloista puhuttiin. ;) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Pieni rumpalipoika 22.05.2010 12:01:14 (muokattu 22.05.2010 12:05:06) | |
---|
Hehe. Markkuliinille rumpusoolo tuntuu olevan sydämen asia. Minäkään en oikein perusta rumpusooloista. En osaa moisia soittaa, mutta en kyllä hirveästi jaksa kuunnellakaan. Aina välillä toki tulee mielenkiintoisia juttuja vastaan, mutta harvoin. Ennemmin oikeastaan kuuntelen komppeja, hienoja sellaisia. En kyllä osaa soittaa niitäkään. Toisaalta, en ole kovin rytmi-orientoitunut kaveri vaikka sattumalta rumpuja soitankin. Sen sijaan muiden instrumenttien sooloista (joissa siis myös melodia mukana - joo joo, voi sitä rummuissakin olla) saatan joskus jopa innostuakin. Joskus kuulee sellaisia bassosooloja, että ziisus. Edit. Niin joo, en vielä ehdi tsekkaamaan noita markkuliinin linkkejä. Mut tuun kyllä lyttäämään ne heti tänne kun oon saanut kateltua ;D Rummut nurin ja nussimaan! - Musanäyte: http://www.youtube.com/watch?v=xNXySiXWU9w |
hollmi-5 22.05.2010 13:49:02 | |
---|
Jos tuo Bernardin pätkä ei liikauta, niin silloin on valinnut väärän soittimen ;-) Soundit, piuhat ja kajarit. |
kincy 22.05.2010 16:32:33 | |
---|
markkuliini: Katos! Luin mitä halusin, sanoit "tälleen" ja minä idiootti tulkitsin "täällä". Doh! Hoho! Rauhoitu mies hyvä:D Stomp, stomp, stomp, the idiot convention |
Ruutikallo 22.05.2010 16:39:35 | |
---|
markkuliini: Tuo on mun mielestä vaan todella hyvä esimerkki siitä miten ERILAILLA rumpusoolon voi hoitaa, rumpusooloistahan tässä oli puhe. Ja toisaalta taas siitä miten vaikutusvaltainen rumpusoolo se voi olla, onhan tuo sämplätty niin moniin biiseihin esim. http://www.youtube.com/watch?v=iiGHGSsczjg&feature=related , eli on maailman tunnetuimpia rumpubreikkejä. Ja kaiken lisäksi tuo groovaa mun mielestä kuin häkä, ja jos tuo ei menen jalan alle niin ei mene mikään. Mä oon Markkulainen sun kaa täysin samaa mieltä. Tuota samplea on niin peijoonin monessa paikassa käytetty. Eli komppaan tiukasti, tai yritän ainakin niin tiukasti kuin sä. "Aikakone ja plankkia naamaan", höpöhöpö. Tuollainen musa ja groove on mun mielestä täysin ajatonta eikä ihonvärikään sitä ratkaise, vaan soittoasenne. JEP! snadisti sokaistunut mielentila ja kellokin oli jo paljon.... :P Mielentila ehkä, kello ei. Sehän oli vasta vähän. [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
markkuliini 22.05.2010 17:45:16 (muokattu 22.05.2010 17:47:25) | |
---|
kincy: Hoho! Rauhoitu mies hyvä:D Olenko mä jotenkin rauhaton? Aha. :I Edit: Eiku niin joo, itseään pilkkaava on automaattisesti aika levoton tyyppi. Pitääpä tässä rauhottua, menenpä lenkille, niin tunnen itseni vähemmän idiootiksi. :P Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
Bobana 22.05.2010 20:51:31 | |
---|
markkuliini: Huoh...voi näitä nykynuoria. Kaikki pitäis olla niin helppoa ja valmista. Ei rumpusoolot ole perseestä. Ne on vaan tosi vaikeita. :P Nykynuoria.... Olen kuitenkin faktisesti ja ihan kirkon kirjoissakin vanhempi kuin sinä vaikka en osaakkaan soittaa yhtä hyvin kuin sinä. Tuo tökerö tokaisu oli lähinnä siksi lausuttu koska rumpusooloja eivät osaa soittaa muut kuin tekijämiehet/naiset. Osoitit hyvän kavalkaadin tuossa seuraavassa postauksessasi kyllä. Nice. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
joonama 22.05.2010 23:46:00 | |
---|
Jos olisin luova ihminen, keksisin tähänkin jotain. Ja talvella pääsisi helpommin kulkemaan pihassa. |
markkuliini 23.05.2010 09:48:50 | |
---|
Bobana: Nykynuoria.... Olen kuitenkin faktisesti ja ihan kirkon kirjoissakin vanhempi kuin sinä vaikka en osaakkaan soittaa yhtä hyvin kuin sinä. No se nyt on vaan sellainen sanonta ja täky. :D Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
tomboarmageddon 23.05.2010 15:52:19 | |
---|
Musta rumpusoolot on vaan semmosta hassuttelua,eikä niitä pitäs ottaa turhan vakavasti. Tietty jos palkinnot on isoja ni muuttuu helposti totiseks. Ammattikouluaikoina osallistuin monta kertaa SAKU:n kisoihin ja hauskaa oli aina.Koulusta sai vielä pienen stipendin jos pärjäsi jee. Sehän on fakta,että rumpusoolot ei kiinosta kuin rumpaleita,eikä niitäkään kaikkia. |
passe 23.05.2010 16:25:42 | |
---|
Sehän on fakta,että rumpusoolot ei kiinosta kuin rumpaleita,eikä niitäkään kaikkia. Ja sympaattisimmat bändin jäsenet yrittävät nytkyttää kroppaansa tahdissa ja heittää hyväksyviä hymyjä aina kun ovat varmoja, että nyt tuli jotain tosi vaikeaa.. Mutta totta kyllä tuo aiemmin mainittu, rumpusoolot on äijien laji. Niin pirun monta hohhoijaa kun haukottaa-sooloa olen kyllä nähnyt, että vaikea on olla Jenkki tyyliin optimistinen aina soolon alkaessa. Joskus harvoin se sitten kuitenkin osuu kuin silmä nyrkkiin. Jenkkiperinteen mukanaan tuoma "kuka on kovin jätkä vetämään rudimentteja" juttu on kyllä pahimmillaan jotain todella piinaavaa. Joskus porukalla katseltiin poikain kanssa sitä "greatest drum solos..." mikä lie dvd:tä. Ne mustavalkopätkien snaren leivontahelvetit olivat kyllä pääosin kaikkien mielestä aivan perseestä. Nimekkäitä jannuja siinä vilahteli räjäyttelemässä kuulijan tajuntaa, sananmukaisesti. Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa -
mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan. |
damn u 23.05.2010 16:27:10 | |
---|
tomboarmageddon: Sehän on fakta,että rumpusoolot ei kiinosta kuin rumpaleita,eikä niitäkään kaikkia. ... ja nyt kaikki odotamme että lyöt tosiaan faktat pöytään että millä perusteella muka juuri näin on. Se, että sinusta tuntuu siltä ei ole vielä kovin vahva fakta sori vaan. |
hollmi-5 23.05.2010 18:07:52 (muokattu 23.05.2010 18:09:17) | |
---|
damn u: ... ja nyt kaikki odotamme että lyöt tosiaan faktat pöytään että millä perusteella muka juuri näin on. Se, että sinusta tuntuu siltä ei ole vielä kovin vahva fakta sori vaan. Mutta amisfakta kuitenkin:-) http://www.testimaa.com/testi.php?t=amis Soundit, piuhat ja kajarit. |
south_of_heaven 23.05.2010 18:31:22 | |
---|
Emmä tollaseen. Mut BAF:in bassosoolokilpailuun kelasin osallistua. http://www.myspace.com/chaotechband |
Bobana 23.05.2010 18:44:13 | |
---|
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |