Aihe: Ludwig Epic series
1 2 3 4
Legenda
24.03.2010 14:10:37
sakkemule: mulla on tollanen setti. oikein hyvä laatu, eikä moitteita viisteissä.

No löytyihän täältä sentään yksi jolla on käyttäjäkokemusta, nuo muut kommentit ovatkin sitten tuota kuuluisaa "mutuosastoa". Pakko myöntää että olen vähän kateellinen tuollaisesta ammattitaidosta, että pelkän kuvan perusteella "tiedetään" että viisteet on huonot, soundit on halvat hw kuraa jne. No uskon kuitenkin enemmän käyttäjäkokemukseen.
legenda on hyvä juoma!
Bullitt
24.03.2010 16:42:49
Legenda: No löytyihän täältä sentään yksi jolla on käyttäjäkokemusta, nuo muut kommentit ovatkin sitten tuota kuuluisaa "mutuosastoa". Pakko myöntää että olen vähän kateellinen tuollaisesta ammattitaidosta, että pelkän kuvan perusteella "tiedetään" että viisteet on huonot, soundit on halvat hw kuraa jne. No uskon kuitenkin enemmän käyttäjäkokemukseen.

No kannattaako niitä mielipiteitä paljon kysellä jos ei sitten kelpaakaan muuta kuin ne jotka pönkittävät sitä omaa? Ja mitä tulee tuohon "ammattitaitoon" niin eiköhän noista uusista halvahkoista rummuista pysty jo jotain sanomaan livenä näkemättäkin. Fakta on kuitenkin se, että massatuotantona Kiinassa tehty kahdeksansajan setti on halvalla tehty setti kaukoidästä - sama mitä resokalvossa lukee. En toki kiistä etteikö setti voisi olla ihan hyväkin hintaisekseen mutta eiköhän kaupasta saa parempaakin, jos rahaa löytyy, ja Torilta käytettynä varmasti samaankin hintaan.
My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline.
hollmi-5
24.03.2010 16:56:56
Kai sitä nyt saa ostaa mitä aluaa. Tarvitseeko m.netistä lupaa kysyä? Jos sakkemule sanoo, että ovat ok, niin uskonhan minä.

Antaisi jonkin vertailukohdan vain. Esim PDP on saman hintainen ja niistä hänellä ainakin tuntui olevan kokemusta ja mielipidekin, kun kerran juteltiin.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Legenda
24.03.2010 18:53:55
Bullitt: No kannattaako niitä mielipiteitä paljon kysellä jos ei sitten kelpaakaan muuta kuin ne jotka pönkittävät sitä omaa? Ja mitä tulee tuohon "ammattitaitoon" niin eiköhän noista uusista halvahkoista rummuista pysty jo jotain sanomaan livenä näkemättäkin. Fakta on kuitenkin se, että massatuotantona Kiinassa tehty kahdeksansajan setti on halvalla tehty setti kaukoidästä - sama mitä resokalvossa lukee. En toki kiistä etteikö setti voisi olla ihan hyväkin hintaisekseen mutta eiköhän kaupasta saa parempaakin, jos rahaa löytyy, ja Torilta käytettynä varmasti samaankin hintaan.

Anteeksi nyt vaan mutta minulla ei ollut mielipidettä ko. rummuista, sitä vartenhan minä juuri kyselin käyttäjäkokemuksia.
legenda on hyvä juoma!
Vallu-Veke
24.03.2010 19:21:40
Legenda: No löytyihän täältä sentään yksi jolla on käyttäjäkokemusta, nuo muut kommentit ovatkin sitten tuota kuuluisaa "mutuosastoa". Pakko myöntää että olen vähän kateellinen tuollaisesta ammattitaidosta, että pelkän kuvan perusteella "tiedetään" että viisteet on huonot, soundit on halvat hw kuraa jne. No uskon kuitenkin enemmän käyttäjäkokemukseen.

Rauhallisesti. Ei niitä rumpuja kukaan tyrmännyt. Rivien välistä varmaan luit, että keskikastin rummut on kaikki vähän samanlaisia. Siinä sarjassa kilpailu on kovinta, siksi ne on vähän samaa tasoa kaikki. Ulkonäkö heittää hieman.
Hyvät nuo on varmaan rokkihommiin. Usko pois.
Itselläni on visionit. Keskisarjaa. Nehän toimii. Ko. Ludwigit on varmaan samaa kastia. Juttu vaan levisi reunaviisteisiin.
Itse muistelin tuota ao. mainosta ja revin pätevöityäkseni hieman juttua hatusta, ikään kuin ajankuluksi. Lähinnä kun työnteko ei maistunut ( En ilennyt sentään mennä snarea paukuttamaan varastoon, kuten laiska Copeland tekee duunissa ;) )

http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … /tuote_id/10096&kategoria_id=45

Käytän itse kakskerroskalvoja ja usein vielä demppirenkaat siihen päälle tai niiden tilalla hiukka teippiä. Ei takuulla kelpaa kurgoille, mutta mun korvaan ne soi juuri sopivan lyhyesti ja soundi on hyvä. En usko, että nuo visionit soi kovinkaan raposesti, ohuilla kalvoilla ja korkealla vireellä. No en ole edes kokeillut. Rokkihommiin ok juttuja nämä keskikastin rummut.
Tuossa on nuo sun mallit kait:

http://www.youtube.com/watch?v=7yNhuDwXIfk

Rauhaa
hollmi-5
24.03.2010 19:45:30
Tuossa on nuo sun mallit kait:

http://www.youtube.com/watch?v=7yNhuDwXIfk

Rauhaa

Diip intö poket... Ei noista soundeista oikein selvää saanut.

Vallu-Vekelle terkkuja: Tutustu rumpujen soundiin ilman demppejä. Kun korva niihin tottuu, et enää paljoakaan demppaa. Ainakaan jos rummut on kunnolla viritetty.

Minulle ei ole kovinkaan usein tullut vastaan liikaa soivia rumpuja. Vain liian huonoilla kalvoilla ja/tai -virityksillä varustettuja settejä, joiden huonoa sointia on dempaten yritetty viedä toivottuun suuntaan.
Vallu-Veke
24.03.2010 20:51:16
hollmi-5: Diip intö poket... Ei noista soundeista oikein selvää saanut.

Vallu-Vekelle terkkuja: Tutustu rumpujen soundiin ilman demppejä. Kun korva niihin tottuu, et enää paljoakaan demppaa. Ainakaan jos rummut on kunnolla viritetty.

Minulle ei ole kovinkaan usein tullut vastaan liikaa soivia rumpuja. Vain liian huonoilla kalvoilla ja/tai -virityksillä varustettuja settejä, joiden huonoa sointia on dempaten yritetty viedä toivottuun suuntaan.

Joo totta v...ssa. Olet mun oppi-isä tässä demppamattomuus-asiassa. Muuten teippaisin kalvot täyteen teippiä :)
Mutta kyllä mä soitan välillä ilman teippejä ja demppirenkaita. Paksut kalvothan demppaa jo itsessään. Laitettiin H2:lla purkkiin ja ainakin siinä kuulostaa hyvältä, mun soittamaksi pelkillä kalvoillakin.
Nyt olen rentoutunut viimeaikoina rumpujen kanssa, yhdessä mp3-soittimen ja sisään ladatun Megadethin kanssa. Jostain syystä ne demppirenkaat vaan passaa siihen. En tiedä, miltä se kuulostaa muille. Naapuri osaisi kyllä kertoa: "Jahah Uriahheepit on taas vauhdissa!"
En halua selitellä, mutta yritän myös välillä vaimentaa mahdollisemman paljon kilinöitä ja kolinoita ja nimenoman korkeita ääniä. Tinnutus, vaikka se ei vaivaa kokoajan, niin kovat korkeat äänet on erittäin epämukavia nykyään. Mä luulen, että tuo tinnutus muuttaa soundia tai sitä, miten äänet kokee päässä. Suojat on korvissa tietenkin. Mutta mieluummin välillä vähän teippailee, niin se menee reilusti matalaan suuntaan tai leikkaa korkeat äänet. No pöntöt on pieni paha pelteihin nähden. Olen laittanut haitsuunkin pikku teipit. Nuo onkin heavy mallin signaturet ja sitä kärsii vähän teipata, jotta sihisee paremmin. Soundi paranikin.
Ehkä se sekoituu silleen paremmin siihen mp3 musaan ja luulen olevani kovakinsana naillä markkinoilla. Oma soitto peittyy sinne alle kivasti ;)
markkuliini
24.03.2010 21:11:31

Legenda: Pakko myöntää että olen vähän kateellinen tuollaisesta ammattitaidosta, että pelkän kuvan perusteella "tiedetään" että viisteet on huonot, soundit on halvat hw kuraa jne. No uskon kuitenkin enemmän käyttäjäkokemukseen.

Pakko myöntää että olen vähän kateellinen tuollaisesta ammattitaidosta, että tekstistä luetaan jotain mitä siellä ei ole. Väitetään, että siinä "tiedetään" että viisteet on huonot, soundit on halvat hw kuraa jne. :P

Eli Suomeksi, ime parsaa. Kukaan ei sanonut että tuossa setissä on huonot viisteet. Lue keskustelu uudestaan. :)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Kailis
24.03.2010 21:30:21 (muokattu 24.03.2010 21:33:08)

En mäkään enää demppaa rumpuja muuten kuin kalvovalinnoilla. Hyvin viritetty snare ei kauheasti ringaa kun lyö keskelle ilman kanttia. Muutenkin on enemmän soundipalettia, kun tomitkin soi niin halutessa.
Fletch
24.03.2010 21:52:48

Rumpuja on dempattu kautta historian livenä ja äänitteillä, JOS TARPEEN - lopputulos ratkaisee. Pääsinpä taas laukomaan itsestäänselvyyksiä.
"Tuskin tuolla pyörii montaakaan harrastelijahitsaajaa Sprinttereilla ympäri maakuntia km-korvauksilla joka viikonloppu, häh? Bändejä pyörii, ja monta" -Wanha Wetäjä
markkuliini
24.03.2010 21:56:09 (muokattu 24.03.2010 21:56:20)

Fletch: Rumpuja on dempattu kautta historian livenä ja äänitteillä, JOS TARPEEN - lopputulos ratkaisee. Pääsinpä taas laukomaan itsestäänselvyyksiä.

Demppaaminen on rummun äänen kompressointia ja ekvalisoimista.
Kuka tuntee miksaajan joka ei koskaan käytä Eq:ta tai kompuraa?
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
hollmi-5
24.03.2010 21:57:33
Fletch: Rumpuja on dempattu kautta historian livenä ja äänitteillä, JOS TARPEEN - lopputulos ratkaisee. Pääsinpä taas laukomaan itsestäänselvyyksiä.

Ja joku ..tun .omo on laittanut kaikuakin rumpuhin. Ei ne äänittäjät tajua mistään mitään. Ei sellaisellekaan ole mitään TARVETTA.
markkuliini
24.03.2010 22:00:08

hollmi-5: Ja joku ..tun .omo on laittanut kaikuakin rumpuhin. Ei ne äänittäjät tajua mistään mitään. Ei sellaisellekaan ole mitään TARVETTA.

Nii just. Mikki siihen eteen vaan ja kasetille, stana!
Rehellisesti, eikä huijata kuulijaa millään uitun mulinexeillä. :)
hollmi-5
24.03.2010 22:03:08
markkuliini: Nii just. Mikki siihen eteen vaan ja kasetille, stana!
Rehellisesti, eikä huijata kuulijaa millään uitun mulinexeillä. :)

Mutta ei sitä mikkiä sitten ihan eteen, ettei huonekaiku häviä. Ja kromikasetille... Ja snadisti dolbya, ettei sihise...
markkuliini
24.03.2010 22:07:20

hollmi-5: Mutta ei sitä mikkiä sitten ihan eteen, ettei huonekaiku häviä. Ja kromikasetille... Ja snadisti dolbya, ettei sihise...

"Isi...miksi setä ei laittaa teippiä rumpuihin....mutta sillä on kasetissa tolpi päällä?
Eikö te tolpi oli temppi myös? Isi hei..onko tuo setä sellanen...huijarisetä?" :D
Kailis
24.03.2010 22:12:00

markkuliini: Demppaaminen on rummun äänen kompressointia ja ekvalisoimista.
Kuka tuntee miksaajan joka ei koskaan käytä Eq:ta tai kompuraa?

Niinpä. Moniko käyttää vielä Evansin hydraulicia?
Nää sun itsestäänselvyydet ja vertailut on viihdyttäviä.
markkuliini
24.03.2010 22:22:39

Kailis: Niinpä. Moniko käyttää vielä Evansin hydraulicia?
Nää sun itsestäänselvyydet ja vertailut on viihdyttäviä.

Kiitos! :)

Tää demppausjuttu yleensä menee sellaiseksi arvokeskusteluksi monilla jossa kokonaiskuva ja -soundi ottavat takapenkkipaikan, ja "autoa ajaa" enemmänkin omat tottumukset ja viihtyminen, "oikea"oppisuus ja "totuuden" löytäminen, sekä rumpali- ja soittokeskeinen ajattelu.

Itse tykkään tosi paljon reilusti soivista rummuista, mutta ei ne sovi kaikkeen musiikkiin. Ei läheskään. Demppaan tosi vähän,viritän mielummin taajuuksia pois. Mutta silti, teipille on aikansa ja paikkansa.

Evansin Hydraulic vastaa tosi rajua kompressointia ja rajua ylä-äänten leikkaamista. Harva miksaaja tekee tuollaista millekään kokonaiselle soitinryhmälle (vrt. kaikkiin tomeihin tuo kalvo)
hollmi-5
24.03.2010 22:33:44
Kailis: Niinpä. Moniko käyttää vielä Evansin hydraulicia?

Tunnen yhden Makon, joka laittoi Evansin Hydraulicit jo 80-luvun lopulla Rogerseihinsa. Ne on vieläkin päällä.
Kailis
24.03.2010 22:36:56

hollmi-5: Tunnen yhden Makon, joka laittoi Evansin Hydraulicit jo 80-luvun lopulla Rogerseihinsa. Ne on vieläkin päällä.

Plus ja pus.
Kailis
24.03.2010 22:38:55

markkuliini: Kiitos! :)

Tää demppausjuttu yleensä menee sellaiseksi arvokeskusteluksi monilla jossa kokonaiskuva ja -soundi ottavat takapenkkipaikan, ja "autoa ajaa" enemmänkin omat tottumukset ja viihtyminen, "oikea"oppisuus ja "totuuden" löytäminen, sekä rumpali- ja soittokeskeinen ajattelu.

Itse tykkään tosi paljon reilusti soivista rummuista, mutta ei ne sovi kaikkeen musiikkiin. Ei läheskään. Demppaan tosi vähän,viritän mielummin taajuuksia pois. Mutta silti, teipille on aikansa ja paikkansa.

Evansin Hydraulic vastaa tosi rajua kompressointia ja rajua ylä-äänten leikkaamista. Harva miksaaja tekee tuollaista millekään kokonaiselle soitinryhmälle (vrt. kaikkiin tomeihin tuo kalvo)

Tohon aikaisempaan kontekstiin; näppärää itsestäänselvyyttä. Kaikella ystävyydellä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)