pietunen: Joo nämä uusimmat xist haikan pellit ovat eri kokoisia eli ala puolen pelti isompi 2mm kauttaaltaan eli ylä pelti menee sisään,en tiedä mikä näissä on idea mutta ei toimi minulla vanhan liiton rumpalilla!!! Käännä ne toisinpäin!!! Kailis: Kato piipittävä irokeesi se lakeuksilla taas uliuliuli... |
moderndrummer88: Tuo kai se vanhan liiton tapa haitsujen tekemisessä nimenomaan on. Tämä käsitys on mullakin. Joissakin Zildjianin K-Custom ja K-Series haitsuissa oon ihmetellyt samaa, mitä vähää niitä olen testaillut. Jos muisti ei paljoa petä, käyttää Steve Gadd juuri tällaisia "top-symbaali pienempi, kuin bottom-symbaali" haitsuja. Xist -sarjan haitsuja en ole kovin kummoisesti naputellut, ridet kuulostaa ihan hyviltä perusrideiltä, en itte niin välitä siitä brilliantista ominaissaundista. Crashit on ollu todella päteviä, testannut olen ainakin kokoja 15", 17" ja 18". Yksilöitä pellit ovat, kuten käsintaotut muutenkin. Saman kokoisilla crasheillä voi olla radikaalistikin erilainen "pitch". Hyvin soivat kuitenkin yhteen, joten häiritsevän etäällä ne eivät kuitenkaan toisistaan ole. Oli hinta ja laatukohdillaan kun kävin noutamassa Zildjianin Avedista musaliikkeestä, niin samalla reissulla tarttui (eri liikkeestä tosin) puoliksi heräteostoksena tuollainen 18" Xistikin. Pätevä peli ollut kyllä, ihan minun saundikorvaan painii kalliimpien sarjojen kanssa samassa kategoriassa. 19" kiinnostaisi myös, omiin mieltymyksiin 17" ja pienemmät ovat olleet aivan aavistuksen liian paksuja (ja liian kirkkaita, johtunee tuosta briljantista viimeistelystä).
|