ÄM 22.01.2010 00:23:49 | |
---|
Meikä on vaikee, "ding" on myös mustallalistalla, "tang,tong":n ollessa hakusessa. Tässä muutamia edes vähän sinne suuntaan: http://www.youtube.com/watch?v=f1Alz8rDDbc&feature=channelTosta pois noi niitit sihisemästä, niin ollaan sielä päin. Stick-soundi sais olla kyllä karumpi klangimainen "tang" http://www.youtube.com/watch?v=bHzQkgpksyg&feature=channelMitä enempi tätä tutkii, sen paremmalta se vaikuttaa. Sais kyllä silti olla tämäkin enempi "Tang", on turhan "ting". Ja jää humisemaan. 20, jos sellaista on, ei varmaan taas ole yhtä tumma. http://www.youtube.com/watch?v=scK7pt8Adnk&feature=channelTää on tavallaan aika hyvä, joskin siinä on aikalailla tota uhuen pellin kohinaa, onneksi aika raakana, joka on kiva. Jos se ois paksumpi, katoais taas iskusta tummuus. (Taidan etsiä mahdotonta). http://www.youtube.com/watch?v=_0aRBZ6bxHc&feature=channelJaa perha ei se tääkään huono ole, itse asiassa aika hyvä. Oikeestaa toi Istanbulin Agop 20":n hifittömyyden, kun sais mukaan vielä joko high definitioniin tai K-custom dry rideen, vois olla lähellä. Vaikkei haettua "tang/tong":ia kyllä löydykään oikein. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
ÄM 22.01.2010 00:32:10 | |
---|
ultra: Mulla vois olla ylimääräinen Zildjian Earth Ride 20-tuumaisena.. On turhan paksu tuo, kiitos tarjouksesta kuitenkin. Mutta tää rupeaa olemaan aika lähellä: http://www.youtube.com/watch?v=VmxmjTmX9ZE&feature=relatedEi siinä isomman pellin bodya ole, mutta klangia löytyy, jopa tangia ja kuivan kuollut on. Toi pitäis kokea luonnossa. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
moderndrummer88 22.01.2010 00:40:35 (muokattu 22.01.2010 00:41:27) | |
---|
Meikää ihmetyttää kyllä toi, että miksi suurin osa noista musaliikkeiden klipeistä soitetaan Vic Fithin SD2:silla joissa tippisoundi on todella erilainen, verrattuna vähän perinteisempään kapulaan. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
ÄM 22.01.2010 09:03:00 | |
---|
moderndrummer88: Meikää ihmetyttää kyllä toi, että miksi suurin osa noista musaliikkeiden klipeistä soitetaan Vic Fithin SD2:silla joissa tippisoundi on todella erilainen, verrattuna vähän perinteisempään kapulaan. Toi on muuten sitten kanssa yks aika todella iso asia, mikä vaikuttaa kieltämättä. Aika turha tosiaan ihmetellä tippisoundin luonnetta, clippien perusteelle, jos itse vetää ihan eri kapuloilla. Mullakin on ohuenkapulan virassa kahta mallia "RegalTip Ping" ja "ProMark 733"; melkein samanlaiset, pieni pallo tippi, helppo vetää hiljaa. ProMarkissa on kuitenkin varsi, juuri tipin juuressa, ohuempi, kuin Regalissa, jossa varsi ohetessaan, ei mene ihan niin tikuksi, vaan jää paksummaksi, tukemaan tippiä. Visuaalinen ero on ihan marginaalinen, mutta tippi soundi rideen on ihan eri maata. Rumpuihin ja haikkaan ei eroa juurikaan taas huomaa. ProMarkin soundissa on ikään kuin mukana sellaista "halkeamaisillaan oleva kapula rideen" efektiä, muttei kuitenkaan silleen, että soundi olis piloilla. Kuitenkin selvästi joustaa se ohut varsi ja tulee vähän mieleen sama luonne, kuin halkeavassa kepissä. Volyymi ero on huomattava, rideen soitettaessa, ProMarkin 733:n ja jonkun normi 5A:n välillä. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
Sky Blue Sky 22.01.2010 09:24:13 | |
---|
ÄM: Ja lisäterminä vielä tuli mieleen, että "kuollut". Ei sais olla tätä "washia", eikä pitkää huminaa ja sointia. Ostat sellaisen symbaalin, jonka kapulasoundi miellyttää ja eliminoit ylimääräisen huminan parilla teipinpalalla. Huminaa ja "washia" on tosi helppo saada vähemmäksi, mutta lisää sitä onkin sitten paljon hankalampaa saada jos tilanne joskus vaatii. |
markkuliini 22.01.2010 14:06:42 | |
---|
moderndrummer88: Meikää ihmetyttää kyllä toi, että miksi suurin osa noista musaliikkeiden klipeistä soitetaan Vic Fithin SD2:silla joissa tippisoundi on todella erilainen, verrattuna vähän perinteisempään kapulaan. Muissakin kuin Boston drum centerin klipeissä oli SD2:set? Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Kärsänpuolikas 22.01.2010 14:36:33 | |
---|
korkuinen |
moderndrummer88 22.01.2010 15:25:12 | |
---|
markkuliini: Muissakin kuin Boston drum centerin klipeissä oli SD2:set? En puhunut nyt erikseen näistä tässä ketjussa esiintyineistä klipeistä vaan ihan yleismaallisella tasolla. Monesti oon törmänny noita klippejä tsekkaillessa, että siellä on SD2:set völjyssä. "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
markkuliini 22.01.2010 15:35:40 (muokattu 22.01.2010 16:06:25) | |
---|
moderndrummer88: En puhunut nyt erikseen näistä tässä ketjussa esiintyineistä klipeistä vaan ihan yleismaallisella tasolla. Monesti oon törmänny noita klippejä tsekkaillessa, että siellä on SD2:set völjyssä. Ok, ajattelin vaan varmistaa, kun puhuit että suurin osa musaliikeiden klipeistä soitetaan SD2:lla, enkä itse ole huomannut moista. Jos sulla on jotain "varmaa tietoa" tms. Noissa Boston Drum Centerin klipit on tosiaan soitettu usein SD2:lla. Soundaavat kyllä minusta aika hirveiltä. Muista en ole bongannut kys.kapulaa, mutta en ole hirveästi kiinnittänyt huomiotakaan. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
moderndrummer88 22.01.2010 15:58:02 (muokattu 22.01.2010 15:59:00) | |
---|
markkuliini: Ok, ajattelin vaan varmistaa, kun puhuit että suurin osa musaliikeiden klipeistä soitetaan SD2:lla, enkä itse ole huomannut moista. Jos sulla on jotain "varmaa tietoa" tms. Se voi olla, että tarttunu toi ajatus mulle päähän nimenomaan noiden Boston Drum Centerin videoista Noissa Boston Drum Centerin klipit on tosiaan soitettu usein SD":lla. Soundaavat kyllä minusta aika hirveiltä. Muista en ole bongannut kys.kapulaa, mutta en ole hirveästi kiinnittänyt huomiotakaan. Sillon ne on ihan ihan toimivat mun mielestä, kun pitää tosi ohuista rideistä kaivaa tippisoundia esiin. Ai niin ja Brian Blade suosii noita SD2:sia, kyllä ne ihan hyvin musta sillä skulaa :) "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
markkuliini 22.01.2010 16:06:02 | |
---|
moderndrummer88: Sillon ne on ihan ihan toimivat mun mielestä, kun pitää tosi ohuista rideistä kaivaa tippisoundia esiin. Ai niin ja Brian Blade suosii noita SD2:sia, kyllä ne ihan hyvin musta sillä skulaa :) Niin joo, tarkoitin noita tuon kaupan cymbaaliklippejä ylipäätään. Ihmeellisen kuulosia minusta. Ei se kapula siinä enää varmaan vaikuta. :) Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
moderndrummer88 22.01.2010 16:10:54 | |
---|
markkuliini: Niin joo, tarkoitin noita tuon kaupan cymbaaliklippejä ylipäätään. Ihmeellisen kuulosia minusta. Ei se kapula siinä enää varmaan vaikuta. :) Mietinkin että kumpaa tarkoitit :) Noi SD2:set on nimittäin aikamoiset mielipiteenjakajat, joko niistä tykkää tai inhoaa... "Well I like drummers baby you're not my bag..." |
Kärsänpuolikas 22.01.2010 18:43:24 | |
---|
Lemon: Ite tapaan luovalla jesarinkäytöllä muokata soundia, jos haluan kuivempaa tai ihan tommosta "klang" -soundia, á la roskapöntön kansi. Enpä ole ennen kovin ennakkoluulottomasti tätä jesusta kokeillut, mutta nyt kun muutkin kerran.. Ja toimi! Sai mukavan märällä tavalla kuivan soundin. Tai tahmean. Tai klang. Ei joka kontekstiin, mutta varsin paikallaan monessa. korkuinen |
Bobana 23.01.2010 00:19:05 (muokattu 23.01.2010 00:19:56) | |
---|
Pakko myöntää että tähän ei ole heittää nyt mitään. Koitin kaivaa Paiste-korttiani mutta kyllä ne kaikki soi sen verran etteivät sovi ÄM:n sihtiin. Nimensä mukaiset Dry:t eivät olleet lähellekkään niin kuivia kun Z-leirissä. Hienon kuuloisia K-peltejä oli nuo Dry- mallit ja sun muut sellaisenaan mutta en ainakaan omaan soittooni voisi noita käyttää. Tosin, dzääs-peltiähän tässä vissiin haettiinkin. Jostain kumman syystä oma kiinnostus on herännyt tuohon Istanbul-merkkiin. oma kokemus ei ole kuin Alchemystä mutta sekin vakuutti muiden kuultujen ohella. Voipi olla että on Paiste/Istanbul-sekakattaus tulossa...? Edit: typo Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
Bobana 23.01.2010 00:24:17 | |
---|
ÄM: On turhan paksu tuo, kiitos tarjouksesta kuitenkin. Mutta tää rupeaa olemaan aika lähellä: http://www.youtube.com/watch?v=VmxmjTmX9ZE&feature=related Ei siinä isomman pellin bodya ole, mutta klangia löytyy, jopa tangia ja kuivan kuollut on. Toi pitäis kokea luonnossa. Siis tääkin kuulostaa miltei 30€ paskapelliltä. Täytyi monta kertaa kuunnella että sieltä löytyi se hiuksen hieno ero siihen skeidaan joka tekee tästä laatupellin. Niinhän se on. Kipu ja nautinto on yllättävän lähellä toisiaan. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
markkuliini 23.01.2010 00:34:57 | |
---|
Bobana: Siis tääkin kuulostaa miltei 30€ paskapelliltä. Täytyi monta kertaa kuunnella että sieltä löytyi se hiuksen hieno ero siihen skeidaan joka tekee tästä laatupellin. Niinhän se on. Kipu ja nautinto on yllättävän lähellä toisiaan. No toi on jo aika erikoissymbaali. Sellaista konemusassa samplemaisena hiljaa soivaa (tai siis ei soivaa) symbaaliahan tuossa mallissa haetaan.Luulen että pääsee oikeuksiinsa paremmin siellä soiton seassa http://www.youtube.com/watch?v=DtuIOPBoHrk&feature=channel Tuollainen ohut mutta kuiva symbaali on aika vaativaa hommaa tehdä ja varmasti Paiste-kuurin jälkeen on aika eksoottista sointia. Mä kyllä tykkään tuollaisesta likasemmastkin kuolleesta. :D Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
Bobana 23.01.2010 01:26:17 | |
---|
markkuliini: No toi on jo aika erikoissymbaali. Sellaista konemusassa samplemaisena hiljaa soivaa (tai siis ei soivaa) symbaaliahan tuossa mallissa haetaan.Luulen että pääsee oikeuksiinsa paremmin siellä soiton seassa http://www.youtube.com/watch?v=DtuIOPBoHrk&feature=channel Tuollainen ohut mutta kuiva symbaali on aika vaativaa hommaa tehdä ja varmasti Paiste-kuurin jälkeen on aika eksoottista sointia. Mä kyllä tykkään tuollaisesta likasemmastkin kuolleesta. :D On kyllä aika askeettinen symbaali tuo. Ovela/outo. Mä diggaan eniten vanhojen äijien soundeista ja eritoten riden ollessa kyseessä niin siitä sizzlestä ja washysta. Se on jotain maagista. Siihen enää kovin harvoin törmää. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. |
BanZai88 23.01.2010 01:44:51 | |
---|
|
ÄM 24.01.2010 13:21:31 | |
---|
BanZai88: Oiskos tämä yhtään lähellä sitä haettua soundia elikkäs Sabian Jojo Mayer Signature Fierce ride, tosin se on kyllä jo 21"... Ainaskin ittelle tuli heti ekana tämä mieleen, kun sanoit että klangia oisit hakemassa :) http://www.youtube.com/watch?v=pFIiWy6ANdw http://www.youtube.com/watch?v=gdONn-YTNCY&feature=related Mnjoo, tossa on kyllä nyt aikalailla sama luonne, kun jos pidän toisella kädellä kiinni , omasta 20" Paiste Sig. Drysta ja toisella kädellä soitan. Eli voiko tosiaan olla, että on jopa liian kuollut. Tuntuu, että itse iskukin on turhan tukahdutettu. Jos vertaa tohon break beat rideen, niin siinä on vähän sointiakin mukana ja iskussa on voimaa. Mutta siinä tosiaan kaipais vähän bodya mukaan, joka voi olla 18"-kokoisena utopiaa. Toisaalta toinen klippi: http://www.youtube.com/watch?v=6vWnty0PFKo&feature=relatedilmeisesti samasta mallista on taas ihan eri meininkiä; sointiakin on vähän, mutta stick-soundi taas on todella ruipelon ohkainen "ting", liekö sitten kapulasta kiinni, mene tiedä. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! |
markkuliini 24.01.2010 14:07:37 | |
---|
Bobana: Mä diggaan eniten vanhojen äijien soundeista ja eritoten riden ollessa kyseessä niin siitä sizzlestä ja washysta. Se on jotain maagista. Siihen enää kovin harvoin törmää. Mä tykkään kanssa suht. soivista rideista yleensä. Niitä pitää soittaa tietyllä tavalla että toimii. Heti jos lyö liian väärin tai liian lujaa, niin soundi karkaa, mutta maltilla ja hyvällä kosketuksella niistä saa ihanan suhisevan matalan soinnin, josta kuitenkin kapulaääni erottuu. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,