![]() 05.01.2010 22:52:22 | |
---|---|
hollmi-5: Ja kiinalaiset tekee parhaat sillat... Ja suomalaiset ehkä maailman laadukkaimman stopparin junanvaunuille- kallis rakennus keskellä kaupunkia :) "Voi vittu, taas hitain jono" | |
![]() 05.01.2010 22:54:24 | |
colosseum: Ja suomalaiset ehkä maailman laadukkaimman stopparin junanvaunuille- kallis rakennus keskellä kaupunkia :) Kuoliko joku? Toisin Kiinassa... Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 05.01.2010 22:58:53 (muokattu 05.01.2010 23:01:53) | |
hollmi-5: Kuoliko joku? Toisin Kiinassa... Älä urpoile, vaan perustele edelleenkin väitteesi. Pelkkä Ei niissä ole klassikkoainesta. on aika surkea perustelu, etenkin sinunlaisesta mieheltä. | |
![]() 05.01.2010 22:59:53 | |
kincy: Joskus tuntuu, että yrität tahallasi kääntää asiat päälaelleen, etkä ymmärrä lukemaasi. Et edelleenkään vastannut siihen, mikä niistä tekee oikeasti huonoja, jos ajatellaan ihan puhtaasti instrumenttina. Jos sinulle pitää olla setti, jonka täytyy olla maailmalla himottu, niin se on sitten oltava. Se ei vain liittynyt mitenkään mielestäni siihen, miksi kiinassa ei Tähän Pöörliväittelyyn en ota sen enempää kantaa. Kuin oman kokemani kautta. Muutamaa Pearlia olen soittanut, high-end:stä Forum:in(?) vai mikähän se oli. Ei mulla ole noiden perusteella kovin huonoa kuvaa ko. merkistä. Tomi-mountti tosin on ahterista asettelun rajoittuneisuuden puolesta. Tämä ns. paras malli oli studiolla, valmiiksi viritetynä jne.-> Soundasi oikein hyvälle ja HW vaikutti tukevalta. Tosin paha sanoa mikä on roudauskestävyys tai viritettävyys. Mutten usko että häpeää käytettävyydessään juurikaan muita merkkejä. Forum(?), mikä ilmeisesti on sieltä hierarkian alakastista oli yhteiskeikkasettinä monen rumpalin käytössä. Huom. "Rumpalin" eikä vain minun. Melko pienellä ruuvauksella sain aivan Rummun kuuloiset soundit aikaiseksi. Siis omaan korvaan, akustiikan ollessa ehkä huonompaa keskikastia. Onneksemme ko. tapahtumassa oli ammattiäänimies, joten saattoipa olla että yleisöönkin kuullosti ihan oikeilta rummuilta. Jollen väärin muista niin taidan poseerata tämän Forumin kanssa jossain web-kuvassa =D [Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö-
www.tukalaband.com
http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/ | |
![]() 05.01.2010 23:06:44 | |
kincy: Älä urpoile, vaan perustele edelleenkin väitteesi. Minkä takia jauhat? Siksikö, kun sinulla on Pearlin setti? Minulle Pearl ei ole kolahtanut. Mitään rumpurakennuksen kannalta merkittävää merkki ei ole koskaan lanseerannut. Kopiointi on ollut päivän sana heillä. Parhaat rummut on aina tehty muualla, kuin Pearlin tehtaalla (tai Pearlin tilauksesta alihankkijalla). On minulla Demon Drive ja pari penkkiä. Toimii, mutta ei vaikuta rumpusoundiin millään tavalla. Olkaa Pearlin omistajat oikein tyytyväisiä valintoihinne. Minä olen tyytyväinen omiini. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 05.01.2010 23:07:09 | |
hollmi-5: Kuoliko joku? Toisin Kiinassa... Ei Suomessa ole kuollut ketään vuosikymmeniin infastruktuuriongelmien takia - vai onko? On tai ei, mieluimmin asun Suomessa :) "Voi vittu, taas hitain jono" | |
![]() 06.01.2010 00:08:40 | |
Voisko porukka palata aiheeseen!!!! Yritän vaan kysellä kokemuksia ja tietoja eri rummuista kun meinasin hankkia itselleni uudet. Katsokaa merkit ja mallit keskustelun alusta kun ei huvita kirjottaa niitä uudestaan. Jonkun verran olen lukenut rummuista valmistajien sivuilta ,mutta jos jollain on käyttökokemuksia niin saa edelleen tänne kirjoittaa. Niin ja jos jollain on rumpuja myytävänä niin saa niistäkin ilmoittaa. Ehtona vähintään 24" BD!!!! On minulla kuitenkin kokemusta rumpujen soitosta lähes 20 vuotta ,mutta tuli aikoinaan ostettua käytettynä HYVÄT PEARLIT (olen ollut tyytyväinen ostohetkestä lähtien). Kuitenkin pitäs laittaa kunnon keikkasetti ja huoltaa pearlit välillä. Treenisettinä on sellanen irtorummuista kasattu setti (vuosien saatossa kertyneitä rumpuja) ja sitten tee-se-itse pikku setti. 16"bd ja tomeja treenikämpällä vaikka mitä kokoa. Nyt olisi tarkoitus ostaa ihan uudet rummut paitsi jos joku tarjoo hyviä vanhoja ja kohtuu hinnalla. | |
![]() 06.01.2010 00:14:29 | |
Nyt olisi tarkoitus ostaa ihan uudet rummut paitsi jos joku tarjoo hyviä vanhoja ja kohtuu hinnalla. Laita torille ilmoitus... Mikähän siinä oikein on, että määräajoin tulee ns. pitkään soittanut sälli kyselemään, että "olisiko joku halpa ns. merkkirumpu hyvä". Ei ne ole. Hyvä ja halpa on kaksi eri asiaa. Jos on rahaa vähän, ostaa huonommat ja tyytyy siihen. Jos on kunnolla massia, ostaa asialliset pannut kerralla. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 06.01.2010 05:38:57 (muokattu 06.01.2010 05:39:52) | |
hollmi-5: Mikähän siinä oikein on, että määräajoin tulee ns. pitkään soittanut sälli kyselemään, että "olisiko joku halpa ns. merkkirumpu hyvä". Ei ne ole. Hyvä ja halpa on kaksi eri asiaa.Jos on rahaa vähän, ostaa huonommat ja tyytyy siihen. Jos on kunnolla massia, ostaa asialliset pannut kerralla. Itse en alkaisi sun kans väittelemään mistään kamoista, koska oon vetäny susta sellaisen johtopäätöksen, että kaikki kamat mitä oot koskaa halunnu, niin oot myös omistanut. Ja jos et omistanut, niin ihan varmasti testannut :D Sano jos oon vääräs, mutta tälläinen kuva mulle on susta jääny. Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu | |
![]() 06.01.2010 09:42:37 | |
ferodoz: Itse en alkaisi sun kans väittelemään mistään kamoista, koska oon vetäny susta sellaisen johtopäätöksen, että kaikki kamat mitä oot koskaa halunnu, niin oot myös omistanut. Ja jos et omistanut, niin ihan varmasti testannut :D Sano jos oon vääräs, mutta tälläinen kuva mulle on susta jääny. Ihan kaikkea en ole mistanut, mitä olen halunnut, mutta aika paljon olen settejä läpi käynyt. Minulla oli joskus se vaihe, että yritin löytää uutena keskihintaisista tai edullisistakin rummuista itselleni kakkossettiä. Kun oli se ykkössetti kuitenkin parasta laatua, oli ero niin selvä, että lopetin mmyöhemmin itselleni niiden haalimisen. Tamaa, Pearlia ja halvempaa Sonoria ja muitakin on ollut omistuksessa ja muita opetuskäytössä. Lienee palstalla pitempään viihtyneillä tiedossa, että mielestäni Ludwigin ja Sonorin kiinalaiset setit eivät ansaitse logoansa. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 06.01.2010 10:48:28 | |
hollmi-5: Lienee palstalla pitempään viihtyneillä tiedossa, että mielestäni Ludwigin ja Sonorin kiinalaiset setit eivät ansaitse logoansa. Kyseessä lieneekin logo-ansa. | |
![]() 06.01.2010 11:45:46 (muokattu 06.01.2010 11:52:13) | |
hollmi-5: Minkä takia jauhat? Siksikö, kun sinulla on Pearlin setti? Minulle Pearl ei ole kolahtanut. Mitään rumpurakennuksen kannalta merkittävää merkki ei ole koskaan lanseerannut. Kopiointi on ollut päivän sana heillä. Parhaat rummut on aina tehty muualla, kuin Pearlin tehtaalla (tai Pearlin tilauksesta alihankkijalla). On minulla Demon Drive ja pari penkkiä. Toimii, mutta ei vaikuta rumpusoundiin millään tavalla. Olkaa Pearlin omistajat oikein tyytyväisiä valintoihinne. Minä olen tyytyväinen omiini. Sinähän se tässä halusit edellisellä sivulla jauhaa tästä asiasta, etkö muista? Noh, autetaan: kincy: Eiköhän tästäkin Kiina-ilmiöstä ole täälläkin jo ihan tarpeeksi väitelty, joten ei aloiteta sitä enää. Hollmi-5: Ei olla. En jauha, vaan haluan kuulla perusteluita, miksi Kiinassa tai muussa halpamaassa tehty _rumpu_ ei ole hyvä? Sinä olet vuosia toitottanut kuinka kiinassa tehdään huonoja rumpuja, mutten ole sitä koskaan huomannut sinun kunnolla perustelleen sitä, miksi ne ei ole hyviä, etkä tehnyt sitä nyttenkään. Äläkä takerru lillukanvarsiin, minä otin sen Pearlin vain esimerkkinä, kun sitä tuolla kysyttiin. Ihan sama pätee kaikkiin muihinkin merkkeihin, joiden laadukkaammat sarjat tehdään jossain halpamaassa. Painotan edelleen, onko sinulla jotain vaikeuksia ymmärtää lukemaasi? Jos et nyt sitten haluakaan keskustella tästä, niin sopii minulle. Mutta älä vaadi muilta perusteluja kun et niitä itsekään osaa antaa. Arvostan kyllä sinun asiantuntemustasi, mutta et anna itsestäsi kovinkaan ammattimaista kuvaa tälläisella käytöksellä, vaikka niin yritätkin joskus tehdä. | |
![]() 06.01.2010 12:19:00 | |
60 ja 70-luvulla kun Ringo ja muut vetivät Ludareilla ei ollut montaa rumpumerkkiä mistä valita. Nehän soitti kaikki niillä. Sitten tulivat japanilaiset jotka ensin kopioivat esim. Ludwigia. Nykyään Pearl, Yamaha tai Tama ei tarvi enää kopioida mitään jenkkejä tai muitakaan kun niiden laatu ja tuotekehitys on muutaman valovuoden edellä esim Ludwigia. Monet huippurumpalit vaihtoivat Japanilaisiin koska rumpujen ja hw:n laatu oli aivan ylivertaista verrattuna esim. Ludwigeihin. Taiwanissa tehdään nykyään ihan huippulaatua. Esim. DW:n hw on siellä valmistettu. | |
![]() 06.01.2010 12:35:34 | |
hollmi-5: Ihan kaikkea en ole mistanut, mitä olen halunnut, mutta aika paljon olen settejä läpi käynyt. Minulla oli joskus se vaihe, että yritin löytää uutena keskihintaisista tai edullisistakin rummuista itselleni kakkossettiä. Kun oli se ykkössetti kuitenkin parasta laatua, oli ero niin selvä, että lopetin mmyöhemmin itselleni niiden haalimisen. Tamaa, Pearlia ja halvempaa Sonoria ja muitakin on ollut omistuksessa ja muita opetuskäytössä. Lienee palstalla pitempään viihtyneillä tiedossa, että mielestäni Ludwigin ja Sonorin kiinalaiset setit eivät ansaitse logoansa. Ludwigilla ja Sonorlilla ei siis saisi olla malleja aloittavalle rumpalille? Entäs DW saako DW:llä olla malli aloittelevalle rumpalille? | |
![]() 06.01.2010 13:33:01 | |
LaKu: 60 ja 70-luvulla kun Ringo ja muut vetivät Ludareilla ei ollut montaa rumpumerkkiä mistä valita. Nehän soitti kaikki niillä. http://www.drummerworld.com/pics/drum17/ringopremier.jpg Premiereillä soitti Ringon lisäksi Keith Moon, Mitch Mitchell, Nick Mason ja moni muu. "We got to stand side by side, we got to stand together and organize. They say power to the people, that`s what they`re Screamin`. Freedom of the soul, pass it on, pass it on to the young and old" Jimi Hendrix | |
![]() 06.01.2010 14:08:27 | |
Mä kyllä pidän Pearleja todella hyvinä rumpuina. Visionit on sen verran hyvät, niin masterssit ja pelit saa märäntyä liikkeiden hyllyihin. Joku sanoi, että ne on työläämmät virittää, kuin kalliimmat Pearlit. En tiedä. Minusta ne on helpot virittää. Soi hyvin matalasta vireestä korkeampaan... HW on ihan ok. Matalassa virityksessä 10" tomi teettää hieman työtä. Jos uutta settiä hakisin, niin en katselisi ollenkaan noita Pearlin halvimpia settejä. Ne on puhtaasti suolesta, mutta vision on kovasana ja hintaeroa ei silti paljo pantteriakaan: http://soundstore.fi/product_info.php?cPath=40_41&products_id=8593 699e ja 50e lisää saa toisen etutomarin, jos sitä kaipaa... Näitä on nähty halvemmallakin myynnissä. Jos en väärin muista, niin 500.. pintaan oli jossain (uutena). Sanoisin, että laadukkaat ko. hintaluokassa. En näe mitään järkeä vaihtaa kalliimpiin Pearleihin näistä, kun en ammatikseen soita, juuri sen takia, että nämä on todella laadukkaat. Toinen setti, jota olen vähän katsonut on erittäin tunnettu laadustaan ja on sen takia hinnakaskin. Haen ehkä enemmän ohut runkoista mopedisetti ns. 2. setiksi. Niille tulee hintaakin, kun käsittääkseni HW pitää olla järeempää ohut runkoisissa ja jos vielä jotain enemmän kelluvaa juttua hakee,.... Visioneilla pärjää siihen asti ja sen jälkeenkin ja ne mun mielestäni rokkihommaan erittäin passelit. Ei näistä kannata luopua. 2. setti tulee enemmän jazz-kikkailuihin jne. rallatuksiin, kun olen alkanut houraamaan siihenkin suuntaan. Varsinaisesti en ala inttämään, kun kyse on makuasioista. Nuo mun rummut on melkein naulattu lattiaan pari vuotta sitten. Niitä ei juuri liikutella. ( Pasarin ajattelin upottaa lattiaan 20 cm syvyydelle, jotta saan tomit matalammalle) Eli HW:n ns. keikkakestävyys on muiden alaa. Koti käytössä ei ole mitään vikoja vielä näkynyt. Mukana tuleva virveli on aloittelijoille vähintään hyvä. Samoin poljin, vaikka itse käytänkin eliminaattoria. Helkkarin hyvälaatuiset silleen ihan silmälläkin katsoen. http://riffi.fi/riffi087/pearl.htm | |
![]() 06.01.2010 15:39:07 | |
Kailis: Jos. jos. no vittu jos. ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖh, ota banaaani. Alkolukko Mnettiin olis kova sana :P Eihän se oo mun vika ettei joillain oo rytmi veres. Näiden körttiläisten kulttuuriinhan kuuluu vain palli, haitari ja äijjä. - Remu | |
![]() 06.01.2010 16:10:15 (muokattu 06.01.2010 16:12:22) | |
Voi muakin. Pearleilla vedin 1980-2006. Aika monta levyä ja keikkoja arvostettujenkin artistien kanssa. Enhän mä tajunnut että kaikki turhaan; ei ole klassikkoainesta. Sen muistan että jokus kun törmäsi Ludarin setteihin niissä ei ollut mitään glamouria. Vitun lahot ja huonot staagit eikä setti pysynyt soittaessa paikoillaan. En nyt viittaa Mikan setteihin, mutta ne mihin mä tuolloin törmäsin aiheutti masennusta. Alkolukko Mnettiin olis kova sana :P Veit banaanin suusta =D | |
![]() 06.01.2010 18:18:48 | |
Firerock: Ludwigilla ja Sonorlilla ei siis saisi olla malleja aloittavalle rumpalille? Entäs DW saako DW:llä olla malli aloittelevalle rumpalille? Onko Ferrarilla alottelevien urheiluautoja? Cadillacilla mopoautoja? Rolexilla halpoja lastenkelloja? 60-luvun raudat oli useimmiten ihan hyviä, mutta siihen aikaan käsittely oli mitä sattuu. Minulla on 60- ja 70-luvun Ludwigin hardwaea, joka on edelleen ihan hyvin toimivaa. Sitä huonoa hardwarea on toki eteen sattunut. Ne on yleensä mieluumminkin rikotuu, kuin loppuun kulutettu. 70-luvun Sonorin HW oli ja on edelleen tosi tanakkaa ja kestävää. 80-luvulla mentiin jo liiallisuuksiin ja paino oli järkyttävä. Toki kestävää ne sitten olivatkin. Japanilaisten rumpujen läpilyönti tuli kahta kauttaa. Halpa hinta ja siihen nähden hyvä laatu oli toinen (ei ne kuitenkaan esikuviaan parempia olleet). Toisena oli rahalla ostetut endorserit. Ei kukaan nimimies vahtanut japanilaiseen settiin ilmaiseksi. Isoja satsauksia käytettiin. Esimerkiksi Cozy Powell ostettiin isolla rahalla ja kaupan päälle koko Rainbown kiertuehenkilökunta sai Yamahan moottoripyörät. Ei edes Ringo Starille maksettuu siitä, että hän soitti Ludwigeilla. Muutama sai rahallisenkin korvauksen. Buddy Rich yhtenä esimerkkinä. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 06.01.2010 18:31:07 | |
Jos isoa settiä tahdot, kannattaa katsoa se iso Premer, joku Rock Legend 26" tai jotain. Ei ollenkaan hassumpi setti, kunhan malttaa soittaa kunnolla sisään. Ekat parikuukautta revittiin hiuksia päästä, kun tomeja ei saanut vireeseen kirveelläkään, mutta ei kaduta enää. Kirjoittelin jotain siitä tuonne artikkeliinkin. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)