Aihe: Mistä löytyy aidosti osaava maalari maalaamaan uudelleen tomit?
1 2 3
iekku84
25.12.2009 21:33:10
Ei mutta ei sillä kliinerilläkään kiilto paljoa kohene ja pinta jälki on epätasainen eli kliinerin jälkeen vaha viel.
Mutta miksi kliineri koska se on aika tiukkaa tavaraa koska helpommalla saa saman vaivan kun käyttää puhdistavaa vahaa koska niihin rumpuihin ei ole sitä maantie suolaa tullut sitä ennenkään=)

Warppi pinta ei pidemmässä juoksussa tykkää vahasta vaan alkaa tervaantumaan eli se pinta pikkuhiljaa ns. rapautuu pahannäköiseksi.
Jokaisessa meissä asuu pieni leebu=)
hollmi-5
25.12.2009 21:35:20
iekku84: Ei mutta ei sillä kliinerilläkään kiilto paljoa kohene ja pinta jälki on epätasainen eli kliinerin jälkeen vaha viel.
Mutta miksi kliineri koska se on aika tiukkaa tavaraa koska helpommalla saa saman vaivan kun käyttää puhdistavaa vahaa koska niihin rumpuihin ei ole sitä maantie suolaa tullut sitä ennenkään=)

Warppi pinta ei pidemmässä juoksussa tykkää vahasta vaan alkaa tervaantumaan eli se pinta pikkuhiljaa ns. rapautuu pahannäköiseksi.

Selitä Warppi... Minulle outo termi.
Soundit, piuhat ja kajarit.
iekku84
25.12.2009 21:35:49 (muokattu 25.12.2009 21:40:06)
Eli warppi= muovipintaiset/ pinnoitetut joissa ei ole lakkapinta.
Mutta ei ole kokemusta näistä laadukkaista pinnotteista vaan ihan halppiskannujen kohdalla joissa tosin vesi voi muuttaa jo koko paskan olemusta.
hollmi-5
25.12.2009 21:38:07
iekku84: eli muovipintaiset rummut

Warppi on oikeasti "wrappi" eli wrap. Nyt sinä et yhtään tiedä mistä puhut. Hiovat autovahat, kliinerit ja kiillotavat autovahta ovat rumpujen muovisten pintojen parhaita kavereita.
M. Kekki
25.12.2009 21:42:02

iekku84: Mutta miksi kliineri koska se on aika tiukkaa tavaraa koska helpommalla saa saman vaivan kun käyttää puhdistavaa vahaa.

Kliinerillä meinaan juuri puhdistavaa vahaa. Vahanpoiston - siis autosta - teen aina kylmästi liuottimella.
Ei surkutella vaan tehdään!
iekku84
25.12.2009 21:44:43
hollmi-5: Warppi on oikeasti "wrappi" eli wrap. Nyt sinä et yhtään tiedä mistä puhut. Hiovat autovahat, kliinerit ja kiillotavat autovahta ovat rumpujen muovisten pintojen parhaita kavereita.

No joo sorry noi kirjoitus virheet mutta mielipiteitä on monia vahan käytössä ja en sano että minun toimintani on oikein.
Itse en kuitenkaan pistäisi muoveille vahaa. vaikka oletkin sitä mieltä etten tiedä mitään.
hollmi-5
25.12.2009 21:48:32
iekku84: No joo sorry noi kirjoitus virheet mutta mielipiteitä on monia vahan käytössä ja en sano että minun toimintani on oikein.
Itse en kuitenkaan pistäisi muoveille vahaa. vaikka oletkin sitä mieltä etten tiedä mitään.

Olen edelleen sitä mieltä, että muoveille vahaa. Minulla on opintoviikkoja muoveista, niiden työstämisestä ja viimeistelystä. Onko sulla ;-) ...Ja on myös yli 30-vuoden kokemus muovipintaisten rumpujen vahaamisesta...
iekku84
25.12.2009 21:49:14
M. Kekki: Kliinerillä meinaan juuri puhdistavaa vahaa. Vahanpoiston - siis autosta - teen aina kylmästi liuottimella.

Juu siis mitä itse työskentelin tuolla autofiksaamohommissa niin kliineristä kun puhuttiin puhuttiin siitä tiukimmasta hiovasta aineesta ja miedommat oli puhdistavia.

Noihin rumpuihin itse tarjoan aika mietoja aineita paitsi supraan joutui käyttämään jo hiovaa vahaa ja siihen kovavaha viimeistelyksi.
hollmi-5
25.12.2009 21:50:43
iekku84: Juu siis mitä itse työskentelin tuolla autofiksaamohommissa niin kliineristä kun puhuttiin puhuttiin siitä tiukimmasta hiovasta aineesta ja miedommat oli puhdistavia.

Noihin rumpuihin itse tarjoan aika mietoja aineita paitsi supraan joutui käyttämään jo hiovaa vahaa ja siihen kovavaha viimeistelyksi.

Onkos sulla Suprassa muovipinta?
iekku84
25.12.2009 21:52:06
hollmi-5: Olen edelleen sitä mieltä, että muoveille vahaa. Minulla on opintoviikkoja muoveista, niiden työstämisestä ja viimeistelystä. Onko sulla ;-) ...Ja on myös yli 30-vuoden kokemus muovipintaisten rumpujen vahaamisesta...

Juu ei ole opintoviikkoja ei.
Mutta sanoin vaan mielipiteeni en kuitenkaan alkanut vittuilemaan koulutuksesta.
Itsellä on vaan huonoja kokemuksia wrappi pinnoista
iekku84
25.12.2009 21:54:30 (muokattu 25.12.2009 21:58:13)
hollmi-5: Onkos sulla Suprassa muovipinta?

Kromipinta.
No tarkennetaan se oli niin paskainen että puhdistin sillä.

No joo en ole mikään muovi-insinööri, en viimeistele muovia ja ei ole opinto viikkoja.

Ja mie en halua lähteä tolle vittuilulinjalle.
Groovi
25.12.2009 22:00:35
Holmin mainitsema autovaha toimii ihan hyvin muovin päälläkin, mutta tarjoaa lähinnä viimeistelyyn sopivaa kiiltoa, muoviahan se ei sinänsä mitenkään suojaa. Useimmat muovit kuten rumpujen wrapit on termoplastisia, eli ne on periaatteessa lämpökäsiteltävissä erittäin kiiltäviksi. Jos tietää mitä tekee, niin suhteellisen pehmeät muovit kuten polypropyleeni on käsiteltävissä kiiltäväksi omassa autotallissa, mutta vaatii vähän pelle-peloton asennetta ja työkaluja.
Yleisimmin väitellään yksityiskohdista, ja sivutetaan samalla kokonaisuus.
hollmi-5
25.12.2009 22:06:03
iekku84: Juu ei ole opintoviikkoja ei.
Mutta sanoin vaan mielipiteeni en kuitenkaan alkanut vittuilemaan koulutuksesta.
Itsellä on vaan huonoja kokemuksia wrappi pinnoista

Ei tämä ole mikään vittuilulinja. Pakko puuttua sinun tietämättömyyteesi. Joku saattaa jopa uskoa, kun lukee sinun mielipiteitäsi. Saat ottaa porot nokkaan, jos olo helpottuu. Mutta miksi alat riitelemään asiasta, josta sinulla on liian vähän tietoa.

Muovien kiillottuminen ja kemia ei ole mielipideasia.
M. Kekki
25.12.2009 22:06:47

iekku84: En kuitenkaan alkanut vittuilemaan koulutuksesta.

Ei kai nyt kukaan jouluna vittuile - rauhaa!
Turtle Waxin kliinerivahalla olen putsannut niin 60's Premmun muovipinnoitteet kuin 90's Starclassicin lakatkin. Hyvin toimii, eikä pinta himmene. Rättinä toimii mainiosti puuvillainen t-paita.
Ja kouluttautuminen on aina hieno juttu. Tosin kouluttajia - joskus outoine mielipiteineen, joita totuuksina tarjoavat - on moneen junaan.
M. Kekki
25.12.2009 22:12:17

Groovi: Useimmat muovit kuten rumpujen wrapit on termoplastisia, eli ne on periaatteessa lämpökäsiteltävissä erittäin kiiltäviksi. Jos tietää mitä tekee, niin suhteellisen pehmeät muovit kuten polypropyleeni on käsiteltävissä kiiltäväksi omassa autotallissa, mutta vaatii vähän pelle-peloton asennetta ja työkaluja.

Jos sinulta löytyy empiiristä tietoa, jaa se meille. Olen joskus samaa pohtinut, mutta en ole kokeillut.
iekku84
25.12.2009 22:13:09
hollmi-5: Ei tämä ole mikään vittuilulinja. Pakko puuttua sinun tietämättömyyteesi. Joku saattaa jopa uskoa, kun lukee sinun mielipiteitäsi. Saat ottaa porot nokkaan, jos olo helpottuu. Mutta miksi alat riitelemään asiasta, josta sinulla on liian vähän tietoa.

No joo en ole perehtynyt liiaksi muoveihin.
Hyvä asia että oikaisit minua.
Mutta itse en tarjoa siltikään vahaa wrappi pinnoille ja yksi syy on se ettei ole yhtään sellaista rumpua.
Noniin tehdään asia selväksi olin väärässä MYÖNNÄN ja nyt vahat pintaan kaikki!
Groovi
25.12.2009 22:17:39
M. Kekki: Jos sinulta löytyy empiiristä tietoa, jaa se meille. Olen joskus samaa pohtinut, mutta en ole kokeillut.

Muovipinnan lämmittäminen saa aikaan reaktion, joka tasoittaa pinnan ja saa sen näyttämään kiiltävältä. Ongelma on se että lämpöä tarvitaan sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän, ja käytännössä rumpu täytyykin saada lämmönlähteeseen nähden liikkumaan. Jonkinlainen leveä kuumailmapuhallin yhdistettynä alustaan jossa rumpu pyörii, voisi olla se pelle-pelottoman näkemys.
M. Kekki
25.12.2009 22:49:07

Groovi: Muovipinnan lämmittäminen saa aikaan reaktion, joka tasoittaa pinnan ja saa sen näyttämään kiiltävältä. Ongelma on se että lämpöä tarvitaan sopivasti, ei liikaa eikä liian vähän, ja käytännössä rumpu täytyykin saada lämmönlähteeseen nähden liikkumaan. Jonkinlainen leveä kuumailmapuhallin yhdistettynä alustaan jossa rumpu pyörii, voisi olla se pelle-pelottoman näkemys.

Tässähän on varmaankin oleellista, että pinta on mahdollisimman puhdas ennen lämmittämistä?
Groovi
25.12.2009 22:56:19
M. Kekki: Tässähän on varmaankin oleellista, että pinta on mahdollisimman puhdas ennen lämmittämistä?

No ei itse pinnan kannalta, mutta tuskin haluat että pintaan liimaantuu naapurin kissan karvoja.
iekku84
26.12.2009 12:04:31
hollmi-5: Ei tämä ole mikään vittuilulinja. Pakko puuttua sinun tietämättömyyteesi. Joku saattaa jopa uskoa, kun lukee sinun mielipiteitäsi. Saat ottaa porot nokkaan, jos olo helpottuu. Mutta miksi alat riitelemään asiasta, josta sinulla on liian vähän tietoa.

Eilen otin ehkä vähän nokkiini mut se oli eilen ja puhuit asiaa.

Tuli mieleeni että kun tiedät muoveista niin paljon niin kerro mihin se perustuu että muovi haurastuu. Onko se että siitä haihtuu liottimia vai mikä siihen vaikuttaa?
Toinen että millä muovipintaa saa pysymään pitkässäjuoksussa siistinä/hyvänä ja ettei se muutu tai siinä rakenne eli siis ei haurastu?
Tai no nythän saan kommentin heti että ei se muutu mihinkään sen tiedän mutta kysyin kuitenkin koska muovit tahtoo olla pitkän käytönjälkeen aika heikkoa sorttia.

Sen haluan tietää ammattimiehen kertomana.
Ja tämä asia ei ole mitään kuittailua vaan ihan puhdasta tiedon puutetta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)