Khimil 24.08.2009 08:00:42 | |
---|
Kailis: Setti on olettaen Mars 5 outfit No. 8905, joita markkinoitiin -74 eteenpäin. Viisinumeroinen sarjanumero viittaisi suht alkupään tuotantoon, joten heitän kylmästi 1976-78 =D http://www.tamadrum.co.jp/anniversa … y/expansion.php?cat_id=19&now=3 Juu katselin samaa. Setin mukana tullut king beat snare on samanlainen kuin esitteissä alkaen 77, joten se haarukoisi ton setin about vuosille 77-78 :) Eli mikäpä siinä, nyt vaan niitä tyttöjä pokaamaan. Madonnan lava show on moraaliton koska, verkko sukka housuineen se rikkoo perinteisiä moraali sääntöjä. Raja vartio laitoksen tulisikin vielä pohtia, tekikö se oikein päästäessään tämän siveettömän nais henkilön maahan. |
Kailis 24.08.2009 11:36:02 | |
---|
Eli mikäpä siinä, nyt vaan niitä tyttöjä pokaamaan. -Tsau baby! Mun setti on varmaan saman ikäinen ku sä... |
Khimil 24.08.2009 15:42:45 (muokattu 24.08.2009 16:27:22) | |
---|
Jumalauta, virvelistä jäikin yksi lugi käteen. Runkokiinnitys ruuveineen murtui irti. Meinaakohan ne kaikki hajota? Sitten vaan etsimään uusia tai sopivia tilalle :( Virvelissä tuo nyt ei käytännössä niin suuri murhe ole, kun ne vastakkaiset ruuvit pitää sen paikallaan, mutta kaipa siihen silti olisi hyvä löytää uusi. Kailis: -Tsau baby! Mun setti on varmaan saman ikäinen ku sä... Toi toimisi hienosti! Ainakin on sitten rummut mitä lyödä :D Kyllä sikaflunssa lamassa tunnetaan
- Lääkefirman toimitusjohtaja |
Kailis 24.08.2009 20:01:08 | |
---|
Siis murtuiko lugista ruuvipesä? Auts. Kyllä niitä varmaan jostain saa. Jos se oli insertti niin niitä on helppo saada. |
hollmi-5 24.08.2009 21:29:35 | |
---|
Kailis: Siis murtuiko lugista ruuvipesä? Auts. Kyllä niitä varmaan jostain saa. Jos se oli insertti niin niitä on helppo saada. Vanhoista Tamoista saattaa katketa se ruuvia varten valettu (ja siihen duunattu) sisäkierre, kun ruuvi on juminut kiinni ja sitä aukaisee. Aika vaikea välttääkään, kun ruuvin varteen ei mitenkään saa liukastetta lugin ollessa rungossa kiinni. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Khimil 24.08.2009 23:29:52 | |
---|
hollmi-5: Vanhoista Tamoista saattaa katketa se ruuvia varten valettu (ja siihen duunattu) sisäkierre, kun ruuvi on juminut kiinni ja sitä aukaisee. Aika vaikea välttääkään, kun ruuvin varteen ei mitenkään saa liukastetta lugin ollessa rungossa kiinni. Tuo nimenomaan... Se sanoi sopparin irti tosin kun löysäsin viritysruuvia kalvoa vaihtaessa.. Eikä tarvinnu ku vilkasta sitä lugia niin toinenki napsahti.. Eli väsyneitä olivat. En tiedä taikka muista, mutta luulen että noita on menneisyydessä viritetty miten sattuu. Esimerkiksi tosi epätasaisille kireyksille viritysruuvien kesken. Jos muut on olleet löysällä ja yksi tosi kireällä, niin onkohan se voinut rasittaa sitä yksittäistä lugia ja sen kiinnityksiä? Sain korvattua tuon kyseisen lugin nurkissa pyörineen Maya tms. virvelin lugilla. Ei sopinut ihan yksi yhteen, vaati vähän taktiikkaa, hivutusta ja väkivaltaa. Pitää alkaa metsästää siltä reikäväliltä mahd. vastaavia lugeja jos nuo alkaa vanhuuttaan hajoamaan. Kyllä sikaflunssa lamassa tunnetaan
- Lääkefirman toimitusjohtaja |
Bullitt 26.02.2010 18:23:48 | |
---|
Ilmoittaudumpa itsekin vanhan Imperialstar-setin omistajaksi. Koot ovat 12", 14" ja 20", + mukana on setin alkup. teräsvirveli. Rumpujen sisäpuolella on mitä ilmeisimmin tuo zola coat -niminen päällyste. Onhan tuo tosi vinkeä setti, mutta valitettavan huonokuntonen. Mihinkähän aikaan nuita on mahettu valmistaa tuolla pinnotteella ja muilla mainituilla spekseillä? Värinä on Metallic white, vaikka siniseltä tuo minusta pikemminkin näyttää. Setin rahallinen arvo on varmaan aika minimissä, kun orkkis hardware puuttuu ja wrapit on huonokuntoset. Ikä asettunee jonnekin 70/80-lukujen taitteeseen. Kovasti näyttävätkin nuilta mitä nuisa 70-luvun lopun kuvastoisa näkyy, mutta pienet eroavuudet pistävät meikäläisen ennemmin veikkailemaan 80-luvun alkuvuosia. Ja jos joltain löytyisi ylimääräisenä Taman tuon aikakauden ylätomin kinnitysroinia kauttaaltaan niin ostan mielelläni pois nurkista kuleksimasta. Ja olisiko joku Imperialstar/ muun vastaavan vanhan Tama-setin omistaja niin ystävällinen että laittaisi ylätomin kiinnityksestä sekä tomin että basarin päästä tarkkoja kuvia? My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline. |
Kailis 28.02.2010 05:21:34 | |
---|
Bullitt: Ilmoittaudumpa itsekin vanhan Imperialstar-setin omistajaksi. Koot ovat 12", 14" ja 20", + mukana on setin alkup. teräsvirveli. Rumpujen sisäpuolella on mitä ilmeisimmin tuo zola coat -niminen päällyste. Onhan tuo tosi vinkeä setti, mutta valitettavan huonokuntonen. Mihinkähän aikaan nuita on mahettu valmistaa tuolla pinnotteella ja muilla mainituilla spekseillä? Värinä on Metallic white, vaikka siniseltä tuo minusta pikemminkin näyttää. Setin rahallinen arvo on varmaan aika minimissä, kun orkkis hardware puuttuu ja wrapit on huonokuntoset. Ikä asettunee jonnekin 70/80-lukujen taitteeseen. Kovasti näyttävätkin nuilta mitä nuisa 70-luvun lopun kuvastoisa näkyy, mutta pienet eroavuudet pistävät meikäläisen ennemmin veikkailemaan 80-luvun alkuvuosia. Ja jos joltain löytyisi ylimääräisenä Taman tuon aikakauden ylätomin kinnitysroinia kauttaaltaan niin ostan mielelläni pois nurkista kuleksimasta. Ja olisiko joku Imperialstar/ muun vastaavan vanhan Tama-setin omistaja niin ystävällinen että laittaisi ylätomin kiinnityksestä sekä tomin että basarin päästä tarkkoja kuvia? Minkä syvyiset? |
Bullitt 28.02.2010 13:13:58 | |
---|
Kailis: Minkä syvyiset? Arvasin että jos joku tästä kiinnostuu jostain niin nimenomaan tuosta. Ja pakko vastata: en tiedä! Tosin voishan nuo toki mitata, ehkä jopa tänään jos reenikselle eksyy. Ja vois vaikka kuvankin ottaa. My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline. |
Kailis 28.02.2010 13:34:45 (muokattu 28.02.2010 13:35:16) | |
---|
Toi opetettiin heti ekana rumpupoliisikoulun kuulusteluluennoilla. Kuulusteltava on syytön jos vastaa "Hä? Mitä välii, hyvin soi..." |
Bullitt 28.02.2010 13:40:50 | |
---|
Kailis:"Hä? Mitä välii, hyvin soi..." Luit juuri ajatukseni. Tulipa näin mieleen ihan vaan yleisellä tasolla, että mahtaako tuuman parin heitolla suuntaan tai toiseen olla lopen kamalaa merkitystä? Itse en ole päässyt vertailemaan kannuja jotka olisivat syvyyttä lukuunottamatta identtisiä, enkä siis osaa vastata kysymykseen. Tokihan sillä on varmasti vaikutuksensa, mutta eikös rummun halkaisija, kalvovalinnat ja viritys, itse rummun laadusta puhumattakaan vaikuta jo aika paljon merkittävämmin? Menetänkö pääni kun kyseenalaistan ikivanhoja rumpupoliisiuden kulmakiviä? Edelleenkin lisätiedot 79-81 Imperialstareista, jotka kannuni ilmeisesti ovat, kiinnostavat. My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline. |
Kailis 28.02.2010 13:47:11 | |
---|
Saa ja pitää kyseenalaistaa, mutta kokemukseni mukaan syvyys on ihan fundamentaalinen jutska. Itsellä olo parani kummasti kun sain nykyiset matalammat tomit. Helpompi virittää ja soundi on enemmän mua. Makuasioita, myös. |
markkuliini 28.02.2010 17:28:36 | |
---|
Bullitt:Tulipa näin mieleen ihan vaan yleisellä tasolla, että mahtaako tuuman parin heitolla suuntaan tai toiseen olla lopen kamalaa merkitystä. Etkö virveleitä ole testannut, esim. 14" x 5" vs 14" x 7"? Erohan on valtava. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
Bullitt 01.03.2010 16:53:18 | |
---|
markkuliini: Etkö virveleitä ole testannut, esim. 14" x 5" vs 14" x 7"? Erohan on valtava. No joo no toki, ajattelin viisastella jotain tuohon edelliseen viestiin virveleistä mutta en jaksanut. Mutta onhan 6" virppa 50% syvempi kuin 4", eli virveleissä kai se syvyyden merkitys korostuu selkeästi enemmän. Tai en mää tiiä, mää oon vaan tyhmä harrastaja, pakko kai se on uskoa että syvyydellä on tomeissa iso merkitys, vaikkakin itse nyt kuitenkin todennäköisemmin kiinnitän rummuissa ensisijaisen huomion johonkin muuhun kuin tomien syvyyteen. Keskustelu vanhoista Imperialstareista on muuten pahasti hakoteillä. My car is a hybrid. It burns both rubbery and gasoline. |
hollmi-5 01.03.2010 17:37:13 | |
---|
Minulla oli Imperialstarit vuodesta 1978 vuoteen 1990. Tomikiinnitykset oli kopioitu Ludwigilta, lugit Rogersilta ja komealtahan ne näyttivät aikoinaan. Tuolta löytyy hyvin kuvia myös tomikiinnityksistä': http://www.drumarchive.com/Tama/Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 01.03.2010 22:13:30 (muokattu 01.03.2010 22:14:34) | |
---|
Bullitt:...vaikkakin itse nyt kuitenkin todennäköisemmin kiinnitän rummuissa ensisijaisen huomion johonkin muuhun kuin tomien syvyyteen.. Niin minäkin. ;) Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että syvyys vaikuttaa soundiin ja huom. soitettavuuteen, ja ihan merkittävästi minun mielestä. Tuuma ei vielä ehkä isoa eroa tee, mutta kaksi tekee. Esim. 12" x 10" vs 12" x 8" on ihan eri maailmasta jo. Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa,
kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön. |
aap 01.03.2010 22:56:19 | |
---|
markkuliini: Niin minäkin. ;) Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että syvyys vaikuttaa soundiin ja huom. soitettavuuteen, ja ihan merkittävästi minun mielestä. Tuuma ei vielä ehkä isoa eroa tee, mutta kaksi tekee. Esim. 12" x 10" vs 12" x 8" on ihan eri maailmasta jo. Mulla oli 70-luvun Ludwig (superclassic) Big beat setti jossa oli 12"x8",13"x9" ja 14"x10" tomit. Vaihdoin sen myöhemmin Ludwig (Classic) Modulareihin joissa oli 12"x11",13"x12" ja 14"x13" Tomit ja voin sanoa että asettelun hankaloittumisen lisäksi soittotuntuma ja soundi olivat joltain ihan eri planeetoilta. Netissä ei ole tilaa totuudelle. |
hollmi-5 01.03.2010 23:59:23 | |
---|
aap: Mulla oli 70-luvun Ludwig (superclassic) Big beat setti jossa oli 12"x8",13"x9" ja 14"x10" tomit. Vaihdoin sen myöhemmin Ludwig (Classic) Modulareihin joissa oli 12"x11",13"x12" ja 14"x13" Tomit ja voin sanoa että asettelun hankaloittumisen lisäksi soittotuntuma ja soundi olivat joltain ihan eri planeetoilta. Superclassic on Ludwigin setti jossa on 22"bd, 13"tt ja 16"ft. Sitten se kukkakeppistandi ridelle bassorummun päälle. Eli se ei ole rungoista, vaan settauksesta (ja koosta) se nimi. Big Beat oli 22"bd, 12 ja 13"tt sekä 16"tt plus 5x14" sd... Soundit, piuhat ja kajarit. |
aap 02.03.2010 16:16:18 (muokattu 02.03.2010 17:37:28) | |
---|
hollmi-5: Superclassic on Ludwigin setti jossa on 22"bd, 13"tt ja 16"ft. Sitten se kukkakeppistandi ridelle bassorummun päälle. Eli se ei ole rungoista, vaan settauksesta (ja koosta) se nimi. Big Beat oli 22"bd, 12 ja 13"tt sekä 16"tt plus 5x14" sd... Jaahas,tuota en tiennytkään... Eli Big beatit ne oli. siinä oli yksi epäorkkis tomi. Tiedä sitten miten varmaa tietoa tuo sinulta on.. minulle kertoi tyyppi joka oli Ludwigia maahantuovassa firmassa töissä 80-luvulla että ohutrunkoiset vahvikkeilla on Super classiceja ja paksurunkoiset ovat classieja.. Netissä ei ole tilaa totuudelle. |
Kailis 02.03.2010 17:12:32 (muokattu 02.03.2010 17:25:11) | |
---|
|