Aihe: Rumpalin ensiapulaukku
1 2 3
Nolte
30.07.2009 18:57:56 (muokattu 30.07.2009 19:05:33)
Kailis: Mistä sä nyt oikein puhut? Mistä arvasit että se kuuluu mun "ensiapulaukkuun" =D

Eikun tuli vaan sellainen etiäinen, että näin saattaisi olla. :)

EDIT: jazzmies: En koskaan. Jos bassari tai virveli vaikenee, niin silloin alkaa taidetta syntyä. Kerran meni bassarin kalvo puhki ja avaruus alkoi. 'Bamboleo' pelkkään haitsuun ja naiset tykkäs.

Kyllähän miekin nyt 'Bamboleon' soitan aina pelkkään haitsuun.
hollmi-5
31.07.2009 01:39:29
Ihan hävettää tunnustaa, että ei ole mitään varsinaista ensiapulaukkua keikkavermeissä. Vyöllä on aina Leathermanni ja repussa ainakin pikkuisen kaljaa, mutta yhtään varakalvoakaan ei ole mukana.

Muutama keikka sitten piti vetää tosi hiljaa (max 84 Db). Otin pienemmän setin mukaan. Ilman sopivia bassarinjalkoja ja tomitelinettä ;-)

Nippusiteillä (kitaristilta) laitoin bassorummun peltistandeihin kiinni ja yhdellä etutomilla (Amber-Vistaliten standiin) sutkuttelin... Bändin poijat hiukan kiusasivat jälkeenpäin, mutta ei pahaa traumaa jäänyt ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
isoaarne
31.07.2009 13:01:58 (muokattu 31.07.2009 13:02:43)
Kapulat + 1 pari, musta jesse, Leatherman(jossa risti/taltta rukari) ja viritysavain. Niillä on pärjätty tähän asti.

Varavirppaa en ole ottanut mukaan keikoille kuin kerran. Jos ne kalvot ei hajoa reeniksellä, ei ne hajoa keikallakaan.
http://www.youtube.com/watch?v=cW0RIbQwOfI&fmt=18
Kailis
31.07.2009 13:36:35 (muokattu 31.07.2009 13:39:28)

Nolte: Eikun tuli vaan sellainen etiäinen, että näin saattaisi olla. :)

EDIT:

Kyllähän miekin nyt 'Bamboleon' soitan aina pelkkään haitsuun.

Yhdistetään nää kaksi asiaa;

Mieluiten soittaisin tuon biisin brasilialaisen tytön pakaroihin. "Rhythmstick" olis tietenkin pelissä myös.

isoaarne; Jos ne kalvot ei hajoa reeniksellä, ei ne hajoa keikallakaan.

Nii-i. -Viime kevväänä tuosta pääs jäitä pitkin saareen. Täytyy siitä nytkii päästä.
isoaarne
31.07.2009 19:15:48 (muokattu 31.07.2009 19:30:41)
Kailis:

Nii-i. -Viime kevväänä tuosta pääs jäitä pitkin saareen. Täytyy siitä nytkii päästä.

Menikö kuitenkin vähän ojaan tämä rinnastus. :)

Ei rumpalointi mielestäni mitään sattumankauppaa ole. En laita rumpuihini viallisia kalvoja, roudaan itse huolellisesti rumpuni keikoille caseissä, enkä soita rumpujani kuin esim. HIMin Kaasu. ;)
seppo i
31.07.2009 19:36:40
Isoaarnen tavoin en ole koko ajan harvenevalla keikkarintamalla saanut aikaan yhtään kalvorikkoa, eikä kohdalle osunut edes ongelmia polkimen kanssa. Liekkö sitten johtunut soittotyylistä ja musiikista, joka on ollut hissuttelusta keskikovaan.
Varavirppaakaan en olisi voinut edes ottaa mukaan, sillä pitkään omistin niitä vehkeitä vain yhden kerrallaan, samoin bassaripolkimia.

Ehkä mäkin luotin siihen, että se mikä ei hajoa soittokämpällä, ei hajoa keikallakaan. Osittain tuurilla taidettiin siis mennä.

Tarpellinen satsi kapuloita ja muuta kättäpitempää oli tottakai mukana plus viritysavaimet ja ruuvari. Janojuomaakaan en voinut ottaa ollenkaan ennen keikkaa, tuppasi menemään ensin pään sijasta jalkoihin..
Kailis
31.07.2009 20:05:54 (muokattu 31.07.2009 20:06:45)

isoaarne: Menikö kuitenkin vähän ojaan tämä rinnastus. :)

Ei menny. Ei ojassa oo saaria =D

Ei rumpalointi mielestäni mitään sattumankauppaa ole. En laita rumpuihini viallisia kalvoja, roudaan itse huolellisesti rumpuni keikoille caseissä, enkä soita rumpujani kuin esim. HIMin Kaasu. ;)

Viallisia kalvoja voit saada kaupasta eikä silmällä näe. Kestää ehkä just parit treenit, mutta valmistusvika iskee just keikalla. Mulla on nyt mennyt kolme Aquarian kalvoa luvattoman nopeasti rikki, vaikka sitä ennen en edes muista koska olisi kalvo pärähtänyt.
Nolte
31.07.2009 20:23:49
Kailis: Yhdistetään nää kaksi asiaa;

Mieluiten soittaisin tuon biisin brasilialaisen tytön pakaroihin. "Rhythmstick" olis tietenkin pelissä myös.

Päivä helteessä väsytti kai sen verran, että pääsi ääninauru. :)

Oli se muutenkin ihan hyvä. ;)
Jupi57
31.07.2009 20:52:08
Holmille kyllä kohta kolahtaa..
isoaarne
01.08.2009 10:02:01
Kailis:
Viallisia kalvoja voit saada kaupasta eikä silmällä näe. Kestää ehkä just parit treenit, mutta valmistusvika iskee just keikalla. Mulla on nyt mennyt kolme Aquarian kalvoa luvattoman nopeasti rikki, vaikka sitä ennen en edes muista koska olisi kalvo pärähtänyt.

Siksi käytänkin Remoa. ;D

Tällä hetkellä tulee reenattua setillä 3-4 päivää viikossa + bändireenit, että uskon edelleen huomaavani vialliset kalvot ennen keikalle lähtöä. Bändimme keikkamäärällä ei vielä kuitenkaan kuuhun mennä, joten se selittänee kantani. :)
isoaarne
01.08.2009 10:09:43 (muokattu 01.08.2009 10:10:49)
seppo i:

Janojuomaakaan en voinut ottaa ollenkaan ennen keikkaa, tuppasi menemään ensin pään sijasta jalkoihin..

Itse olen omaksunut alkoholittoman linjan ennen keikkaa juurikin tästä syystä. Korkki aukeaa vasta kun kamat on kämpällä, krapularoudaus voi koitua kohtaloksi.
Silvio Dante
01.08.2009 11:38:35
Must: varaspedu ja -virveli.

Lisäks yleensä kulkee matkassa sellainen pieni flight case salkku jossa on jo edellämainittujakin juttuja & sälää + ylimääräinen haitsun yläpellin pidike.

Mun mielestä kapulapussi jossa x-määrä kapuloita "kuuluu kalustoon"
Well, with the first Saturn V, "the question wasn't whether the Saturn went up, but if Florida went down!"
seppo i
01.08.2009 11:50:49
krapularoudaus voi koitua kohtaloksi.

Aamuyö työviikon jälkeen, kamojen kämpilleroudaus ja krapula, herkkua. Sikalentsu on vain pikkukutina tähän verrattuna :)
markkuliini
01.08.2009 22:33:21

isoaarne:
Varavirppaa en ole ottanut mukaan keikoille kuin kerran. Jos ne kalvot ei hajoa reeniksellä, ei ne hajoa keikallakaan.

Aktiivisesti keikkailevalle kalvon hajoaminen keikalla on ns. "accident waiting to happen", eli kyllä se joskus räpsähtää. On toki oma asia, haluaako esim. käytettyä virvelin kalvoa kuljettaa casessa varalta, eihän se siellä paljoa tilaa vie.
Itse kuljetan kahta virveliä ja pedaalia, ihan vain varmuuden vuoksi vaikken ole noin 15 vuoteen yhtään kalvoa rikkonutkaan. Lisäksi tomien käytetyt varakalvot ja bassarin lyöntikalvo on mukana. Korottavat casen korkeutta ehkä sentillä, eli no big deal.
Mä en halua olla se jonka takia keikka jää soittamatta loppuun. :)
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
hollmi-5
01.08.2009 22:39:45
Yhden kerran on mennyt bassorummun pedaalin jousi poikki. Leathermanilla käänsin lenkin jousesta katkenneen kiinnityslenkin tilalle. Biisi jäi bassarilla kesken, mutta loppubiisin ajan ehdin miettiä korjausta ja seuraavaa biisiä edeltävällä spiikillä ehdin korjata tilanteen.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Epämuusikko
01.08.2009 22:52:47 (muokattu 01.08.2009 22:55:02)
Kapulapussissa kulkee

-roudarinteippiä
-Nahkamieeees
-kuusiokolosetti
-rumpusetin, padin (vanhanmalliset viritystapit), pandeiron ja congan viritysavaimet
-pieni jakoavain
-virvelin matonkiinnitysnarua sekä sitä muovihässäkkää joka ajaa saman asian
-pari random pulttia, jotka ovat kierteeltään samaa kuin mitä joissain tietyissä peltitelineissä on se tappi mihin pelti kiinnittyy
-varamatto
-haitsun yläpellin pidike, Yamaha (Pitäisi ehkä laittaa joku isompireikäinen, notta varmasti passaa joka merkkiin)
-kaulakoru, joka koostuu erikokoisista felteistä, muovituteista ja muista pellin ja peltitelineen väliin tulevista käkättimistä (kaikki formaatit), erikokoisista siipimuttereista, prikoista, muistilukoista sekä pikkuruuveista joilla kiinnittyvät niin haitsuntelineen tappi pedaaliin kuin basarinpedaalin vasaran tyyny.

varavasara ja basarinpedaalin varajousi puuttuvat. tästä huolimatta setti on pelastanut minut niin monesti että.

+ pitäisi laittaa virvelicaseen se varakalvo.
"BMMMBMMMBMMMMMMMM". Kesy animaali #1
Bobana
01.08.2009 23:50:56
Toi virvelihommakin on ratkaistu sillä kun soittaa kunnon kalvoilla eikä millää pierun kuorilla.
Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa.
Nolte
02.08.2009 11:06:57
markkuliini: Mä en halua olla se jonka takia keikka jää soittamatta loppuun. :)

Tämä on tarkalleen ottaen se syy, miksi minäkin raahaan niitä tiettyjä varavermeitä aina mukanani.
sahkuifk
02.08.2009 12:30:59
Sellanen ihmejätkä MacGaweri on kätevä bändissä. Rakentaa Pa laitteet vanhasta kiukaasta ja rummut purukumista ja vanhoista sukkahousuista ;) Mielikuvitus on hyvä apu kun vehkeet antautuu.
Mietin tuossa varavirppa hommaa mutta en taida ainakaan pitkälle matkalle ottaa, isoin tomi on 14 niin siitä voi kalvon uhrata.
On se nyt kristuus sentään notta jos mää tuosta polokaaseen ja tuonne huitaasen niin jonsei siitä kohoren lähäre boogie juoksemahan niin onhan se ny kumma.
markkuliini
02.08.2009 13:30:16

Bobana: Toi virvelihommakin on ratkaistu sillä kun soittaa kunnon kalvoilla eikä millää pierun kuorilla.

-Rauno Repomies äänellä-
Onko ne niitä Paisteen kattilan kalvoja joiden reunoja pitää välillä aina hiomapaperilla hioa kivasti?
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)