Onpa ajankohtainen threadi! Olen vaihtanut koko setistöni K, K-Custom ja A Zildjianeista poijjes. Kaikenlaisia olen päikseen täälläkin torilla vaihdellut, myynyt ja ostanut toista. Tällä hetkellä on neljä peltiä. Sabianin HHX Evolution -sarjan haikat ja ride, ja crasheinä Bosphoruksen Gold -sarjan power crashit 16" ja 17". Kaikki siis lähti siitä, kun sain käytettynä tuon 17" crashin ja sen toveriksi ostin toisen crashin ja nuo haikat ja ride ovat viimeisimmät lisät. Ne, jotka olivat aimmin kuvioissa ja eivätkä sopineet Bospujen kanssa, olivat: Paiste Sound Formula Medium Heavy Hihat 13", Sabian HH Fusion hats 13" ja Ufip Brilliant series hihat 14". Kaikki loistavia, mutta eivät sopineet crasheihin eri syistä. Ufip eniten ja hyvinkin, mutta sekin meni vaihtoon kun sain tuon Evo HHX:n riden kätevästi käytännössä päikseen. Ridenä poistuneena on ollut Meinlin Byzance Dry ride 20" ja Sabianin Universal ride 21" eli Ed Shaughnessy signature ride. Nyt kattaus miellyttä kohtalaisen paljonkin. Bosput ovat kirkkaita, mutta silti käsintaotun räkäisiä. HHX Evot ovat mielestäni loppujen lopuksi aika kirkkaita, vaikka ns. tummempaa kamaa ovatkin. Ehkä se johtuu jotenkin taonnasta tai tuosta brilliant finishistä? Kyllä merkkejä passaa sekoittaa jos siltä tuntuu. Itse olen löytänyt aina samoista sarjoista keskenään sopivimmat. Jostain syystä, ehkä noista syistä, mitä on tossa kirjoiteltukin. Erittäinkin mielenkiintoinen aihe! Lisää näitä. |