Aihe: Mitkä Evansin kalvot?
1 2
Analuuk
10.05.2009 20:43:05 (muokattu 10.05.2009 20:43:33)
Eikö tuo EC2 nimenomaan Pinstripen haastajaksi oltu suunniteltu? G2 on sitten se Evansin Emperoria vastaava malli...

EC2:n demppirengas on alumiinia muovin sijaan ja demppaus on aika paljon maltillisempi, kuin Pin Stripessä. Soundi noissa EC2:issa on todella hifi. Ei sovi ihan joka menoon, mutta itse en ole vielä puolessa vuodessa liiaksi kyllästynyt.
http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y
Nolte
10.05.2009 22:20:24
Analuuk: EC2:n demppirengas on alumiinia muovin sijaan ja demppaus on aika paljon maltillisempi, kuin Pin Stripessä. Soundi noissa EC2:issa on todella hifi. Ei sovi ihan joka menoon, mutta itse en ole vielä puolessa vuodessa liiaksi kyllästynyt.

Onko niissä samaa muovisuutta soundissa, niinkuin joissakin muissa Evanseissa?
meiän bändin paras rumpali
Kailis
11.05.2009 02:19:26

Nolte: Onko niissä samaa muovisuutta soundissa, niinkuin joissakin muissa Evanseissa?

Hi-Fi PVC.
Analuuk
11.05.2009 17:42:59
Onko niissä samaa muovisuutta soundissa, niinkuin joissakin muissa Evanseissa?

On jonkin verran. Mut tuon tyylisessä soundissa se jollain tavalla toimii. Testaamisen arvoiset kuitenkin. En mäkään yleensä oo Evansseista tykänny.
http://youtube.com/watch?v=U2w4ZVWb3_Y
joonama
25.05.2009 08:16:57

hollmi-5: Joopa. Kuunnellaanko näillä läppärin kajareilla, vai vedetäänkö oikein perus pc:n jugurttipurkkien läpi?

Livenä näitä asioita kannattaa vertailla ja jos on oikein mielenkiintoa, niin kokeilee jopa itse.

Täytyy vielä lisätä, että millähän ne on äänitetty... Toistoketju on nykyisin aika helppoa saada hyväksi, mutta mikkivalinnalla ja sijoituksella soundi muuttuu tosi paljon.
markkuliini
05.06.2009 23:14:12

Ruuvasin eilen aamulla laivan talon- (tai siis laivansetin?) virveliin Evansin EC1:sen ja en ole varma onko kyseessä huoneen hyvä soundi vai kalvon, mutta kuulostaa aika todella hyvälle. Taidan ostaa itsellekin kokeiluun. Ja siis virveli on Pearlin keskiluokan puurumpu, 5" syvä, ei mitään ihmeellistä, reunaaviisteet vähän niin ja näin. Eli ei ollut kyse rummun hyvyydestä/huonoudesta.

Mutta soundi on vielä ihan terveesti soiva, ei mikään tumppu, mutta tietyt taajuudet demppautuivat sopivasti. Kalvo on 14 mil paksuinen single ply, jossa on joku lievä demppirinkula, mutta demppaa tosi hillitysti. Ja olen siis yleensä ambassador-miehiä. Yllättävän paljon tykkäsin. Vaikken esim saman firman J1:sta digannut sitten yhtään.

Tuossa linkki laiskoille http://store.daddario.com/category/ … 48259/EC1_%26amp%3B_EC1_Reverse_Dot
Joskin tuossa linkissä lukee reverse dot, mutta lätkällinen ei siis ole kyseessä.

Ps: Erikoiset keikka-ajat Amorellalla nykyään. Laivalla 3 bändiä, meidän keikka-aika alkaa kello kymmenen ja loppuu kahdelta! Siis 10.15 (aamulla) -14. Loppupäivä vapaata. Iltamuusikolle aika erikoishommaa....
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
Jeltz
06.06.2009 14:03:39
markkuliini: Ruuvasin eilen aamulla laivan talon- (tai siis laivansetin?) virveliin Evansin EC1:sen ja en ole varma onko kyseessä huoneen hyvä soundi vai kalvon, mutta kuulostaa aika todella hyvälle. Taidan ostaa itsellekin kokeiluun. Ja siis virveli on Pearlin keskiluokan puurumpu, 5" syvä, ei mitään ihmeellistä, reunaaviisteet vähän niin ja näin. Eli ei ollut kyse rummun hyvyydestä/huonoudesta.

Mutta soundi on vielä ihan terveesti soiva, ei mikään tumppu, mutta tietyt taajuudet demppautuivat sopivasti. Kalvo on 14 mil paksuinen single ply, jossa on joku lievä demppirinkula, mutta demppaa tosi hillitysti. Ja olen siis yleensä ambassador-miehiä. Yllättävän paljon tykkäsin. Vaikken esim saman firman J1:sta digannut sitten yhtään.

Kuulostaa mielenkiintoiselta kalvolta. Osaatko yhtään arvioida miten mahtaa vertautua Remon CS:ään tai Evansin Power center reverse dottiin? Joku Ambassadorista hiukan muttei liikaa kontrolloidumpi kalvo saattaisi olla kuparipönttöön hakusessa.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
hollmi-5
06.06.2009 15:27:05
Ps: Erikoiset keikka-ajat Amorellalla nykyään. Laivalla 3 bändiä, meidän keikka-aika alkaa kello kymmenen ja loppuu kahdelta! Siis 10.15 (aamulla) -14. Loppupäivä vapaata. Iltamuusikolle aika erikoishommaa....

Hyvä aika. Toista on Baltic Princesillä, jossa soittoaika meillä on ollut 0.30-3.15. Pikkuisen meinaa väsyttää ja kropankello kääntyy kolmessa päivässä ihan vituralleen. Keskiviikkona on normipäivä, jos keikat ovat olleet to-la.
Soundit, piuhat ja kajarit.
markkuliini
06.06.2009 18:04:07 (muokattu 06.06.2009 18:06:20)

Jeltz: Kuulostaa mielenkiintoiselta kalvolta. Osaatko yhtään arvioida miten mahtaa vertautua Remon CS:ään tai Evansin Power center reverse dottiin? Joku Ambassadorista hiukan muttei liikaa kontrolloidumpi kalvo saattaisi olla kuparipönttöön hakusessa.

No itse käytän aina ambassadoria, tai sitten harvoin cs:ää, jos haluan enemmän kopsetta ja jytää. Evansin virvelikalvoista ei tällä vuosituhannella kokemusta. Eli ne ovat suosikkeja joihin kaikki vertautuu, mutta en uskalla enempää arvioida kun ei ole mun rumpu, eikä huoneestakaan kummemmin tuntemusta. Ei kyllä tuntunut 14 mil paksulta kapulan alla.
Tänään koetin katsastaa tarkemmin, mutta en huomannut että kalvossa olisi ns. demppirinkulaa (tyyliin Powerstroke) vaan olisikohan siinä vain jotain extramassaa reunoilla, se kuvio siis.
"Ei se totuudesta kovin kauaksi heitä, jos omistaa minun kaltaisen kokemusmaailmani."
markkuliini
06.06.2009 18:08:30

hollmi-5: Hyvä aika. Toista on Baltic Princesillä, jossa soittoaika meillä on ollut 0.30-3.15. Pikkuisen meinaa väsyttää ja kropankello kääntyy kolmessa päivässä ihan vituralleen. Keskiviikkona on normipäivä, jos keikat ovat olleet to-la.

Heh, mulla meinaa noiden päiväsettien kanssa kaydä ihan sama homma. Varmaan vasta keskiviikkona tosiaan jaksaa valvo sinne 04:ään. :D
No muuten ihan jees nämä ajat, kun ei tarvi koko päivää siis kökkiä, paitsi yleisö ei vielä ole päivällä kovin rai-rai/jorauskunnossa. Laimiaa...
VeKrio
12.06.2009 03:42:06

Mä kanssa luin jostain, jotenkin niin, jotta Evansit (ja Aquarianit?) on jo valmiiksi tietyllä lailla vireessä, tai että niistä saa vain tietyntyyppisen saundin. Että Remot on jotenkin helpompi ruuvata haluamikseen, tai toisinsanoen ne ovat monikäyttöisempiä.

Kestävyydestä simmotiis, jotta multa on kyllä kerran Remo lentäny irti siitä metallista, johon se kalvo on liimattu. Siksipä köyhänä opiskelijana käyttelen tällä hetkellä Aquariania kun vaikuttaa vähän tuhdimmalta. Mutta ei ole basarissa Aquarianin Force 1 likikään Remon Coated Powerstroken veroinen, vaikka vähän niinkuin sitä vastaisikin.
markkuliini
03.07.2009 00:01:24

Sain halvalla ihan vähän soitetun Aquarianin Superkick-kalvon ja kokeilin Dw:n jazz series 20" bassariin. Ei paha ollenkaan näin ensituntumaltaan. Ihan hyvin botnea ja tarpeeksi sustainiakin vaikka siinä on tuollainen huopahommeli. http://www.aquariandrumheads.com/products/display.asp?id=11
Ainoa mitä kaipasin oli enemmän atakkia, oli vähän liian pehmeän kuuloinen, mutta katsotaan kun laitan suojalätkää, josko napsahtais vähän enemmän. Toisaalta atakkia saa helposti vippaskonstein lisää, mutta pois on vähän vaikeampi.
Mistä mä muuten tunnistan onko tämä superkick I, II? Soundasi kyllä yksikerroksiselta. Kalvon sisällä olevassa tarrassa luki vain "superkick" muttei numeroa. Onkohan tämä ehkä ensimmäinen malli, jolloin on ollut vain yksi vaihtoehto...?

Taidan kokeilla tätä Dw rokki setin 22" bassariin seuraavana kalvona Powerstoken 3:n tilalle.
Kailis
03.07.2009 00:29:10 (muokattu 03.07.2009 00:30:26)

markkuliini tunnistaa SOKKONA puoli tusinaa snarea, mutta ei livenä 1- ja 2-kerroskalvoa? Interesting...
No ok, Soundasi kyllä yksikerroksiselta. Saat anteeksi =D
markkuliini
03.07.2009 00:41:58

Kailis: markkuliini tunnistaa SOKKONA puoli tusinaa snarea, mutta ei livenä 1- ja 2-kerroskalvoa? Interesting...

No eipäs ole aiempaa kokemusta Aquarianin bassarikalvoista, saatikka tällaisistä demppihuopaa sisältävistä, eli huovan vaikutuksesta sustainiin/soundiin. Myöskin filmi itsessään tuntui erilaiselta Remon kalvoihin verrattuna, joten soittotuntumakaan ei varmaa vastausta antanut. Aquarianin sivuilta tuplakalvon paksuus/ohuus ei myöskään selvinnyt.
Tuplakalvon joskus paljastavaa sateenkaari-väriefektiä (joka johtuu kerrosten väliin jäävästä ilmasta) ei myöskään ollut, mutta filmi itsessään on vähän sameampaa kuin remon tai evansin clear-kalvot.
Sanoisin 95% varmuudella että tuo on 1-kerroskalvo, mutta esim. vuoden palkasta en löisi vetoa.

Pahoittelen ettei esiintymiseni varmuus ollut kiihkeiden odotusten tasolla, koetan ryhdistäytyä.
Niin ja muistakaa, ettei ole tyhmiä vastauksia, vain tyhmiä vastaajia. :P
Nolte
03.07.2009 10:48:31
markkuliini: Taidan kokeilla tätä Dw rokki setin 22" bassariin seuraavana kalvona Powerstoken 3:n tilalle.

No eihän se 20" kalvo 22" bassariin käy. Höhlä! :p
http://kotistudio.com/foorumi/
markkuliini
03.07.2009 10:53:40

Nolte: No eihän se 20" kalvo 22" bassariin käy. Höhlä! :p

Noh, mätäkuussa menee vähän ontuvammatkin vitsit...
Nolte
03.07.2009 11:07:22
markkuliini: Noh, mätäkuussa menee vähän ontuvammatkin vitsit...

Hitto, se tuntui unenpöpperöisessä päässä nerokkaalta oivallukselta. :)

Dodii, jatkakaa Evanseista...
http://kotistudio.com/foorumi/
Youni
08.07.2009 15:58:46
hollmi-5: No ei kyllä voi yleistää. Minun makuuni Evansit eivät soundin muovisuuden vuoksi ole koskaan oikein istuneet. Laadukkaammin ovat tehdyt kuin Remo, mutta soundi on ratkaissut Remojen hyväksi.

Olen samaa mieltä. Kumma juttu...Evans on paperilla "parempi" mutta Remojen saundi on paljon luonnollisempi.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Vallu-Veke
08.07.2009 20:30:54
Lähtisin myös siitä, mikä on käytetty vireys:
matala,....
Mun korvaan muutama kalvo toimii matalassa vireessä aikalailla samanlaisesti, mutta korkeammassa vireessä tulee jo eroja ja sitten tulee se makuasia-homma eteen aika äkkiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)