Iso-K 27.01.2003 14:03:44 | |
---|
Ite olen käyttänyt Aheadin Tommy Lee Concerttia noin 6 vuotta ja ihan yhtälailla pellit on halkeillu niillä kuin puukapuloillakin...paksumpia peltejä on hankittava. Itse tukkäänn niitten tatsista ja tuntuu että ne käy vähemmän käsien päälle kuin puiset.(känsät on ainakin pienentyny) Mitään ikuisia noi kepithän ei tietysti ole kuoret on vaihdettava aika ajoin ja jos lyö perkeleesti virvelin kanttiin niin kyllä se alumiini antaa ennen pitkää periksi. ...mutta milestäni kannattaa kokeilla! ...nii ja siitä Eastonista: se firmahan tekee rahansa purjeveneiden mastoilla ja joskus joku keksi että samasta tavarasta vois tehdä jäkismailoja ja sittemmin rumpukapuloita Kalu - Rock 'til You Drop! |
Tietäjä 28.01.2003 20:03:15 | |
---|
Mitä muuten suunnilleen maksaa pari? |
Yrtti 31.01.2003 02:00:31 | |
---|
ennenmuinoin 200mk ja sitten vaihtopäälliset 40mk en muista paljonko nykyään tekee. |
örörörö 01.02.2003 15:33:53 | |
---|
Kaveri puhu että kun se oli vaihtanu noi päälliset lavuaarin päällä (??) nii ne kapulat oli tippunu ja jääny kiinni siihen lavuaariin.. Joo-o.. tiedä nyt tostakin onko totta vai ei.. |
vassago 01.02.2003 21:19:16 | |
---|
Mukavia hetkiä kyseinen kapula tarjoaa hetkittäin. Itselläni päät irtoili ja muovit lenteli kerran tai kaksi treeniä kohden, liima tietysti auttoi mutta oli pirullista vaihtaa muovisuojaa sen jälkeen. Kestävyys on vähän niin ja näin koska takuu aikana joutui 2 kertaa vaihtamaan. summasummarum paskat kepit, osta puiset. |
Tietäjä 02.02.2003 13:22:45 | |
---|
Kaveri puhu että kun se oli vaihtanu noi päälliset lavuaarin päällä (??) nii ne kapulat oli tippunu ja jääny kiinni siihen lavuaariin.. Joo-o.. tiedä nyt tostakin onko totta vai ei.. mielenkiintoista :D |
jussijoe 03.02.2003 09:46:30 | |
---|
kapulat oli tippunu ja jääny kiinni siihen lavuaariin.. miten niin jääny kiinni lavuaariin?!? weirdoo... |
A-T 03.02.2003 20:38:06 | |
---|
Mitä muuten suunnilleen maksaa pari? 40 euroo...ainakin viimeks |
dictatorsh*t 27.05.2004 21:40:54 | |
---|
Olen vähän ajatellut jotta jos tämmöisiä Aheadeja kokeilisi, mutta myydäänkö niitä jossain täällä Tampereen lähistöllä? Viitsi niiden takia lähteä esim. Helsinkiin. |
Tangled** 30.05.2004 17:07:13 | |
---|
Saattaa mennä vähän yli aiheen, muttah... Törmäsin Tampereen Soitinkeskuksessa mustiin keppeihin, jotka eivät ainakaan puuta olleet. Palikan päässä luki jotain tyyliin Aquarian Formula x-10 Rock. Mitkäköhän palikat ovat? Samaa hiilikuitua ehkäpä? Hinta kummastutti, 17,90e luki paketissa. Kaikki on kusipäitä, kunnes toisin todistetaan. -Frank Zappa- (ja mä olen parhaillani kehittelemässä tuota todistusta) |
MoonDog 30.05.2004 18:17:25 | |
---|
Saattaa mennä vähän yli aiheen, muttah... Törmäsin Tampereen Soitinkeskuksessa mustiin keppeihin, jotka eivät ainakaan puuta olleet. Palikan päässä luki jotain tyyliin Aquarian Formula x-10 Rock. Mitkäköhän palikat ovat? Samaa hiilikuitua ehkäpä? Hinta kummastutti, 17,90e luki paketissa. Hiilikuitua kyllä. Ero vaan on siinä että AHEADIT EIVÄT OLE HIILIKUITUA, vaikka näin usein luullaan. Aheadit ovat alumiinikapulat, joissa on muovipäällyste. Muovipäällystettä vaihdetaan aina silloin tällöin, kun se on tarpeeksi kulunut. Tällaiset kapulat ovat siis lähes ikuiset, ellei soita kanttilyöntejä, jotka taas tuhoavat nämä (kuulopuheiden mukaan) todella tehokkaasti. Shit just doesn't happen, it takes effort. |
DimensionZ 31.05.2004 22:31:08 | |
---|
Ite omistan hiilikuitukapulat (EI MITÄÄN MITÄ LARS ULRICHT KÄYTTÄÄ) ja käytän niitä aika paljon omistamani sähkösetin kanssa koska siinä ne ei voi pistää mitään paskaks. Kyllä oikeissa puukapuloissa on ehdottomasti paras tuntuma, ei sille voi mitään. Tottakai se on hyvä, se on Yamaha. |
mika_89 06.02.2005 12:16:07 | |
---|
ne eivät todellakaan aiheuta vaurioita. omien kokemusten mukaan ainakaan. vaikka siltä saattaa tuntua koska ovathan ne aika " raskaat " . mutta siitä vain hyvät kapulat ostamaan :) suosittelen! |
LaquerHead 10.02.2005 16:51:04 | |
---|
Ahead- kapulat on huono jäljitelmä puukapulasta. Soittotuntumaan kyllä tottuu ajan myötä, mutta kun taas vaihtaa puukapulaan ni on ihan erilaista soittaa. Itellä oli 5B:t siihen asti toinen murtu ja siihenki meni aikaa vain n. 2 kk! Jos maalaisjärjellä ajattelee, ni kyllä tollasen kalliin kapulan pitäs kestää edes vähän kauemmin. Sehän on kuitenki(tietääkseni) suunniteltu niin että vaan kuluva kuori- osa vaihdetaan, eikä runko- osa. Sain yhden pellinki halkeamaan näiden alumiinitikkujen ansiosta. Onhan puukapulatkin tehty kovimmista puulajeista, mutta kyllä ne aina hellempiä alumiinin verrattuna on. Tietysti riippuu miten kovaa niitä kannuja hakkaa. Itse soitan aikalailla kovaa koska rumpu on lyömäsoitin. |
kampela 10.02.2005 17:18:13 | |
---|
Mä oon rikkonut muutamat tommoset , tykkäsin kyllä soittaa niillä. Varsinkin tuhdimmassa musassa vievät sillain mukavasti.. Awesome lefthand break. |
Roberto 10.02.2005 18:05:34 | |
---|
ne eivät todellakaan aiheuta vaurioita. omien kokemusten mukaan ainakaan. sen yleensä huomaa vasta joskus kolmikymppisenä kun lääkäri kertoo että "sulla on kuule ranteet ja kyynärpäät sen verran kuluneet et älä mitään raskasta hommaa ainakaan ala puuhailemaan tai menee pois paikoiltaan..." |
hgr 10.02.2005 20:01:06 | |
---|
Ei mitkään kapulat niitä vaurioita aiheuta, vaan soittaja itse. Ei kannata esimerkiksi puristaa kapuloita liian lujaa eikä lyödä rummun "läpi". Tolla tyylillä kyllä ranteet paukkuu. |
Roberto 11.02.2005 11:12:48 | |
---|
Ei mitkään kapulat niitä vaurioita aiheuta, vaan soittaja itse. Ei kannata esimerkiksi puristaa kapuloita liian lujaa eikä lyödä rummun "läpi". Tolla tyylillä kyllä ranteet paukkuu. Yhtä kaikki, silloin kun sen huomaa on jo myöhäistä. |
savopie 21.02.2005 18:04:08 | |
---|
Kaikki vaan haukkuu noita kapuloita. KUINKA MONI ON EDES TESTANNU??? mä ostin tänään sellaset kissin rumpalin sig:t ka ne on paljon paremmat, kuin puukapulat. kapulat palauttavat loistavasti, ja niillä on helpompi soittaa. Itse pidän myös saundista, joka niistä lähtee, kun lyö alchemyyn tai pacificciin. Kuka, tai mistä toi on sitäpäitsi keksitty toi, et ne rikkoo kalvoja, ja symbaaleita??? Kaverilla on ollu noi kapulat vuoden, ja ei se oo rikkonu, mitään. ja se soittaa vielä kovempaa kuin minä. Hiilikuitukapula saattaa rikkoakin noita lavoja sun muita, mut tossa on se muovi päällä. Sitäpaitsi ne eivät tärise lyödessä läheskään niin paljon, kuin puukapulat. No, sanoin tässä mielipiteeni, joten kaikkien ei tarvitse olla samaa mieltä. Voihan se niinki olla.... vaan mitehän tuo lienee?? |
vapauskauppias 21.02.2005 18:19:11 | |
---|
...Fazer... Perhana, alkoi tekemään mieli suklaata. (Sori, "vähän" taisi mennä off-topic) Joo, mutta asiaan, omalla kohdallani Aheadit eivät toimineet. Puussa on parempi tuntuma ja sitä jotain, joka mielestäni Aheadeista puuttuu. Minä olen aikoinani katkaissut myös Aheadin kapulan varresta. Näin käy (minulle ainakin kävi), kun lyö paljon rimshotteja. Hajotin myös muutamia symbaaleita, kun muovipinta oli kapulasta kulunut todella huomaamattomasti. Siitäpä sitten tarvitsi vain muutaman lyönnin ja pieni halkeama oli jo tullut. Pian se siitä kasvoi ja kun sen huomasi, se oli noin 1cm suuruinen. Pari kertaa lensivät nupitkin kapuloista soiton lomassa. Eikä sitä tietenkään huomannut ennen kuin oli kalvot pilalla ja alkoi kompata rideen ihmetellen, miten helvetissä siitä pääsee sellainen soundi. Toisilla nuo kapulat toimii, toisilla ei. Kokeilemalla tietää onko ne itselle oikeat. Minä ainakin tiedän pysyväni puukapuloissa. Oletko jo tuotteistettu? |