Aihe: Pearl Vinnie Paul signature virveli
1 2 3
markkuliini
25.02.2009 22:50:08

arse: Ludarillahan mäkin kernaammin vetelisin, mutta ei silti ollut se Paice missään nimessä huono. Pikavirityksellä irtosi ihan perushyvät saundit. Ja jos joku tosiaan myy kolmella sadalla 6,5" Supraa, kertokaa ihmeessä mullekin. Ostan!

Mä sain 300€ kotiin kuljetettuna. Ehti olla torilla 5 min. :P
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
hansakemanelius
25.02.2009 22:54:07

markkuliini: Mä sain 300€ kotiin kuljetettuna. Ehti olla torilla 5 min. :P

Puhutko nyt tytöistä vai virveleistä.....
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Runpu
25.02.2009 23:01:38
markkuliini: Muuten se on about housut/keikka. Niin ja alasuojat on ihan pakolliset. Ei jumaleissön mitä hölmöläisten hommaa. XD
Missä te pidätte snarea? Kuulostais siltä, että jätkät hakkaa frenchgripillä itteään munille. Hyvä snare se on.
Vinnien kamojen vaihtelu joka toinen vuos alkaa kyllä haiskahtamaan huoraamiselta. Valitettavasti. Mies on kuitenkin ehkä suurin vaikuttajani.
markkuliini
25.02.2009 23:04:24 (muokattu 25.02.2009 23:04:58)

Runpu: Missä te pidätte snarea?

Mä pidän tuossa jalkojen välissä. Oikea jalka reiden kohdalla ottaa välillä väkisinkin rumpuun kontaktia. En nimittäin soita jalat itään ja länteen sojottaen.
Missä SINÄ pidät virveliä? Ja mitä tekemistä frechgripillä on tämän kanssa? Munille? Buahaha!
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
arse
25.02.2009 23:08:21

Runpu: Vinnien kamojen vaihtelu joka toinen vuos alkaa kyllä haiskahtamaan huoraamiselta. Valitettavasti. Mies on kuitenkin ehkä suurin vaikuttajani.

Huoraamiselta? Onko rumpumerkin vaihto huoraamista? Entä suksivoidemerkin tai automerkin?
http://www.youtube.com/watch?v=FH5cK_qk_TE
markkuliini
25.02.2009 23:10:27

hansakemanelius: Puhutko nyt tytöistä vai virveleistä.....

Sori mun ruotsi, mutta pakko yrittää tälleen selittää:
KAN DU INTE SE DEN DÄR GRÖNÄ TEKSTEN? OM DU KAN INTE, DU KAN FRÅGA DIN FRU AT HJÄLPA MED DET. OK?

Anteeksi kun piti huutaa. En vaan ollu varma ymmärrätkö.
markkuliini
25.02.2009 23:11:50

arse: Huoraamiselta? Onko rumpumerkin vaihto huoraamista? Entä suksivoidemerkin tai automerkin?

Ei vaan idolin rumpumerkin vaihto tulee itsellekin kauhean kalliiksi. Ottaahan se päästä! Jut kun oli niin hyvät rummut niin pitää vaihtaa vielä parempiin. :)
hansakemanelius
25.02.2009 23:15:11

markkuliini: Sori mun ruotsi, mutta pakko yrittää tälleen selittää:
KAN DU INTE SE DEN DÄR GRÖNÄ TEKSTEN? OM DU KAN INTE, DU KAN FRÅGA DIN FRU AT HJÄLPA MED DET. OK?

Anteeksi kun piti huutaa. En vaan ollu varma ymmärrätkö.

Hyvin kuuluu! Tiesin että oli arka paikka kun vaimoke on "over there".
Yritin nostaa keskustelun viihdearvoa, siinä näköjään onnistumatta.
Ja toriltahan noita, tyttöjä siis, saa varmaan alla kolmen sadan, isot pojat ovat kertoneet.....
Minkälaisen Supran sait, vanhan vai uuden tuotoksen?
hansakemanelius
25.02.2009 23:16:27

arse: Huoraamiselta? Onko rumpumerkin vaihto huoraamista? Entä suksivoidemerkin tai automerkin?

Rahastahan tuo on kiinni. Joku tarjoaa paremman diilin kuin edellinen ja ahne ihminen tietysti sanoo jees jees....
markkuliini
25.02.2009 23:30:38

hansakemanelius: Hyvin kuuluu! Tiesin että oli arka paikka kun vaimoke on "over there".
Yritin nostaa keskustelun viihdearvoa, siinä näköjään onnistumatta.
Ja toriltahan noita, tyttöjä siis, saa varmaan alla kolmen sadan, isot pojat ovat kertoneet.....
Minkälaisen Supran sait, vanhan vai uuden tuotoksen?

Varmaan about 7o-luvun puolesta välistä.
hansakemanelius
25.02.2009 23:31:48 (muokattu 25.02.2009 23:32:18)

markkuliini: Varmaan about 7o-luvun puolesta välistä.

Olipahan aika löytö tuollaiseen hintaan.
Runpu
25.02.2009 23:32:17
Oma-aloitteinen vaihto ei missään nimessä ole huoraamista. Tarkotin lähinnä sitä, että V-P kuitenkin on vetänyt full endorserina jo Remon kamoilla, Tamalla ja Pearlilla. Pearlia mies ylisti kuin viimeistä lounasta. Mutta raha puhuu vissiin. Ddrum on aika uusi merkki akustisella puolella, ja haalinut endorsereita huomattavan paljon lyhyellä ajalla. Pelkkää sattumaa ja ylivoimaisen hyviä kamoja? epäilen.

Ja takaisin snaren paikkaan. Itse soitan kapuloilla ja snaren reunat ovat kyllä lähellä jalkoja, mutten ole koskaan mätkinyt reisiä snaren reunoihin. Voi myös johtua erilaisesta ruumiinrakenteesta? Frenchgripissä peukalot kääntyvät ylöspäin, ja minulla ainakin hieman kapulat ja ranteet kääntyvät "sisälle" päin. Samoin kyynärpää lähenee kylkeä. Muuten sormia käyttäessä kapulan liikerata olisi minulle epämukava. Kerro toki jos teen jotain väärin. Germangripillä taas lyön ranteella ja käsivarrella, jolloin peukalot osoittavat osapuilleen vaakatasossa toisiaan kohden. Tällöin on myös helpompi lyödä lujaa, ja käyttää mm. möllerin kalanmaksaöljyä.
markkuliini
25.02.2009 23:38:34 (muokattu 25.02.2009 23:39:03)

Runpu:

Ja takaisin snaren paikkaan. Itse soitan kapuloilla ja snaren reunat ovat kyllä lähellä jalkoja, mutten ole koskaan mätkinyt reisiä snaren reunoihin.

En minäkään niitä mätki tai edes tietoisesti kosketa jaloilla virveliä. Silti soittotuntien myötä oikea jalan lahkeeseen tulee selvästi kulumaa. Siksi mulla onkin nykyään erikseen treenihousut. Jotkut hiton urpot piikit tuohon kohtaan ovat todella pelottava idea.

Runpu: Voi myös johtua erilaisesta ruumiinrakenteesta? Frenchgripissä peukalot kääntyvät ylöspäin, ja minulla ainakin hieman kapulat ja ranteet kääntyvät "sisälle" päin. Samoin kyynärpää lähenee kylkeä. Muuten sormia käyttäessä kapulan liikerata olisi minulle epämukava. Kerro toki jos teen jotain väärin. Germangripillä taas lyön ranteella ja käsivarrella, jolloin peukalot osoittavat osapuilleen vaakatasossa toisiaan kohden. Tällöin on myös helpompi lyödä lujaa, ja käyttää mm. möllerin kalanmaksaöljyä.

Miten kapulaote liittyy siihen että jalat osuvat noihin piikkeihin? Tai kädet? En ymmärrä yhtään miten kapulaote liittyy tähän???
kimizu
26.02.2009 01:01:53
Bacchus: Hyvä, yleispätevä teräsvirveli. Mieluummin kuitenkin etsisin Ludarin Supraphonicin, saattaa hyvinkin löytää 300 €:n hintaluokkaan.

Uutta jos haluaa, niin Ian Paice Signature ei ole ollenkaan hassumpi vaihtoehto. Hyvin monipuolinen virveli.

Mulla on tuo IanPaiceSignature ja toimii kyllä hyvin rokkitouhuissa cs-kalvolla. Ei tartte hulluna pieksää ja soundi on hyvin kontrollissa ilman mitään lisädemppiä. Ja onhan siinä se sisäänrakennettu hyvintoimiva demppari jos tarvitsee sointia vähentää. Herkkyyttäkin löytyy noinkin syväksi rummuksi ihan hyvin, toisaalta esim. maton ylimääräinen pärinä ei juurikaan vaivaa livetilanteissa. Työn laatu on myös Pearlin tapaan kaikin puolin huippua.
Eikös se Paice aikanaan Supralla soitellut? Tuossa on varmaan haettu sitä samaa meininkiä, vaikka onkin terästä ja putkilugeilla. Saman oloinen se ainakin soundiltaan on.

Mulla on myös 5" Supra ja se on kyllä NIIN hyvä, että 6,5" olisi varmaan vähintään samaa tasoa, tai BB... mutta turha niihin vertailla. Hyviä kaikki, toisissa rummuissa on vain enemmän Mojoa kuin toisissa ;) Vielä joskus...
Timing stinks but cheerfully winks...
Niq
26.02.2009 10:05:50

markkuliini: En minäkään niitä mätki tai edes tietoisesti kosketa jaloilla virveliä. Silti soittotuntien myötä oikea jalan lahkeeseen tulee selvästi kulumaa. Siksi mulla onkin nykyään erikseen treenihousut.

Onks ne treenihousut tämmöset? http://www.valjaspuoti.com/_files/17191.jpg
"I have a cunning plan" -Baldrick
hansakemanelius
26.02.2009 10:19:34 (muokattu 26.02.2009 10:20:09)

kimizu:
Mulla on myös 5" Supra ja se on kyllä NIIN hyvä, että 6,5" olisi varmaan vähintään samaa tasoa, tai BB... mutta turha niihin vertailla. Hyviä kaikki, toisissa rummuissa on vain enemmän Mojoa kuin toisissa ;) Vielä joskus...

Vaikka kuinka viritän ja säädän niin kyllä 5"-Suprastani lähtee tanakampi soundi kuin 6'5"-Suprastani. Tässä tapauksessa syy todennäköisesti on se, että 5" on 60-luvun lopulta ja 6,5" 70-luvun lopulta ja materiaalissa on jotain pientä eroa.
Nolte
26.02.2009 12:41:48
hansakemanelius: Vaikka kuinka viritän ja säädän niin kyllä 5"-Suprastani lähtee tanakampi soundi kuin 6'5"-Suprastani. Tässä tapauksessa syy todennäköisesti on se, että 5" on 60-luvun lopulta ja 6,5" 70-luvun lopulta ja materiaalissa on jotain pientä eroa.

Toissailtana oli testipenkissä muistaakseni ainakin kuusi Ludwigin Supraa/BB:tä, osa kuuspuolikkaita, osa matalampia. Tanakkuudesta sano mittään, mutta ainakaan ei minulle jäänyt mielikuvaa siitä, että syvemmät mallit olisivat olleet jotenkin parempia. No, eikä oikeastaan siitäkään botne/tanakkuus/mikä ikinä -osastosta jäänyt erityisiä haikuja tai eroja mieleen. Varmaankin oli eroja siinäkin, mutta aikas pieniä. Kaikk' ol' hyviä, vähäsen vain erilaisia.

On tosi hankalaa kuvailla soundeja sanoilla. Tai (minun) on hankalaa edes aina tajuta, mistä on kysymys, kun toinen rumpu kuulostaa hieman erilaiselta. Minä kun sanoin, että ihan kuin rummussa A olisi enemmän keskiääniä, kuin rummussa B, niin Hollmi oli juurikin päinvastaista mieltä. :) Joo, ei tuota tuskaa myöntää, että tod.näk. olin väärässä. Ei ole korva ihan niin harjaantunut vielä meikäläisellä. Varmaankin kuulimme suunnilleen samat asiat sinänsä, mutta termistöt eivät täysin kohdanneet. Tai sitten ei, en tiiä. ;)
meiän bändin paras rumpali
Runpu
26.02.2009 22:11:19
Tulikntaa... tulkintaa. tuklintaa... tluikntaa.
hollmi-5
26.02.2009 22:33:22
arse: Ludarillahan mäkin kernaammin vetelisin, mutta ei silti ollut se Paice missään nimessä huono. Pikavirityksellä irtosi ihan perushyvät saundit. Ja jos joku tosiaan myy kolmella sadalla 6,5" Supraa, kertokaa ihmeessä mullekin. Ostan!

http://muusikoiden.net/dyn/artikkelit/1382.jpg Katso tuon artikkelin kuvan eturivin virvelipinojen oikean puoleisen ylintä. Siitä maksoin tasan 300 €. Käytettynä ihan kuin uusi ja niin hyvä, että saa jäädäkin. Tuon ostin Itävallasta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
hollmi-5
26.02.2009 22:43:05
On tosi hankalaa kuvailla soundeja sanoilla. Tai (minun) on hankalaa edes aina tajuta, mistä on kysymys, kun toinen rumpu kuulostaa hieman erilaiselta. Minä kun sanoin, että ihan kuin rummussa A olisi enemmän keskiääniä, kuin rummussa B, niin Hollmi oli juurikin päinvastaista mieltä. :) Joo, ei tuota tuskaa myöntää, että tod.näk. olin väärässä. Ei ole korva ihan niin harjaantunut vielä meikäläisellä. Varmaankin kuulimme suunnilleen samat asiat sinänsä, mutta termistöt eivät täysin kohdanneet. Tai sitten ei, en tiiä. ;)

Miten ja millä kuuntelee... Pane stereot himassa soimaan, ota korvalehdistä kiinni ja käännä niitä kohti kaiuttimia: Ihan eri soundi.

Mikrofoni kuulee eritavalla sekin. Sitten me kuuntelemme jotain mp3-pakattua juttua tietokonekaiuttimien läpi ja arvostelemme soundia sen perusteella...

Minäkin luulin monta vuotta, että vintage-rummuissa on paska soundi, koska sen ajan äänitteeissä aika usein rummut kuulostivat kummallisilta. Uusi tai vanha. Sama se molemmista löytyy hyviä kuten huonompiakin esimerkkejä.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)