Aihe: Korvamonitorointi
1 2 3 4 5 6 7
enfermero
28.01.2009 10:44:17

Heihei!

Osaako joku kertoa saanko korvamonitorini (http://shure.com/ProAudio/Products/ … lMonitorSystems/us_pro_SCL2_content)
sovitettua esim. Elacineihin. Shuren kuusitulpat on ihan kivoja, mutta kyllä ne valetut olisi jo aika hankkia.
Ricce
28.01.2009 13:31:05
Mulla on kesällä hankitut Elacinit (edelliset oli Finfonicit, vaihdoin merkkiä, kun toimitusaika oli Elacinilla oleellisesti lyhempi), 25dB suotimet, ja Finfonicin luurit. Luureja on kahta mallia, ja lisäksi tulppiin sopii Sennheiserit. Finfonicilta saa kaikki mallit testiin, koska sointi riippuu mm. korvakäytävän muodosta ja on siis yksilöllinen. Kallein ei ole siis välttämättä paras, mulla soi F:n halvemmat parhaiten. Vaimennukseksi ilmoitetaan F:n luureilla 25 dB, mutta kyllä nuo suodattimet vaimentaa luureja enemmän, varsinkin matalia taajuuksia.

En ole ainakaan vielä huomannut tulpissa väljyyttä, vaikka monesti on tullut vaihdeltua suotimia ja luureja keskenään. Elacinien mukana tulee voidetta, joka on tarkoitettu helpottamaan tulpan asettamista korvaan. Voidetta vois varmaan käyttää suodinta/luuria asettaessakin, mutta saattavat sotkeentua.

Onko tietoa mitkä Sennheiserin menee Finfonicin tulppaan? Omani ovat tuon näköiset: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/8440-img5320s.jpg en muista mallia, eikä sopinut. Sääli, koska hyväsoundiset kuulokkeet Finfonicin omista kuulokkeista ei voi sanoa samaa...
Juupe
28.01.2009 16:26:32
Onko tietoa mitkä Sennheiserin menee Finfonicin tulppaan? Omani ovat tuon näköiset: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/8440-img5320s.jpg en muista mallia, eikä sopinut. Sääli, koska hyväsoundiset kuulokkeet Finfonicin omista kuulokkeista ei voi sanoa samaa...

Just nuo pitäis sopia. F:n omat kuulokkeet ei ole mitkään hifi-luurit, eivätkä sovellu musiikin kuunteluun. Korvamonitoroinnilla ei olekaan mitään tekemistä hifin kanssa. Ainakin mulla toimi monitoreina parhaiten nuo FF1:t, mutta kuten sanottu se on yksilöllistä.

http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=583127

Shuren luurit ei tietääkseni sovi Elacineihin eikä Finfoniceihin.
Ricce
28.01.2009 17:51:28
Just nuo pitäis sopia. F:n omat kuulokkeet ei ole mitkään hifi-luurit, eivätkä sovellu musiikin kuunteluun. Korvamonitoroinnilla ei olekaan mitään tekemistä hifin kanssa. Ainakin mulla toimi monitoreina parhaiten nuo FF1:t, mutta kuten sanottu se on yksilöllistä.

http://www.finfonic.fi/Default.aspx?id=583127

Shuren luurit ei tietääkseni sovi Elacineihin eikä Finfoniceihin.

joo, ei mene heittämällä sennheiserit
"Kuulokkeisiin on saatavilla erillinen sovitesarja jolla varmistetaan kuulokkeiden istuvuus ja pysyvyys suojainriungoissa."
vitikka
28.01.2009 21:19:09
Aiheen aloittajalla herkät korvat, minulla myös.

-25db filtterit on olleet minulla kiinni finfoniceissa eikä vaan riitä. Niinkin valitettavaa kuin se onkin. Tähän ei auta edes "opettele dynamiikkaa" -neuvot. En pysty käyttämään näitä edes keikoilla (ollessani katsomon puolella siis).

Suosittelen harkitsemaan ostamista, jos omistat herkät korvat. Tämä siis omien kokemuksieni pohjalta. Jos korvat taas ovat terästä, vedä vaikka ilman tulppia.

Loppuun vielä aiheeseen liittyvä vakkarimiksaajan kommentti "eikai sillä rumpalilla oo tulpat korvissa?"
Määrä korvaa laadun, vai miten se oli?
Kailis
28.01.2009 21:32:07

Jos korvat taas ovat terästä, vedä vaikka ilman tulppia.

Näin mäkin luulin. En usko että loppupeleissä kenenkään korvat kestää.
Juupe
29.01.2009 09:45:03
joo, ei mene heittämällä sennheiserit
"Kuulokkeisiin on saatavilla erillinen sovitesarja jolla varmistetaan kuulokkeiden istuvuus ja pysyvyys suojainriungoissa."

Mielenkiintoista. Viime kesänä vertailin Finfonicin ja Sennheiserin luureja, Elacinin tulpissa, kaikki mallit sopi ja istui täydellisesti. E:lla ja F:lla on samanlaiset filtterit, joten kai niihin samat luuritkin pitäis sopia. Finfonicilla kyllä höpöttivät, että heidän tulpissaan olis joku kaulus, joka varmistaa kuulokkeen pysymisen. Epäilivät, että heidän kuulokkensa eivät pysy Elacinin tulpissa, mutta näyttävätpä kuitenkin pysyvän. Aiheuttaisko tuo kaulus sitten sen, että uusiin F:n tulppiin tarvitaan sovite Sennheisereille? Vanhoihin menee kyllä heittämällä. Sen sovitesarjan varmaan saa tilattua erikseenkin.
Kailis
29.01.2009 12:43:17

Tulpat tuli eilen. Nyt lähden kämpille testaamaan. Selviää ainakin se käykö AKG:t (Sennheiser CX-300) suoraan Elacineihin.
Kailis
30.01.2009 15:51:15

Kokemuksia. -25dB.n vaimennus on meikäläiselle juuri hyvä. Hassu fiilis kun soundi on niin hi-fi, kaikki kuulostaa oikealta mutta tulee hiljempää. Se mukana tuleva liukaste auttaa asettamista huomattavasti. AKG:n (Sennheiser CX-300) napit menivät heittämällä, tosin käytän siinä päällä vielä suojaimia jotta saan taustamusavolumen mahdollisimman pieneksi. Hyvä tuote, rummut soundaa kyllä pirun hyvältä.
Nolte
30.01.2009 16:15:16
Kokemuksia. -25dB.n vaimennus on meikäläiselle juuri hyvä. Hassu fiilis kun soundi on niin hi-fi, kaikki kuulostaa oikealta mutta tulee hiljempää. Se mukana tuleva liukaste auttaa asettamista huomattavasti. AKG:n (Sennheiser CX-300) napit menivät heittämällä, tosin käytän siinä päällä vielä suojaimia jotta saan taustamusavolumen mahdollisimman pieneksi. Hyvä tuote, rummut soundaa kyllä pirun hyvältä.

Haa, lupaavaa. Itse vähän jännitän juuri sitä, että miltä ne rummut soundaavat, kun lyö tulpat päähän. 15db:n filtterit tulossa alkuun, joten pitäisi sinun kokemuksiesi perusteella vielä tulla nyanssejakin hyvin läpi.

Kätevästi kyllä kävi homma. Meillä on Savonlinnassa Kuuloapu -niminen yhden miehen pikkufirma, joka tekee tulpat loppuun saakka itse. Keskiviikkona kävin otattamassa valut, vajaan parin viikon päästä on valmista.
meiän bändin paras rumpali
Kailis
30.01.2009 17:04:07 (muokattu 30.01.2009 17:07:29)

Haa, lupaavaa. Itse vähän jännitän juuri sitä, että miltä ne rummut soundaavat, kun lyö tulpat päähän. 15db:n filtterit tulossa alkuun, joten pitäisi sinun kokemuksiesi perusteella vielä tulla nyanssejakin hyvin läpi.

Kätevästi kyllä kävi homma. Meillä on Savonlinnassa Kuuloapu -niminen yhden miehen pikkufirma, joka tekee tulpat loppuun saakka itse. Keskiviikkona kävin otattamassa valut, vajaan parin viikon päästä on valmista.

Katos vaan. Olisin itsekin tietenkin mielelläni tukenut suomalaista duunia. Paljonkos veloittaa? Onko nuo verrattavissa Elacineihin vai Finfoniceihin? Tarkoitan siis filtteri/nappikuulokesovituksia.
Mulle tulee kyllä hyvinkin nyansseja läpi. Ei aiheuta vauhtisokeutta, tuntuu jopa että vaimentaa vähemmän kuin tulpat mitkä oli aikaisemmin ja ainakin vähemmän kuin kuppisuojaimet. Se vaan mitä tulee läpi on puhdasta. Niiden olemassaolon unohtaa tosi nopeasti, ja on aika vänkää kun ottaa ne pois. Äänet kuulostaa tosi kovilta vähän aikaa.
Nolte
30.01.2009 17:08:11 (muokattu 30.01.2009 17:09:34)
Katos vaan. Olisin itsekin tietenkin mielelläni tukenut suomalaista duunia. Paljonkos veloittaa? Onko nuo verrattavissa Elacineihin vai Finfoniceihin? Tarkoitan siis filtteri/nappikuulokesovituksia.

Ne on siis nimenomaan Finfonicit. On tämä Savonlinnan mies kuulemma ainoa, jonka ovat kouluttaneet tekemään tulppia alusta loppuun saakka. Siis itse Vaasan firman ohella.

EDIT: 205 euroa maksavat.
Kailis
30.01.2009 17:15:16

Ne on siis nimenomaan Finfonicit. On tämä Savonlinnan mies kuulemma ainoa, jonka ovat kouluttaneet tekemään tulppia alusta loppuun saakka. Siis itse Vaasan firman ohella.

EDIT: 205 euroa maksavat.

Cool. Yksi syy siihen että hankin Elacinit oli juuri se että kuulokkeeni menevät niihin. Ja kimppahinta, 170, oli myös hyvä porkkana. Mutta väitän että olet tyytyväinen niihin, itselläni ainakin putosi suomut silmiltä ekaa kertaa kokeillessa. Miten helevetissä olen tullut toimeen näinkin kauan ilman? Ja miksi en silloin aikoinaan käyttänyt? Olisin varmaan just ja just ehtinyt estää kuulovaurion syntymisen jos olisin ensimmäisen (?) polven valetut hankkinut. Ja silloin joskus sai halvalla kun kuului muusikoiden liittoon. Nyt on kakka housussa, mutta hoidetaan löysää vatsaa.
Ricce
30.01.2009 17:44:13
hitto, mulla on kanssa ne sennheiser CX-300 -kuulokkeet ja menee heittämällä Finfonicin tulppiin, menee kirjaimellisesti heittämällä, eli eivät pysy siellä. Mun Finfonicit on kait kohta kolme vuotta vanhat, joten onkohan tapahtunut tuotekehittelyä ja rakenne muuttunut jotenkin, tai sitten Gigantin CX-300 kuulokkeet on erilaisia kun muut :)
Kailis
30.01.2009 18:50:43

hitto, mulla on kanssa ne sennheiser CX-300 -kuulokkeet ja menee heittämällä Finfonicin tulppiin, menee kirjaimellisesti heittämällä, eli eivät pysy siellä. Mun Finfonicit on kait kohta kolme vuotta vanhat, joten onkohan tapahtunut tuotekehittelyä ja rakenne muuttunut jotenkin, tai sitten Gigantin CX-300 kuulokkeet on erilaisia kun muut :)

Eiku menee Elacineihin just eikä melkein. Noi Finfonicit taitaa vaatia sovitteen.
Nolte
30.01.2009 19:12:14
Ja kimppahinta, 170, oli myös hyvä porkkana.

Sama homma Finfoniceissa. Enemmän populaa tilaamassa, vähemmän hintaa. Kerroin bändin pojille, että tämmöisiä olen tilaamassa, ja että sen ja sen verran maksaa. Yksi oli varovaisen kiinnostunut, muut eivät sanoneet mitään. :) Jep jep.

Olisin varmaan just ja just ehtinyt estää kuulovaurion syntymisen jos olisin...

Joo-o. No, miepä vielä kerkeän. Tänään terveystarkastuksessa tsekattiin kuuleminen, ja tuomio oli, että minulla on erittäin hyvä kuulo. Huoh. On siellä kuoppa 6 khz:n kohdilla, mutta ei mitään sen kummempia. Jees!
Ricce
30.01.2009 19:27:28 (muokattu 30.01.2009 19:28:33)
eimitn
totomiettinen
30.01.2009 19:33:42
Ja kimppahinta, 170, oli myös hyvä porkkana.

Intissä saatiin Elacinit hintaan 70€. Harmikseni hävitin toisen tulpan viime elokuussa. Eipä tällä yhellä tee mitään.
-I like my sugar with coffee and cream-
Kailis
30.01.2009 20:03:15

Intissä saatiin Elacinit hintaan 70€. Harmikseni hävitin toisen tulpan viime elokuussa. Eipä tällä yhellä tee mitään.

Tekeepä. Jos teetät yhden se on halvempi. Onko sulla asiakaskortti tallella?
totomiettinen
30.01.2009 20:15:34
Tekeepä. Jos teetät yhden se on halvempi. Onko sulla asiakaskortti tallella?

Taitaapa tuo muuten olla. Pitääpä soittaa sinne missä nuo on tehty ja tiedustella hintaa.
-I like my sugar with coffee and cream-
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)