Aihe: Tuplapedaalit 1 2 | |
---|---|
![]() 25.12.2008 02:06:18 | |
tutustu Gibralttarin Catapultteihin Tätä kokeilin Soundstoressa, ja analysoin myöhemmin miksi se tuntui niin nihkeältä. Ainoa selkeä seikka oli liikkuva massa. Siinä on liikaa massaa jotta sen saisi helposti liikkeelle. Ja mites, onko siitä tuplamallia? Kaksi niitä saa tietenkin tuplabasareihin. Katsoin just kuvaa, ei siitä ole mahdollista valmistaa tuplaa. | |
![]() 25.12.2008 17:45:28 | |
Kiinnostaisi muuten vähän päästä kokeilemaan niitä Axiksia. Ilmottelepa kun olet seuraavan kerran menossa yksin treenailemaan. Ehottomasti. Vaikka heti tammikuussa kun pääsee takaisin ouluun ja setin äärelle. Yksi kaverin kaveri kävi niitä testaamassa ja n. 3 minuutin soiton jälkeen tuumasi että hyvä ettei ollut ehtinyt itse vielä ostaa axiksia. Eivät ilmeisesti hänen jalkaan sopineet ollenkaan. Kysyessä paljastui hänellä olevan iron cobrat tällä hetkellä, joten ei ihme että axis tuntui oudolta jalkaan. Mielipiteensä kullakin mutta itse en noista kyllä enää luopuisi. tsääs | |
![]() 26.12.2008 11:10:57 | |
Ehottomasti. Vaikka heti tammikuussa kun pääsee takaisin ouluun ja setin äärelle. Yksi kaverin kaveri kävi niitä testaamassa ja n. 3 minuutin soiton jälkeen tuumasi että hyvä ettei ollut ehtinyt itse vielä ostaa axiksia. Eivät ilmeisesti hänen jalkaan sopineet ollenkaan. Kysyessä paljastui hänellä olevan iron cobrat tällä hetkellä, joten ei ihme että axis tuntui oudolta jalkaan. Mielipiteensä kullakin mutta itse en noista kyllä enää luopuisi. Jep, axiksissa on se tuntuma aivan omanlainen. Vaatii tutustumista ihan urakalla. Ero esimerkiksi nuihin Cobriin aika huima. Itsekin niillä soitellut jokusen kerran eikä vieläkään ole tatsi löytynyt. Joillekin ne istuvat kun tyyne kuvaan heti ja joillekin eivät. Hyvät pedaalit ovat kyllä. Olen miettinyt itsekin kyseisten rullien ostoa, harmi vaan että aika tyyriit ovat mutta säilyttävät ainakin jälleenmyyntiarvonsa, niille löytyy aina kysyntää. | |
![]() 26.12.2008 11:26:04 | |
Jep, axiksissa on se tuntuma aivan omanlainen. Vaatii tutustumista ihan urakalla. Ero esimerkiksi nuihin Cobriin aika huima. Itsekin niillä soitellut jokusen kerran eikä vieläkään ole tatsi löytynyt. Joillekin ne istuvat kun tyyne kuvaan heti ja joillekin eivät. Hyvät pedaalit ovat kyllä. Olen miettinyt itsekin kyseisten rullien ostoa, harmi vaan että aika tyyriit ovat mutta säilyttävät ainakin jälleenmyyntiarvonsa, niille löytyy aina kysyntää. Käytettyinä saattaa silloin tällöin löytyä suhteellisen halvalla noita. Varsinkin jos on juuri tällainen tapaus joka on ensi polkaisusta lähtien kammonnut niitä pedaaleja. Vaikeahan se on toiselle mennä väkisillä tarjoamaan axiksia jos ei vaan hänen jalkaansa toimi. Minulle nämä pedaalit olivat kuitenkin juuri se mitä olen aina hakenut. Harmittaa kun osa ihmisistä arvostelee axikset vain niiden parin ekan polkaisun perusteella, eikä esimerkiksi kiinnitä huomiota säätöihin ollenkaan. Sama homma oli jammujen kanssa aikanaan; säätöjä muuttamalla näistä pedaaleista saa monta eri tuntumaa irti. tsääs | |
![]() 26.12.2008 11:32:18 | |
Käytettyinä saattaa silloin tällöin löytyä suhteellisen halvalla noita. Varsinkin jos on juuri tällainen tapaus joka on ensi polkaisusta lähtien kammonnut niitä pedaaleja. Vaikeahan se on toiselle mennä väkisillä tarjoamaan axiksia jos ei vaan hänen jalkaansa toimi. Minulle nämä pedaalit olivat kuitenkin juuri se mitä olen aina hakenut. Harmittaa kun osa ihmisistä arvostelee axikset vain niiden parin ekan polkaisun perusteella, eikä esimerkiksi kiinnitä huomiota säätöihin ollenkaan. Sama homma oli jammujen kanssa aikanaan; säätöjä muuttamalla näistä pedaaleista saa monta eri tuntumaa irti. Totta. Axiksista löytyy sitä säätövaraakin kuintekin aika reilusti. Suoravetopedaalit ovat kuitenkin meikäläisen jalkaan myös aika sopivat. Herkkyyttä löytyy mukavasti. Osaatko kuvailla tuota jamahan pedaalia tuohon axikseen, eroavatko miten suuresti toisistaan? | |
![]() 26.12.2008 11:53:50 | |
Osaatko kuvailla tuota jamahan pedaalia tuohon axikseen, eroavatko miten suuresti toisistaan? Nämä hommat menee jo hiukan henkimaailman jutuiksi mutta yritän. Omaan jalkaan toimii parhaiten tämmöinen ultrakevyt tuntuma. Juuri sellainen mikä saattaa toisen jalkaan tuntua täysin tuntuma- ja kontrolliköyhältä. Tällä hetkellä tulee eniten soitettua erittäin nopeita bassarijuttuja; joko suoria 32-osia tai erilaisia pyrähtelyjä tyyliin meshuggah. Pedaalin erittäin kevyet säädöt auttavat näissä jutuissa ihan jo energian säästön kannalta. Pedaalin liikettä vastustavat voimat ovat siis minimissä. Käytän tekniikasta puhuessani kiikkuvertausta; aluksi kiikulle annettaan alkuvauhti jonka jälkeen kiikun(pedaalin) luonnollinen liike pidetään yllä tuomalla siihen aina se pieni määrä voimaa. Suurin ero jammun ja axiksen välillä tuli juuri tässä kiikkuliikkeen kontrolloimisessa. Nopeissa temmoissa jammut saattoivat usein ns. lipsahtaa hanskasta. Omasta tekniikastahan tämä on suurimmaksi osaksi kiinni, mutta axisten kohdalla huomasin tätä tapahtuvat paljon vähemmän. Huomasin että itse footboardi pysyy paljon tarkemmin liikkeessä mukana, joka taas tuntuu jalkaan huomattavasti tarkempana kontrollina. Esimerkiksi jokin uskomaton pyrähdysjuttu, joka jammuilla päätyi aina hirveäksi räpeltämiseksi, meni heti axikset saatuani just eikä melkein. Jammut ovat hyvät "köyhän miehen axikset" ja niiden tuntuma on lähimpänä axiksia jos verrataan elluihin tai koobriin. Se kaikki mikä jammuissa on hyvää on tehty hitusen paremmin axiksien kohdalla. tsääs | |
![]() 26.12.2008 16:00:13 | |
Olen miettinyt itsekin kyseisten rullien ostoa, harmi vaan että aika tyyriit ovat mutta säilyttävät ainakin jälleenmyyntiarvonsa, niille löytyy aina kysyntää. Paitsi, että niiden myynti on kaikkea muuta kuin helppoa. Tulee 10 kyselyä, jotka kaikki päättyvät samaan lopputuloksen "kyl mä ottaisin, mut ei ny oo rahaa...". Kaksi kertaa olen Axikset ostanut ja myynyt, molemmilla kerroilla sama juttu. Ne on sen verran arvokkaat spedut, että ei niitä persnetolla myydä, käyttäjäkunta on hyvin marginaalinen ja hinta kova. Eli menekki on todella heikko. | |
![]() 20.01.2009 18:34:35 (muokattu 20.01.2009 19:38:36) | |
Nämä hommat menee jo hiukan henkimaailman jutuiksi mutta yritän. Omaan jalkaan toimii parhaiten tämmöinen ultrakevyt tuntuma. Juuri sellainen mikä saattaa toisen jalkaan tuntua täysin tuntuma- ja kontrolliköyhältä. Tällä hetkellä tulee eniten soitettua erittäin nopeita bassarijuttuja; joko suoria 32-osia tai erilaisia pyrähtelyjä tyyliin meshuggah. Pedaalin erittäin kevyet säädöt auttavat näissä jutuissa ihan jo energian säästön kannalta. Pedaalin liikettä vastustavat voimat ovat siis minimissä. Käytän tekniikasta puhuessani kiikkuvertausta; aluksi kiikulle annettaan alkuvauhti jonka jälkeen kiikun(pedaalin) luonnollinen liike pidetään yllä tuomalla siihen aina se pieni määrä voimaa. Suurin ero jammun ja axiksen välillä tuli juuri tässä kiikkuliikkeen kontrolloimisessa. Nopeissa temmoissa jammut saattoivat usein ns. lipsahtaa hanskasta. Omasta tekniikastahan tämä on suurimmaksi osaksi kiinni, mutta axisten kohdalla huomasin tätä tapahtuvat paljon vähemmän. Huomasin että itse footboardi pysyy paljon tarkemmin liikkeessä mukana, joka taas tuntuu jalkaan huomattavasti tarkempana kontrollina. Esimerkiksi jokin uskomaton pyrähdysjuttu, joka jammuilla päätyi aina hirveäksi räpeltämiseksi, meni heti axikset saatuani just eikä melkein. Jammut ovat hyvät "köyhän miehen axikset" ja niiden tuntuma on lähimpänä axiksia jos verrataan elluihin tai koobriin. Se kaikki mikä jammuissa on hyvää on tehty hitusen paremmin axiksien kohdalla. Tota mulla on yammun sc sarjan mukana tullu sinkula johon olen tottunu ja tykästyny. Just tuon todella nopean, herkän ja kevyen tuntuman johdosta. Tupla pedaali vähä kiinnostais ja eliminaattoreita olen päässyt kaverilla polkemaan mutta ne tuntu täysin yammun vastakohdilta. Hitaat ja raskaat ne oli mun makuun. Iron cobria en oo koskaan päässy testaamaan mutta onko nyt siis näin että nuo axiset ois lähimpänä tuota yamahan tuntumaa? Mites nuo nuo trickit? Cocksucker! | |
![]() 24.01.2009 12:13:34 (muokattu 24.01.2009 12:14:29) | |
Henkilö kohtaisesti olen omistanut: Dw 9000 Chain Eliminator Belt Ironcobra Belt yamaha FD direct Tällä hetkellä on setissä IC:t Dw 9000 Chain Oli mielettömän hyvää tekoa ja ehdttomasti noista kaikista paras kestävyydeltään. Mutta ne oli perhana raskaat jotenkin todella "hydraalisen" tuntuiset, oli kun ois polkenut ilmaa renkaisiin pumpulla Eliminator Belt Sitten ostin nämä ja maailma kirkastui. Hihna vetoisuus tuo progressiiviset camit jotka antaa kaipaamani "löysän" tatsin. Näissä oli vaan kestävyys ongelmaa ekä välitanko lahosi alee kuukauden. Tämä istui jalkaani ehken kaikkein parhaiten. Ironcobra Belt Ostin nämä kokeeksi yhtä aikaa kun mulla oli ellut. Siihen aikaan oli toinen setti kotona jolla reenasin. Näissä on parempi tatsi minun makuun kun soittaa kantapäät illmassa mutta yleisessä soitannassa elinaattorit tuntui paremmalta. yamaha FD direct Nämä viipyi hetken aikaa ellujen tilalla mutta en jotenkin saanut niistä sitä höynen kevyttä tatsia joka mulla IC:ssä on. Isoin ongelma oli surkean lyhyt välitanko mulla ei mahtunut omalla setupilla 14" virppa kunnolla jalkojen väliin. Axiksia olen kokeillut useaan otteeseen mutta niissä mättää jonkin jota en osaa selittää. Toisaalta se että en ole niitä säätänyt niitä itselle vaan vedellyt kavereiden säädöillä. Jokoa kerta ne on tuntunut erillaisilta mutta ei hyvältä. Pedaalit on minun mielestä todella yksilökohtaisia jokaisen soitto tyyli muuttaa pedaalien vaatimuksia. Näkisin oikeastaan pedaalien välissä eroissa tärkeimmäksi soittajan kannalta: -footboardin pituus -hihna- / ketju- vai suoraveto -nuija -Säädettävyys Loput on sitten melkein mielipide ja kestävyys/laatu eroja. Edit: Niin itse käytän aina IC:n nuijia riippumatta pedaaleista. Kumia ja huopaa. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" | |
![]() 24.01.2009 20:04:16 | |
Polkimethan ovat aika simppeleitä mekaanisia laitteita periaatteessa. Olen testannut polkimet ihan kokeilemella, kuten varmaan kaikki muutkin rumpalit. Tämä tekniikkapuoli alkoi kiinnostamaan ihan muuten vaan, koska olen hieman Bomberhenkinen. ( Asiat pitää olla sekä paperilla että käytännössä kunnossa, ettei tarvitse hävetä naapurien silmissä ainakaan tehojen suhteen.) Onko joukossamme konepuolen diplomi-insinööriä, joka osaa kertoa, mikä poljin on paras valinta ainakin teoriassa ja mihin musiikkityyliin? Polkimista pitäisi olla esim. tarkat mittakuvat, materiaalit ja jousivakiot. Onko aihetta tutkittu/vertailtu, kuten teknisiä laitteita yleensä vertaillaan? Vai jääkö se tuntumatasolle testeissä? No tottakai se on parasta, että ne toimii käytännössä. Ihan tämmöinen tuli mieleen, kun poljinta katsoo. Se ei raposelta eikä hääviltä laitteelta näytä ja niitä on tehty jo aika kauan. Tietyt laatuerothan näkee tottakai perssilmälläkin. Miten pitkälle eri valmistajat matkii toisiaan, noin mittojen, jne. suhteen? Miten mitat ja materialit eroaa? Onko patentteja, joita toiset ei voi kopioida? Vai onko nämä teoriassa samoja polkimia lopulta? No pitkällä jalkalevyllä varustetut tietysti ovat erilaisia, mutta miten suhteessa toisiin vastaaviin, jne? | |
![]() 25.01.2009 00:18:07 (muokattu 25.01.2009 00:20:03) | |
Ainoat innovaatiot, jotka mulle tulee mieleen on Gibraltarin Catapult ja PDP:N B.O.A. Molempia olen kokeillut, Catapultiin en saanut mitään tuntumaa. Tai sain, mutta se oli huono. B.O.A vaikuttaa hyvinkin toimivalta, jopa siinä määrin, että olen ajatellut hankkia moisen. Jousen säätöalue on hyvä, ja mekaanisesti se on hillittömän tukeva. Siitä saa myös tuplaversiota, Catapultin rakenne ei mahdollista mekaanisesti. Ja luulen ettei se jousi siinä väsy kovin nopeasti. Joihinkin maastopyöriinkin (mm. Canondale) on tehty komposiitti jousitus takakolmion alaosaan, eli siis itse runko joustaa. Ne ovat kestäneet melkoista ryttyytystä vuosikausia. http://www.musamaailma.fi/WebRoot/m … E31A/BOA_0020_Single_0020_Pedal.jpg http://cachepe.zzounds.com/media/qu … 3aebbfd3d8a818b828bb689b555ea09.jpg | |
![]() 25.01.2009 01:05:42 | |
Ainoat innovaatiot, jotka mulle tulee mieleen on Gibraltarin Catapult ja PDP:N B.O.A. Molempia olen kokeillut, Catapultiin en saanut mitään tuntumaa. Tai sain, mutta se oli huono. B.O.A vaikuttaa hyvinkin toimivalta, jopa siinä määrin, että olen ajatellut hankkia moisen. Jousen säätöalue on hyvä, ja mekaanisesti se on hillittömän tukeva. Siitä saa myös tuplaversiota, Catapultin rakenne ei mahdollista mekaanisesti. Ja luulen ettei se jousi siinä väsy kovin nopeasti. Joihinkin maastopyöriinkin (mm. Canondale) on tehty komposiitti jousitus takakolmion alaosaan, eli siis itse runko joustaa. Ne ovat kestäneet melkoista ryttyytystä vuosikausia. http://www.musamaailma.fi/WebRoot/m … E31A/BOA_0020_Single_0020_Pedal.jpg http://cachepe.zzounds.com/media/qu … 3aebbfd3d8a818b828bb689b555ea09.jpg Niin. Tuon Catapultin "löysyyden" voi perustella ihan fysiikalla koska pedaalin rakenne on sellainen liukuva ja liikerata on samanmoinen loppuun asti eli isku on aika fonotooninen. Kun taase esim Taman Iron Cobralla on epäkesko rakenne siinä akselissa joka tuottaa sen "voiman" tunteen siihen loppuun. Axiksessa se "voima" on säädettävissä portaattomasti niinkuin Pearlin Elluissa, tosin niillä välikikkaleilla. Illalla hilpeenä kaljaa ja aamulla kalpeena hiljaa. | |
![]() 25.01.2009 14:00:45 | |
http://www.musamaailma.fi/WebRoot/m … E31A/BOA_0020_Single_0020_Pedal.jpg Tuo BOA näyttää hyvältä. Yksinkertainen on kaunista. Säätöjä näyttää olevan joka lähtöön. No itse menen tämän ja ehkä seuraavankin laman yli vanhalla polkimella, mutta tuota poljinta täytyy ehkä hiplata, jos sen näkee jossain liikkeessä. | |
![]() 27.01.2009 13:32:45 | |
Tuo BOA näyttää hyvältä. Yksinkertainen on kaunista. Säätöjä näyttää olevan joka lähtöön. No itse menen tämän ja ehkä seuraavankin laman yli vanhalla polkimella, mutta tuota poljinta täytyy ehkä hiplata, jos sen näkee jossain liikkeessä. Älä ruoki lamaa vaan mee ja hae se booa poijes! | |
![]() 27.01.2009 20:28:52 | |
Älä ruoki lamaa vaan mee ja hae se booa poijes! Kyllä vain. Pihtailla ei nyt kannata, eikä tietysti muulloinkaan. Todennäköisesti niitä rahoja ei monttuun asti saa haalittua, kun jo ahneet sukulaiset ovat keränneet ne parempaan piiloon. Sijoitusmarkkinoita silmäillen näyttää siltä, että rumpukamat on yksi tämän hetken varmimmista sijoituskohteista. Enpä usko, että hinnat rummuissa sukeltaa esim. pörssikurssien tapaan 40....60%/ 6kk vauhdilla. Entäpä sijoitusrahastot? Kyllä kai se on niin, että tänä päivänä esim. eläkesijoitukset kannattaa satsata rumpuihin, kun niistä saa aina jotain takaisinkin. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)