Aihe: Polkimet
1 2 3 4
markkuliini
21.03.2008 18:06:22

Pearlin halvemmat pedaalimallit ovat tunnetusti hyvää työtä ja tuntumaltaan erittäin ok. Kyllä ne rautaa osaavat tehdä.
...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi...
Tarre
21.03.2008 20:53:24
Samaa voi soveltaa vaikkapa tietotekniikkaan. Otetaan prosessori ja verrataan sitä saman perheen eri kellotaajuuksilla toimiviin malleihin. Ainakin menneisyydessä, jolloin aktiivisemmin alaa seurasin, oli tavallista, että hitaampi ydin oli vain nopeampi ydin alikellotettuna. Hinnassa oli kuitenkin selkeä ero, nopeimpien mallien välillä hinta saattoi kaksinkertaistua.

Tuotekehitys maksaa. Jokaisen kiinalaisen halvalla rakentaman ominaisuuden eteen on japanilainen insinööriporukka käyttänyt aikaa, rakennellut prototyyppejä ja testauttanut niitä ammattirumpaleilla. Vaikka tuote itsessään voitaisiinkin tuottaa likimain samaan hintaan halvemman pedaalin kanssa, pitää firman myydä pedaalia kalliimmalla, jotta se pystyisi kattamaan myös tuotteen kehittämisen.
Hän ei syö elävää ravintoa. Hän syö kuollutta lihaa.
Kailis
21.03.2008 22:48:45

Samaa voi soveltaa vaikkapa tietotekniikkaan. Otetaan prosessori ja verrataan sitä saman perheen eri kellotaajuuksilla toimiviin malleihin. Ainakin menneisyydessä, jolloin aktiivisemmin alaa seurasin, oli tavallista, että hitaampi ydin oli vain nopeampi ydin alikellotettuna. Hinnassa oli kuitenkin selkeä ero, nopeimpien mallien välillä hinta saattoi kaksinkertaistua.

Tuotekehitys maksaa. Jokaisen kiinalaisen halvalla rakentaman ominaisuuden eteen on japanilainen insinööriporukka käyttänyt aikaa, rakennellut prototyyppejä ja testauttanut niitä ammattirumpaleilla. Vaikka tuote itsessään voitaisiinkin tuottaa likimain samaan hintaan halvemman pedaalin kanssa, pitää firman myydä pedaalia kalliimmalla, jotta se pystyisi kattamaan myös tuotteen kehittämisen.

Tässähän se taisi tulla. Pearlilla ei ole varaa laskea sutta markkinoille, joten tuote on aika huippuunsa testattu.
Samaa ei mielestäni voi sanoa omasta Premier EPD 300 polkimesta, jossa muutama ominaisuus pilaa lähes minulle täydellisen pedaalin. Ja kyse on englantituotteesta.
Valun käyttämistä yleensä pedaaleissa ei voine perustella muulla kuin valmistuskustannuksilla. Monilla on varmasti kokemuksia murtuneesta rungosta. Siitä kiva materiaali, ettei sille voi tehdä mitään.
Hommaan saatana Trick pedaalin jenkeistä niin loppuu nillitys.
gorexx
22.03.2008 09:53:39
Tottumiskysymyksiä nuo tuntumat...

Itse ostin jokin aika sitten ensimmäisen rumpusetin, jonka mukana tuli kymmenen vuotta kuritettu Taman halpispedaali pyöreällä huopanuijalla. Sillä aikani soiteltuani ajattelin "satsata" ja hankkia Pearlin P-120P polkimen, kun se oli jonkin verran hyväksyvää hymistelyä saanut osakseen foorumeilla ja budjetilla mennään.

Aikani tuota säädeltyäni ja sisäänajettuani huomasin, että heti monimutkaisempia basarikuvioita harjoitellessa alkaa ikävöimään tuota sivuttaissuunnassa jo nitkuvaa perinnepedaalia, jossa ei liikoja säätöjä ole. Tamassa välystä löytyy sieltä täältä, mutta toiminta on kevyttä ja niin tarkkaa kuin huonolla soittajalla vain voi olla. Hyvin sisäänajettu siis.
Pearlinkin saa säädettyä kevyeksi, mutta tietty alkunihkeys häiritsee. Kalliimmista pedaaleista löytyvä epäkeskosäätö ketjurattaalle voisi auttaa asiaa. Pohjalevyn etäisyyssäädöllä (3 asentoa) en saanut polkusinta vielä mieleisekseni, vaikka se jonkin verran tuohon vaivaan auttoikin.

Toisinaan nihkeys voi johtua myös varastoinnista. Laakerit ja muut liikkuvat osat voivat hieman jumittaa kuukausien varastoinnin jälkeen, joten suoraan paketista musakaupan testisettiin nostettu pedaali ei välttämättä ole herkimmillään. Kunnon sisäänajoa pystyy harvoin ainakaan musiikkiliikkeissä tekemään.

Noh, ei tässä kai voi todeta kuin, että paskaankin tottuu.
Täytynee ryhtyä totuttelemaan Pearliin, kun kohta tuosta Tamasta kuitenkin aika jättää.

Ja tuo oma vanhus on jotakuinkin tämän näköinen, mutta varustettu perinteisellä pyöreällä huopanuijalla:
http://www.thomann.de/fi/tama_hp30_fussmaschine.htm

Pearli taas tämä:
http://www.thomann.de/fi/pearl_p120p_bass_drum_pedal.htm

Loppuun vielä mainittava, että kokemusta on viidestä erilaisesta pedaalista, mutta hifi-malleja en ole päässyt kokeilemaan ainuttakaan. Axikset olen nähnyt joskus musiikkikaupan ikkunassa...
Vallu-Veke
22.03.2008 12:24:14
Ehkä se on jotain tuotekehittelylisää. Ehkä se hinta kuuluu olla niissä lukemiassa.
Jospa niissä on joku patentti, jolla halutaan rahastaa. Näinhän tietysti hienoilla keksinnöillä tehdään.

Aina se hinta ei mielestäni pomsahda ihan samoissa suhteissa, vaikka laatu ja työmenetelmät tulee kalliimmiksi.

Ostin vision-sarjan Pearlit. Niihin tuli 900-sarjan telineet+ poljin samaan settiin.
Hintaa on n. 1000e sarjalla.
Jos vertaa exportteihin, niin samanlaisen setin saa n. 700e.
Exportit on hyvät, mutta sattumalta ostin visionit. Pidän kyllä visionin saundista todella paljon.
Visionissa ja exporteissa on minusta aivan yhtä toimivat telineratkaisut. Käytännössä ei mitään eroa. Visionin telineet on päällepäin jo paljon laadukkaamman ja kalliimman näköiset. Exportin vastaavat on tavallaan karumpaa tekoa. Visionin puuosien valmistuksesta mainostetaan kovasti Pearlin sivuilla, niiden laatua työmenetelmiä, jne.
Niitä verrataan referenssisarjan puuosiin jopa. Ammattilaistasoa on pöntöt. Minusta ne pötiseekin todella hyvin. Visioneja kehutaan kovasti ja yhdyn siihen. Niiden laadulla siis hieman makeillaan valmistajan sivuilla ja valmistustekniikan ihmeellisyyksillä ja monimutkaisilla puukerroksilla, joita on tutkittu vuosikausia, jotta löytyy ne oikeat saundit eri pöntöille.

Hintaero on kuitenkin n. 1000e vs. 700e, vaikka visionia mainostetaan ammattilaistasona? Minusta ne on sitä myös. Sanotaanko näin, että 900-sarjan telineissä on aika monta niveltä, nippeliä, ruuvia, jne. kun vertaa polkimiin. Ja telineet on huippulaatua.
Telineiden kehittely saattaa olla helpompaa, mutta puuosien kehittelyä kerrotaan tehdyksi vuosikymmeniä.

No tämä oli tällaista ihmettelyä vaan. Itse maksan mitä maksaa, mutta joskus sitä ihmettelee, mikä siinä oikein maksaa.
Nämä on ihmeellisiä asioita muutenkin. Rumpuihin ja moottoripyörään olen valmis laittamaan kaikki rahat, mutta esim. autoihin, vaan sen, että se kulkee ylipäätään johonkin.
Niq
22.03.2008 12:57:29

Eli tehoa ja huipputekniikkaa halvalla. Eli jos vertaa vaikkapa autojen tekniikkaa ja moottoripyörien tekniikkaa, niin asian voi kärjistää näin.

Eikö ne mopot maksa kuitenkin halvan auton verran. Se on kuitenkin verrattain simppeli tekele, renkaitakin tuplasti vähemmän. Huono vertaus mun mielestä. Vermeillä on tietenkin myös statusarvo, otitko sen huomioon? Bemari maksaa paljon enemmän kuin vaikka tojota, vaikka periaatteessahan se on sama laite, vaikka bemarissa onkin nippeleitä.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Vallu-Veke
22.03.2008 16:29:58 (muokattu 25.03.2008 09:25:20)
Tämä on tällaista vähän leikkimielistä vertailua vaan.
south_of_heaven
22.03.2008 16:46:12
Kyllä ihmeellisiin suuntiin lähti tämäkin keskustelu.
Guitars are like assholes; Everybody has one.
t.heiska
22.03.2008 16:48:20 (muokattu 22.03.2008 16:49:27)
joo, tai ei sittenkään mitään
jveijonen1
22.03.2008 16:51:04
Eiköhän pysytä nyt vain ihan pedaaliasiassa. Onhan se totta että monessa asiassa maksaa merkki. Mutta kuten on jo sanottu niin Eliminator on Pearl pedaaleiden isä ja johtava, sekä kallein. Ja kyllä se aikalailla minustakin on erilainen soittaa kuin tuo perus pearl pedaali. Säätöjä Eliminatoreissa on huomattavasti enemmän ja cameja pystyy vaihtamaan ( Kuten on jo sanottu) . Eliminator tuplapedaalin mukana tulee kuljetuslaukku, 4 vaihdettavaa camia kumpaankin pedaaliin, eli 8 camia, rumpuavaimia sekä kuusiokoloavaimet. Eliminatoriin on tarjolla osia paljon ( varmasti on myös perus pearliin) pedaalin voi purkaa kahdeksi sinkkupedaaliksi hetkessä, ja väitänpä että kun pedaalia huoltaa ja pitää siitä huolen, se kestää koko soittouran ajan. Hintaahan sillä sen 300e ( itse ainakin maksoin 300e) ja sillä rahalla saisi halvempia pedaaleita kaksi kappaletta. Kannattaa miettiä tarkoitus ja oma taso, tarvitsetko kallista pedaalia, vai pärjäätkö halvemilla. Itse olen ollut tyytyväinen omiin elluihin.
Asia kunnossa
petteri r
22.03.2008 20:53:24

Siteeraan itseäni, kun olen tämän motarihomman asiantuntija.

"...moottoripyörät on ykkösluokan tekniikkaa suoraan kisapyöristä. Pyörissä on huipputekniikkaa jarruissa, upsidedowneissa, moottoreissa keramiikkaa, jne... Autojen vastaavia pelitikötöstyksiä ja osia ei voi verrata mitenkään. Mutta moottoripyörien hinnat tulee koko ajan alas päin, suhteessa tekniikan tasoon...."

Noin se meni ja menee vieläkin.

Siis tavallinen Kawasaki ZX10... on käytännössä kisapyörän kopio. Tehoa on siinä n.200 heppaa. Samoin vastaava Suzuki. Niiden tekniikka on huippua. Ei niillä muuten pysty menemään 300km/h. Se on vaan pakko olla parhaimmasta päästä jouset, rungot, jarrut,... Niiden ajajalla on hyvä tuntuma tiehen, jos puhutaan rumpalikielellä. Sitä tuntumaa vaaditaan. Nissan Micraan jousilla ja iskareilla ei mennä 300km/h. Tuntuma katoaa kovemmassa poljennassa.
Sanoisin, että hieman alle 20 tonskulla saa F1 autoa vastaavan kisapyörän ja tekniikan. Kalliimpiakin on, mutta ne on jo utopistisia vehkeitä. Huipputekniikkaa saa 20 tonskulla. Siis pyörän, millä mennään mutkissakin lujaa ja se pysähtyy kuin seinään tarvittaessa.
Kun taas 20 tonskun autoa ei kannata ainakaan huipputekniikan puolesta juuri kehua. Eikös se Micrakin maksa jo lähes 20 tonteroa? ZX10 maksaa n. 19 tonteroa.
Pienemmissä 600:ssa on samaan tekniikkaa kuin isommissa ja tavikselle ihan liikaa tehoa, vääntöä..., mutta niiden hinnat pyörii Toyota Aygon hinnoissa.
Autot on ihan tavis pelti/muovikasoja, pellistä väännettyinen kötöstyksineen, halpoja pellistä väännettyjä tukivarsia.... Kun motukkamies kurkkaa auton alustaan, niin sääliksi alkaa käymään. Niiden romukasojen pitäisi maksaa juuri se mitä ne Romanialaiset Daciat maksaa eli n. 7000e maks. uutena. Nehän on Renaultteja eri merkillä, mutta niissä on se oikea hinta. No nyt tulee Intiasta se oikean hintainen auto eli Tatu Nano, vai mikä se oli. Se tulee maksamaan Euroopassa kuulemma hieman alle 5000e uutena. Siinä mennään oikeissa hinnoissa tekniikkaan nähden sitten.
Rumpukielellä autot ovat yleensä kuraa. Autot on tavallaan tietyn optimoinnin tuotoksia tietenkin, kun niillä kuljetetaan mitä sattuu ja porukkaa pitää mahtua. Mutta esim. pasarin polkimia ei tarvitse koko suvun kerralla pystyä polkemaan. Siksi motukat sopii paremmin vertailuun ja motukkaporukka. Kyykkymiehet keulii mieluiten yksin ja pyörältä vaaditaan tuntumaa, ominaisuuksia ja näköä.
Jos haluat auton, moottoripyöriä vastavalla huipputekniikalla se maksaa satoja tonteroja. Dodge Viperillä alkaa jo menemään putkeen, mutta nehän ei pärjännyt kisassa peruspyörälle alkuunkaan. Sen hintaluokan autossa on sitä tuntumaa rumpalikielellä sanottuna. Halvemmat on kuraa.
Homma johtuu asiakkaiden vaativuusasteesta. Autoissa mittaillaan ennemmin niitä kaljakorien mahtumisongelmia. Kun motukkamies haluaa koko ajan enemmän vääntöä, tehoa, parempia jarruja, kaikenlaisia keulimisomionaisuuksia. Paksut pitävät kumit.. Hyvät motukan renkaat maksaa muuten maltaita, vaikka niitä on vaan 2 kpl. Moottoripyörän osat on kalliimpia kuin auton, mutta yleensä niihin on laitettava vaan tietyt kulutusosat, koska ne kestää muuten aika kovaa menoa. Toisin on autoissa. Uuden auton jarrut on korjattava perusteellisesti viimeistään neljän vuoden päästä, kun ne on jumissa. Pelkkien palojen vaihtaminen ei riiitä mihinkään. Johtuu siitä, että niissä on surkeaa tekniikkaa. Pakoputket menee muutamassa vuodessa. Moottoripyöriin ei tarvitse vaihtaa koskaan pönttöä, jos ei halua vaihtaa tehopönttöä alkuperäisen tilalle.....

Ketjut on kummallinen juttu motukoissa. Ne olisi pystytty ajat sitten korvaamaan käytännöllisemmilla ratkaisuilla, mutta porukka on niin junttia, ettei luovu muutamasta hepasta sen takia. Ketju kun siirtää parhaiten hepat tiehen. Mutta ketjut maksaa sitten varaosana kyllä maltaita, kun niitä vaihtaa. Niitäkin on kyllä kaiken hintaisia.
Erittäin vaativasta asiakaskunnasta puhutaan.
Se pistää kilpailun kovaksi. Kummasti sitä laatua alkaa saamaan hieman halvemmallakin. Tämä kehitys moottoripyörissä lähti jossain 90-luvun puolivälissä ja loppua ei näy onneksi. Valmistajilla on kova kilpa asiakkaista. Tosin nyt on muutamat valmistajat sopineet keskenään, että se 300km/h saa riittää tavalliselle pulliaiselle. Jos ne alkaa sopimaan enemmän asioita, niin hinnat nousee suhteessa tekniikan tasoon.

Tämä on tällaista vähän leikkimielistä vertailua vaan. Ei vakavampaa. Ajan kuluksi tässä jutskailen, kun on vähän tautia päällä.
Jos joku omistaa auton ei kannata suuttua. Minulla on myös auto. Pakkohan se on melkein olla talvella.

Olis hauska lukea kommentit kun kirjoitat vastaavan syväanalyysin pearlin polkimista moottoripyöräpalstalle.
Lähellä sydäntäni on turvonnut maksa.
Vallu-Veke
22.03.2008 22:46:54
Sanotaanko näin, että puhun paljon, mutta paskaa.

En ole ostamassa eliminaattoreita ja en kyseenalaista etteikö ne ole hyvät.
Hyväthän ne on. Täällä sen tietää varmaan kaikki.
Mulla on neljät polkimet. Osan on nyt turhia.
Eliminaattorit, ostin käytettynä. Se oli omanlainen tarinansa.
Sitten on P120 TW tuplat. Ostin ne sähkörumpuihin. Sinkku P120 tuli kaupan päälle sähkiksiin aikoinaan. Nyt tuli sitten visioneihin P900 poljin, setin telinepaketissa.
Näitä olen polkenut eri seteissä. Säädöt olen laittanut varmaankin samat kaikkiin.
Yleensä se P120TW on sähkiksissä ja eliminaattori akustisissa. Akustisissa olen käyttänyt sitä P900 myös. Se on aika hyvä poljin myös, mutta erittäin edullinen, kun katsoin hinnan. Se on 80e luokkaa erikseen ostettuna. Oikeastaan se on erinomainen suomeksi sanottuna.
Sitä P120 en paljoa käytä, mutta siinä ei ole mitään vikaa.

Minusta eliminaattori on siis hyvä poljin. Ihmettelen siis hintaa suhteessa ns. perusmalleihin, kun nuo perusmallit tuntuu yhtä hyviltä minusta. Hintaa ja sen muodostumista ihmettelen. Tekniikkaa on helppo vertailla, kun niitä on kourassa neljät kappaleet.
Olen saanut hienomekaanikon koulutusta. Muutenkin olen tehnyt itse kaikenlaisia metallijutskia. Tämä on taustalla näissä ihmettelyissä. Eipä aukea se juttu, minkä osan valmistus nostaa hinnan ylös. Näin ajattelen nyttemmin jo aamatöörimekaanikon silmin.
Tämä on se tämän keskustelun tarkoitus minulla ollut. Eli epäilen, että mielikuvilla harhautetaan porukkaa hieman. Tosin niille, jotka tarvitsee ne kaikki lisähärpäkkeet, että se oikea kulma löytyy, ne on tarpeen. Mutta onko ne härpäkkeet niin kalliita?

Siksi otin esimerkiksi tuossa sen exportin ja visionin hintaeron. Sitä ei varmaan kaikki käsittänyt, mitä siinä meinasin. Se oli saman valmistajan hinnoitteluperiaate eri asiassa, vertailuksi tähän keskusteluun.
Eli visionin telinepaketissa on sitä laatusälää aivan simona ja puurungot samaa huipputasoa. Vähintään suhteessa noiden lisähärpäkkeiden verran, mitä eliminaattorissa on mukana.
Mutta hinnoittelun osalta eliminaattori poikkeaa minusta linjasta tässä suhteessa.
Eli visionissa laatua saa minusta halvalla suhteessa hintaeroon exportteihin nähden. Toiseksi otin ne moottoripyörät, koska tiedän, että kilpailu on siellä tiputtanut hinnat alas ja laadun ylös. Mitkään mielikuvat ei pelasta, jos testissä tulee surkeat pisteet. Kukaan ei osta sitä enää.

Olisiko kilpailun puutetta tällä poljin alalla kuitenkin?
No onhan se eliminaattorit vielä säällisissä raameissa hinnan suhteen, kun aletaan katsomaan niitä 600e... polkimia. Itse pidän axisen polkimista, mutten hinnasta ollenkaan. Jos axis polkimia katsoo rehellisesti mekaanikon silmin, niin ihmettelen hinta-asioita ehkä vielä enemmän rehellisesti sanottuna. Tai paljon enemmän sittenkin. Ne näyttää teknisiltä, mutta on aika simppeliä työstötekniikkaa. Ne pystyy joka poika väsäämään melkein vaneerista... Suomeksi sanottuna naurattaa ja itkettää se hinta. Olisko vielä niin, että se pitkäpöytäinen malli oli vielä kalliimpi? Vaneria oli venytetty 2 senttiä pitemmäksi.
Kyse on jostain patenttien rahastuksesta tms. Ei vaan aukea.

Sen eliminaattorin erinomaisuudesta on rumpufoorumeilla varmaan keskusteltu aika paljon jo. Siihen en siksi halua ottaa kovin paljoa kantaa. Periaatteessa en valita hintaa, koska sain ne halvalla. Eli itse hyödyn siitä kalliista hinnasta, jos on vaikkapa pakko kaupata ne. Mutta minä kerään tavaraa, jos ne saisi vaikka monttuun mukaan.

Ihmisellä on oikeus ihmetellä myös hinta-asioita. Periaatteessa eri esimerkkien avulla se on helpompaa, kun voi vertailla asioita. Olen pahoillani, kun sekoitin aiheen jonkun mielestä. Mutta on minulla siihen oikeus hieman, kun itse olen aloittanut aiheen ihmettelyn. Tosin jo melkein pilasin sen välissä ja nyt sotken.

Minusta itsestänikin tuntuu jo, että koko aihe on naurettava. Mutta keskustellaan, kun on aloitettu. Eihän sitä tiedä, mistä tässä keskustellaan kohta, kun kuume vielä nousee hieman enemmän.

Eli aihe oli se hinnanmuodostuminen. Minkä osan valmistus siinä maksaa ja miksi?
Sanotaanko näin. Muutamahan jo vastasi, mutta mekaanikkona en usko sen selittävän asiaa ihan puhtaasti. Otin siksi ne sekoittavat vertailut aiemmin mukaan.

Markkinataloushan ne hinnat pitäisi määrätä. Saattaapi olla, että se tässäkin asiassa on toiminut niiden lakien mukaan ihan oikein, mutta olen kovapoika ihmettelemään.
Missään nimessä en halua mitään kiinteitä neukkuhinnoittelua näihin pedaaliasioihin. Se menee aika pian neukkulaaduksikin. Niitä aikoja ei kukaan järkevä ihminen kaipaa enää.

Mutta löytyykö ihmistä, joka olisi nähnyt joskus ylihintaisen tuotteen, vaikka se olisi hyväkin? Voisiko tämä selventää?
Tai ei! Ehkä tämä riittää. Muutamahan jo tosiaan selitti sen jutun. Pakko se on uskoa, että ne on sen arvoiset. Onhan ne niille ainakin, jotka saa homman toimimaan niillä paremmin, kuin muilla. Rehellisesti sanottuna hyväthän ne on.
savopie
22.03.2008 23:16:20
Siis mitä niissä on muka eroa?

Molemmat pedaalit omistaneena:

eliminaattoreissa on rutkasti enemmän säätöjä, soittotuntumaa voi vaihtaa myös vaihdettavilla Cameilla. Tuplaketju tuo lisää sivuttaisjämäkkyyttä, kumiset napit pedaalilaudassa tuo pitoa polkemiseen. Kuitenkin, jos juuri ne säädöt, jota etsii löytyy jo satakakskymppisistä niin mikäs siinä. Itselleni ei kuitenkaan ainakaan sopinut se täydellisen pyöreä iskurata. Onhan noissa paljon samojakin osia, esimerkiksi se välitanko. ( Onkin outoa, että erikseen tuo tanko maksaa puolet 120p:n hinnasta)
Ruskaa pakkasella.
Kailis
22.03.2008 23:17:24

Olis hauska lukea kommentit kun kirjoitat vastaavan syväanalyysin pearlin polkimista moottoripyöräpalstalle.

Ja sun oli spede pakko lainata koko teksti.
Vallu-Veke
23.03.2008 10:14:26
OK
Tunnustan lievän tappion jo.
Häpeän itse asiassa jo hieman koko aihetta, minkä menin aloittamaan.

Mutta en pidä minään tabuna noita hintoja ja olen antanut itselleni luvan arvostella niitä hieman. Se on eräänlaista kritiikkiä ja kuuluu tähän systeemiin. Neukuissahan ne hinnat polkastiin aina viideksi vuodeksi lukkoon, mutta täällä asiakkaat saa päättää ostaako ja millä hinnalla. Eihän se tietenkään sen kummempaa ole.
Myyjän tehtävähän se on asetella se hinta. Ostaja päättää ostaako vaiko ei.

Banaani on Tertussa ja se on ihan Tertun oma asia. Ei se muille kuulu.

Tämä eliminaattori ei ole mikään räikein tapaus minusta ollenkaan rumpualalla.
Sulatan sen jo pikkuhiljaa, kun olen saanut valistusta ja kommenttia. Eli huippumallit näköjään vaan maksaa.
Shitmanek
23.03.2008 11:15:36
Niitä verrataan referenssisarjan puuosiin jopa. Ammattilaistasoa on pöntöt.

Jos Visions on ammattilaistasoa, niin mitä nuo Referencet ja Mastersit ovat?
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party."
Jupi57
23.03.2008 11:20:02 (muokattu 23.03.2008 11:25:00)
Neukuissahan ne hinnat polkastiin aina viideksi vuodeksi lukkoon
Juu ja leipvän hinta oli aina alle tuotantokustasnnusten. Ei onnistu pitkään tuollainen, eikä onnistunutkaan.

Omakuvastani näkyy mielestäni Eliminaattorin kaksi tärkeintä ominaisuutta jo lueteltujen lisäksi. Poljin kiinnitetään vanteeseen sivusta ei alta kuten halvemmassa ja säädettävät piikit pitävät pedalin paikoillaan. Näin keikkanäkökulmasta.

Edit: korjasin v:n
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
Nolte
23.03.2008 11:20:38
Eli huippumallit näköjään vaan maksaa.

Niin ne tekee. Se, vastaako rahallinen arvo aina käyttöarvoa jää jokaisen itsensä päätettäväksi. Käyttötarkoituskin ratkaisee paljon, ja käyttäjän asenne vielä enemmän.

Mutta sinähän olet siinä onnellisessa tilanteessa, että se halvempi malli tuntuu hyvältä, joten asiahan on sinun kohdalla pässinlihaa. Eikun P-120 jalan alle ja menoksi.

Häpeän itse asiassa jo hieman koko aihetta, minkä menin aloittamaan.

Eikä mitä. Asiasisältö oli ok, mutta tyylissä petrattavaa. ;)
nxvbvkjhuerghbxn3579328!!!
Jupi57
23.03.2008 11:37:08
Niitä verrataan referenssisarjan puuosiin jopa. Ammattilaistasoa on pöntöt.
"Inspired by Pearl's Masterworks and Reference Series" on eri asia kuin verrata
samanveroiseksi.

Jos Visions on ammattilaistasoa, niin mitä nuo Referencet ja Mastersit ovat?
Molempia olen vast`ikään kokeillut ja Visions on Semi-Pro tasoa kuten Yamahan Stage Custom tms.
Se on jämäkämmän, "tanumman", oloinen kuin Export. I.S.S.-systeemi pikkutomeissa saa tuomion
ammattilaistasosta ainakin minun osaltani. Setissä oli läpinäkyvät tehdaskalvot ja kuvittelin aluksi siinä olevan
koivuviilujen välissä mahonkia (kun oli niin ruskeaa puuta keskellä). On kuulemma täyskoivuinen setti.

Niin, ja kopasin Masters-settiä myös. Ei ollut mieleisessäni vireessä (paitsi virveli), mutta ammattilaistasoa
huomattavasti lähempänä.
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
petteri r
23.03.2008 11:52:22

Ja sun oli spede pakko lainata koko teksti.
No voi kyynel.
Eihän siitä voinut jättää mitään pois.
Lähellä sydäntäni on turvonnut maksa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)