![]() 27.02.2008 18:19:52 | |
---|---|
Äiskä ompelee. Tai anoppi. Tai tyttis. Ellei itse uskalla kokeilla... Ulkopintaan joku hieman vettä hylkivä kangas, ja sisäpuolelle tikattua toppakangasta (tmsnytolikaan). Muista vetoketju yhteen päähän - laukut ovat hyödyllisiä kun rummun saa sisään ja ulos. Ei maksa paljoa, äiti tuskin suuttuu, ja saapahan itse valita värin. Jos keikkailet 200 päivää vuodessa, ja kuljet lähinnä lentokoneella, niin unohda tuo. Sitten ostat ne hardcaset. (Ehkä vähän aiemminkin...) "Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin." | |
![]() 27.02.2008 19:50:31 | |
Äiskä ompelee. Tai anoppi. Tai tyttis. Ellei itse uskalla kokeilla... Ulkopintaan joku hieman vettä hylkivä kangas, ja sisäpuolelle tikattua toppakangasta (tmsnytolikaan). Muista vetoketju yhteen päähän - laukut ovat hyödyllisiä kun rummun saa sisään ja ulos. Ei maksa paljoa, äiti tuskin suuttuu, ja saapahan itse valita värin. Jos keikkailet 200 päivää vuodessa, ja kuljet lähinnä lentokoneella, niin unohda tuo. Sitten ostat ne hardcaset. (Ehkä vähän aiemminkin...) Tai jos ompelee vanhojen pilottitakkien helmat umpeen ja hihansuut toisiinsa, saa kivasti olalla kannettavat runpu pussit. Head for an eye | |
![]() 28.02.2008 19:17:48 (muokattu 28.02.2008 19:18:02) | |
Sain tänään postissa T-kaupasta Gewan SPS pussisetin. Asiallisennäköistä kamaa. 22*18/13*10/10*8/16*16/13*6, sekä Hardware trolley, se iso. Mullekin tuli juuri samainen Gewa SPS:n Hardware trolley, se pidempi malli. Todella jämäkkä tapaus. Testasin purkamalla setin ja huomasin, että koska pidän peltejä suht alhaalla, ei niitä tarvitse laittaa kasaan muuten kuin kolmijalan osalta. Ovat sitten samalla korkeudella valmiiksi settiä pystyttäessä. Keissi on niin suuri, että jakkara, kapulapussi, tennarit ym. härpäkkeet mahtuvat helposti mukaan. Myös Gewa Line-sarjan virvelipussi on varsin asiallinen. "Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu | |
![]() 28.02.2008 19:23:47 | |
Mullekin tuli juuri samainen Gewa SPS:n Hardware trolley, se pidempi malli. Todella jämäkkä tapaus. Testasin purkamalla setin ja huomasin, että koska pidän peltejä suht alhaalla, ei niitä tarvitse laittaa kasaan muuten kuin kolmijalan osalta. Ovat sitten samalla korkeudella valmiiksi settiä pystyttäessä. Keissi on niin suuri, että jakkara, kapulapussi, tennarit ym. härpäkkeet mahtuvat helposti mukaan. Myös Gewa Line-sarjan virvelipussi on varsin asiallinen. Samanlaiset kokemukset itsellänikin. Virveli- ja HW-kassi löytyvät, ja pussit ovat erittäin asiallisia ja toimivia. | |
![]() 28.02.2008 20:18:16 | |
Myös Gewa Line-sarjan virvelipussi on varsin asiallinen. Samanlainen täälläkin. Varsin hyvältä vaikuttaa, eikä maksa paljon mittään. Tämmöisen tulin ottaneeksi peltiosastoa varten: http://meinlpercussion.com/products/meinl_percussion/bags/cymbal.html Tuohon mahtuu muistaakseni 5 peltiä, max 22". Toimivalta tuntuu tämäkin. nxvbvkjhuerghbxn3579328!!! | |
![]() 28.02.2008 21:41:44 | |
Onneksi ostin Jami Laajistolta Flightcaset -87. Kerran kyllä kirpaisi kunnolla mutta roudaus helpottui. Isompaan menee 22"X16" basari ja 16" tomi. Pienempään 12" ja 13" tomit ja syvä snare. Molemmat pyörillä. Lisäksi HW ja pelticase erikseen. Roudaajat kiittelivät, aikaisemmin HW liikkui rumpumaton sisällä. Kutsuimme sitä ruumiiksi. Nyt on ihan pieni ongelma Bradyjen kanssa. Basari on n. 2 cm liian syvä. Pitänee repiä pehmuste toiselta puolelta. Mielenkiintoista sovittaa myös tomeja noihin caseihin. On mulla pehmeät pussit myös, heikkouksissani ostin. Mutta ei niillä mitään kiertueeita uskaltaisi tehdä. Eipä ole kyllä tarviskaan =( | |
![]() 28.02.2008 21:56:49 (muokattu 28.02.2008 21:58:50) | |
Tämmöisen tulin ottaneeksi peltiosastoa varten: http://meinlpercussion.com/products/meinl_percussion/bags/cymbal.html Tuohon mahtuu muistaakseni 5 peltiä, max 22". Toimivalta tuntuu tämäkin. Mä hankin paikallisesta musaliikkeestä neljälläkympillä vastaavan Profile-merkkisen kassin. Tykkään, kun siinä on sisällä tuhdit huopakankaat, joiden väliin pellit voi pudotella. On mulla pehmeät pussit myös, heikkouksissani ostin. Mutta ei niillä mitään kiertueeita uskaltaisi tehdä. Tarpeestahan tuo on kiinni. Muutama keikka vuodessa omalla autolla kuljetettuna ei kauheita flight caseja kaipaa. Ostan hard caset sitten, kun lähden Ameriikan rundille. :D "Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu | |
![]() 28.02.2008 22:02:39 (muokattu 28.02.2008 22:03:48) | |
Tarpeestahan tuo on kiinni. Muutama keikka vuodessa omalla autolla kuljetettuna ei kauheita flight caseja kaipaa. Ostan hard caset sitten, kun lähden Ameriikan rundille. :D Itse en uskaltaisi laittaa omia rumpujani hardcaseissa lentokoneeseen, mutta toki jokainen päättää itse miten tekee, kun se ameriiiiikan rundi tulee eteen. | |
![]() 28.02.2008 22:10:58 (muokattu 28.02.2008 22:11:28) | |
...jokainen päättää itse miten tekee, kun se ameriiiiikan rundi tulee eteen. My plan: Oma Jumbo ja kaksi silkkihansikkaita käyttävää kovapalkkaista rumpuroudaria, joilla on tieto siitä että roudari vaihtuu välittömästi, jos rummusta löytyy naarmu. Eiköhän ne kannut pysy ehjinä pidemmänkin rundin... "Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu | |
![]() 28.02.2008 22:19:01 | |
My plan: Oma Jumbo ja kaksi silkkihansikkaita käyttävää kovapalkkaista rumpuroudaria, joilla on tieto siitä että roudari vaihtuu välittömästi, jos rummusta löytyy naarmu. Eiköhän ne kannut pysy ehjinä pidemmänkin rundin... Olin Toton keikalla rumputeknikon assarina kasaamassa ja purkamassa Porcaron kannuja. Purkaessa yhden symbaalin reiän reuna hipaisi telineen kierrettä. Tiedätte äänen joka siitä lähtee. Jeesus mikä mulkaisu siltä kaverilta ja kommentti "make sure that was last time you do that". Oli kyllä. | |
![]() 28.02.2008 22:49:03 | |
Olin Toton keikalla rumputeknikon assarina kasaamassa ja purkamassa Porcaron kannuja. Purkaessa yhden symbaalin reiän reuna hipaisi telineen kierrettä. Tiedätte äänen joka siitä lähtee. Jeesus mikä mulkaisu siltä kaverilta ja kommentti "make sure that was last time you do that". Oli kyllä. :D ...jokainen päättää itse miten tekee, kun se ameriiiiikan rundi tulee eteen. Vuokrarummut on kova sana. Akatax for you! | |
![]() 28.02.2008 22:54:32 | |
Olin Toton keikalla rumputeknikon assarina kasaamassa ja purkamassa Porcaron kannuja. Purkaessa yhden symbaalin reiän reuna hipaisi telineen kierrettä. Tiedätte äänen joka siitä lähtee. Jeesus mikä mulkaisu siltä kaverilta ja kommentti "make sure that was last time you do that". Oli kyllä. Tuo on muuten ikävää jos antaa kavereiden omaakin settiä purkaa ja kuuluu juuri noita ääniä, herkästi tulee mulkaistua jos kuusnollakakkoseen keyholea alkaa repimään.. Ja yleisestikin, ikävä se on keikoilla parhaimpiaan pitää jos kokoajan saa pelätä että mikä on tällä kertaa tippumassa kovalle asfaltille. | |
![]() 28.02.2008 22:57:11 | |
Mä hankin paikallisesta musaliikkeestä neljälläkympillä vastaavan Profile-merkkisen kassin. Tykkään, kun siinä on sisällä tuhdit huopakankaat, joiden väliin pellit voi pudotella. Joo, väliseinät rules! On tuossakin Meinlin repussa. Nojoo, kaipa kaikissa on. Luulisi. nxvbvkjhuerghbxn3579328!!! | |
![]() 28.02.2008 23:28:02 | |
Joo, väliseinät rules! On tuossakin Meinlin repussa. Nojoo, kaipa kaikissa on. Luulisi. Ei näyttänyt olevan. Niillä oli samassa liikkeessä paljon kalliimpi Zildjianin symbaalipussi, missä ei ollut väliseiniä/-kankaita. Olin hieman yllättynyt. "Sonor macht frei." Nimim. Linnunlaulupuu | |
![]() 28.02.2008 23:37:26 | |
Ei näyttänyt olevan. Niillä oli samassa liikkeessä paljon kalliimpi Zildjianin symbaalipussi, missä ei ollut väliseiniä/-kankaita. Olin hieman yllättynyt. Heh, hullua on. Seköhän siitä sitten tekee symbaalikassin, että siinä lukee Zildjian...? nxvbvkjhuerghbxn3579328!!! | |
![]() 29.02.2008 08:36:21 | |
Tuo on muuten ikävää jos antaa kavereiden omaakin settiä purkaa ja kuuluu juuri noita ääniä, herkästi tulee mulkaistua jos kuusnollakakkoseen keyholea alkaa repimään.. Ja yleisestikin, ikävä se on keikoilla parhaimpiaan pitää jos kokoajan saa pelätä että mikä on tällä kertaa tippumassa kovalle asfaltille. Totta, ja mikä ihme siinä on että PA:ta kasaamaan ei meinaa saada ketään? Rummut kun tulee lavalle, niin joka jamppa on niitä ständejä vääntämässä ja survomassa? ;) Kerran solisti oli pakannut peltilaukkua ja ihmetellyt että miten hitossa nämä kaikki saa tänne mahtumaan? No sitten oli basisti joutunut neuvomaan että kokeiles laittaa ne toistepäin. Samalla kerralla oli kyllä setti purettu huolella, bassarin jaloistakin oli löysätty ns. muisti ja putket työnnetty sisään yms. ;) Head for an eye | |
![]() 29.02.2008 13:19:20 | |
Menee vähän ohi aiheen, mutta tuli mieleen tosta soittajatovereiden osallistumisesta rumpujen roudaamiseen. Tämä tarina on kuulemma tosi: Rumpali oli keikan jälkeen sanonu bändin muille jätkille:"Purkaakaas mun setti, kun mul on vähän menoa nyt."(ilmeisesti rumpali oli bongannut jonkun mimmin)." Bändin jätkät tuumasi että, mikäs siinä kyllä se sopii. Myöhemmin rumpali tuli paikalle ja huomasi että setti oli todellakin PURETTU: Kaikki ruuvit mitä setistä saa kierrettyä irti oli kierretty irti, samoin telineet oli purettu osiin. Varovaisuutta sanavalintoihin :) "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki | |
![]() 29.02.2008 13:28:06 | |
Menee vähän ohi aiheen, mutta tuli mieleen tosta soittajatovereiden osallistumisesta rumpujen roudaamiseen. Tämä tarina on kuulemma tosi: Rumpali oli keikan jälkeen sanonu bändin muille jätkille...) Juttu koskee Harri Ala-Kojolaa, ja setin olivat purkaneet tekniikan pojat. Jokainen irti saatu osa oli irrotettu. Ja kepponen oli muistaakseni paljastunut Harrille vasta myöhemmin kun oli avannut caset kotonaan/treeniksellä. Oli mennyt kasaamisessa hetki jos toinenkin. :) ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... | |
![]() 29.02.2008 13:31:26 | |
Juttu koskee Harri Ala-Kojolaa, ja setin olivat purkaneet tekniikan pojat. Jokainen irti saatu osa oli irrotettu. Ja kepponen oli muistaakseni paljastunut Harrille vasta myöhemmin kun oli avannut caset kotonaan/treeniksellä. Oli mennyt kasaamisessa hetki jos toinenkin. :) Hyvä kun tuli tarkempaa tietoa. Mun mielest toi on pirun hyvä käytännön pila, ei tosin kyllä naurattais jos omalle kohdalle osuis. "rumpali jolla on huono taimi, on yksinkertaisesti vain huono rumpali."-S.Kuoppamäki | |
![]() 29.02.2008 13:52:42 | |
Hyvä kun tuli tarkempaa tietoa. Mun mielest toi on pirun hyvä käytännön pila, ei tosin kyllä naurattais jos omalle kohdalle osuis. Varsinkaan jos pinnoitteet olisi myös "purettu". Tosin sähkörumpumiehelle voisi käydä hullummin ja tehdä myös tiukkaa kasata. (jos jätkillä olisi ollut kolvi käytössä). ;) Head for an eye | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)