![]() 26.02.2008 19:36:30 | |
---|---|
Kannattaa myös käydä tutustumassa Pearlin Visioneihin. Näyttävät menevän hyvin tuohon hintahaarukkaankin. Tuossa thomannilta yksi esimerkki: http://www.thomann.de/fi/pearl_vsx925sc_vision_fusion_1_436.htm SMI:llä Suomessa maksimihinta VSX-shellsetille, johon kuuluu Sensitone teräsvirppa ja tellinkipaketti, on näemmä 932€. Tinkimällä päästään varmaan reilusti alle 900€:n. Kohta olisi myös tulossa täyskoivuvisonejakin. Noita kävin juuri tuolla kuolaamassa. Mutta mitäs sanotte näistä. http://www.superostis.net/rumpusetit.php?tuote=28 | |
![]() 27.02.2008 00:31:17 | |
Noita kävin juuri tuolla kuolaamassa. Mutta mitäs sanotte näistä. http://www.superostis.net/rumpusetit.php?tuote=28 Mulla on ollu vastaavat ELX:t jo muutaman vuoden. Kyllähän noilla soittaa, virittämällä ainakin omasta satsista saa hyvänkuuloisen setin. On vedetty studiossa useampi levy ja keikoille kannettu, hyvin on toiminut. Tietenkin pro-setti kuulostaa aina paremmalta, mutta noilla pärjää pitkälle. Eri asia taas on se, että kannattaisiko sittenkin hommata pykälää paremmat pöntöt, hinta kun tosta ei niin hirveesti edes nouse. Itse en koskaan ole Visioneita päässyt kokeilemaan joten ELX:iin en osaa verrata. while(true) {play(metal);} | Ablaze In Hatred - www.ablazeinhatred.com | Kaikki tänään päättyy... | Searing Meadow - www.searingmeadow.com | |
![]() 27.02.2008 03:37:19 | |
Eri asia taas on se, että kannattaisiko sittenkin hommata pykälää paremmat pöntöt, hinta kun tosta ei niin hirveesti edes nouse. Eipä hintaa tosiaan paljon lisää tule - ja vision sarjassa näyttää olevan 900 HW http://www.thomann.de/fi/pearl_vlx925sc_vision_fusion_1_233.htm Eikö Export sarja ole jo kuopattukin Pearlin toimesta ? " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. | |
![]() 27.02.2008 10:50:30 (muokattu 27.02.2008 10:54:12) | |
Eikö Export sarja ole jo kuopattukin Pearlin toimesta ? Kyllähän se näin on. Ja onhan Vision laadullisestikin parempaa kuin Export. Ja melkeen voisin veikata et kyllä koivu-lehmus-yhdistelmä soundissa poppelin pieksää. Ainakin oon satavarma että omalla kohalla näin varmasti kävis :P Ja kun siinon tosiaan sekin, että noihin Visioneihin tulee 900-sarjan tellinkipaketti ja sensitonen virppakin. Ja tuosta vähän päälle 900€:n hinnasta lähtee varmasti se lähemmäs huntti pois kun tarjousta pyytää. Tosin, noissa ELX:issä olis kyllä ihan saakutan nätti väri B) http://www.rumpalit.net/ | |
![]() 27.02.2008 18:53:39 | |
Ei ihme jos ei mene, värihän on ihan karsea. :) No joo, makuasioita. Mutta menihän ne kaupaksi :) The space is filled with orbiting children. | |
![]() 27.02.2008 22:22:43 | |
Tuohon hintaluokkaan parasta tarjoaa mielestäni Yamaha Tour Custom Ne ovat ainakin lakatut :) Kannattaa käydä testaamassa settiä jossain jos voit. Tai paskat, se on helvetin hyvä setti. Testaamattakin voi ostaa :) Kävin Fasulla taputtelemassa kyseisiä pönttöjä - soundillisesti miellyttivät huomattavasti enemmän kuin esim. Pearlit Yamahalla myös hw on taattua laatua. Kevyttä ja tukevaa. Ja itse asiassa todella hyvissä hinnoissa nekin. Tuo Yamahan HW:n toimivuus alkoi askarruttamaan. Shell - Setin ostajalle tarjotaan 350 eurolla 700 sarjan HW:tä mukaan. Kun sitä katseli ( ja tunnusteli/väänteli ) tuntui kuin olisi laittanut 30 vuotta aikakelloa taaksepäin. Yksinkertaiset jalat ja kevyen / ei niin jämäkän oloiset. Tuli jopa mieleen nuottitelineet .... Keveys voi olla tietenkin roudatessa eduksi mutta muuten .... toimiiko/kestääkö ? Kiristimethän yleensä ensimmäiseksi pettää .... seuraavaksi vääntyy kasan alimmaisena oleva heikko teräs. Vakuuttelivat HW:n olevan oman moottoripyörätehtaan tuotantoa. Ilmeisesti jonkinlainen myyntiargumentti kyseinen alkuperä ? Tarjosivat tilalle 800 sarjan HW:tä joka oli jo tupla jaloin ja huomattavasti tyrneempi. Hinta valitettavasti pompsahti välittömästi puoleentoista tuhanteen. Vai pitäisikö 700 sarjan telineisiin suhtautua NOS asenteella - vintage meininki ? Shell setin hinta on Äffällä 950 euroa - olisiko jonkun muun merkin HW:sta korvaajaksi ?. Kuka muuten tekee parhaimmat HW:t ???? Ollaanko niiden merkistä/laadusta enemmän yksimielisiä kuin pönttöjen ? " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. | |
![]() 27.02.2008 22:30:39 | |
Tuo Yamahan HW:n toimivuus alkoi askarruttamaan. Shell - Setin ostajalle tarjotaan 350 eurolla 700 sarjan HW:tä mukaan. Kun sitä katseli ( ja tunnusteli/väänteli ) tuntui kuin olisi laittanut 30 vuotta aikakelloa taaksepäin. Yksinkertaiset jalat ja kevyen / ei niin jämäkän oloiset. Tuli jopa mieleen nuottitelineet .... ? Yamahan hw on tunnetusti erittäin laadukasta. Ei se tuplajalallisuus oikein mitään etua anna. Yksinkertaisilla jaloillakin kamat kyllä pysyy paikallaan vaikka kovempaakin lyö, kunhan ei niissä ole koko symbaalivarastoa samaan aikaan kiinni, tai roiku niissä tarzanina. Mulla on 700 sarjan suora standi jossa olen pitänyt ridea tai crashia. Ei ole ollut mitään ongelmia. Ei voi kuin suositella. Hinta-laatu-suhde on mun mielestä parasta mitä markkinoilta löytyy. ...kuvitellen että jokainen kuutio puuta tarkoitaa kissan päivät vitun pitkäksi ajaksi... | |
![]() 27.02.2008 22:50:56 (muokattu 27.02.2008 23:07:33) | |
Tuo Yamahan HW:n toimivuus alkoi askarruttamaan. Hommasin itselle äskettäin Yamahan keveimmän, 600 -sarjan 2 puomiständiä ja hi-hat -telineen. Puomitelineisiin luotan täysin, hi-hat -tellingistä en ole vielä aivan varma. Tokihan nuokin 600 -sarjan telineet ovat suht köykäisiä ja huojuvat jonkin verran, jos vertaa järeämpiin malleihin, mutta jos niihin ei symbaaleja kummempia ole tarkoitus ripustaa, niin varmasti toimii. Noissakin halvimmissa Yamahan telineissä tuntuu kaikki toimivan hienosti, ja materiaali vaikuttaa muutenkin laadukkaalta. Tuplaraudat jaloissa eivät tuo joulua. EDIT: Taisipa tulla suunnilleen samat horinat kuin Markkuliinilta edellä, mutta menköön nyt - uskoopahan perhana tuo epäilijä. ;) nxvbvkjhuerghbxn3579328!!! | |
![]() 28.02.2008 10:16:49 (muokattu 28.02.2008 10:21:27) | |
Itsekin t-kaupasta ostin tollasen 12" tai pienemmälle tomille/snarelle tarkoitetun Yamahan telineen. Kyllähän se on esim. Pearlin 800-sarjaan verrattaessa aika rimpulan oloinen ja onkin rimpulampi, mutta silti, se vaan toimii. Hyvin on virppa pystyssä pysynyt. Ne ovat ainakin lakatut :) Hehe. Niin ovat myös nuo ELX:t. VSX ja VX Visioneis on wrapit ja VMX:issä ja VBX:issä on lakkapinnat. Mulkasin tuossa Pearlin sivuja ja vaahteraiset sekä koivuiset Visionit on näemmä julkaistu jo sielläkin :) Hinnaltaan eivät kyllä taida enää threadin aloittajan budjettiin mennä. http://www.rumpalit.net/ | |
![]() 28.02.2008 10:23:30 | |
Yamahan hw on tunnetusti erittäin laadukasta. Ei se tuplajalallisuus oikein mitään etua anna. Yksinkertaisilla jaloillakin kamat kyllä pysyy paikallaan vaikka kovempaakin lyö, kunhan ei niissä ole koko symbaalivarastoa samaan aikaan kiinni, tai roiku niissä tarzanina. Mulla on 700 sarjan suora standi jossa olen pitänyt ridea tai crashia. Ei ole ollut mitään ongelmia. Ei voi kuin suositella. Hinta-laatu-suhde on mun mielestä parasta mitä markkinoilta löytyy. Itse kun roudaa, alkaa arvostaa keveyttä. Minulle riittää, että pelti pysyy keikan ajan pystyssä. Kun en muita klamppeja standeihin laittele, menee keikoille nykyisin DW:n ja Ludwigin todella kevyitä flatbaseja. Haitsun standissa tukevuus ja soitettavuus ratkaisevat paljon. Keikoilla on Premier, mutta minulla on kaksi 70-luvun Sonor Phonickia. Niissä on singlejalat, vaihdettavalla jousella säädettävä jäykkyys (ei kovin näppärää, mutta yhden kerran sessio riittää) ja kuminen footboardi. Loistava standi kertakaikkiaan. Ja se Sonorin patentoima yläpellin pidike, josta menee kuusikulmainen tanko läpi estää löystymisen. Kaiken kruunaa kromattu alaosa. http://www.sonormuseum.com/1979/1979.html Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 28.02.2008 16:28:41 | |
pearl visionit taitaa olla hankintani tai sitten odotan pari kk niitä uusimpia malleja. Hmm kait se täytyy käydä yamahatkin katsastamassa. | |
![]() 29.02.2008 01:52:13 | |
Tuplaraudat jaloissa eivät tuo joulua. Silloin kun olin nuori ( ... ja pieni ) sinkkujaloilla ne kaikki ständit seisoi ja toimi. Kehityksen mennessä eteenpäin (?) - epäilin sinkkujalkojen olevan enemmänkin karsastuksen kuin ihannoinnin kohde "rumpailijoiden" keskuudessa. Olin ilmeisesti väärässä - hyvää, yksinkertaista ja toimivaa ei niin vain syrjäytetä. Jos rehellisiä ollaan - sinkkujalkaiset ständit sopivat "roots" musan paukutteluun enemmän kuin paremmin. Vielä pienenä muistutuksena - " olen vieraalla maaperällä " - älkää siis tuomitko tietämättömyyttäni. Olen kuitenkin onneksi oppivainen :) " Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin. | |
![]() 29.02.2008 10:55:24 | |
pearl visionit taitaa olla hankintani tai sitten odotan pari kk niitä uusimpia malleja. Hmm kait se täytyy käydä yamahatkin katsastamassa. Ne vaahteraiset ja koivuiset Visionit on tosiaan jo julkastu, mut sitä en tiedä että onko niitä jo rantautunu Suomeen. SMI:llä varmaan osataan sanoo paremmin: www.smi-music.com Ja tosiaan, kyllähän noi jammutkin on tosi hyvä vaihtoehto. http://www.rumpalit.net/ | |
![]() 29.02.2008 11:36:25 (muokattu 29.02.2008 11:37:27) | |
Vielä pienenä muistutuksena - " olen vieraalla maaperällä " - älkää siis tuomitko tietämättömyyttäni. Olen kuitenkin onneksi oppivainen :) No ei toki tuomita. Itsekin tosiaan vasta ihan äskettäin ne yksinkertaiset Yammut hommasin ja toimiviksi totesin, ja aivan riittävän tukeviksi omaan käyttööni. Jos pitää tomeja tms. ständeihin ripustella, niin sitten vaikkapa Taman RoadPro -sarjan telineitä. Tai oikeastaan melkein minkä merkkisiä hyvänsä, kunhan ovat kalliimman pään vehkeitä. nxvbvkjhuerghbxn3579328!!! | |
![]() 02.04.2008 18:38:13 | |
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=75130972 sanokaas ny minkä takia myydään noin halvalla, ku uutena maksaa aikas paljo enempi ku sen 400. onks tama tehny aikasemmin jotai toista settiä superstar-nimen alla? | |
![]() 02.04.2008 18:44:54 (muokattu 02.04.2008 18:50:40) | |
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=75130972 sanokaas ny minkä takia myydään noin halvalla, ku uutena maksaa aikas paljo enempi ku sen 400. onks tama tehny aikasemmin jotai toista settiä superstar-nimen alla? Nuo ovat Oikeat Superstarit. Edit, ja siis 80-90-lukujen taitteesta tai puhtaasti 80-luvulta. Koivukannut, erittäin hyvälaatuiset. Minulla on 18" basarilla ja 10" + 12" TT ja 14" FT. Mukava setti, mutta pitäisi sekin myydä vaikkei huvittaisi.. Noista saisi muuten mukavan yhdistelmäsetin, vinkvink. Punainen saartaja saartaa kirkon, vie kellot, tuo valtavan pimpparaudan. | |
![]() 02.04.2008 19:45:08 | |
Hommasin itselle äskettäin Yamahan keveimmän, 600 -sarjan 2 puomiständiä ja hi-hat -telineen. Puomitelineisiin luotan täysin, hi-hat -tellingistä en ole vielä aivan varma. Pitääpä päivittää omaa lausuntoaan Yamahan halvimmista telineistä. Puomiständeistä ei edelleenkään pahaa sanottavaa, mutta HS-650 hi-hat -telineestä en tykännyt. Oli niin löysäjousinen, ettei edes minun kevyttä Masterworkin yläpeltiä nostanut kunnolla ylös. Vaihdoin torilta löytyneeseen HS-930 -malliin, jo vain on eri maata se. Ei mitään valittamista. nxvbvkjhuerghbxn3579328!!! | |
![]() 03.04.2008 07:40:05 | |
Nuo ovat Oikeat Superstarit. Edit, ja siis 80-90-lukujen taitteesta tai puhtaasti 80-luvulta. Koivukannut, erittäin hyvälaatuiset. Minulla on 18" basarilla ja 10" + 12" TT ja 14" FT. Mukava setti, mutta pitäisi sekin myydä vaikkei huvittaisi.. Noista saisi muuten mukavan yhdistelmäsetin, vinkvink. Oliko tuo tomi jotenkin "tuunattu" tuossa huuto.netin setissä...? Ei ainakaan ihan settiin kuuluvan alkuperäisen näköinen. | |
![]() 04.04.2008 13:07:41 | |
Oliko tuo tomi jotenkin "tuunattu" tuossa huuto.netin setissä...? Ei ainakaan ihan settiin kuuluvan alkuperäisen näköinen. ei nii...oon kyl nähny näitä uusia superstareja tommosella kuviolla, että jos on vaikka ostanu ton myöhemmi... | |
![]() 04.04.2008 14:16:53 | |
Oliko tuo tomi jotenkin "tuunattu" tuossa huuto.netin setissä...? Ei ainakaan ihan settiin kuuluvan alkuperäisen näköinen. Olen nähnyt kokonaisen setin, jossa oli tuo liukuvärjäys. Ilmeisesti niitä on tehty ihan tehtaassa. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)