markkuliini 12.08.2008 21:21:43 | |
---|
Itelläni pearl 120p tuplikset. Saako ne eroteltua? En arvaa vielä ainakaan... Anna kolmen pisteen vihje. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Kulkunen 16.09.2008 12:25:13 | |
---|
Pearl Eliminator. Diggaan kyllä. Itselläni on tuo vanha malli, missä pitää asentaa vähän enemmän, kun laittaa kahdeksi sinkuksi. Järjellä tehtynä noin viiden minuutin homma. Uudessa versiossa kuulemma ylimääräinen beater holder, eli sinkuiksi muuntaminen vaatii vain jousen ja nuijan siirron, sekä tietysti akselin irroituksen. Todella hyvä pedaali sopivasti säätöjä. Tukeva ja herkkä. Vaihdettavien keskiöiden ansiosta ei tarvitse kaupassa päättää, haluaako epäkeskon vai lineaarisen vedon. Käytän paraikaa kahtena sinkkuna, toinen treeniksellä ja toinen himassa. Pari kuukautta takaperin tuli sitten Ellut hommattua ja nyt kun toinen basarikin olisi mikitettävissä, pitäisi Ellu jakaa kahdeksi sinkuksi. Oisko kellään mitään tointa nopeuttavia vinkkejä ja jippoja? T-kaupasta tilatussa vermeessä ei sitten ollutkaan sitä beater holderia slave-puolella valmiina, vaan sekin pitää irroitella ja saada asennettua vasuripuolelle. Mua vaan pelottaa että suurinpiirtein koko setti räjähtää, jos rupean itsekseni sitä sinne värkkäämään. Mitä työkaluja tuo vaatii, vai onnistuuko muka koko homma pedaalin mukana tulleilla kamoilla? The downward spiral never ends. |
Youni 16.09.2008 14:54:34 (muokattu 16.09.2008 14:56:37) | |
---|
Pari kuukautta takaperin tuli sitten Ellut hommattua ja nyt kun toinen basarikin olisi mikitettävissä, pitäisi Ellu jakaa kahdeksi sinkuksi. Oisko kellään mitään tointa nopeuttavia vinkkejä ja jippoja? T-kaupasta tilatussa vermeessä ei sitten ollutkaan sitä beater holderia slave-puolella valmiina, vaan sekin pitää irroitella ja saada asennettua vasuripuolelle. Mua vaan pelottaa että suurinpiirtein koko setti räjähtää, jos rupean itsekseni sitä sinne värkkäämään. Mitä työkaluja tuo vaatii, vai onnistuuko muka koko homma pedaalin mukana tulleilla kamoilla? Ei räjähdä. Pedaali on muutenkin hyvä purkaa välillä, saat öljyiset pölyt puhdistettua pois ja öljyttyä osia. Mä irroitin slavepuolen akselin, masterpuolella riittää sen pitemmän akselin pidikkeen irroitus. Slavepuolella tarvitset hommaan mukana tulleiden työkalujen lisäksi JAKOAVAIMEN ja masterpuolella TÄHTIKÄRKISEN RUUVIMEISSELIN. Slavepuolella homma on yksinkertainen, masterpuolella saatat joutua löysäämään nuijanpidikkeen, jotta saat slavepuolen nuijanpidikkeen siitä tynkäakselista irti. Katso tarkasti, että molemmat nuijanpidikkeet tulevat akseleihin identtisesti kiinni. Sitten vaan toinen jousi toiseen pedaaliin kiinni, nuijat paikalleen ja menoksi. Jos joudut usein tekemään tätä hommaa, niin kannattaa varmaankin ostaa uusi nuijanpidike, SMI:ltä pitäisi löytyä kunhan soittelee. E: Mä olen purkamisen jälkeen käyttänyt taktisiin paikkoihin myös ruuvilukitetta, ettei iske mikään yllätys treeneissä tai keikalla. Treenikämpällä alkoi Ellujen footboardin musta levy irrota ja avaimet eivät olleet mukana. Nyt ei ole enää löystyneet ja avaimetkin kulkevat aina pedaalicasessa. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Kulkunen 22.09.2008 22:32:22 | |
---|
Ei räjähdä. Pedaali on muutenkin hyvä purkaa välillä, saat öljyiset pölyt puhdistettua pois ja öljyttyä osia. Mä irroitin slavepuolen akselin, masterpuolella riittää sen pitemmän akselin pidikkeen irroitus. Slavepuolella tarvitset hommaan mukana tulleiden työkalujen lisäksi JAKOAVAIMEN ja masterpuolella TÄHTIKÄRKISEN RUUVIMEISSELIN. Slavepuolella homma on yksinkertainen, masterpuolella saatat joutua löysäämään nuijanpidikkeen, jotta saat slavepuolen nuijanpidikkeen siitä tynkäakselista irti. Katso tarkasti, että molemmat nuijanpidikkeet tulevat akseleihin identtisesti kiinni. Sitten vaan toinen jousi toiseen pedaaliin kiinni, nuijat paikalleen ja menoksi. Jos joudut usein tekemään tätä hommaa, niin kannattaa varmaankin ostaa uusi nuijanpidike, SMI:ltä pitäisi löytyä kunhan soittelee. E: Mä olen purkamisen jälkeen käyttänyt taktisiin paikkoihin myös ruuvilukitetta, ettei iske mikään yllätys treeneissä tai keikalla. Treenikämpällä alkoi Ellujen footboardin musta levy irrota ja avaimet eivät olleet mukana. Nyt ei ole enää löystyneet ja avaimetkin kulkevat aina pedaalicasessa. Yllätys yllätys, homma ei onnistunut alkuunkaan. Pitänee hommata se ylimääräinen nuijanpidike jostain, nimittäin tuosta masterista ei voinut irrottaa sitä masterpuolen akselin pidikettä, koska niistä ruuveista rupesi pettämään ne kannat ennemmin kuin ruuvit ois auenneet milliäkään. Jostain helvetin purukumista vissiin tehty ne ruuvien kannat. Ylipäänsä koko projekti tuntui jotenkin ihan tarpeettoman monimutkaiselta, varsinkin kun vertaan Yammun suoravetoihin, joissa koko homma hoitui nuijan ja jousen vaihdolla toiselle puolelle. Kuka haluaa ostaa Eliminatorit? Tai sitten hommaan sen toisen nuijapidikkeen ja yritän uudestaan. The downward spiral never ends. |
Antti1997 23.09.2008 07:01:15 | |
---|
Kuka haluaa ostaa Eliminatorit? Sori, kerkesin just viime viikolla ostaa... ...2kpl sinkkuversiota. Kelpais varmaan sullekin! |
Kulkunen 23.09.2008 11:16:10 | |
---|
Sori, kerkesin just viime viikolla ostaa... ...2kpl sinkkuversiota. Kelpais varmaan sullekin! Tässä välissä tietysti voisit myös imaista. Vaihetaanko? The downward spiral never ends. |
JanneO 23.09.2008 15:45:33 | |
---|
Kannattaa miltei aina lämmittää kuumailmapuhaltimella tuota irroitettavaa ruuvia, niissä saattaa tehtaan jäljiltä olla ruuvilukite joka pitää paremmin kuin se ruuvin kanta kestää. |
Youni 23.09.2008 16:46:28 (muokattu 23.09.2008 16:47:27) | |
---|
Kannattaa miltei aina lämmittää kuumailmapuhaltimella tuota irroitettavaa ruuvia, niissä saattaa tehtaan jäljiltä olla ruuvilukite joka pitää paremmin kuin se ruuvin kanta kestää. Noissa on tehtaan jäljiltä ruuvilukite. Mulla ei silti ole ollut mitään ongelmaa. Sopivankokoinen ruuvimeisseli ja tarpeeksi painoa, niin ei lipsu. Toki tehtaalla sitä lukitetta on saattanut tulla vähän reilulla kädellä, jolloin on kai pakko lämmittää. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |