Aihe: kumpi setti?
1 2
Velli
12.12.2007 18:00:27 (muokattu 12.12.2007 18:02:13)
Legendaarisia 9000:sia valmistettiin aikoinaan Japanissa, Britanniassa ja Taiwanissa. En ole kuullut maakohtaisista laatueroista. Tähän uuteen Tour Custom settiin olen tutustunut fasulla ja mielestäni ne ovat hyvälaatuiset rummut, erittäin järkevään hintaan. Suosittelen testaamaan.

En lähde arvailemaan noiden tourien laatua kun en niitä ole koskaan testannut. Varmaan ihan ok-pelejä samaten kuten Indonesiassa valmistetut Stage Customit. Mainitsin tuon valmistusmaan ihan vain erona muihin täällä esiteltyihin vaahterasetteihin.

Briteissä ei tietääkseni valmistettu 9000-sarjaa vaan 8000-sarjaa eli silloista tour customia. Tästä en tosin satavarma ole.
ddrum54
12.12.2007 19:57:23 (muokattu 12.12.2007 20:00:43)
Briteissä ei tietääkseni valmistettu 9000-sarjaa vaan 8000-sarjaa eli silloista tour customia. Tästä en tosin satavarma ole.

Tää on vähän outo homma, enkä pistä päätäni pantiksi, mutta mulla on vahva muistikuva n. 80 luvulta, että olen nähnyt Britanniassa valmistetun punaisen Recording Custom setin.

Ähh... meillähän on tämä Yamaha - topikki. --> Penkomaan.

Edit : Löytyi Jupi57:n kommentti :

F-Musiikin suositushinta vuonna 1988 nykyrahassa POWER V:lle oli noin 800 € (22,16,13,12, 14 metallivirveli ja telineet). Samaan aikaan myös Englannissa tehty Power Recording Custom maksoi (virvelistä ja telinepaketista riippuen) noin 2 300 €.
Jupi57
12.12.2007 23:17:14 (muokattu 12.12.2007 23:43:15)
Legendaarisia 9000:sia valmistettiin aikoinaan Japanissa, Britanniassa ja Taiwanissa.
Tarkennukseksi: 9000 sarjaa tehtiin 80-luvun taitteen molemmin puolin Japanissa ja Taiwanissa. Sittemmin Recording Customia (ja muuten Junior RC:ia, joka olisi mielenkiintoista kokeilla) tehtiin Japanissa ja Englannissa (1997-1993).
Itselläni on ollut kaikkia kolmessa maassa tehtyjä settejä ja Englannissa (Premier) tehty PUNAINEN! Cherry Wood värinen setti tälläkin hetkellä.
Kokemukseni mukaan Taiwanin rauta ei aina ollut Japanilaisen veroista.

Euroopan myyntiin tehtiin Englannissa/Premierillä Power V (mahonki/erilliset lugit) ja myöhemmin Power V Special (poppeli/Hi-Tension lugit) molemmat pinnoitettuja sekä
Recording Customia ja jossain vaiheessa Recording Custom Junioria. Itse en ole 8000-sarjaiseen Made in England rumpuun törmännyt.

Tähän uuteen Tour Custom settiin olen tutustunut fasulla ja mielestäni ne ovat hyvälaatuiset rummut, erittäin järkevään hintaan. Suosittelen testaamaan.
En ole vielä itse päässyt testailemaan, mutta eipä ole syytä epäillä suositusta.

En lähde arvailemaan noiden tourien laatua kun en niitä ole koskaan testannut. Varmaan ihan ok-pelejä samaten kuten Indonesiassa valmistetut Stage Customit.

Ensi vuoden puolella ajattelin hankkia lisää noita Stage Custom tomeja, jotta saan täyden setin. Olen aina pitänyt mahongin soinnista ja vaikkei näissä parasta mahdollista puuta olekaan (Vrt. Canopus Mahogany Series 13x14 l-tomi n.1000 €), niin hinta tekee nämäkin haaveet mahdollisiksi. Kirkkaissa Emperoreissa lienee se soinnin "taika".
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
Velli
13.12.2007 03:03:44
Tarkennukseksi: 9000 sarjaa tehtiin 80-luvun taitteen molemmin puolin Japanissa ja Taiwanissa. Sittemmin Recording Customia (ja muuten Junior RC:ia, joka olisi mielenkiintoista kokeilla) tehtiin Japanissa ja Englannissa (1997-1993).

Ahaa, kiitos tarkennuksesta!

Itse en ole 8000-sarjaiseen Made in England rumpuun törmännyt.

On paljon mahdollista, että muistan itse väärin. Eli ei niitä Toureja sitten varmaan tehtykään Premierin tehtailla lainkaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)