Aihe: Sabianilta hiljaiset symbaalit keikkailuun
1 2
glum
25.11.2007 21:29:44
Eli nettisivujen valikoima on vaan sinne päin?

Uskaltaisin vastata että kyllä. On hankala pitää nettisivuja yllä kun ja jos noita tilataan asiakkaan toiveiden mukaan + vertailuun muutama erilainen, niin sivuilla olevat ovat varmaankin vain juuri suuntaa antavaa.
jep...
ÄM
26.11.2007 07:56:07

Eli nettisivujen valikoima on vaan sinne päin?

Joo siis fasun sivuthan on aika suppeat. Lähinnä vissiin esittelysivumaiset, enemmänkin kuin mitään nettikauppaan verrattavissa olevaa.
Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan!
Tasmaani
26.11.2007 09:43:15
Tässä lista nyt käytössä olevista pelleistä:

SABIAN 20" HH Leopard Ride

Eli mitä suosittelette tähän tarpeeseen?

Suosittelen että vaihdat tämän Leopardisi päikseen minun Sabianin 20" AA-sarjan medium -rideen. :) Juuri omiaan rokkihommissa!
Acryl
26.11.2007 17:14:30
Suosittelen että vaihdat tämän Leopardisi päikseen minun Sabianin 20" AA-sarjan medium -rideen. :) Juuri omiaan rokkihommissa!

Kiitos vaan tarjouksesta, mutta tuo pelti on ihan hyvä muissa tarpeissa.
palikka http://grandecohones.net
Acryl
27.11.2007 18:25:44 (muokattu 27.11.2007 18:27:06)
Kiitos kaikille vinkeistä ja suosituksista. Kävin tänään Fasulla tsekkaamassa peltejä ja pitkän testailun jälkeen käteen jäi 20" HHX Manhattan Jazz Ride ja 18" HHX Evolution Crash.

Odotan innolla miltä ne soundaa omassa setissä.
Kärsänpuolikas
27.11.2007 19:00:35
Kiitos kaikille vinkeistä ja suosituksista. Kävin tänään Fasulla tsekkaamassa peltejä ja pitkän testailun jälkeen käteen jäi 20" HHX Manhattan Jazz Ride ja 18" HHX Evolution Crash.

Ooh, joskus käynyt nuita kuolaamassa. Hyvä valinta!
korkuinen
ÄM
27.11.2007 19:01:02

Onneksi olkoon, hyviin päädyit. Kokemukseni mukaan vastaavat loistavasti hakukriiterejä.

Menikö hinnoittelu ja palvelu asiallisella tavalla?
lkx
27.11.2007 20:16:17

Onnea uusille. Evoluutiokrässi löytyy omasta setistänikin ja ridekin vaikuttas hyvältä. Hyviä keikkoja sitten vaan!
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
Acryl
27.11.2007 20:24:27 (muokattu 27.11.2007 20:25:08)
Onneksi olkoon, hyviin päädyit. Kokemukseni mukaan vastaavat loistavasti hakukriiterejä.

Menikö hinnoittelu ja palvelu asiallisella tavalla?

No, en kehtaa loppuhintaa sanoa, mutta edullisesti lähti. Palvelu oli ihan ok. Loppujen lopuksi etin itse kasasta peltejä niitä mitä halusin kokeilla.

Kotona pääsin testaamaan naapureiden iloksi sitten noita uusia vanhojen rinnalla ja ainakin tuon Evolution crassin sointi sammuu paljon aiemmin mitä esim AA medium Crash pellissä - mikä on vain hyvä asia tässä tarkoituksessa.

Leopard Ride painaa varmaan tuplat siihen mitä tuo manhattan jazz. Huomaahan sen sitten soinnissa :P
ÄM
27.11.2007 22:49:45

No, en kehtaa loppuhintaa sanoa, mutta edullisesti lähti. Palvelu oli ihan ok. Loppujen lopuksi etin itse kasasta peltejä niitä mitä halusin kokeilla.

Kotona pääsin testaamaan naapureiden iloksi sitten noita uusia vanhojen rinnalla ja ainakin tuon Evolution crassin sointi sammuu paljon aiemmin mitä esim AA medium Crash pellissä - mikä on vain hyvä asia tässä tarkoituksessa.

Leopard Ride painaa varmaan tuplat siihen mitä tuo manhattan jazz. Huomaahan sen sitten soinnissa :P

Joo ja huomaatko, miten helposti siitä irtoo jo chrash-soundi, kun vähän vaan sipaisee. Se mua itteä aina keikoilla lämmittää, miten helppo siitä on vaan ottaa se maukas chrash isku, vaikka vetäis ihan vaan hiljaa jotain slovaria.
markkuliini
27.11.2007 23:14:56

Joo ja huomaatko, miten helposti siitä irtoo jo chrash-soundi, kun vähän vaan sipaisee. Se mua itteä aina keikoilla lämmittää, miten helppo siitä on vaan ottaa se maukas chrash isku, vaikka vetäis ihan vaan hiljaa jotain slovaria.

Sellaisia ne "jazz-symbaalit" on... :P
Acryl
09.12.2007 10:06:25 (muokattu 09.12.2007 10:06:55)
Oli pakko tulla keikan jälkeen heti tuoreeltaan kertomaan vähän ensi kosketusta pelteihin keikkaoloissa. Ne toimi just niin kuin pitää. Keikkapaikalla todella huomasi eron, esim. tuossa hand hammered 17" medium thin crash ja HHX 18" evolution crash -pelleissä. Jälkimmäinen syttyy todella herkästi pienellä kosketuksella. Kumpaakin voi toki soittaa hiljaa, mutta HH 17" pelti ei vaan syty sointiin kuin vähän järeämmällä otteella, jolloin äänentaso nousee.

Mm. Maija Vilkkumaan Kesä-biisiä soitellessa komppia tuli taottua tuohon HHX peltiin niin kevyellä tatsilla, että hyvä kun kapula just just pysyi kädessä. Joku vois sanoo, et tuo on tommosta hissuttelua, mutta mun mielestä aivan sama miten soittaa, kunhan yleisö viihtyy ja volumet pysyy kurissa. Ja kyse ei ole nyt mistään jazz-hissuttelussa, jossa lyödään vaan kapulan tipillä.

Ride toimi kanssa erittäin hyvin toimessaan ja sitä pystyi hyvin käyttämään myös crash-peltinä. Varsinkin soittaessani ride-komppia, aksentti-iskujen viljeleminen oli erittäin luontevaa.

Soittaminen oli aivan toisenlaista, ensimmäisen kerran keikan jälkeen tuli porukkaa kiittelemään jopa minua hyvästä soitosta. En sitten tiedä vaikuttaako asiaan pellit vai se, että soitettiin ex-tyttöystävän 30-vuotis synttäreillä, jossa yleisönä oli kaveria ja entisiä tulevia sukulaisia :P

Kiitokset ddrum54 ja ÄM suosituksista vielä kerran.
ddrum54
09.12.2007 14:42:45
Kiitos.

Hieno homma, että löytyi käteen ja korvaan sopivat pellit.

Seuraavassa lauseessa onkin se asian ydin. " Yleisö viihtyy...". Todella upeata.

Joku vois sanoo, et tuo on tommosta hissuttelua, mutta mun mielestä aivan sama miten soittaa, kunhan yleisö viihtyy ja volumet pysyy kurissa.
Kailis
10.12.2007 17:24:19 (muokattu 10.12.2007 17:27:01)

Joo näin myöhässä olisin myös suositellut HHX Evolution sarjaa. Ohut, syttyy hyvin mutta tarvittaessa irtoaa kovempaakin ääntä. 18" crash toimii tosi hyvin washridenä. Tosin sellaista brutaalia kolinaa niistä ei saa, mutta enpä sellaista kaipaakaan. Hieno sarja, onnea hankinnan johdosta. Itse tosin vedän tällä hetkellä Bosphoruksella, mutta saahan sitä hyvää mainostaa...
Vuk
10.12.2007 18:25:13
Hieman ohi aiheen menee, mutta utelias päättää kysyä, minkäslaiset nämä Sabian 14" B8 Hi-Hat pellit ovat, soitteleeko niillä ihan hyvin?
Kitukasvuinen ja herkkä, mutta paha suustaan!
Bacchus
10.12.2007 18:33:45
Hieman ohi aiheen menee, mutta utelias päättää kysyä, minkäslaiset nämä Sabian 14" B8 Hi-Hat pellit ovat, soitteleeko niillä ihan hyvin?

Aika halpiskamaa. Kyllä niillä treenailee, ja kyllä ne esim. pahimmat messinkilätyt pesevät, mutta soundi on silti kolinaa.
"Don't let the darkness eat you up"
Calle84
11.12.2007 16:10:30
Itse ostin HH Manhattan riden, monen merkin ja mallin kokeilun jälkeen. Manhattan Jazz, Artisan, K Constantinople, Byzance thin, kaikki ovat tosi hyviä peltejä, mutta yleiskäyttöön tämä HH Manhattan oli minusta paras valinta. Hintakin tippui sellaiselle tasolle ettei voinut jättää ostamatta.
Acryl
11.12.2007 18:48:41 (muokattu 11.12.2007 18:51:11)

Nuo minulla olevat sabianin B8-pellit on kyllä yli 15 vuotta vuotta vanhaa rautaa, joten niitä ei voi verrata lainkaan nykypäivän B8-kamaan. Soundi on aivan toista noissa nykyajan B8-pelleissä.

Noilla B8 pelleillä soitin harrastuksen alusta asti noin 8 vuotta, kunnes ostin sitten vihdoin uudet.

Tossa kuvat noista http://acryl.homeip.net/b8/

Ikä on tehnyt tehtävänsä ainakin kiillon suhteen =) Siitä huolimatta ovat vielä ehdassa kunnossa, ei ole halkeamia lainkaan, vaikka ovat joutuneet kestämään teinivuosien hevit ja muut proget.

Pellit soitannassa http://www.kolumbus.fi/hirmuinen/Muut/Saalem.mp3
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)