![]() 02.05.2007 17:52:12 | |
---|---|
Mä olen yhden Sonor 505 setin käynyt kasaamassa soitto - oppilaalle. Se on hyvä setti asiantuntevalle puutyön viimeistelijälle, on nimittäin aika rouheat sirkkelit tehtaalla. Mukana tulevat "pellitkin" vain muistuttavat symbaaleja. Toinen oppilas osti 80 - luvun swinkut, myös pelteineen ( mm. Paiste 2002 hihat ). Hinta oli 400€ ja setti kuin uusi. Suosittelen lämpimästi käytetyn setin ostamista tuolla budjetilla. Sulla on jo rummut, eli kiirettä ei ole. Kattele ajan kanssa sopivaa settiä. Lopputulos on varmasti parempi, kuin tuon hintaluokan uudet setit. | |
![]() 02.05.2007 18:35:24 (muokattu 02.05.2007 18:37:26) | |
No joo, sainpas keskstelun aikaan... Elikkäs setin pitäis vain olla hyvähintainen (n. 500 e) kohtuullisen hyvä perussetti, ei koske Milleniumia tms. (Suomen tietosanahakemisto: Millenium = Kasa paskaa) Pearl Export olisi todella hyvä vaihtoehto, en ole ainakaan vielä bändissä, joten en tarvi mitään Sonorin neljäntonnin taideteosta. Kiitos vinkeistä, jos löytyy nii laittakaa lisää tulemaan. Ai niin ja Deinohan on mahtava. ;) Terkut Lehtikummulle. Keep drumming mates! | |
![]() 02.05.2007 20:58:26 (muokattu 02.05.2007 22:22:26) | |
Kaikkein halvimmalla selviää, kun ostaa hyvät rummut jo alkuunsa. Itse olen kelannut vinon pinon surkeita settejä läpi. Alkuun pääsin 60 euroa maksaneilla rummuilla. Oli pellit ja kaikki. Kaveri osti samaan aikaan uudet Rogersit ja Paisten 602 pellit. Maksoi 2900 euroa. Minulla on mennyt tässä rallissa kymmeniä tuhansia euroja. Kaverilla on edelleen ne samat Rogersit ja kuusnollakakkoset. Tuli kerralla niin hyvä setti, ettei ole ollut tarvetta päivittää :-) Toki minulla on tärkeänä osana harrastusta rumpujen parissa puuhastelu ja rumpuja kertyy siksikin nurkkiin. Paikalliselle pankinjohtajalle etsittiin viime viikolla setti. Premierin käytetyt Cabriat ja Meinlin peltisatsi maksoivat kuitenkin sen 900 euroa. Siksi pidän noin tuhatta euroa mukavana budjettina edes kohtuulliselle setille.En siis ole syntynyt Sonorit perseessä. Itse olen rumpuni maksanut kolmannen setin jälkeen ja niitä on senkin jälkeen ollut kymmeniä. "Oikein Sonorit"-lausahdus sai minut hymyilemään. Sonorit ovat minulle maapallon paras merkki. Vain Saksassa tehdään oikeita Sonoreita. Kiinalaisissa on sama logo, mutta ne ovat aivan eri rummut. Tästäkin kohta varmaan väitellään ;-) Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 03.05.2007 09:11:05 | |
mihin on kadonnut neuvova/opastava asenne hollmi-5? Tietoa ja taitoa varmasti löytyy, mutta nykyään keskityt enemmän puhtaaseen vittuiluun... Mitä topicin aloittajalle on sanottavaa...yritä vielä hetki pieni säästellä, jos budjetti on nyt n. 500e niin jos sitä vielä esim. 100e saa kasvatettua alkavat asiat olla hyvin. Vanhasta setistä irtoaa varmastikkin se 250e (puunaus, kuvia, myyntiin). Näin kasassa on äkkiseltään 850e...seuraavaksi kosoltti malttia...vaikka yksitellen tavaraa, hyvää snare on tärkeä (käytettynä tämäkin). Uutta rautaa ja sitte kun silmiin sattuu niin loput setistä. Mutta kuten jo monet totesivat, luota käytettyyn, pyydä settejä kanssasi katsomaan joku rumpuihin enemmän vihkiytynyt kaveri (en tässä koita aliarvioida sinua) ja katsele useampaa...Tee tarjouksia ja koita tinkiä. | |
![]() 03.05.2007 10:35:46 (muokattu 03.05.2007 10:42:05) | |
mihin on kadonnut neuvova/opastava asenne hollmi-5? Tietoa ja taitoa varmasti löytyy, mutta nykyään keskityt enemmän puhtaaseen vittuiluun... Omasta mielestäni meillä on ihan sama ohje: 500 ei oikein riitä. Itsekin suosittelen käytettyjä. Silloin tosin pitää tuntea rumpuja jonkin verran. Topickin aloittaja voisi täsmentää, mitä tähän budjettiin sisällytetään. Viidellä sadalla saa kyllä shell-setin, mutta pellit ja HW saattaa jäädä budjetin ulottumattomiin. Kun Hellbenderillä on jo rummut, niin voisihan sitä pikkuhiljaa lähteä parantelemaan osa kerrallaan. Ensin symbaalit sitten virveli ja viimeisenä sitten itse tomit /bassarit -osastoa. Moni tekee mielellään juuri päinvastoin. Ensin setti, sitten virveli ja viimeiseksi pellit. Virveli on tärkein rumpu ja siksi siihen kannattaa hiukan enemmän panostaa. Symbaaleille ei voi tehdä mitään mitään. Ja hyväsoundiset symbaalit ovat suhteellisen kalliita. Bassorummusta ja tomeista saa uusilla kalvoilla ja virittämällä ihan kelvolliset, jos rumpu on ehjä ja pyöreä. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 03.05.2007 10:47:07 | |
Yamahan kannuista tietävät, tässä teille aloittelevan rumpalin amatöörimainen kysymys! Olen ensimmäistä settiä ostamassa, tutun kautta lähtisi 400 eugenilla Yamahan perussetti. Mitä Yamahalla, 400 euron rumpusetillä on tarjottavana köyhälle, aloittelevalle rumpalille? Onko mahdollisesti täyttä kuraa vaiko ihan potentiaalinen vaihtoehto aloittelevalle, mutta kehitystä janoavalle rumpalille? EN ole _vielä_ käynyt edes katsastamassa kyseistä settiä, en ole _vielä_ yhtään tietoinen, mitä Yamahan sarjaa tämä setti oikein on. Jumalauta, enhän minä tiedä rummuista juurikaan mitään, tiedän vain sen, että osaan niitä paukuttaa ja tahdon saamaristi kehittyä ja köyhän budjetille TÄLLÄ HETKELLÄ se sopivin rahamäärä itse settiin tuntuisi olevan se 400 €, joskus sitten jos vielä rumpalointi kiinnostaa ja louvoakin löytyisi, niin voi sitten ostaa paremmat kannut. Otetaan nyt huomioon, että olen täysin aloittelija, luontainen rytmitaju löytyy ja nyt on tullut saatu hakattua tutun rumpalin (jonka kautta nuo Yamahat olisivat nyt mahdolliset saada kotio päin) Pearlin hyviä kannuja, samoin joitain Yamahan poikasta on soitettu koulussa. Olen todella tyhjänpäällä, mutta rohkeasti nyt tosiaan olen hankkimassa sitä ensimmäistä settiä ja onneksi neuvoja kuitenkin löytyy. Siitäkin huolimatta, tunnen olevani täysin epätietoinen mistään. On tämä kyllä niin vänkää, rumpujen ostaminen. t. Tyttö, joka ei tiedä mistään mitään, AUTTAKAA! Amen. Ja hei, vielä näin loppuun, Sonorinkin jotain halpaa paskaa olen katsonut (en tosin tiedä, onko paska?), irtoisi 350 eugenilla, täyttä kuraako? Kertokaa, mielipiteitä, kokemuksia, varoittavia, kannustavia esimerkkejä? Kitukasvuinen ja herkkä, mutta paha suustaan! | |
![]() 03.05.2007 10:51:35 | |
yamaha ei pamaha, tietysti ton mallin tietäminen auttais kosolti. kootut elämänohjeet: "alota vaan et 'räh' ja toivo että se päättyy hyvin" -seraphim Kootut elämänohjeet: "ihan turha sun on naisia ymmärtää lol apua sääh" -noir | |
![]() 03.05.2007 10:59:58 | |
Tietysti se auttaisi, mutta hmm, funtsitaan se niin, että todennäköisesti tuolla hinnalla on kyseessä joku Yamahan halpaan sarjaan kuuluvat kannut. Olenpa taas fiksu, oikein järjen riemunvoitto. Ehkä pitää katsastaa setin sarja, tänään saan todennäköisesti tietää lisää. Kitukasvuinen ja herkkä, mutta paha suustaan! | |
![]() 03.05.2007 11:23:27 | |
Olen ensimmäistä settiä ostamassa, tutun kautta lähtisi 400 eugenilla Yamahan perussetti. Mitä Yamahalla, 400 euron rumpusetillä on tarjottavana köyhälle, aloittelevalle rumpalille? Kyllä sillä alkuun pääsee. Onko hinnassa mukana telineet ja pellit? Kalvojen kunto? Uusi kalvosatsikin maksaa n. 100 - 200€. Käy tsekkaamassa rummut, ja jos kalvot on ihan rupiset niin koita tingata vielä. Ja hei, vielä näin loppuun, Sonorinkin jotain halpaa paskaa olen katsonut (en tosin tiedä, onko paska?), irtoisi 350 eugenilla, täyttä kuraako? Kertokaa, mielipiteitä, kokemuksia, varoittavia, kannustavia esimerkkejä? Jos se on Sonor 505, niin unohda, Yamaha on parempi. | |
![]() 03.05.2007 11:36:01 | |
Kyllä sillä alkuun pääsee. Onko hinnassa mukana telineet ja pellit? Kalvojen kunto? Uusi kalvosatsikin maksaa n. 100 - 200€. Käy tsekkaamassa rummut, ja jos kalvot on ihan rupiset niin koita tingata vielä. Jos se on Sonor 505, niin unohda, Yamaha on parempi. Käsitykseni mukaan hinnassa on mukana telineet ja pellit (myynnistä neuvotellut äitini ja tuttu). Joka tapauksessa, jos peltejä ei tule mukaan ja muuten on hyvä setti, kyllä ajattelin siihen Yamahaan tuon rahan syöttää ja sitten odotella, milloin saisi, helvetti, ainakin toiset 400 eugenia lisää niin alkaisi ostelemaan niitä peltejä. Kallista touhua, sen huomaa kun on ostamassa ensimmäistä settiänsä. Kalvojen kunnoista ei tietoa, pitää käydä tosiaan katsastamassa kyseinen setti mutsin sekä sen kaverin, jo kokeneen rumpalin kanssa. Mutta hei, vastauksesi oli jotenkin huojentava, itsellänikin kuitenkin käsitys ollut, että Yamaha tekee ihan ok rumpuja, oikeastaan helvetin hyviä (koulussa niitä Yamahoita soitellut ja kyseiset kannut ovat kestäneet sitä armotonta hakkausta muiden osalta jo monet vuodet, ei voi muuta kuin vain nostaa hattua ja käsitellä varoen, hienot Jampat ovat omassa rämäisyydessänsä), mutta sitä lähinnä olen funtsinut, että mitä Yamahalla on tarjottavana 400 eurolla? Näköjään sitten se pesee Sonorin. Lisää voi kertoa Yamahan kannuista jne, olen tiedonjanoinen. Kitukasvuinen ja herkkä, mutta paha suustaan! | |
![]() 03.05.2007 12:12:41 | |
Tuohon hintaan ovat todennäköisesti Rydeen-sarjaa. 6-kerroksista filippiiniläistä mahonkia. Jos ovat hyvässä kunnossa, niin mikä ettei. Sonorin 505-satsi ei sekään ole huonompi tuossa hintaluokassa. Mutta, kuten aiemmissa kirjoituksissa on jo todettu, sinuna kärvistelisin siihen pari sataa lisää. Pääsisit kertaluokkaa parempiin heti kiinni. Ja, maltti on valttia näillä kaupoilla. m©
Tiina Lymi on ihana. | |
![]() 03.05.2007 12:18:31 | |
mutta sitä lähinnä olen funtsinut, että mitä Yamahalla on tarjottavana 400 eurolla? Näköjään sitten se pesee Sonorin. Pahoittelen, mutta sitä ei yksinkertaisesti voi tietää ilman tarkkaa mallimerkintää, tietoa setin kunnosta, koostumuksesta sekä mahdollisista lisävermeistä (pellit, pedaali ym.). 500 €:n rummun saattaa löytää muutamalla hilulla, mutta myös arvottomia settejä tarjotaan monella sadalla eurolla, joten ilman tarkempia tietoja on mahdotonta arvioida setin arvoa. Anti-Matter Manifesto | |
![]() 03.05.2007 12:43:04 | |
Tässä kiertyy keskustelu "mikä merkki" -sarjaan. Valmistajan nimestä on melko vaikea kertoa setin hyvyydestä. Mallitarjonta on niin valtava, että ei mitenkään voi yleistää. Yamahaakin on highendistä lowendiin. Samoin muitakin merkkejä. Soundit, piuhat ja kajarit. | |
![]() 03.05.2007 13:52:15 | |
No yleensä mun mielestä (ja usean muunkin kai) nuo halvimmatkin Yamahat on yleensä rautansa puolesta ihan OK. Jos mennään 80-90-luvulle, niin Yamahan ja Taman halvemmissakin seteissä on lugit ym hardware nykyajan "semi-pro"-settejä parempaa (ei ole paljoa näkynyt hajonneina), eli siinä mielessä Yamahaa uskaltaisi suositella enemmin kuin Kiinan Sonoreita. | |
![]() 03.05.2007 14:10:56 | |
...sitä lähinnä olen funtsinut, että mitä Yamahalla on tarjottavana 400 eurolla? Näköjään sitten se pesee Sonorin. Missään tapauksessa ei yleisesti ottaen pese Sonoria, vain 505 - sarjan. ( Lada ei muutu Rolls Royceksi merkin liimauksella.) Koulujen rydeenejä ruuvaillessani olen havainnut ne hämmästyttävän kestäviksi rummuiksi, hinnastaan huolimatta. Kalvot on useimmiten hakattu steelpan muotoon, mutta hardware toimii moitteettomasti. HW:n kestävyys on toki vain yksi kriteeri, mutta jos henk. koht. olisin ostamassa käytettyä halpissettiä niin mieluummin ostaisin setin, jonka HW:n tiedän kestäväksi. ( Tama, Yamaha.) Soundi on jokaisessa tuon hintaluokan setissä kompromissi. Basarin ja tomit saa oikeilla kalvoilla siedettäviksi, mutta snare on heikko lenkki. Alkuun sillä toki pääsee. Merkkisokeuden välttämiseksi ehdottaisin seuraavaa kirjoitustapaa: SONOR = Se. Saksalainen. Sonor = kalliimmat kiinalaiset. "sonor" = 505 sarja. ( Valtavasti hymiöitä tähän.) | |
![]() 03.05.2007 15:41:56 (muokattu 03.05.2007 15:43:15) | |
Juu, sainpas keskustelun aikaan... Ensinnäkin, onhan siinä perää, että kannattaisi ostaa hyvät kerralla. Tai että kasvattaa settiä siihen asti kuin omasta mielestä on tarpeellisen paljon kamaa pystyssä. Toisaalta, mun setti on halpaa (MAXTONE) ja hardware niin taiwanilaista, että hyvä jos pysyy pystyssä. Joten juuri sen takia ajattelin hommata ihan uuden setin, se on paras vaihtoehto. Ostan vaikka ensin setin ilman peltejä, ja alan sitten katselemaan uusia/käytettyjä peltejä. Tai ostan kerralla tonnilla uuden mahdottoman kokosen setin mahtavine pelteineen. Toisaalta siihen ei ole rahaa... Mietinnän alla, mietinnän alla... ;) Keep drumming mates! | |
![]() 03.05.2007 15:51:54 | |
Juu, sainpas keskustelun aikaan... Ensinnäkin, onhan siinä perää, että kannattaisi ostaa hyvät kerralla. Tai että kasvattaa settiä siihen asti kuin omasta mielestä on tarpeellisen paljon kamaa pystyssä. Toisaalta, mun setti on halpaa (MAXTONE) ja hardware niin taiwanilaista, että hyvä jos pysyy pystyssä. Joten juuri sen takia ajattelin hommata ihan uuden setin, se on paras vaihtoehto. Ostan vaikka ensin setin ilman peltejä, ja alan sitten katselemaan uusia/käytettyjä peltejä. Tai ostan kerralla tonnilla uuden mahdottoman kokosen setin mahtavine pelteineen. Toisaalta siihen ei ole rahaa... Mietinnän alla, mietinnän alla... ;) DW:n hardware tehdään Taiwanissa...ainakin osa. Ei se valmistusmaa vaan laatu. Sinänsä noi Maxtonet lienee rungoltaan samaa laatua kuin Pearl/Tama/Yamaha halvemmat setit, joten voisit harkita ihan sen raudan päivittämistä? Esim tomipidike vaikuttaisi Pearl-kopsalta. Sitten ostaisit toimivat pedaalit (ne vaikuttaa soittotuntumaan ihan eri tavalla kuin rumpujen runkojen laatu) ja katsastelisit kelpo virveliä? Esim Big Dogilta saa edullisesti hyviä pedaaleja: http://www.jackshop.fi/info.htm Soitto saattaisi kulkea jo toiseen malliin ja samalla olisi jo laatukamaa kasattuna siihen toiseen hyvään settiin. | |
![]() 03.05.2007 17:50:35 (muokattu 03.05.2007 17:53:14) | |
Käytettynä ei irtoa edes kohtuullista settiä HW:lla ja pelleillä 350 €-500 €:n hintahaarukassa. Exportit irtoavat n. 400 €:n pintaan muutamalla ständillä, siihen vielä pedaali, loppu HW sekä pellit, niin ollaan siinä 750 €:n pinnassa. Exportit ja Rockstarat irtoaa kyllä ilman HW:ta siihen 350 €:n-400 €:n pintaan, ja kyllä niillä ihan mieluusti paukuttaa. Vielä kun hankkii setin käytettynä ja kohtelee hyvin, niin seuraavaan settiin siirryttäessä saa varmasti rahansa takaisin. Sabianilta löytyy XS20-peltisatsi Thomannilta melko edullisesti. Pellit ovat jopa ihan kelvollista tavaraa. Samaan hintaan saa yhden uuden laadukkaan pellin, joten ko. peltisetti voisi olla tässä vaiheessa ihan järkevä sijoitus. Esim Big Dogilta saa edullisesti hyviä pedaaleja: http://www.jackshop.fi/info.htm Soitto saattaisi kulkea jo toiseen malliin ja samalla olisi jo laatukamaa kasattuna siihen toiseen hyvään settiin. Big Dogia en kyllä uskaltaisi testaamatta suositella, näyttää todella kämäiseltä ainakin näin ulkomuodon perusteella. Kaikki huippuvalmistajien pedaalit on tullut käytyä läpi ja suosittelisinkin laatupedaalien hankkimista käytettynä. Tämä ei kuitenkaan ole mielestäni prioriteetti numero yksi tässä tapauksessa. Anti-Matter Manifesto | |
![]() 03.05.2007 18:51:11 | |
Big Dogia en kyllä uskaltaisi testaamatta suositella, näyttää todella kämäiseltä ainakin näin ulkomuodon perusteella. Kaikki huippuvalmistajien pedaalit on tullut käytyä läpi ja suosittelisinkin laatupedaalien hankkimista käytettynä. Tämä ei kuitenkaan ole mielestäni prioriteetti numero yksi tässä tapauksessa. Katsos kun mulla on Big Dogin sinkkupedaali ja siksi uskallankin suositella >;) | |
![]() 03.05.2007 20:49:19 | |
Big Dog kun on "brittiläinen" merkki, niin tsekkailin mikedolbear-saitin käyttäjäkommentteja ko. speduista. Kyllä siellä oli kehuttu, usein mainittu "ironcobra"-kopioiksi, ja lähes yhtä hyviksi. LUE: "LÄHES yhtä hyviksi". m©
Tiina Lymi on ihana. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)