Aihe: Rumpalin kuulokkeet
1 2 3
Pieni rumpalipoika
01.04.2007 00:37:17

Kyl. Riittää ihan mainiosti ainakin mulle ja mun moposetille. Mut mä oonkin vanha pieru ja vedän ihan hissukseen.

Eip. Ei riitä ollenkaan mulle ja mon bonham-setille. Mut mä oonkin vanha pieru ja vedän ihan täysiä.

Jos kovin lujaa ei vedä, niin sitten toi on mainio ratkaisu. Ite vedän tällä hetkellä valetuilla tulpilla, joihin tarvittaessa (klikillä treenatessa ja äänitettäessä) isken kuulokkeet kiinni. Toimii mainiosti, vaikkei Finfonicin nappien soundi kovin hyvä olekaan. Toisaalta niiden soundi on nimenomaan mainio monitorointikäyttöön. Eli botnea ei ole nimeksikään, mutta helvetin hyvin saa selvää olennaisesta pienelläkin volyymilla.
Uutta palautetta PRP:lle. Tällä kertaa Mika Hollströmiltä - http://www.freebok.net/books/Fokker/view.html
NKVD
01.04.2007 10:51:10
Mulla on nämä:
http://www.thomann.de/fi/sennheiser_hd280pro_djkopfhoerer.htm

Samat löytyy hopeisena. Noilla olen nyt 1,5 vuotta soittanu mp3:n päälle sekä yhdet nauhoitukset vetäny. Bändin kanssa en ole vielä testannut, mutta täytyy sekin testata sillä tuli ostettua Taman rw105 metronomi.

Aikaisemmin tuli käytettyä jotain Sonyn halpiksia jotka olivat todella loistavat sillä ne vaimenti sopivasti. Niihin on plugi jouduttu uusimaan useita kertoja. Ne on nyt iskän käytössä.
t.heiska
01.04.2007 13:44:58
Mulla on tällaset: http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt770m_monitorkopfhoerer.htm Oli aika suolasen hintaset, mutta on myös hyvät. Istuu todella hyvin päähän ja näillä on myös hyvä kuunnella muuten vaan musaa. Hyvä juttu on myös luureissa oleva volumesäätö. Itsellä ei ainakaan ole klikissä volumea, ja tolla saa säädettyä sen piipityksen inhimilliselle tasolla, ettei korvat hajoa. Kovasta vaimennuksesta huolimatta noi ei omasta mielestäni vaimenna kuitenkaan liikaa, vaan oman soiton kuulee selvästi. Ulkopuolisesta melusta noi karsii ylä-äänet aika tehokkaasti, mutta siihen tottu aika nopeasti ja rumpujen soundit on ihan hyvät ainakin omaan korvaan.
Brother Michael
05.04.2007 00:09:18
http://www.extremeheadphones.com/

Noniin, ensityypit otettu uusista luureista, tässä vähän mietteitä.

Rakenne on todella jämäkkä ja laatuvaikutelma on korkea, käytetyt muovit ovat kovia ja kestävän tuntuisia. Painoa kuulokkeilla on kuitenkin yllättävän vähän, mutta ei näitä missään nimessä keveiksi voi kutsua.

Paino ei kuitenkaan haittaa, sillä panta on todella tuhdisti pehmustettu, mikä auttaa myös naftin istuvuuden kannalta, kun kuulokkeet voi kunnolla törkätä päähän. Korvatyynyt ovat niinikään todella tuhdit ja mukavat, tosin todella hiostavat, tekonahkaa kun ovat. Esteettisesti nämä ovat melko....no kauheat, mutta onko sillä nyt sitten taas jotain väliä ?

Äänenlaatu on itseasiassa yllättävän hyvä. Eivät nämä Sennheiser HD280 Prolle tai AKG K 518 DJ:lle pärjää, mutta kyllä näillä varsin mielellään musiikkia kotioloissakin kuuntelee.

Sitten se tärkein, eli käyttö rumpuja soittaessa. Vaimennus ei ole aivan niin radikaali, kuin odotin tämän hintaisilta kuulokkeilta, joten ensivaikutelma ei ollut kovin hyvä, mutta kuten niin usein aiemminkin, ensivaikutelma voi pettää.

Musiikin päälle soittaminen on todella miellyttävää. Vaimennuksen taso ei niinkään ratkaise, kuin vaimennuksen laatu. Kuulokkeet vaimentavat todella tehokkaasti symbaalit pois, mutta basari ja virveli tulevat selkeämmin läpi. Näiden kuulokkeiden todellinen valtti on siinä, että kuulokkeilla soitettaessa oma soitto korvaa soitettavan biisin rumpuraida, MUTTA päästää laulu, kitarat ja muut instrumentit tulevat todella selkeästi läpi.

Lisäksi nämä kuulokkeet ovat todella herkät, joten Mp3 soitin jaksaa toistaa oikein mainiosti näiden kautta musiikkia.

En osaa selittää miksi tai miten homma toimii noin, mutta jotenkin se vaan tekee näin, ja minä pidän siitä todella paljon. Biisin rumpuraita ei kuitenkaan huku, joten pikkuisen kun laskee hetkellisesti volyymia kuulee todella selkeästi, missä biisi menee, jos vaikka tippuu kelkasta. Soitettaessakin etenkin soitettavan biisin haikka kuuluu todelle hienosti, toimien ikäänkuin clickinä.

Kokonaisuutena hintaa tuli n. 120e: 90$ kuulokkeet+35$ postimaksut = 125$.

Euroissa kutakuinkin 95e. Verot ja tullit kustansivat 22e. Euroopasta hintaa yli 200e Suomeen tuotuna. Ovatko nämä sitten hintaisensa arvoiset ? No.....mielestäni ovat. Toki halvemmallakin pääsee hankkimalla T-Bonet tai Shuren E2:t. En mene sanomaan ovatko parempia, kun ei kokemusta ole. Joku voisi sanoa, että nämä ovat ylihinnoitellut, mutta mielestäni näiden laatu on niin korkea, että se yhdistettynä todella toimivaan toteutukseen tekee hinnasta varsin kohtuullisen. Varsinkin, jos näitä käyttää kotona musiikin ja elokuvien kanssa, joten et tarvitse, kuin korkeintaan lenkille vaikka nappikuulokkeet.

Yhteenveto:

+ Todella toimiva toteutus
+ Mukavat
+ Korkea laatuvaikutelma
+ Hinta (?)

- Voisivat vaimentaa ehkä rahtusen enemmän, tilanteesta ja tilasta riippuen
- Hiostavat
- Rumat
- Hinta (?)

Tilasin täältä http://www.earplugstore.com:80/

Hyväksyvät myös Visa Electronin maksuvälineenä, vaikka sivuilla ei asiaa erikseen mainita. Toimitus kesti kokonaisuudessaan viikon. Tilauksen laitoin sisään 25.3 ja paketti lähti UPSn kautta 28.3 ja 31.3 kuulokkeet saapuivat Suomeen.

Tullin ja postin kautta muutama päivä ja tänään, 4.4 tuli saapumisilmoitus kotiin.

Ensivaikutelma on siis todella hyvä ja laitan lisää infoa sitä mukaan kun soittotunteja tulee lisää.
One more beer and heavy metal and I'm just fine - Manowar
haunted
05.04.2007 10:09:34
Mulla on tällaset: http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt770m_monitorkopfhoerer.htm Oli aika suolasen hintaset, mutta on myös hyvät. Istuu todella hyvin päähän ja näillä on myös hyvä kuunnella muuten vaan musaa. Hyvä juttu on myös luureissa oleva volumesäätö. Itsellä ei ainakaan ole klikissä volumea, ja tolla saa säädettyä sen piipityksen inhimilliselle tasolla, ettei korvat hajoa. Kovasta vaimennuksesta huolimatta noi ei omasta mielestäni vaimenna kuitenkaan liikaa, vaan oman soiton kuulee selvästi. Ulkopuolisesta melusta noi karsii ylä-äänet aika tehokkaasti, mutta siihen tottu aika nopeasti ja rumpujen soundit on ihan hyvät ainakin omaan korvaan.

Mulla on samat kuulokkeet ja toimii juuri sillain kun pitääkin. Totta että nua on kalliimmat ku esim. ne vic firth:n kuulokkeet, mutta on paljon eroa niin rumpujen saundissa (kuulokkeen läpi), kuin kuulokkeen omassa saundissakin. Allekirjoitan muutkin mitä yllä lukee. Aiheesta oli muuten ainakin joskus jo topic..
Up in the ass of Timo.
Analuuk
05.04.2007 12:08:30
Mä käytän Elacinin tulppia ja niissä Finvonicin nappeja (käsittääkseni samanlaiset ku Shuret). Toimii. Kalliithan noi kyllä on...
Jos ei kulje, niin soitetaan kovempaa!
HeavyMachinery
07.04.2007 10:53:46

Mulla on luureina Audiotechinakan ATH-m40fs Hinta ei ole paha kun vain vajaa 80E vaimentaa riittävästi.

Keikalla mulla on fisher ampsin in earit , voicetronic vt-05 dualit.
In earit sulkee paljon enemmän ja sen takia en käytä niitä reeneissä vaan vedän noilla AT:lla
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Epämuusikko
07.04.2007 11:41:27
Saattaa kuulostaa kerettiläiseltä, mutta nauhoituksissa ja keikoillakin olen käyttänyt sekä vic firthin että beyerdynamicin "niitä karvareunuksisia mukamas hyviä luureja". Beyereissä oli sinänsä piuhan kautta tulevan äänen laatu hyvä, mutta ulkoapäin kantautuvat äänet olivat ainakin omiin korviin täyttä tuubaa. Vic Firthien eristys on itselle tällä hetkellä optimaalisin, ja annan luurien joidenkin mielestä huonon äänenlaadun anteeksi.

Sen sijaan miniplugi luureissani reistailee. ajattelin juottaa luureihin kunnon plugin. Onko ehdotuksia merkistä? mm. halpoihin sennheisereihini sain neljä vuotta lisäaikaa, kun plugin vaihdatin. (kolvaisin itse, mutta kun kolvi meni hukkaan :( )
It's sounds good! Bustard #1
Niq
07.04.2007 20:19:44

Sen sijaan miniplugi luureissani reistailee. ajattelin juottaa luureihin kunnon plugin. Onko ehdotuksia merkistä? mm. halpoihin sennheisereihini sain neljä vuotta lisäaikaa, kun plugin vaihdatin. (kolvaisin itse, mutta kun kolvi meni hukkaan :( )

http://www.thomann.de/fi/neutrik_ntp3rc_winkelklinkenstecker.htm

Tuo on hyvä.
"I have a cunning plan" -Baldrick
sbege
26.04.2007 22:56:46
Kannattaa kokeilla ihan Motonetin "Hi-Fi" luureja... hinta n.9.90e Ostin sellaset piruuttaan ja tänään testasin mp3:sen päälle... Mun mielestä toimi paremmin ku entiset "kalliit" Sonyt! Jos testailette, pistäkää mielipiteitä!!!
Pavosen heska!
Peltor
15.05.2007 14:07:39 (muokattu 15.05.2007 14:21:29)
Pitäis itselleni hankkia suojaavat ja äänenlaadun kurissa pitävät kuulokkeet.
Noilla K-raudan, ja Bilteman umpinaisilla Peltoreilla sun muilla tuli soiteltua muutamat vuodet, ja hyvinhän ne ajaa asiansa ainakin symbaaleiden korkeiden äänien suojauksessa, mutta sensijaan noi matalat äänet kuten lattiatomit särkee korvia, kun tuntuu että bassoa tulee korviin aika roimasti.

Siksi kysynkin, mitä studiokuulokkeita voisi suositella?

En tiedä noista mitään, mietin että pitääkö niille hankkia jokin erillinen mikseri/suodatin ja sitten kuulokkeet tökkää niihin?
Vai pitäisikö rummut olla mikitettynä ja liitettynä mikseriin etc?

Eli minkälaista ratkaisua voisi harkita, hintahaitari on siinä 200-1000e

Korviani en halua missään nimessä vaurioittaa noilla heikomilla kuulokkeilla, vaan haluan kunnon suojan, mutta samalla myös niin että rummut kuulostavat hyviltä korviin.

Soittelen myös musiikintahtiin, ja metronomin kanssa, niin olisi hyvä jos ne saisi korviin suoraan, ilman lisä kuulokkeita.
Thomanilta ajattelin tilaukseen pistää, jos sopivat löytyvät.

EDIT: Pitäisi kuulla myös kitarat& muut instrumentit.
Niq
15.05.2007 14:48:49 (muokattu 15.05.2007 14:51:27)

Siksi kysynkin, mitä studiokuulokkeita voisi suositella?

Sulla on aika paljon vaatimuksia. Mä sanoisin että osta perus hifikuusitulpat, tai jos rahat riittää niin valetut. Niihin sitten sopivat nappikuulokkeet, halvemmat Koss The Plugit/Sparkplugit tai sitten kalliimmat Shuren napit. Kun soitat bändin kanssa, käytät tulppia suodattimineen ja kun soitat metronomin kanssa, niin suodattimien tilalle nuo nappikuulokkeet. Hifitulppien kanssa soundi on yleensä ihan riittävä treeneihin.

Sitten jos lähdetään hifistelemään, niin ostat mikserin ja läjän mikkejä, mikität rummut, kitaran ja basson, sekä tietty laulun. Nämä sitten miksaat miten tykkäät mikserillä ja eikun nappikuulokkeet tulppiin ja vielä tarvittaessa hyvät kuulosuojaimet päälle, jolloin kaikki mitä korviin tulee on täysin säädettävissä mikseristä.

Meillä on reeniksellä tuollainen mikitys viritelty, eli soittelen korvamonitoreiden kanssa ja taas sitten toisinaan soittelen pelkkien korvatulppien kanssa. Ei kannata totuttaa itseään huippuhyvään monitorointiin, sillä pizzeriannurkkia ym. pikku keikkapaikkoja kiertäessä tulee eteen se, että monitorointia ei välttämättä ole tarjolla ollenkaan.

EDIT: Tulppia suosittelen luurien sijaan siksikin, että luurit/kuulonsuojaimet päässä ei oo kivaa soitella tuntikausia, varsinkaan kesäkuumalla.
"I have a cunning plan" -Baldrick
Peltor
15.05.2007 14:57:14 (muokattu 15.05.2007 15:46:34)
Tulppia en kyllä haluaisi hankkia.
Mites nämä edellä mainitutkin
http://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_dt770m_monitorkopfhoerer.htm

Suojaavatko hyvinkin, entäs kuuleeko soiton/muun bändin instrumentit, tuon saa varmaan jatkossa liitettyä mikseriin.
Mikseriä/mikitystä en omalla budjetilla saa enkä viitsi vielä edes alkaa perehtymään semmoiseen.

Haluan vain laadukkaat suojat, jotka suodattavat matalat kuin korkeatkin äänet pois, ja soitto kuullostaa silti hyvältä soundien osalta.

Saisikos tuon liitettyä esim kitaran vahvariin niin että, kitaran soundit tulisivat silti vahvarista ulos kitaristille, mutta minä saisin kitaran puhtaammin kuulokkeisiin ?
Shitmanek
15.05.2007 16:05:25
Haluan vain laadukkaat suojat, jotka suodattavat matalat kuin korkeatkin äänet pois, ja soitto kuullostaa silti hyvältä soundien osalta.

Valetut tulpat lienevät kyllä parhaat. Omat Elacinini täyttävät nämä vaatimukset, eikä valittamista ole ollut.
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party."
Peltor
15.05.2007 16:25:00
Mulla tuppaa olemaan niin että monen tunnin tulppien käytön jälkeen korvat lyö tilliin, ja hiki/vaikku yhdistelmä sitten aivoissa asti, vaikka puhtaat korvat onkin.

Kyllä nuo kuulokkeet mukavuudellaan voittavat.
Jeltz
15.05.2007 19:52:13
Mulla tuppaa olemaan niin että monen tunnin tulppien käytön jälkeen korvat lyö tilliin, ja hiki/vaikku yhdistelmä sitten aivoissa asti, vaikka puhtaat korvat onkin.

Kyllä nuo kuulokkeet mukavuudellaan voittavat.

Riippuu tulpista. Yksilölliset oman korvan mukaan valetut tulpat, kuten em. Elacin (jotka itsekin omistan) eivät ärsytä korvakäytäviä pidemmissäkään sessioissa, toisin kuin halvemmat ratkaisut. Myös äänenlaatu on huippuluokkaa.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Peltor
15.05.2007 20:00:24
Suojaavatko ne sitten tarpeeksi hyvin korkeat ja matalat taajuudet ?
Ainut ongelma noissa tulpissa on se että niiden kanssa on musiikin tahdissa/metronomin soittaminen hiukan vaivalloisempaa.
Pitää olla kuulokkeet tulppien lisäksi päässä, ja luukuttaa kuulokkeista musiikkia, ja sitten oma soitto vielä taustalla.
Jeltz
15.05.2007 20:09:58 (muokattu 15.05.2007 20:10:45)
Suojaavatko ne sitten tarpeeksi hyvin korkeat ja matalat taajuudet ?
Ainut ongelma noissa tulpissa on se että niiden kanssa on musiikin tahdissa/metronomin soittaminen hiukan vaivalloisempaa.
Pitää olla kuulokkeet tulppien lisäksi päässä, ja luukuttaa kuulokkeista musiikkia, ja sitten oma soitto vielä taustalla.

Elacinin omia filttereitä saa 9, 15 ja 25 dB vaimentavina, ja noista kovakätisemmille rumpaleille lienee 25 dB fiksuin valinta. Vaimennus on lähestulkoon tasainen (tasaisemmaksi ei taida kaupallisilla tuotteilla päästä), toisin kuin halvemmissa ratkaisuissa.

Mikäli on tarvetta kuulokkeille, saa Elacineihin adaptereita eri valmistajien korvamonitoreille, tästä esimerkkinä esim. Shure E1 tai E5: http://www.thomann.de/fi/fischer_amps_adapterringe_f_shure.htm

Myös valmiiksi Elacineihin sopivia korvamonitoreita löytyy:
http://www.thomann.de/fi/hearsafe_hs_15_4_transparent.htm

Itselläni ei kokemusta näistä korvamonitoreista ole, joten en osaa niiden valinnassa opastaa.
Anteeksi että olen myöhässä. Olin nähkääs paskalla.
Peltor
15.05.2007 20:15:57 (muokattu 15.05.2007 20:31:14)
Perhana, noi alko kiinnostmaan kovasti.
Luin vanhoja topikkeja, ja kovasti näyttää ihmiset pitävän, itsekään en ole keikoilla ollut moneen vuoteen juuri tuon kuulon vaurioitumisen pelosta, pari vuotta takaperin oli lähellä jo pysyvä tinnitys.
Noilla voi varmaan huoletta painaa ihan keikoilakin?
Meni hiukan offtopic

Mutta siis onko paljonkin rumpaleita jotka noita käyttää ja samaistuneet?
Mistäs noita valoksia saa tehtyä, luin että niiden teko siirtynyt yritykseltä toiselle?

Tampere-Pääkaupunkiseudun paikat kiinnostavat.
Ja kuinka pitkä toimitusaika noilla on.

Osaako joku myös sanoa noista In Ear monitoreista, että saako ne jälkeenpäin tulppiin, vai pitääkö jo tekovaiheessa ilmoittaa jos semmosta haluaa?

Nämähän ovat varmaan ihan lääkäreiden hyväksymät.

EDIT: http://www.ml-suojainpalvelut.fi/elacininfo.htm
Minkälainen paikka tämä missä nämä valut tehdään on, joku lääkäriasema?
Peltor
18.05.2007 17:16:41 (muokattu 18.05.2007 17:22:14)
Hirveän moni ei ole kommentoinut asiaa vaikka olen monessa vanhassakin topikissa asian nostanut esille.

Kiinnostaisi tietää esim Finfonicin ja Elacinin erot, minkälainen paikka on missä muotit otetaan, Elacinejä tekevästä Suomen yrityksestä sai semmoisen kuvan että yksityinen henkilö pyörittää bisnestä, ja Finfoniceista että yrityksellä on takanaan johtavat lääkäriasemat, esim Diacor, ja tuotteet tehdään asianosaavan korvalääkärin kanssa.
Olenko aivan väärässä?

EDIT: Kävin neljässä apteekissa, kun täälläkin puhuttu 20-30e apteekin monikertakäyttöisistä kuusitulpista, mutta kaikkissa oli vain keltaisia normi tulppia, muutama silikonitulppa, ainoat kuusitulpat olivat nämä
http://www.yliopistonapteekki.fi/Di … pecialItemPage.do?itemNumber=239558
ja nekin ovat kertakäyttöisiä.
Voitteko kertoa mistä te olette ne 20-30e apteekin tulpat bonganneet, tiskinaltako ne niitä myy?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)