Rockster 10.03.2007 11:07:36 | |
---|
Eiköhän Tamallakin jotain hyviäkin ole. Itse pidän Kumuja täysin ylihintaisina. 8-) No jos vertaa esim Taman tai Yamahan kalleimpiin sarjoihin, niin hyvin kilpailukykyiset hinnat. Ottaen huomioon sen, että setti on täysin uniikki ja käsintehty alusta loppuun. Makuasioitahan nämä ovat, mutta ei voi Kumua sanoa ylihintaiseksi. "Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla. |
koera 10.03.2007 11:16:53 | |
---|
Eiköhän Tamallakin jotain hyviäkin ole. Itse pidän Kumuja täysin ylihintaisina. 8-) Tarkoitus ei ole pröysäillä tuoreella Kumusetillä. Pointtini on se, että tuli vaan tossa seitsemisen vuotta soitettua tuolla Taman Rockstar Custom-setillä, josta en kertaakaan saanut omaa korvaa miellyttäviä saundeja irti. Olen myös hyyyvin useaan otteeseen testaillut Starclassic Performereita ja Mapleja, ja sama homma näissä. Jotenkin helvetin koliseva on tuo Taman ominaissaundi ja sen lisäksi kyseisen firman rummut on aivan uskomattoman hankalia saada hyvään vireeseen. Tai sitten en vaan osaa. Mutta menee jo pahasti offtopiciks, joten ei aleta näin tyhjänpäiväisestä asiasta enempää soopaa jauhamaan :) |
moderndrummer88 10.03.2007 11:50:12 | |
---|
Heität kalvon sisään vaan vaahtomuovia 1 kerros sitte 1 tyyny. kalvo kiinni. siiten varmista ettei oo noi dempit siinä nuija kalvossa kiinni ja laitat kalvon kireälle. mulaa toimiii loistavasti! (Tama Stagestar setti) Ei MMX:t moista tarvitse. "jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael |
markkuliini 10.03.2007 12:11:41 (muokattu 10.03.2007 12:12:01) | |
---|
Itse pidän Kumuja täysin ylihintaisina. 8-) Riippuu tietenkin soundimieltymyksistä. Itse taas koen että alle 2500€ (mielestäni) jumalattoman hyvänkuuloisesta setistä (2 tomia, bd, snare) on aika kuluttajaystävällinen hinta. Itse aion hankkia vielä toisen bassarin ja isomman lattiatomin ensimmäisen Kumun setin kaveriksi kunhan kukkaro antaisi joskus myötä. |
hemmo 10.03.2007 12:18:19 | |
---|
Riippuu tietenkin soundimieltymyksistä. Itse taas koen että alle 2500€ (mielestäni) jumalattoman hyvänkuuloisesta setistä (2 tomia, bd, snare) on aika kuluttajaystävällinen hinta. Itse aion hankkia vielä toisen bassarin ja isomman lattiatomin ensimmäisen Kumun setin kaveriksi kunhan kukkaro antaisi joskus myötä. Tai sitten olen vain kateellinen, kun rahat eivät riitä Kumuihin. Olen Yamahan tallissa. Jamaha ei pamaha. Retkussa on meidän meikkis |
Bacchus 10.03.2007 12:58:10 | |
---|
Juu kyllä varmasti löytyy markkinoilta ihan mitä vaan, mutta tarkoitinkin, että minkä takia se demppari ei tule sen bassorummun mukana. Kuitenkin näyttää siltä, että aika harvalla basaria ei ole millään lailla dempattu. Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta rumpujen saralla hinnoittelu on erittäin pilkottua, eli esimerkiksi setinkään mukana ei automaattisesti tule kapuloita mukana. Näin pienet lisätarvikkeet saa toki tingattua mukaan, mutta yleensä rummuissa kaikki hinnoitellaan yksittäin. "You're not right in the head and nor am I / And this is why / This is why I like you, I like you, I like you" |
Youni 10.03.2007 13:04:33 | |
---|
Kyllä demppareita myydään, Evans valmistaa basarindemppaustyynyä, joissain kalvoissa on demppiä yms. Itse antaisin sen reiällisen resokalvon olla, ellei hae todella muhkeaa sointia ja ole tottunut voimakkaan reboundin omaavaan basariin. Lyöntipuolelle hieman demppiä omaava Remo Powerstroke 3, Evansilta löytyy vastaava kalvo, joku EQ jotain. Tällä kalvotuksella ainakaan itse en ole tarvinnut ollenkaan ylimääräistä demppiä. Lyöntikalvo löysälle, kuitenkin niin, että soi. Joku täällä sanoi, että "löysin vire millä soi". Tuota olen käyttänyt jytisevää saundia haettaessa. Resokalvo sen verran kireälle, ettei ryppyjä ole ollenkaan. Jos haluaa pidemmän soinnin, niin voi kiristää resokalvoa hieman. Muitakin tapoja virittää on, tämän olen kokenut helpoksi ja hyväksi. Virittäminen on non-stop-fixing. :D "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
Peicco 10.03.2007 13:25:29 | |
---|
Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta rumpujen saralla hinnoittelu on erittäin pilkottua, eli esimerkiksi setinkään mukana ei automaattisesti tule kapuloita mukana. Näin pienet lisätarvikkeet saa toki tingattua mukaan, mutta yleensä rummuissa kaikki hinnoitellaan yksittäin. Kuinka moni voi kertoa tinganneensa rumpusettiinsä mukaan basarille dempparin tai kuinka usein kauppoja hierottaessa myyjä mainostaa pienellä lisähinnalla basarille tarkoitettua demppaus-optiota? Mikään ongelma ei ole niin monimutkainen etteikö sitä voisi juosta karkuun. |
Youni 10.03.2007 13:44:00 (muokattu 10.03.2007 13:46:30) | |
---|
Rummun demppaaminen on se viimeinen vaihtoehto. Ostaa oikeat kalvot, oikeankokoisen basarin ja virittää hyvin, niin ei tarvitse todennäköisesti niitä demppareita tingata kauppiaalta. Jos kuitenkin joutuu demppaamaan mieleisen saundin vuoksi, niin rullalle kääritty pyyhe on aivan hyvä vaihtoehto, saatavissa vaikka Hemtexistä, Citymarketista, äidiltä tai Tarjoustalosta. Eipähän tarvitse tingata tai ostaa niitä rumpufirmojen kehittämiä demppijärjestelmiä, vai onko niissä nyt sitten jotain vallankumouksellista? DIY-hengellä pääsee halvemmalla ja saa juuri sitä mitä tarvitsee. En nyt halua tehdä tästä isoa numeroa, itse olen saanut hyvän saundin ilman näitä "virallisia" demppareita, enkä todellakaan ole mikään mestarivirittäjä. Ei kaikkea tarvitse tuotteistaa, mielestäni on tuplasti viihdyttävää hakea itse se saundi omilla ratkaisuilla. Kuinka moni voi kertoa tinganneensa rumpusettiinsä mukaan basarille dempparin tai kuinka usein kauppoja hierottaessa myyjä mainostaa pienellä lisähinnalla basarille tarkoitettua demppaus-optiota? En ainakaan lähtisi tinkaamaan ennen kuin tiedän, että tarvitsevatko ne rummut sitä vai eivät. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |
markkuliini 10.03.2007 13:53:41 | |
---|
Kuinka moni voi kertoa tinganneensa rumpusettiinsä mukaan basarille dempparin tai kuinka usein kauppoja hierottaessa myyjä mainostaa pienellä lisähinnalla basarille tarkoitettua demppaus-optiota? Minä. No itseasiassa en ostanut koko settiä, vaan irtobasarin ja tinkasin siihen juuri tuollaisen Evansin tyynyn mukaan. Hyvä vehje, paljon parempi kuin Evansin kalvot. :) En kyllä ymmärrä kysymyksen funktiota. Ensin kysymyksenä on: miksei setin mukana tule "pyykkikoria"? Ja sitten jatko kysymyksenä: Kuinka moni voi sanoa tinganneensa mukaa dempparin? Onko tämä joku gallup vai onko tässä joku pointti? |
El Jefe 10.03.2007 15:00:25 | |
---|
Lisätään yksi kysymys tähän samaan,eli kysyn teiltä viisaammat basarin virityksestä, mikä on mulle ollut aina vaikeaa tämän parinkymmenen vuoden soittohistorian aikana. Eli soundi mitä haetaan:70-luvun takaa-ajofunk,semmonen jotenkin soiva,jatsahtava kaukana metallilätinästä.. Bassarina 22"Sonor Performer,olisko se koivua vai mahonkia,senkin kun tietäs. Resokalvona on ja luultavasti pysyy Evansin mikkireijällinen kalvo.Lyöntikalvoina ollut pinstripe ja powerstoke 4.Dempiksi vain pyyhe lyöntikalvoa vasten.Rokkiin sopinut mainiosti. Ensiksi tulisi mieleen vaihtaa 20" bassariin,mutta jos nyt kuitenkin tuosta koittasin virittää.Lyöntikalvon vaihto valkoiseen emperoriin?Ehdotuksia?? |
HeavyMachinery 11.03.2007 10:22:00 | |
---|
Mulla tuli dw:n basarin mukana semmonen suht pieni tyyny joka on tarran palalla pohjassa kiinni ja liikuteltavissa. :) Se on pirun kätevä, omassakin on sellainen :D Demppiä en paljoa käytä lähinnä se hipaisee resoa kalvoa... Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
miän vain 11.03.2007 12:33:52 | |
---|
Eli soundi mitä haetaan:70-luvun takaa-ajofunk,semmonen jotenkin soiva,jatsahtava kaukana metallilätinästä.. Lähtisin hakemaan näin: valkoiset yksikerroskalvot molemmin puolin, reikä eteen jos huvittaa. Dempiksi huopanauha kalvon ja rungon väliin, ainakin lyöntipuolelle, miksei molemmille jos ei riitä. Vire aika korkea ja soiva. Soundi aukenee kunnolla vasta matkan päässä, eli ei välttämättä toimi pelkällä lähimikillä. Myös teukalvon poistamista kokonaan kannattaa kokeilla - saattaa kuulostaa soittajan paikalle kuolleelta, mutta toimii setin edessä hienosti. Myös rumpu vaikuttaa - ei niinkään koko, vaan reunaviiste. Pyöreämpi toimii tuota soundia haettaessa paremmin. |