Aihe: Ongelmia Alesis dm5:n kanssa??
1 2
sbege
21.02.2007 16:55:42
Räkimistä tulee, vaikka PA:t on aivan hiljaisella. Eli se ei liene vikana. Olen valinnut sen 8:n ihan saundin perusteella, mutta täytyypä tosiaan koittaa esiintyykö räkimistä ym. muilla sampleilla...
Pavosen heska!
sbege
22.02.2007 20:29:22
Onpas muuten outoa... otin masiinan himaan ja ihan kuulokkeilla kuuntelen noita sampleja, ni sitä saakelin räkimistä esiintyy ihan preview nappulankin kanssa. Oiskohan tässä masiinassa tosiaan jotain vikaa, vai onko siihenkin jotain säätöjä?
Pavosen heska!
grind
22.02.2007 21:19:49 (muokattu 22.02.2007 21:22:10)
Onpas muuten outoa... otin masiinan himaan ja ihan kuulokkeilla kuuntelen noita sampleja, ni sitä saakelin räkimistä esiintyy ihan preview nappulankin kanssa. Oiskohan tässä masiinassa tosiaan jotain vikaa, vai onko siihenkin jotain säätöjä?

Koetappas resetoida se masiina. Esiintyykö vain tietyllä samplella? Jos ei, niin olisko sitten kuulokeliittimessä tai kuulokepiuhassa kosketushäikkä?

Resetointi tapahtuu siten, että painat output ja voice -napit pohjaan ja pidät ne pohjassa, sitten virta päälle. Sitten lähtee kaikki omat asetukset samalla, mutta saattaapi olla kokeilemisen arvoinen.
sbege
22.02.2007 21:28:28
Olen koittanu sitä resetointiakin. Ei auta! Vaikka vaihtaa settiä ja samplea. Mun mielestä just äsken ku kuuntelin, ni muillakin (snare,tom,cymbal...) sampleilla tulee ihmeellisiä ylimääräsiä ääniä...suhinaa... rätinää... Kuulokkeet ovat kyllä kunnossa. Ongelmat tulee myös PA:n kautta! Missäköhän on Järvenpäätä lähinnä oleva huolto ...kele?
Pavosen heska!
rm_wispila
23.02.2007 08:31:34
Hieman hankalaa ajatella tätä räkimistä mielikuvapohjalta... menee vähän arvailuiksi.

Tuo kuulostaa oudolta, että se preview-nappikin tekee saman ilmiön. Muuten olisi voinut etsiä vikaa triggeristä.
Mulla kun tuo preview-nappi tuottaa huomattavasti hiljaisemman äänen (en edes oikein ymmärrä koko napin merkitystä).

Olet luultavasti kokeillut molemmat ulostulot (line out, aux).?
Millä tasolla on triggerien volumet 0-100 - asteikolla ?
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
sbege
25.02.2007 19:38:11
Joo kyllä siinä modulissa oli vikaa. Onneksi oli tosi reilu myyjä et sain palautettua masiinan ja hommattua uuden. Tän uuden kanssa ei ole ollu mitään ongelmia!!! Kiitoksia kaikille avuista! Pistän taas kyssäreitä, jos niitä eteen taas tulleepi!
Pavosen heska!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)