hollmi-5 22.11.2007 11:19:48 (muokattu 22.11.2007 12:34:19) | |
---|
Huom! Olet kirjoittamassa yli 296 päivää vanhaan ketjuun! Heh heh, mitä sitten!? Eli metallivirpoista oli tässä puhetta ja heräsi kysymys: miten rummun paksuus vaikuttaa sointiin? Teräsvirveliä ainakin löytyy useampaa eri paksuutta. Osaisko joku valaista? Jos tarkoitat rummun syvyyttä (5", 5,5", 6", 6,5"...), niin syvyyden lisääntyessä tulee soinnista tummempi, maton osuus soundista vähenee hiukan lyöntikalvon puolelta mikitettäessä. Soittotuntumakin muuttuu matalampi virveli antaa hiukan enemmän reboundia. Rummuissa on toki eroja muutenkin. Tismalleen samoilla mitoilla ja samasta ,materiaalista tehty virveli voi soundiltaan ja soitettavuudeltaan olla aika paljonkin erilainen. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Rockster 22.11.2007 11:42:50 | |
---|
Tämän kejun nähdessäni muistui mieleen huutava vääryys koskien tuota huutamaani Free Floateria Saksan ebaysta. Myyjä ilmoitti postikuluiksi 85€. Noh, minä tietysti kieltäydyin moisesta summasta ja sanoin, että sen saa Suomeen kyllä n. 20€:llä. Myyjä vaan intti, että kyllä ne postit ovat uota luokkaa. Sanoin, että enpä tuollaista hintaa ala maksamaan. Noh, mulle negatiivinen palaute ja kauppa peruuntui. Ilmeisesti kaveri ei ollut tyytyväinen huudon loppusummaan. Eli opetuksena se, että kannattaa pytää postituksen kulut myyjältä etukäteen ennen huudon tekemistä... "Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä." |
tml 22.11.2007 12:23:15 | |
---|
Tässä on mielenkiintoinen demo: http://www.dunnett.com/images/shellfundamentals.mpg Oikealta vasemmalle: titaani, messinki, kupari, pronssi, teräs. Huom. rungot eivät ole yhtä paksuja (titaani ohuin). Kupari erottuu eniten sillä tavalla että sen sointi on lyhyt verrattuna pronssi- ja messinkirunkoihin, jotka soivat "kuin kellot". Alumiinirummun soundi riippuu kuulemma voimakkaasti rungon paksuudesta. Ohut (esim. Acrolite) on tumma, paksu (esim. Pearl Ultracast) on kirkkaampi. |
hollmi-5 22.11.2007 12:39:51 | |
---|
Tämän kejun nähdessäni muistui mieleen huutava vääryys koskien tuota huutamaani Free Floateria Saksan ebaysta. Myyjä ilmoitti postikuluiksi 85€. Noh, minä tietysti kieltäydyin moisesta summasta ja sanoin, että sen saa Suomeen kyllä n. 20€:llä. Myyjä vaan intti, että kyllä ne postit ovat uota luokkaa. Sanoin, että enpä tuollaista hintaa ala maksamaan. Noh, mulle negatiivinen palaute ja kauppa peruuntui. Ilmeisesti kaveri ei ollut tyytyväinen huudon loppusummaan. Eli opetuksena se, että kannattaa pytää postituksen kulut myyjältä etukäteen ennen huudon tekemistä... Saksasta tulee paketit halvemmalla, kuin Suomesta paikkakunnalta toiselle. Saksasta tuli virveli kotiin asti 19 eurolla. Jenkeistä virvelin lentorahti on maksanut 50-70 USD. Soundit, piuhat ja kajarit. |
tml 22.11.2007 15:23:51 | |
---|
Saksasta tulee paketit halvemmalla, kuin Suomesta paikkakunnalta toiselle. Saksasta tuli virveli kotiin asti 19 eurolla. Jenkeistä virvelin lentorahti on maksanut 50-70 USD. Aivan. Setin (20/13/16/snare + pari telinettä) postikuluiksi tuli muistaakseni 70 euroa. |
Tindrum 22.11.2007 16:13:42 | |
---|
Juu. Paraikaa on tulossa aika painava teräsvirveli Saksasta - kulut 19 eur. Drumcenteristä tilasin uuden Jammun Oak Customin hintaan 199 eur - kulut 0 eur! Samasta kaupasta kysyin tarjousta koko setistä, jonka hinta oli 1.800 eur. Kotiintuotuna koko paska 1.500 eur! Kannattaa kysellä... ; ) m©
Rumarillumarei! |
markkuliini 22.11.2007 22:28:17 | |
---|
Samasta kaupasta kysyin tarjousta koko setistä, jonka hinta oli 1.800 eur. Kotiintuotuna koko paska 1.500 eur!
Paljonkos sen setin kuljetus olisi sitten maksanut...?
|
Jemppailija 23.11.2007 05:56:36 | |
---|
Niin siis tarkoitin metallirummun rungon paksuutta, en syvyyttä. Eli miten metallisen virpan rungon paksuus vaikuttaa saundiin? Yleisin taitaa olla jotain millin? luokkaa noissa perusteräksisissä, mutta mites joku 3millinen, ainakin kalliimpia ne on. Lisääkö pingiä, soinnin pituutta, erektiota lahkeessa? http://www.dunnett.com/images/shellfundamentals.mpg Toi oli muuten hyvä klippi noista eri metallien soinneista, oli todella paljon apua!!! + Jos joku kysyy sulta, että ostakko huumeita? -Niin sano että "mä otan kilon!" |
ostany 28.11.2007 12:20:09 (muokattu 28.11.2007 12:24:56) | |
---|
Se on tuota acousticonia. Se Acousticon-runko tehdään pahvista ja liimasta, mutta sehän ei sitä muuta että ne soi ihan pätevästi. Tai no, pahvi ja liima on vähän karkeasti sanottu, mutta katsokaa itse alla olevasta linkistä, jos kiinnostaa. http://www.mikedolbear.co.uk/story. … rch&txtSearch=Remo|factory|tour Tuohon Rocksterin kysymykseen vastatakseni, messinkivirveleitä käytetään metallimiesten keskuudessa paljonkin. Soundi on metallisen läpileikkaava, mutta kuitenkin lämpimämpi kuin teräsvirvelissä. |
Jemppailija 05.12.2007 15:09:02 | |
---|
Katoppa vaan, en tiennykkää että noi Remot tehdään tolla tavalla! Iteltä löytyy 13x5 tuumainen virppa ja oon kyllä tykänny, ja tykittäny. Jos joku kysyy sulta, että ostakko huumeita? -Niin sano että "mä otan kilon!" |