Aihe: uudet pöntöt
1 2 3 4 5
Tindrum
15.01.2007 07:51:47
Osta PDP FX, älyttömästi viritys varaa, 100% koivua, hyvä hinta(musamaailmassa 890e), älyttömän hyvä basari, FAST tomikoot ja on ne ihan hienotki :)

Kokemusta on, enkä suosittele. Verrattuna aiempaan lähtökohtaan (siis tohon Sonoriin), näissä on kaikki huonompaa. Virityspesät ja kierteet, reunaviisteet ja viimeistely kokonaisuudessaan.

Siis osta ne Sonorit.
m© Tiina Lymi on ihana.
HeavyMachinery
15.01.2007 17:26:55

Kokemusta on, enkä suosittele. Verrattuna aiempaan lähtökohtaan (siis tohonPDP:hen), näissä on kaikki huonompaa. Virityspesät ja kierteet, reunaviisteet ja viimeistely kokonaisuudessaan.

Molemmat ovat yhtä huoinoja ja hyviä, samalla tavalla ne sonorit menee rikki... PDP:n lugin kierre on aavistuksen arempi koska siinnä on tiheä kierre joka helpottaa virittämistä huomattavasti. Mutta tuossa hinta luokassa ne kaikki on yhtä hyviä.

Siis osta ne PDP:t

Tai sonorit. Älä usko muita luota siihen mikä tuntuu parhaalta.
Meidän Äiti tekee teidän äidistä ruokaa....
Sonormies
15.01.2007 19:54:57
Älä usko muita luota siihen mikä tuntuu parhaalta.

Näin se on. Fiilis ratkaisee. (Osta siis Sonorit.)
"Mulkkujen kanssa ei tehdä päivääkään töitä" - Mato Valtonen
rumpali_
15.01.2007 22:22:52
Näin se on. Fiilis ratkaisee. (Osta siis Sonorit.)

jeps, sonorit laitan tällä viikolla tulemaan :) uij.
meinl parhautta!!
mttp
17.01.2007 08:31:17
Mulla on ollut viimeiset kolme viikkoa tämä setin valintakysymys meneillään, vaihtoehtoina on ollut Starclassicceja, Signiaa, genistaa, Gen-X ym. Pitkän pähkäilyn jälkeen päädyin sitten kuitenkin Taman Superstar settiin, vaikka kuinka yritin tuota päätöstä välttää (aina ollut vain Tamaa). Täytyy sanoa, että valinta ei kaduta, mielestäni hinta / laatu suhde näissä on todella hyvä ja saundia löytyy, suosittelen kovasti. Ja kyllä niiden rumpujen kasaaminen tehtaan pakkauksista on myös mukavaa :-)
HeavyMachinery
17.01.2007 15:27:06

Mulla on ollut viimeiset kolme viikkoa tämä setin valintakysymys meneillään, vaihtoehtoina on ollut Starclassicceja, Signiaa, genistaa, Gen-X ym. Pitkän pähkäilyn jälkeen päädyin sitten kuitenkin Taman Superstar settiin, vaikka kuinka yritin tuota päätöstä välttää (aina ollut vain Tamaa). Täytyy sanoa, että valinta ei kaduta, mielestäni hinta / laatu suhde näissä on todella hyvä ja saundia löytyy, suosittelen kovasti. Ja kyllä niiden rumpujen kasaaminen tehtaan pakkauksista on myös mukavaa :-)

Eli kattelit että jos ostais kunnon rummut mutta totesit että on se ladakin auto ?

Täysin järjen vastainen päätös....

No onhan uudet uudet mutta uusissa on myös uusien riesa....
Rockster
17.01.2007 15:30:37
Mulla on ollut vaihtoehtoina Signiaa, genistaa, Gen-X ym. Pitkän pähkäilyn jälkeen päädyin sitten kuitenkin Taman Superstar settiin.

Anteeksi, mutta nyt meni päätös niin päin vittua kun olla ja saattaa. Voi voi. Laatua olisi ollut tarjolla, mutta keskinkertaisuuteen päädyttiin. No, soittaa noillakin ihan mainiosti, mutta valinta oli kyllä huono.
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Nolte
17.01.2007 17:12:01
Noh noh. Eipä arvostella toisten valintoja noin kovasti. Jos kerran vaakakupissa painoi suht paljon kuitenkin se, että tuote on uusi, niin siinä mielessä ihan looginen päätös. Ja jos ei Superstareissa ole mitään vikoja (esim. reunaviisteet), niin rummuilla lienee käyttöarvoa yhtä paljon, kuin pro-veljilläänkin. Se ei aina ole status, mitä tavarahankinnoilla haetaan.
Hyvät kamat - huono soittaja!
Rockster
17.01.2007 17:21:56
Noh noh. Eipä arvostella toisten valintoja noin kovasti. Jos kerran vaakakupissa painoi suht paljon kuitenkin se, että tuote on uusi, niin siinä mielessä ihan looginen päätös. Ja jos ei Superstareissa ole mitään vikoja (esim. reunaviisteet), niin rummuilla lienee käyttöarvoa yhtä paljon, kuin pro-veljilläänkin. Se ei aina ole status, mitä tavarahankinnoilla haetaan.

Totta tuokin. Loivennan kommenttiani. Kummallinen valinta suhteessa minun makuuni ja tietämykseeni rummuista. Uusissa on kuitenkin aina se aukisoitaminen dilemma, mikä ottaa aikaa jonnin verran.

Hyvä, että kaveri on tyytyväinen valintaansa...
"Nyt lähdetään Karalahdelle soittamaan rumpuja ja bassoa" -Jussi 69 houkutteli matkaansa Tavastialla.
Tindrum
17.01.2007 17:29:06
Tarkasta vaan reunaviisteet ja rumpujen pyöreys. Jos niissä sanottavaa, niin vaihda ko. rumpu / rummut heti. Näin saat niistä kaiken irti. Uusi on juuri tässä mielessä uusi. Niissä on takuu.
Ostin itse Superstarit ja huomasin molemmissa em. asioissa vikaa. Virveli oli niin soikea, ettei virittäminen ollut mahdollista. Lisäksi reunaviisteissä oli sanomista useammassa kannussa.
Lähetin koko setin takaisin. Ja vaihdoin Sonoreihin. Jotka sitten vaihdoin... jne.
m© Tiina Lymi on ihana.
Nolte
17.01.2007 17:30:59
Hyvä, että kaveri on tyytyväinen valintaansa...

Se onkin se tärkein ja painavin kriteeri. No, oikeastaan ainoa...
HeavyMachinery
17.01.2007 18:07:17

Mutta juuri statustahan sillä uutudella haetaan. Enpä nyt lähtisi pistämään noiden käyttö arvoa rinnakkain paitsi jos ne menossa kukka ruukuiksi niin silloin toimivuus funktio on sama.
Tai jos soittaa kerran kuussa ja salaa omaksi hyviksi piilossa autotallissa lukkojen takana....

Tamalla on ollut vaan ala mäkeä nyt noiden rumpujensa kanssa, olisivat vaan pitäneet rokkistarat tuotanossa ja parannelleet starclassiceja....
Nolte
17.01.2007 18:44:25 (muokattu 17.01.2007 18:45:43)
Mutta juuri statustahan sillä uutudella haetaan.

Tuskinpa Superstaroilla haetaan mitään statusta.

Enpä nyt lähtisi pistämään noiden käyttö arvoa rinnakkain

Mikset? Otin kyllä omassa mielipiteessäni huomioon sen, että noissa on ollut joitain laatuongelmia. Sanoinkin siellä, että kunhan ko. yksilöissä on mm. viisteet kunnossa, niin sitten käyttöarvoa voinee verrata. Eihän siitä ole kuin yksi pykälä pro-tasolle Taman asteikolla.

Nojoo. Jos noissa Superstaroissa on kovastikin laatuongelmia, ettei tahdo pyöreätä pönttöä löytää, niin sitten perun sanani. Hankalaksi menee vaihtaa muutaman kerran pönttöjä, että saa oikeanmuotoiset viimeisellä.

paitsi jos ne menossa kukka ruukuiksi niin silloin toimivuus funktio on sama.
Tai jos soittaa kerran kuussa ja salaa omaksi hyviksi piilossa autotallissa lukkojen takana....

Heheh...nyt sie Heavy piirun verran liioittelet...
markkuliini
17.01.2007 21:09:15

Ja rahan menon määrällä ei ole tietenkään mitään tekemistä tämän asian kanssa....
mttp
17.01.2007 23:17:49
Anteeksi, mutta nyt meni päätös niin päin vittua kun olla ja saattaa. Voi voi. Laatua olisi ollut tarjolla, mutta keskinkertaisuuteen päädyttiin. No, soittaa noillakin ihan mainiosti, mutta valinta oli kyllä huono.

Veikkaanpa, että jos nämä asiantuntijat laitettaisiin testaamaan esim. näitä superstareja ja joitain "laatu" settejä rinnakkain laput silmillä, voisi valinta saundin perusteella olla yllätys!

Ja toki tarkkana kaverina olen tottunut punnitsemaan rahoille saatavaa vastinetta ja en millään jaksa uskoa, että esim. starclassicit ja saman hintaluokan setit ovat hintaeron verran parempia ja varsinkin, kun ottaa huomioon, että superstaroissa tulee mukaan hw.

Miten mahtaa nämä pro setit (varsinkin kaikkein ohutrunkoisimmat) ajan mittaan pitää pyöreytensä, itse en uskaltaisi niitä kauheasti roudailla ja eri olosuhteisiin viedä.
markkuliini
17.01.2007 23:45:37

Ja toki tarkkana kaverina olen tottunut punnitsemaan rahoille saatavaa vastinetta ja en millään jaksa uskoa, että esim. starclassicit ja saman hintaluokan setit ovat hintaeron verran parempia ja varsinkin, kun ottaa huomioon, että superstaroissa tulee mukaan hw.

Ei ole mikään salaisuus että juuri keskihintaisissa seteissä on paras hinta/laatu-suhde. On kuitenkin selvää että kalleimmat setit kuulostavat paremmilta parempien materiaalien ja huolellisemman työnjäljen takia. Se, onko kalliimmat setit sitten lisähinnan ja lisäsoundin arvoisia, onkin kunkin omasta kukkarosta ja arvostuksesta kiinni. Itse olen sitä mieltä että harrastussoittimeksi superstar:ien tasoinen setti riittää oikein hyvin. Siitä saa virittämällä ihan hyvän soundin.

Kalliimmista soittimista kun ei sitä lisäsoundia kuka tahansa saakaan irti. Pitää osata virittää ja olla hyvä "tatsi" soittimeen että siitä saa koko soundipotentiaalin käyttöön.

Veikkaanpa, että jos nämä asiantuntijat laitettaisiin testaamaan esim. näitä superstareja ja joitain "laatu" settejä rinnakkain laput silmillä, voisi valinta saundin perusteella olla yllätys!

Tästä olen sitä mieltä että tunnistaisin keskihintaiset setit laadukkaammista mikäli ne olisi hyvin ja avoimesti viritetyt.

Miten mahtaa nämä pro setit (varsinkin kaikkein ohutrunkoisimmat) ajan mittaan pitää pyöreytensä, itse en uskaltaisi niitä kauheasti roudailla ja eri olosuhteisiin viedä.

Vaikea sanoa. Itse kyllä roudailen ohutrunkoista settiä harva se päivä, joskin kovissa caseissa. Hyvin ne ovat kestäneet. Enpä ole kyllä kuullut juttuja tai tarinoitakaan kieroiksi menneistä rungoista.
Tindrum
17.01.2007 23:56:24
Jep, tässä on puolensa. Mukana tuleva rauta on parasta markkinoilla. Ja siitä mun Superstar-ostoksesta on yli 1,5 vuotta, joten ne alkupään settien ongelmat on todennäköisesti saatu reilaan. Mutta tsekkaa nyt kuitenkin niiden viisteet ja pyöreys. Varmuuden vuoksi.
Kunhan ne on kunnossa, niin kyllä ne on hyvät pannut. No worries.
Ja koska uusissa on uusien tuntu, tuoksu ja TAKUU, ei syytä huoleen. Tarvittaessa käytä sitä takuuta.
m© Tiina Lymi on ihana.
moderndrummer88
18.01.2007 08:51:10
mttp, sulla oli siis rockstarit ja vaihdoit ne superstareihin?
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Rockster
18.01.2007 09:09:24
Ehkä omassa kilpavarustelussa on karannut mopo käsistä. Kyllä Superstareillakin vetelisi varmasti samalla tavalla kuin kalliimmillakin pöntöillä. Nyt on vaan omalla kohdalla niin, että ikäni paskoilla kamoilla soitelleena halusin hyvät ja laadukkaat rummut kun rahaa vihdoin soittokamoihin on. 250 keikkaa olen muutama vuosi sitten soitellut omilla (Pearl Export vm. 198?) ja lainakannuilla ympäriinsä ja hyvin pärjäsin. Omia peltejäkään ei koskaan ollut riittävästi, eikä edes penkkiä ja pedaalia. Nyt kun soittohomma ei ole samoissa mitoissa, niin ehtii paneutumaan eri rumpuihin ja kamoihin. Pyyhitään pois parjaava kommenttini Superstareista. Mutta se on kyllä totta, että Signiat, Genistat ja Gen-X:t ovat Superstaria laadukkaammat rummut.
hollmi-5
18.01.2007 11:58:57
Toisille uusien rumpujen ostaminen ja niiden kasaaminen on "se juttu" tässä harrastuksessa. Minäkin olen kolmet rummut uutena ostanut. Useita virveleitä ja symbaaleja tietenkin sitten lisäksi. Uusissa on uuden tuoksu ja kaikki kiiltää virheettömänä.

Minulla on kuitenkin paha tapa purkaa kaikki osat irti ja putsata/vahata uusikin rumpu, joten käytettynä ostettu setti on sekin pian kuin uusi.

Jos uudet saa tonnilla, niin saa sillä oikein hyvät käytetytkin. Ehkä niissä käytetyissä ei väri tai koot satu ihan mieleiseksi ja siksi on valmis menettämään hiukan jälleenmyyntiarvossa, että speksit ovat itselleen hyvät.
http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)