Aihe: Kätisyys...
1 2
Pieni rumpalipoika
18.12.2002 19:24:46

Oikeakätinen olen ja oikeakätisesti soitan.
Mia
06.03.2003 20:45:20
Aina on saanu kokea tietynlaista "sortoa" kun on vasuri. Skittaa soitan oikeakätisittäin, mutta rumpusetin kyllä väännän itselleni mieluisaksi, eli peilikuvaksi. Oikealla jos yrittää haitsua soitella, niin eihän siitä pidemmän päälle tule mitään. Basarinkin soundi on tukevampi kun vasemmalla, eli vahvemmalla jalalla soittaa. Aikoinaan kaikki musiikinopettajat yritti väkisin vääntää tätä rumpukätisyyttä toisin päin, ja toki pystyn soittamaan "normaalistikin" mutta sitkeästi olen pitänyt kätisyydestäni kiinni. Vasurit kunniaan!
KoRn88.
06.03.2003 21:11:32
oikeakätinen ja "oikeanpuolisesti" on settiki
------------Stampeden rumpali---------------
Mikko A
07.03.2003 02:02:33
Ian Paice pieksee edelleen ja on vasuri ja soittaa haitsu ja snare vasemmalla ja pasari ja ride oikealla

Ian Paice tosiaan on vasuri ja soittaa myöskin setti peilikuvana!!! Toisin kuin tossa yritettiin väittää... vai tulkitsinko tuon koukeroisen tekstin väärin?? : )

Itse oon siis oikeekätönen ja oikein soitan =)
~Solitary shell~
AP
07.03.2003 13:13:26
Hmm. Mielenkiintoista ajatusleikkiä täällä. Pohdin itse, että olisiko sekä oikea- että vasenkätisen opittavissa "vääränpuoleinen" soittaminen, jos sitä vaan aletaan alusta asti harrastaa. Oppiihan vasurikin esimerkiksi ajamaan manuaalivaihteista autoa (vaihdekeppi oikealla) tai kirjoittamaan oikealla kädellä, kun ei vaan ehdi oppia luontaista, "vääräkäsijohtoista" tapaa tehdä näitä asioita. Jotka toki ovat yksinkertaisempia kuin rumpujen soitto, mutta esimerkiksi automaatista manuaaliin vaihtavalla vasuri-autoilijalla on kuulemma tosi hankalaa aluksi.
Näkisin myös asian niin, että esim. kirjoittamisessa vaaditaan vain yhden - vahvemman aivopuoliskon- ohjaaman raajan moitteetonta toimintaa, mutta rumpujen soitossa pitäisi saada kaikki neljä raajaa pelaamaan jokseenkin tasa-arvoisesti, ts. jonkun raajan luontaisella sujuvalla käytöllä ei pitäisi periaatteessa olla väliä.
JOnkun hermostotutkijan näkemys aiheesta olisi mukavaa kuulla; siis virallinen tieto siitä, miten paljon ihmisen aivopuoliskojen hierarkiaa ym. on mahdollista huijata.

Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: oikeakätinen, setti "enemmistötyylillä."
Mikko A
07.03.2003 14:52:59
Ai siksikö kaikki jenkkimobiilit on automaatteja ku siellä on niin vitusti vasureita... =)
~Solitary shell~
lkx
07.03.2003 21:35:23

Ma oon oikeakätinen ja soitan oikeakätisesti.

Mutta vasurin leadilla saa kaikennäköstä jekkua aikaan, kannattaa reenata. Vaikka sitten vaan showmielessä... =)
There is no spoon...
Miikathebest
07.03.2003 21:36:10

Minä olen oikea kätinen ja soitan oikeakätisesti myös rumppuja, vaikka pääsääntöisesti olenkin kita-risti.
jazz86
27.03.2003 16:01:52
Olen vasenkätinen ja soitan aivan normaalilla setillä.
Helppoo..
Possu pomppii pellolla
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)