lethus1 18.08.2006 08:57:27 | |
---|
Torilla on myytävänä mm. Zildjianin A-Custom 16" Crash, joka on aivan mahtava pelti. Lähtenee vieläpä sillä 150e:lla, uskoisin. Osta pois, et kadu. Voi katuakin. Itse ostin kerran "sokkona" 18" A-customin ja koska en itse ollut paikalla, kaveri hoiti rahan ja pellin vaihtokaupan kotopuolessa. Pelti oli aika paska - soi todella rumasti ja aivan helevetin kovaäänisesti. Ei muistuttanut kovinkaan paljoa sitä toista 18" a-customia mikä killui setissä tämän uuden hankinnan vieressä. Toisaalta taas 17" a-custom, jonka ihan kaupasta hain, on todennäköisesti paras crashi mitä olen ikinä soittanut. Mutta, enää en sokkona osta yhtään ainoata peltiä... |
Danko 18.08.2006 09:43:59 | |
---|
Asun Helsingissä ite niin ei pitkä matka testaamaankaan ole :) Käypä tsekkaas SoundStoresssa Turkishit. Hinta/laadultaan mainiot. http://www.soundstore.fi/ Itsetyydytys on perisynti - sitä minä teen! Minä olen alastomana! -Kukkakeppi |
Nolte 18.08.2006 13:44:58 | |
---|
Voi katuakin. Itse ostin kerran "sokkona" 18" A-customin ja koska en itse ollut paikalla, kaveri hoiti rahan ja pellin vaihtokaupan kotopuolessa. Pelti oli aika paska - soi todella rumasti ja aivan helevetin kovaäänisesti. Ei muistuttanut kovinkaan paljoa sitä toista 18" a-customia mikä killui setissä tämän uuden hankinnan vieressä. Toisaalta taas 17" a-custom, jonka ihan kaupasta hain, on todennäköisesti paras crashi mitä olen ikinä soittanut. Mutta, enää en sokkona osta yhtään ainoata peltiä... Huono tuuri kävi sinulla. Uskoisin kuitenkin, että suht turvallisia ostoksia ovat noin ylipäätään. No, kyllähän minunkin piti itse asiassa kerran vaihtaa 18" A-Custom toiseen yksilöön, kun oli niin epäkesko, että muljahti aina samaan asentoon ständissä. Mutta, hyvä oli soundi siinäkin. Hyvät kamat - huono soittaja! |
Veksi 18.08.2006 21:04:07 | |
---|
Mulla on 14" SH Crash, joka on todella hyvä yksilö, ostin sen käytettynä ja olen siihen todella tyytyväinen. Kaikki pellit on STAGGIA, SH ja DH, sekä YR sarjaa !! |
Niq 18.08.2006 21:16:19 (muokattu 18.08.2006 21:16:28) | |
---|
Mun täytyy kyllä todeta, että eipä ollut hirveän monta mun Stagg DH 17" Thin Exotic Crashia peittoavaa peltiä Jyväskylän Musikantin peltivalikoimassa. Ja siellähän oli kyllä Zildian A customia, K:ta, yms. Sabianin AA(X?) -sarjan joku oli kyllä ihan loistopeli, mutta jostain syystä valtaosa kolisi ja oli äärimmäisen epäherkkiä. Vai onkohan se testihuone vaan niin huono tai jotain? Paiskoin kyllä peltejä yhtä voimakkaasti kuin rumpuja normaalisti soittaessanikin. "I have a cunning plan" -Baldrick |
sutikomppi 20.08.2006 15:06:43 | |
---|
Olen ostamassa uutta tai uusia symbaaleja ja en osaa yhtän päättää mitä haluaisin. Vaihtoehtoja ovat mm. Paisteen alpha 14" crash, Paisteen pst5 14" crash, Meinlin Classics 14" crash, Staggin sh tai dh sarjan 14" - 16" crash. Kokemusta on näistä vain Paisteen Alpha ja Staggin sarjoista. Mitä te suosittelette mieluiten? :) Säästä tai pyydä tai lainaa hieman enemmän rahaa ja satsaa vähän parempaan. On aivan selvää, että kukin tekee omat päätöksensä ja kullakin on omat rahansa mutta mieti kuitenkin vielä. Halpa pelti on aina halpa ja kuulostaa sille. Ystävällisiä terveisiä ! Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. |
hollmi-5 21.08.2006 09:51:08 (muokattu 21.08.2006 10:20:57) | |
---|
Mutta, enää en sokkona osta yhtään ainoata peltiä... Minä olen ostanut lähes kaikki symbaalini sen kummemmin testailematta. Paikallinen pieni musiikkiliike ei pidä kalliita symbaaleja varastossaan ja netin kautta ostetut käytetyt symbaalit jäävät aina testaamatta. Symbaalin luonne selviää lopullisesti vasta pidemmän soittelun jälkeen. Musakaupan testihuone ei ole kovin hyvä paikka symbaalin testaamiseen. Kun ostaa pro-tason peltejä, saa ne edelleen kiertoon melko vaivattomasti. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm |
lethus1 21.08.2006 11:29:14 | |
---|
Symbaalin luonne selviää lopullisesti vasta pidemmän soittelun jälkeen. Musakaupan testihuone ei ole kovin hyvä paikka symbaalin testaamiseen. Kun ostaa pro-tason peltejä, saa ne edelleen kiertoon melko vaivattomasti. Tuo on totta. Esimerkkinä käyttämäni 18" a-custom oli todennäköisesti todella harvinainen (ja harmittava) tapaus. Ostin pari päivää sitten crashin. Se oli a-custom 18" ja kuulostaa mielettömän hyvälle. Meinasin ottaa Meinl Byzancen 18" crashin mukaan. Saattaa olla että joskus vielä sellaisen nappaan mukaan. Miellytti korvaa ihan älyttömän paljon testihuoneessa ja niin olisi todennäköisesti tehnyt treenikämpällä/nauhallakin. |
AP 21.08.2006 12:04:50 | |
---|
Se viellä pitää lisätä, että kalliimpaa symbaaliakin voin ostaa kun esim paisteen alpha. Tuleeko teille mieleen alle 150e halpoja ja hyviä symbaaleja? Tulee. Käytetyt. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |