Niskamies 28.07.2006 13:20:54 | |
---|
ei siinä varmaan asettelu ongelmaa olekkaan,kun puutuu vasemman puoleinen basari kokonaan. ;) Sehän tulis tohon sivuun ihan luontevasti. Tomeja ei tarttisi siirtää, vähän ständien kanssa vaan rukata. More is more. |
Niskamies 28.07.2006 13:21:25 | |
---|
Miten toinen basari vaikuttaa tomien asetteluun ? varsinkin niiden korkeuteen ? en ymmärrä, mulla on tomit samalla tavalla oli 2 tai 1 basari. Toi niskiksen asettelu on aika lähellä omaani. Veikkaisin ettei tarviisi kuin penkkiä nostaa niin samoilla asetuksilla voisi mennä.... Takaa päin studiossa: http://rumpu.net/index.asp?sivu=galleria&kuva=2388 Tuossa näkee hieman sitä istuma korkeutta.... Mulla on melkein tapissa toi penkki. Vielä on kuitenkin jonkinverran säätövaraa. More is more. |
Crusifix 28.07.2006 13:22:50 | |
---|
Hommahan on semmonen että sulle vois olla hyvät semmoset 18" basarit. Niissä on varmasti hyvä erottelukyky. Toisaalta ne triggaushommelit vois tulla aika paljon halvemmaks kun kaks laadukasta basaria. Ite hommaisin varmasti pienet basarit, alapäätä ei oo niin paljoa mutta napakammat. ajattelin just vaihtaa basareita pienemmiks,keskustelu karkas basareiden vaihdosta tomien järjestelyyn,? en saa tomeja mieleni mukaan kun basarit ottaa kiinni ja nää on mielipide asioita, joista "ei" voi riidellä.. Tyhmyyden ylistys! |
Jupi57 28.07.2006 13:42:53 (muokattu 28.07.2006 14:14:06) | |
---|
en saa tomeja mieleni mukaan kun basarit ottaa kiinni Onko niitä pikkutomeja enemmän kuin kaksi ja ovatko ne lähes neliökokoa (esim. 10x9, 12x11,13x12 ja 14x13 x-tras sarjaa)? Jos näin on, ongelmia tulee (jos on tullakseen) etenkin oikeanpuoleisen basarin (jos olet oikeakätinen?) haarukkaan kiinnitettävillä tomeilla. Kannattaisiko kokeilla 20" tuumaisella lainabasarilla (johon se haarukka sopii), että riittääkö n. 5 cm:n pelivara, jonka saat vaihtaessasi? Opiskelijabudjetti kai edellyttäisi, että ne 20":kin olisivat käytettyjä?? |
HeavyMachinery 28.07.2006 15:08:24 | |
---|
ajattelin just vaihtaa basareita pienemmiks,keskustelu karkas basareiden vaihdosta tomien järjestelyyn,? en saa tomeja mieleni mukaan kun basarit ottaa kiinni ja nää on mielipide asioita, joista "ei" voi riidellä.. Mielipide asioita ja paskan marjat sanon minä. Onko järkeä ostaa lisää kallista paskaa kun pikku sen järkeilemällä saisit no 22" toimimaan. Itse valitit ettet saa tomeja kunnolla niin siinnä sinua neuvottiin.... Ei se ole mieli pide asia kuinka saat setista soitettavamman se on vain totuus... Katsoppa tältä sivustolta pitempään soitta neiden settejä niin huomaat että kaikilla on tomit aika suorassa ja asettelu kuin niskiksen setissä.... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
Crusifix 28.07.2006 15:30:53 | |
---|
Onko niitä pikkutomeja enemmän kuin kaksi ja ovatko ne lähes neliökokoa (esim. 10x9, 12x11,13x12 ja 14x13 x-tras sarjaa)? Jos näin on, ongelmia tulee (jos on tullakseen) etenkin oikeanpuoleisen basarin (jos olet oikeakätinen?) haarukkaan kiinnitettävillä tomeilla. Kannattaisiko kokeilla 20" tuumaisella lainabasarilla (johon se haarukka sopii), että riittääkö n. 5 cm:n pelivara, jonka saat vaihtaessasi? Juuri näin!! paitsi että käytän räkkitelinettä.. ja sitten jos saa tomit hyvin,niin saa kyllä aika epämiellyttävässä asennossa soittaa kun on basarit 1m päässä toisistaan.. Tyhmyyden ylistys! |
HeavyMachinery 28.07.2006 15:35:12 | |
---|
Onko niitä pikkutomeja enemmän kuin kaksi ja ovatko ne lähes neliökokoa (esim. 10x9, 12x11,13x12 ja 14x13 x-tras sarjaa)? Jos näin on, ongelmia tulee (jos on tullakseen) etenkin oikeanpuoleisen basarin (jos olet oikeakätinen?) haarukkaan kiinnitettävillä tomeilla. Kannattaisiko kokeilla 20" tuumaisella lainabasarilla (johon se haarukka sopii), että riittääkö n. 5 cm:n pelivara, jonka saat vaihtaessasi? Juuri näin!! paitsi että käytän räkkitelinettä.. ja sitten jos saa tomit hyvin,niin saa kyllä aika epämiellyttävässä asennossa soittaa kun on basarit 1m päässä toisistaan.. Miten basareiden etäisyys kasvaa silloin jos tomit haluaa hyvin ? Laita kuvaa setistäsi niin nähdään kuin ne sulla on.... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
Crusifix 28.07.2006 15:41:23 | |
---|
ai miten etäisyys kasvaa?? jos käytetään Ns: "pitkään soittaneiden" "tekniikkaa" eli tomit lähes vaakatasossa, kuten niskamiehellä on kaksi tomia.. mutta minulla on 3ylhäällä,, saat toki yrittää laittaa tomit "oikeaan asentoon", mutta ei onnistu... 3:s tomi ottaa kiinni basariin ja pahasti!! Tyhmyyden ylistys! |
Niq 28.07.2006 15:47:36 | |
---|
Kuvasta päätellen (tosin kuva on aika huono, joten voin erehtyäkin) istut melkein lattialla. Penkkiä vaan rohkeasti ylös, virveliä ylemmäs, tomit pystyyn, kallistusta niihin ihan jonkun verran ja pitäisi kyllä onnistua. Ei niillä 20" basareilla saa kuitenkaan kuin muutaman sentin lisää säätövaraa, itsellä toinen basari 20" ja toinen 22", syvät tomit ja siltikin saan molempien basareiden päälle tarvittaessa tomit hyvään asentoon. Tosin nykyisin ei enää tomeja basareiden päällä ole, ne (2 kpl) ovat ikäänkuin niiden välissä ja loput tomit lattiatomeina. Huomasin että kaksi etutomia on ihan pirun paljon helpompi asetella ergonomisesti, kuin 3. Loppujen lopuksi noin montaa tomia ei mihinkään edes tarvitse, kahdellakin pystyy, kolmella soittelee ihan helposti ja neljä (2 edessä 2 lattialla) on semmonen määrä, että melkein yksi on jo ylimääräinen. Ja jos edelleen olet jonkun kaman ostamisen kannalta, niin pistä Tamat myyntiin ja ostat uudempaa ikäluokkaa olevan setin, joissa (onneksi) tomien syvyydet ovat jotakuinkin inhimillisemmissä mitoissa. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Crusifix 28.07.2006 15:56:07 | |
---|
no kuva on todellakin huono ja pahoittelen sitä,mutta istuma asento on sen mukainen,että jalat ovat n. 90asteen kulmassa... Luovuin itsekkin 3:sta tomista (ylhäällä) koska asettelu meni vaikeaksi jne.. Itse käytän nykyisin 2ylhäällä ja 2lattialla.. riittä minulle myös.. Tyhmyyden ylistys! |
Niq 28.07.2006 16:04:53 | |
---|
no kuva on todellakin huono ja pahoittelen sitä,mutta istuma asento on sen mukainen,että jalat ovat n. 90asteen kulmassa... Nosta siis ihmeessä penkkiä, itse olen todennut huomattavasti helpommaksi soittaa niin, että jalkojen kulma on isompi. Varsinkin tuplien nopea soitto onnistuu paljon helpommin, kun jalkojen liikerata pienenee eikä lihakset väsy niin helposti. Luovuin itsekkin 3:sta tomista (ylhäällä) koska asettelu meni vaikeaksi jne.. Itse käytän nykyisin 2ylhäällä ja 2lattialla.. riittä minulle myös.. Kuinka kaukana basarit ovat toisistaan etureunasta ja takareunasta? Itselläni on etureunojen välissä tilaa n. 20cm ja takana on joku 40-50cm, suunnilleen tuosta omakuvasta näkyykin. Kyllä tuohon pitäisi isompienkin tomien istua hyvin. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Akahito 28.07.2006 16:34:38 (muokattu 28.07.2006 16:35:52) | |
---|
Kyllä mä väitän että se ylimääränen kaks tuumaa säätövaraa alaspäin tekee aika paljon tomien asettelulle. Itse en pysty soittamaan 20" suurempaa basaria tomit basarin päällä, niin että kaikki olisi _tosissaan_ juuri niin kuin mä haluan, ellei sitten ole matalia tomeja. Millon tomit on hyvin, pellit on liian korkealla/kaukana, ja niin päin pois. Henkilökohtaisesti en halua urheilla, että saan soitettua etutomiini. Ymmärrän varsin hyvin mistä kiikastaa, varsinkin jos etutomeja on enemmän kuin se yksi mitä itse käytän. Jos nyt päädyt ostamaan 20" basarit, ei ole kannattavaa lähteä hankkimaan eri merkkisiä. Osta niitä Swingstareja, tai sitten jotain Oikeasti hyviä (ja kalliita) rumpuja joita aiot hankkia lopulta koko setin. Älä osta Swingstar-settiin Export basareita, tai mitään muutakaan. Kuten aiemmin todettu, mitään merkittävää laadunparannusta ei kuitenkaan tapahdu, ja sitten hamassa tulevaisuudessa kun myyt settiä, moista sekasikiötä on vaikea saada kaupaksi. Mutta tosiaan koita ensin säädellä omia asetuksia, jos se hyvä asettelu löytyykin vaihtamatta basareita, aina parempi. Kyllä 22" basarit saa tarkoiksi oikealla kalvotuksella ja erilaisilla tarvikkeilla kuten jo mainitut kuminuijat ja lyöntilätkät. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
http://paiste-only.com/phpBB2/ |
drum-monkey 28.07.2006 16:40:18 | |
---|
Kyllä mulla 11" syvä tomi roikkuu ihan iloisesti 22" basarin päällä. Kallistusta on hitusen enemmän kuin haluaisin, mutta ihan hyvä se noinkin on, ei siinä mihinkään Lombardo-asetteluihin vielä joudu. Jalkojen kulma on jotain 90-100 astetta, ja pituutta 187 cm. Munletti on mulletti |
Akahito 28.07.2006 16:54:27 | |
---|
Mun mielestä aika pöhkö puhua ihmisen pituudesta, kun asiaan vaikuttaa nimenomaan ruumiinosien suhteet toisiinsa. Pitkät jalat? Sitten joudut istumaan korkeammalla saadaksesi jalkojen kulman sopivaksi, joten isot basarit eivät tuota ongelmaa. Pitkät kädet? Ne painaa suht paljon, niitä ei mielellään heiluttele liian korkealla puolentoista tunnin keikkasettiä putkeen, joten matala asettelu on aika välttämätön. Jne. "Viiskytluvun kerrostalot tekee jostain syystä hyvän olon, niiden rappukäytävien viileys; Miksi mä lähtisin täältä?"
http://paiste-only.com/phpBB2/ |
HeavyMachinery 28.07.2006 19:39:34 | |
---|
no kuva on todellakin huono ja pahoittelen sitä,mutta istuma asento on sen mukainen,että jalat ovat n. 90asteen kulmassa... Luovuin itsekkin 3:sta tomista (ylhäällä) koska asettelu meni vaikeaksi jne.. Itse käytän nykyisin 2ylhäällä ja 2lattialla.. riittä minulle myös.. Hommaa ennemmin kuule 10" tomi siihen settiin niin pääset paljon halvemmalla ja basaritkin mahtuu olemaan..... Ja nosta ihmeessä penkkiä näkee että setti kaatuu päällesi. Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
miän vain 28.07.2006 21:42:29 | |
---|
Mitä kummaa valitusta basareista ja tomeista? Ei tajua. terv. 12-13-14 -etutomit, 24 basari ja 169cm |
Rockster 28.07.2006 21:48:54 | |
---|
No antakaa nyt pojan ostaa uudet basarit jos se niin haluaa... "Alle 18-tuumaiset on splasheja, paitsi haikat!" |
Crusifix 29.07.2006 15:23:40 | |
---|
Luovuin ideasta heti kun sain topiikin pystyyn.. turha tällaisia edes kysellä,kun kaikki on eri mieltä... *plaah* Tyhmyyden ylistys! |
moffler 30.07.2006 13:10:34 | |
---|
asia on toisin kun pääset vähän siihen sisälle millaista on soittaa kun on itse setin"päällä" eikä siellä tomin takana piilossa... Nostin penkkiä suht huomattavasti, suoristin jo ennestään pienikulmaisia tomeja ja nostin haitsua ja snarea penkin mukana vähäsen. Pakko sanoa, että setin hallinta kasvoi todella paljon ja varmuutta sai soittoon lisää. Uuden setin mukana nää oli vähän karkuteillä, kun settiin piti vielä vähän "totutella", vaan eipä oo enää. Kannattaa todellakin edes _kokeilla_ korkeammalla istumista vaikka kuinka olisi tottunut istumaan matalemmalla. Sshh.. |
Crusifix 23.05.2008 16:07:18 | |
---|
Nyt kun selailee noita omia parinvuoden takaisia kirjoituksia.. hoh hoh,kylläpäs naurattaa!/hävettää. :D o/ |