Jeltz 15.07.2006 21:30:25 | |
---|
Miten se matto syveenys tehhää ja mihin? Ei millään pahalla, mutta näin realistina sanon, että tietämyksen ollessa tällä tasolla kannattaa ehkä jättää itse tekeminen väliin ja ostaa kaupasta valmiita pönttöjä... |
HeavyMachinery 15.07.2006 21:31:12 | |
---|
Miten se matto syveenys tehhää ja mihin? Jaa a , toisaalta jos nouhau on tätä niinkannattaa miettia tillako osat sillä halvemmaksi se ei tule kuin ostaa joku perus poksu virveli...... Mieluummin niitä tilaukseen liittyviä topiccejä ei rakentamiseen.... Niin Yamaha -style vanteet on koe asteella, eli ei tiedä miten niiden saatavuus on sitten. Rupesin tekemään itse 14" muottia vanteita varten, runkojen laminoimiseen en ryhdy mutta vanteita aattelin muutaman duunata. ELi ne etusivun hinnat on ayotte tyylisille vanteille... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
HeavyMachinery 19.07.2006 11:10:25 | |
---|
Aika hiljaista on !! pari tyyppiä vielä niin olisi kiva porukka kasassa.... Mites on Wyw Joko otat virvelin osat.... ? Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... |
Tsagirakis 19.07.2006 19:38:16 | |
---|
Voisitko kysäistä että ehtiikö ne Yamaha-tyyliset vanteet siihen tilaukseen, ja paljonko ne tulis maksamaan. Jos niitä saa ja hinta on kohdallaan niin 14" sellaiset tilaisin. |
HeavyMachinery 25.07.2006 16:39:36 | |
---|
Voisitko kysäistä että ehtiikö ne Yamaha-tyyliset vanteet siihen tilaukseen, ja paljonko ne tulis maksamaan. Jos niitä saa ja hinta on kohdallaan niin 14" sellaiset tilaisin. Ei näillä näkymin ole vielä saatavilla.... Mites on deadline lähestyy..... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
WyW 25.07.2006 20:20:27 | |
---|
Mites on Wyw Joko otat virvelin osat.... ? ... no voiha helvata. Kuinka kaukana jätkän workshoppi o Tampereelta ja löytyykö opastusintoo ja työtila/-kalut lainaan? Ja paljon semmone iha täys projektivirppa noil tubelugeil ja kaikil rojuil tulis rahteineen maksaan (14"x5")? The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |
Speedy 25.07.2006 20:43:50 | |
---|
yamaha-style (paksu) ja ayotte-style(ohut). Siis tuo ayottehan on semmonen että tarttee ne semmoset koukut (bassari) ja taas yamaha on että menee reiät läpi.. eikö? "All I think about is time and groove" J. Porcaro |
Niq 25.07.2006 20:52:03 (muokattu 25.07.2006 20:53:03) | |
---|
Mites tuommoinen koivusta tehty 4.5mm + 1.5mm re-rings -paksuinen virvelirunko toimii? Herkkyyttä pitäisi piisata? Eikös se Kumukin käytä aika ohuita runkoja virveleissään? Kävi mielessä, että kestääkö noin ohut tiukassa vireessä vai onko odotettavissa onkelmia...? EDIT; ja liekö tuommoista ohuinta runkoa sitten kohtuunopealla toimitusajalla saatavissa? "I have a cunning plan" -Baldrick |
HeavyMachinery 25.07.2006 23:47:44 (muokattu 25.07.2006 23:48:37) | |
---|
... no voiha helvata. Kuinka kaukana jätkän workshoppi o Tampereelta ja löytyykö opastusintoo ja työtila/-kalut lainaan? Ja paljon semmone iha täys projektivirppa noil tubelugeil ja kaikil rojuil tulis rahteineen maksaan (14"x5")? Raviradan vieressä akuntehtaalla. Kait sitä sen verran voisin jeesata :) Ulkoa en muista mutta äkkiäkös tuosta lasket ja rahdit on jotain 10e..... Niin ja ohuet rungot tulee siinnä kun muutkin. ELi kaikki rungot tehdään tilauksesta... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
Simbe 26.07.2006 10:53:05 (muokattu 26.07.2006 10:53:41) | |
---|
No passaan tällä kertaa niittein vanteitten kanssa. Kyselen sitten myöhemmin itse, josko kaveri olisi valmis valmistamaan näitä paksuja Kumu/PDP -tyyppisiä vanteita. Hiukan lisätyötä verrattuna Yamaha -malliin. (erona siis se kalvon metallirenkaan yli ulottuva puu) Vähän ihmeellinen oli muuten se kaksisaumainen viilujen sovitus niissä sinun kauttasi tilaamissa bassarin vanteissa. Eihän se niissä mitään kyllä haittaa... Ne olivat jopa ladottu niin, että saumat olivat täsmälleen vastakkaisilla puolilla sisä ja ulkopuolella, eivät siis juuri näy basarin ollessa soittoasennossa. Hyvää työtä noin muuten kyllä. Se vino sauma, mikä Yamahassakin on, vaikuttaisi mun mielestä kuitenkin paremmalta ja tiiviimmältä ratkaisulta. Siinä menee vain tietty aina hiukan materiaalia hukkaan, kun viilu ei olekaan suorakaide. Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass.
Onko sinulla Yamaha rummut? Käy täällä.
Myytävänä Mackie SR32/4 VLZ |
rm_wispila 26.07.2006 11:22:14 | |
---|
Mitenkäs nuo lugien hinnat suhtautuvat tarjontaan muilta toimittajilta? Eli siis kannattaisiko samaan nippuun ottaan rungon lisäksi nuo muut tilpehöörit vai saisiko niitä muualta edukkaammin ? Kuinkas tuo maksupolitiikka menee tässä kimppatilauksessa? Kapulakieli = rumpalien oma kieli. |
HeavyMachinery 26.07.2006 12:25:20 | |
---|
Mitenkäs nuo lugien hinnat suhtautuvat tarjontaan muilta toimittajilta? Eli siis kannattaisiko samaan nippuun ottaan rungon lisäksi nuo muut tilpehöörit vai saisiko niitä muualta edukkaammin ? Jyrkkä ehkä mutta en usko että tulee hirveesti säästö kun tulee lisää rahtijne jne... Henkilökohtaisesti en ainakaan jaksa säätä useaan paikkaan kerralla :)
Kuinkas tuo maksupolitiikka menee tässä kimppatilauksessa? Päräytän tilauksen maailmalle niin saan vahvistuksen hinnoille jonka maksan sinne päin samantien. ELi kerään rahat sitten kun olen saanut varman hinnan. Toimitus aika on noin 2-4 viikoa riippuu runkojen määrästä ja siitä kuinka kiire siellä päässä on.... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
HeavyMachinery 26.07.2006 12:25:53 | |
---|
Siis tuo ayottehan on semmonen että tarttee ne semmoset koukut (bassari) ja taas yamaha on että menee reiät läpi.. eikö? Juuri näin... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
HeavyMachinery 26.07.2006 13:56:32 | |
---|
Kun tota snaren hintaa on kyselty niin osat maksaa noin 100€ lugit+ vanteet+ koneisto. Siihen sitten se runko päälle. Eli about 150€ rahteineen niin saapi osat.... Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
moderndrummer88 26.07.2006 14:05:37 | |
---|
Perhana nuo sivustot on jotenkin vaikeaselkoiset! Missä on hinnat niille puuvanteille, siis ei basarin vaan tomien , jos tuolta nyt semmosia edes saa? HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA! |
HeavyMachinery 26.07.2006 14:40:40 | |
---|
Perhana nuo sivustot on jotenkin vaikeaselkoiset! Missä on hinnat niille puuvanteille, siis ei basarin vaan tomien , jos tuolta nyt semmosia edes saa? Ihan ensimmäisellä sivulla. Ja vanteet on ayotte tyylisiä eli pitää osta ne "basarin hookit" kanssa Tämäkin tekstin olen omin pienin kätösin rustannut poistamisen uhalla.... |
moderndrummer88 26.07.2006 15:03:24 (muokattu 26.07.2006 15:04:21) | |
---|
Ihan ensimmäisellä sivulla. Ja vanteet on ayotte tyylisiä eli pitää osta ne "basarin hookit" kanssa Sori kun jatkan diipadaapaa tässä ketjussa, eli kun tuolla lukee mold in production joidenkin kokojen kohdalla niin mitä meinaa? Homehtuu tuotannossa? ehh... HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA! |
WyW 26.07.2006 15:11:48 (muokattu 26.07.2006 15:40:37) | |
---|
Raviradan vieressä akuntehtaalla. Kait sitä sen verran voisin jeesata :) Aijjuu... tuttu paikka. Jos et nyt sitten ala peukalo keskellä kämmentä syntyneeltä perimään hirveitä hintoja ja malttia löytyy niin :) Mitenkäs, kannattaako tuollaista runkoa lähteä lakkailemaan vai pitää tuollein ihan au naturel? Ulkoa en muista mutta äkkiäkös tuosta lasket ja rahdit on jotain 10e..... Mä kattelin tommosta 14"x5.5." koivurunkoa joka ois 10mm paksu (45£). Sitten 14" snaren valuvanteet 42£... noitten yhteishinta olis siis 87£ eli ~127€. Siihen päälle tulis sit viä noita muita. Noitten tubelugien kanssa meni sormi suuhun heti kärkeen... monituumaset tommoseen 5,5" syvään virppaan ois hyvät? Tuleeko lugien mukana viritysruuvit? Lisäksi tarvis noi mattokoneistot ja matotkin toki, noistakaan ei oikein tiedä mikä ois hyvä. Mitähän nuo noin suunnilleen maksais? Ei tässä muuten niin hys hys, mut ku tuli otettua iha karsee asuntolaina just :D Sori kun jatkan diipadaapaa tässä ketjussa, eli kun tuolla lukee mold in production joidenkin kokojen kohdalla niin mitä meinaa? Homehtuu tuotannossa? ehh... Mold = muotti mun finglishillä, notta veikkaisin että kyseistä tuotetta ei vielä saa. The music of the future will not entertain - It's only meant to repress and neutralise your brain |
moderndrummer88 26.07.2006 15:15:52 (muokattu 26.07.2006 15:17:27) | |
---|
Mold = muotti mun finglishillä, notta veikkaisin että kyseistä tuotetta ei vielä saa. hoho :D nettisanakirja tyrkkäs tuon Muotin ja Homehtua, meikäläinenhän nokkelana poikana luki nopsaan että "nuotti"... E: Jos ne saavat noita 10" puuvanteita tulemaan siihen mennessä kun tilaus lähtee, meikäläinen vois olla mukana, ainakin alustavasti. HUOM! - KESKUSTELUPALSTAN KANSIOT OVAT KOHTA HETKEN AIKAA KAHVILLA! |
Speedy 26.07.2006 15:19:41 | |
---|
Eli kuun loppuun asti aikaa sitten pamahtaa tilaus matkaan. Kerkeekö maanantaina vielä? Voin olla mukana tilaamalla kultaiset vanteet virveliin, mutta en ennätä selvittää saako muualta halvemmalla, keikat painaa päälle.. Selvitän maanantaihin.. Kymysys vielä pakko, meneekö bassarin koukut myös noihin pienempiin vanteisiin? Ja tietääkö joku että miten viritys ruuvit menee sitten lugeihin, eli meneekö kohtisuoraan kuten teräsvanteilla vai vinosti johtuen vanteen leveydestä tai koukuista? Kiitos ja anteeksi "All I think about is time and groove" J. Porcaro |