![]() 19.05.2006 16:09:23 | |
---|---|
aavistan kevyttä vittuilua tässä lauseessa. :D eikä mua kiinnosta mitä joku steve gadd on onnistunut tekemään. pointti on vaan se, että se on helvetisti helpompaa soittaa ridee joka on siinä vieressä, kuin että se olis siellä kauempana. Ei se mitään vittuilua ollut. Tietysti se on helpompaa kun raidi on lähellä. Kannattaa muuten kiinnostua Steve Gaddin tekemisistä. | |
![]() 19.05.2006 16:09:55 | |
sen haluaisin toki nähdä, riden ja 12" tomin välissä ei ole tuumaakaan rakoa, enkä halua nostaa ridea niin ylös, että laittaisin sen samaan tapaan kun portnoylla on, eli puoliski tomin päällä. Jaa, no sitten kuvan perspektiivi hämää. | |
![]() 19.05.2006 16:11:45 | |
Ei se mitään vittuilua ollut. Tietysti se on helpompaa kun raidi on lähellä. Kannattaa muuten kiinnostua Steve Gaddin tekemisistä. Mulla on diili steven kanssa : mä en kiinnostu siitä eikä se minusta.... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... | |
![]() 19.05.2006 16:14:17 | |
Mulla on diili steven kanssa : mä en kiinnostu siitä eikä se minusta.... Aika huono diili. Sulle. Stevelle varmaan ihan sama. ;) | |
![]() 19.05.2006 16:17:07 | |
Aika huono diili. Sulle. Stevelle varmaan ihan sama. ;) Joo mutta olisin huolissani jos innostuisin sen harmaantunesta tukas jne jne..... :) Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... | |
![]() 19.05.2006 19:56:07 | |
Erittäin hyvä trendihän tämä on ja saisi levitä enemmänkin. Tuohon asetteluun kun on tottunut niin on aina kovin ikävää soitella noilla seteillä joissa tomit on bassarin päällä. Se asentohan on ihan luonnoton. Useimmiten bassarikin on aseteltu niin että se tulee suoraan eteen, vaikka se pitäisi pikemminkin olla viistosti sivulla. Näin se asettuu juuri sopivalla kohdalle jalkaan nähden. Kuulematta paskaa. | |
![]() 19.05.2006 20:01:35 | |
Ite päädyin tähän etutomien symmetriseen asetteluun kun harjoittelin Paradigm Shiftin(LTE) alkufilliä. Tuli aina kova kiire toiselta tomilta virveliin. Nyt molemmat tomit ovat virvelin lähellä ja ridekin paljon lähempänä. Nyt siihen voi helposti vasemmallakin kädellä fillinalkua rakentaa. Alussa lattiatomi tuntui kaukaiselta, mutta nykyään onnistuu rollit tomien läpi ihan yhtälailla kuin ennenkin. Jos setin osien välimatkoilla on mitään tekemistä ergonomian kanssa niin tämä on kyllä paljon parempi. Virvelistä on haitsuun matkaa n. 20cm, rideen on matkaa hieman vähemmän ja tomit ovat melkein kiinni virvelissä. | |
![]() 20.05.2006 10:57:25 | |
Itse kasaan setin niin että laitan basarin, spedut , haikan ja riden silleen etti tarvii mihinkään kurotella sitten ripottelen siihe tomit siten kuin ne mahtuu.... Siinnä mallia kuinka ergonomia on maksimissaan... http://www.rumpu.net/index.asp?sivu=galleria&kuva=1530 Tässä taasen on tomien ehdolla aseteltu mutta 5 tomia niin riden paikka on tosi hankala saada mukavaksi: http://www.rumpu.net/index.asp?sivu=galleria&kuva=1482 Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... | |
![]() 20.05.2006 11:09:43 (muokattu 20.05.2006 11:11:06) | |
Itse kasaan setin niin että laitan basarin, spedut , haikan ja riden silleen etti tarvii mihinkään kurotella sitten ripottelen siihe tomit siten kuin ne mahtuu.... Siinnä mallia kuinka ergonomia on maksimissaan... http://www.rumpu.net/index.asp?sivu=galleria&kuva=1530 No jaa, etutomi ja lattiatomi on liian kaukana toisistaan, kuten myös crashit. Toiseen (lattia-) tomiin ylettääkseen pitää kääntää selkää liikaa, ei kauhean ergonomista. Huu!;) | |
![]() 20.05.2006 11:23:19 | |
No jaa, etutomi ja lattiatomi on liian kaukana toisistaan, Niiden välimatka on noin 25cm kuten myös crashit. rässit liian kaukana toisistaan ? miksi en ymmärrä enhän minä nyt oikealla kädellä lyö vasemman puoleista rässiä, sehän ois ihan järetöntä ( paitsi haikkaan soittaessa) Toiseen (lattia-) tomiin ylettääkseen pitää kääntää selkää liikaa, ei kauhean ergonomista. Oisko maks 5 astetta kun haluaa lyölattiatomiin vasemmalla kadellä Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... | |
![]() 20.05.2006 11:40:54 | |
Niiden välimatka on noin 25cm Ride on vähintään 51 cm, ja etutomin keskeltä lattiatomin keskelle on reilusti yli riden mitta. En tiedä sitten lasketko etäisyyden tomin reunasta, mutta luultavasti et kuitenkaan soitossa lyö siihen, vaan tomin keskelle. rässit liian kaukana toisistaan ? miksi en ymmärrä enhän minä nyt oikealla kädellä lyö vasemman puoleista rässiä, sehän ois ihan järetöntä ( paitsi haikkaan soittaessa) Jep, itse sijoittaisin lähemmäksi toisiaan. Oisko maks 5 astetta kun haluaa lyölattiatomiin vasemmalla kadellä Enpä usko, näyttää epämukavalta. Mutta, kukin tyylillään. Piti kommentoida kun mainostit, että ergonomia on maksimoitu. No, mun mielestä ei ole. Elä ota ittehes, en mä tosissani.;) | |
![]() 20.05.2006 11:51:45 | |
Tässä taasen on tomien ehdolla aseteltu mutta 5 tomia niin riden paikka on tosi hankala saada mukavaksi: http://www.rumpu.net/index.asp?sivu=galleria&kuva=1482 Meikällä on just kutakuinkin noin aseteltu 5:n tomin setti. Eipä sitä oikein muulla tavalla... Tai no, itse asiassa ajattelin kokeilla 8" tomin siirtämistä 10":n yläpuolelle tai sitten otan kasin kokonaan pois. Joka tapauksessa ride tulisi vähän lähemmäksi. Kiva. Huono soittaja! | |
![]() 20.05.2006 12:32:32 | |
enhän minä nyt oikealla kädellä lyö vasemman puoleista rässiä, sehän ois ihan järetöntä Minä kait lyön... (esim. vasurilla sammutetut) nimim. järjetön : ) | |
![]() 20.05.2006 12:45:02 (muokattu 20.05.2006 12:46:32) | |
Ride on vähintään 51 cm, ja etutomin keskeltä lattiatomin keskelle on reilusti yli riden mitta. En tiedä sitten lasketko etäisyyden tomin reunasta, mutta luultavasti et kuitenkaan soitossa lyö siihen, vaan tomin keskelle. Hitto pitäis saada jotenki otettua toi kuva aina han suoraan ylhäältä, perspektiivi hämää hirveästi . Jep, itse sijoittaisin lähemmäksi toisiaan. Vasen ja oikea rässi on asemassa jossa käsien välinen kulma on noin 45astetta eli maks helppo löydä molempia yhtä aikaa. Enpä usko, näyttää epämukavalta. Mutta, kukin tyylillään. Piti kommentoida kun mainostit, että ergonomia on maksimoitu. No, mun mielestä ei ole. Ei siinnä selkä kierry oikein yhtään. Kaikki on aseteltu omien raajojen liikeratojen mukaan esim tomi on melkein suorassa linjassa ylä kulmasta alas päin. 16" tomi on todella paljon oikealla joten se asettuu luonnollisesti lyönti etäisyydelle. Elä ota ittehes, en mä tosissani.;) Olenhan aina niin haudanvakava..... :) Niin ja jupille: Minä kait lyön... (esim. vasurilla sammutetut) nimim. järjetön : ) Teen muuten näin itsekkin..... en hiffanut sitä tilannetta.... Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... | |
![]() 20.05.2006 12:52:28 (muokattu 20.05.2006 12:52:54) | |
Hitto pitäis saada jotenki otettua toi kuva aina han suoraan ylhäältä, perspektiivi hämää hirveästi. Voi tosiaan olla, että toi kuvan perspektiivi hämää. Vasen ja oikea rässi on asemassa jossa käsien välinen kulma on noin 45astetta eli maks helppo löydä molempia yhtä aikaa. Ei siinnä selkä kierry oikein yhtään. Kaikki on aseteltu omien raajojen liikeratojen mukaan esim tomi on melkein suorassa linjassa ylä kulmasta alas päin. 16" tomi on todella paljon oikealla joten se asettuu luonnollisesti lyönti etäisyydelle. Mikä vaan tuntuu mukavalta. Itse olen vaan aina pitänyt kahden lattiatomin setuppeja epämukavina. Joutuu kiertymään ikävästi. Olenhan aina niin haudanvakava..... :) M.net on vakava paikka, prkl!;) | |
![]() 20.05.2006 12:56:37 | |
Mulla on nyt kokeilussa tollanen asettelu, että 10" ja 12" tomit on keskellä, ride on basarin päällä ja basari osoittaa sivuun. Ihan kivalta tuntuu soittaa, mutta silti se "tavallinen" tomit basarin päällä oli mukava myös. Ja nyt tuolla vähän tuplasettiä muistuttavalla asettelulla ride hakkaa turhan helposti 12" tomiin, koska välillä tulee kompattua aika rankalla kädellä. Huono kuva: www.kolumbus.fi/lassi.salo/rummut/settii2.jpg Tuollainen asettelu on siis itselläni toiminut parhaiten, taidankin heittää nuo takaisin tuolla tavalla kun autotalli on taas tyhjillään ja saan setin roudattua sinne. Peltien asettelu tuossa pienessä "kopissa" on täysin tilan puutteen takia tuollainen, rideä ei pystynyt laittamaan kovinkaan hyvin. "Vittu! Mä diggaan viinaa, naisia ja rumpuja!" -Tuntematon spurgu metrossa | |
![]() 20.05.2006 13:00:45 | |
Siinnä mallia kuinka ergonomia on maksimissaan... http://www.rumpu.net/index.asp?sivu=galleria&kuva=1530 Jees, juuri näin. Aatelkaapas oikea käsi oikean reiden päälle. Rannetta kääntämällä löytyy snare, ride ja molemmat ft:t. Kätevää. 2`n 4 | |
![]() 20.05.2006 13:59:54 (muokattu 20.05.2006 14:04:24) | |
Voi tosiaan olla, että toi kuvan perspektiivi hämää. Toi 16" keski piste on penkin etu puolella.... joten senei pitäis olla hankala. Itse olen vaan aina pitänyt kahden lattiatomin setuppeja epämukavina. Joutuu kiertymään ikävästi. Et oo kokeillu tollain että se toinen latti tomi olisi todella sivussa oikealla. Monet pistää sen siihen penkin viereen jossa se on tosi inhottavalla paikalla lyödä... M.net on vakava paikka, prkl!;) Niin o kaikki täällä on niin tosikkoja, ein mitn hjumori tajua..... Jees, juuri näin. Aatelkaapas oikea käsi oikean reiden päälle. Rannetta kääntämällä löytyy snare, ride ja molemmat ft:t. Kätevää. Tätä oon yrittänyt just sanoa :) Ajatelkaapa setti asettelua jo on kuin väärin päin oleva V niin siinnä syntyy luonnollinen liikerata ilman että kyynärpäitä tarvitsee nostaa. Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... | |
![]() 20.05.2006 14:18:15 (muokattu 20.05.2006 14:18:34) | |
No niin nyt on omakuvassa lintuperspektiivi ihan ei osunut kaiki kohdalleen kun en säätänyt mutta... http://muusikoiden.net/dyn/members/12064.jpg Alle 100kiloisilla ei ole mielipiteitä... | |
![]() 20.05.2006 14:41:01 | |
Et oo kokeillu tollain että se toinen latti tomi olisi todella sivussa oikealla. Monet pistää sen siihen penkin viereen jossa se on tosi inhottavalla paikalla lyödä... Genista-setilläni testasin tätäkin. Ei skulannu meikäläisellä. Pitää ehkä joskus vielä testata, jos tuohon Designer-settiin tilailee lisätomeja. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)