Fiskaal 07.05.2006 12:31:38 | |
---|
Juu, tätä vaihtoehtoa olen miettinyt, jopa niin, että ylä- ja alapelti ovat erikokoisia. Se, että haitsunpellit ovat erikokoisia, on omissa kokeiluissani (byähhähhää..) osoittautunut siinä määrin epäkäytännölliseksi, että closed-soundissa, vaikka miten puristaa niitä peltejä yhteen, jää se isompi pelti silleen ohuesti ja korkeelta soimaan, eikä sellaista ryhdikästä chick-ääntä saa aikaan. Suosittelen pitäytymään samankokoisessa parissa. Kun pellit ovat erikokoiset, on jompikumpi pelti aina "tyhjän päällä" ja mikäli soittaa haikkaa varrella, kohdistuu siihen tyhjän päällä roikkuvaan peltiin (oli sitten ylä- tai alapelti) kohtuuton rasitus, kun sitä kapulaniskemää ei ole se toinen pelti tukemassa/jakamassa iskun voimaa. Samalla logiikalla ovat kaikenlaiset soundwave-haitsut myös vaarassa niillä jotka soittavat kapulan varrella pellin reunaan, kun niissä se yläpelti on myös tyhjän päällä niissä ilma-aukkokohdissa. Kun taas soitetaan aukinaista haitsua, ovat joka haitsun pellit tyhjän päällä, mutta silloin ne voivatkin vapaasti liikkua iskun voimasta alta pois. Hyvän idean ko. ilmiöstä saa, kun lyö crashin reunaan choke-iskuja, mutta pitääkin kädellä sitä peltiä koko ajan kiinni. Se tuntuu jo käteenkin melko tuhoisalta. Joko mennään ulos, pysytään sisällä, tai pudotaan lattian läpi. |
2kind 07.05.2006 12:55:00 | |
---|
Mulla on 11" bosphorus splash päällä ja 11" stagg black metal splash alla. Toimii oikein hyvin, etenkin kun enimmäkseen soittelen risukimpuilla. Kapulasoittoon nuo ovat liian herkät ja nopeat. Veikkaan, että 12" pienempiin ei rokkarin kannata ryhtyä. To see is not as easy as it seems to be. |
ilarj 07.05.2006 13:09:01 (muokattu 07.05.2006 13:09:25) | |
---|
Tsekkaa ihmeessä Zildjian Avedis 13" mastersoundit. Mulla oli ennen moiset. Todella tiukat funkkihaikat. Suhteelllisen kirkas saundi ja erottuva jalkasaundi. Voisit pitää noista. Funkkihaikat in my ass. e: kirj.vihre |
Niskamies 07.05.2006 13:10:07 | |
---|
Funkkihaikat in my ass. e: kirj.vihre Jeah! Näitä halutaan! Asiallisia kommentteja perusteluineen! More is more. |
hemmo 07.05.2006 14:16:17 | |
---|
Se, että haitsunpellit ovat erikokoisia, on omissa kokeiluissani (byähhähhää..) osoittautunut siinä määrin epäkäytännölliseksi, että closed-soundissa, vaikka miten puristaa niitä peltejä yhteen, jää se isompi pelti silleen ohuesti ja korkeelta soimaan, eikä sellaista ryhdikästä chick-ääntä saa aikaan. Juu, lyhyesti olen kokeillut ja olen tietoinen näistä ongelmista. Heh, kerran jopa stäkkäsin yläpelliksi 10 splässin ja 14 normiyläpellin. Mielenkiintoinen, joskin raskas soittaa. |
K.Suninen 07.05.2006 15:24:08 | |
---|
Mulla on haikkana 12" istanbul/alchemy sweet mini ja se on kyllä toimiva. Weckl on muovia hähähää |
Roberto 07.05.2006 16:38:18 | |
---|
Funkkihaikat in my ass. "I'm known from pulling large pieces of furniture out of my ass." |
markkuliini 07.05.2006 16:58:19 | |
---|
Funkkihaikat in my ass. e: kirj.vihre Kato, mitä kirkkaammat, sitä "funkimmat"... www.vasamayhtye.com |
Dnjmaster 07.05.2006 17:27:48 | |
---|
Zildjian Avedis new beat 14"...ugh... Komp... kalamies#40 >-)))> |
Karlsson 07.05.2006 21:02:16 | |
---|
Ne spläshithän oli just mahtavan kuuloset haitsuna. Paljo? "I had to. I was drunk." -Vivian |
hemmo 07.05.2006 22:15:56 | |
---|
Ne spläshithän oli just mahtavan kuuloset haitsuna. Paljo? Jaasullevai? Mitenkäs se bassopalstan ylipapisto on muuten tänne eksynyt? |
Karlsson 07.05.2006 22:19:07 | |
---|
Jaasullevai? Mitenkäs se bassopalstan ylipapisto on muuten tänne eksynyt? Eiku mää oon "jotkut tahot". Määki rupesin rumpaliks. Oon juonu aivoni nii ameba-tasolle, että siirryin kannuihin. Rumpalina menee viä ihan täydestä. "I had to. I was drunk." -Vivian |
hemmo 07.05.2006 22:20:40 | |
---|
Eiku mää oon "jotkut tahot". Äh, juu. Nimim. arva'han se ylipappi oli. Määki rupesin rumpaliks. Oon juonu aivoni nii ameba-tasolle, että siirryin kannuihin. Rumpalina menee viä ihan täydestä. Munsta rumpujen soittoa kuvaa hyvin sana: paukken. |
Danko 08.05.2006 13:26:55 | |
---|
Mitä "oikeita" hihatteja suosittelisitte tilalle? Pitää olla pienet ja hyvät, ei liian kirkas, sopivan mehukas. Semmoista mummorokkia soitellaan. Hämeenlinnan TV-sävelessä joskus testailin Zildjian 12" Avedis Recording haitsua. traditional finish, tight, controlled sound, pinpoint definition, clean/clear "chick" sound, genre: country, fusion, hiphop, jazz, latin and many more Tsekidaut. romantikkoitkijät #37 "Mullon semmonen fantasia että me oltais Saaran kanssa molemmat barbababoja ja sitten pomputeltaisiin toisimme vasten ja kuuluis vaan semmonen töks pumps - ääniä ja sitten tehtäis sitä vaan uudelleen ja uudelleen." -Juzzu |
Dnjmaster 08.05.2006 13:47:27 | |
---|
Eiku mää oon "jotkut tahot". Määki rupesin rumpaliks. Oon juonu aivoni nii ameba-tasolle, että siirryin kannuihin. Rumpalina menee viä ihan täydestä. Mää ku luulin et basistina ei tarvii päätä :) kalamies#40 >-)))> |
Karlsson 08.05.2006 14:55:04 | |
---|
Mää ku luulin et basistina ei tarvii päätä :) Ommulla pää, se on vaa tyhjä. "I had to. I was drunk." -Vivian |
hemmo 08.05.2006 15:34:35 | |
---|
No niin, nyt_ehkä_löytyi ne. Kokeilin ja analysoin eri peltejä ja päädyin siihe, että mulla toimii parhaiten ihan ohut yläpelti, ja kas, sellainenhan mulla oli jo: Bosphorus 14-paper thin cräsh. Löysin sille kaveriksi Paisteen jonkun ei-mallia normi 14-alapellin. Kyllä mää noilla vedän. Rupmu-mumot. |
Karlsson 08.05.2006 15:38:25 | |
---|
No niin, nyt_ehkä_löytyi ne. Kokeilin ja analysoin eri peltejä ja päädyin siihe, että mulla toimii parhaiten ihan ohut yläpelti, ja kas, sellainenhan mulla oli jo: Bosphorus 14-paper thin cräsh. Löysin sille kaveriksi Paisteen jonkun ei-mallia normi 14-alapellin. Kyllä mää noilla vedän. Mullaki on nyt tommoset tosi hyvät. Nii paljo funkkia, että joutuu huitomaan pipareita loitommalle soiton lomassa. "I had to. I was drunk." -Vivian |
hemmo 08.05.2006 15:39:11 | |
---|
Mullaki on nyt tommoset tosi hyvät. Nii paljo funkkia, että joutuu huitomaan pipareita loitommalle soiton lomassa. Funk = se paska niissä pelleissä? Rupmu-mumot. |
Karlsson 08.05.2006 15:42:29 | |
---|
Funk = se paska niissä pelleissä? Paska muuten vaa. "I had to. I was drunk." -Vivian |