Aihe: Setin kasaamisesta ja sen nopeudesta..
1 2 3
Tracer
24.04.2006 21:23:05
Sopivankokoinen matto ("mä tarvin tämän tilan") merkeillä varustettuna nopeuttaa myös paljon kasaamista.
Ainoa heikkouteni on äärimmäinen nopeus
Kosminen
24.04.2006 22:15:03

Pitää ottaa aikaa huomenna... :)
Mikko/DE
24.04.2006 22:26:41

Useimmiten joutuu todistelemaan keikkapaikoilla, että setin vaihto on nopeampaa kuin peltien vaihto, mutta harva sitä uskoo.
Mulla menee se 10 minuuttia keisseistä kasaan, ts. kun kitaristilla on eka kaappi lavalla mulla on jo pelti kiinni...

Kaikki ständit on keississä vain jalat vedettynä kasaan ja lattiatomin jaloissa on merkit. ei siinä sitten muuta säätöä olekaan.

Festareilla on tullu vedettyä vaihto viiteen minuuttiin ja chekki kymmeneen kun kamat on ollu kassa lavan takana.
Aegis
24.04.2006 23:25:43
Setin saa kyllä nopsaan kasaan, ei siinä mitään, mutta aivan eri juttu onkin se, että onko se hyvä setup. Tuntuu siltä että jos setin osaset menee millinkin erilaisiin asentoihin kuin treeniksellä, niin koko keikka menee ihan kankkulan kaivoon. Nytkin kävi juuri niin. Millä hitolla sitä oppisi silmällä näkemään että pystyykö sillä setillään soittamaan?
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
LLLoyd
25.04.2006 02:16:50
Setin saa kyllä nopsaan kasaan, ei siinä mitään, mutta aivan eri juttu onkin se, että onko se hyvä setup. Tuntuu siltä että jos setin osaset menee millinkin erilaisiin asentoihin kuin treeniksellä, niin koko keikka menee ihan kankkulan kaivoon. Nytkin kävi juuri niin. Millä hitolla sitä oppisi silmällä näkemään että pystyykö sillä setillään soittamaan?

20-25 min menee. varsinkin soundcheckissä on välillä melkosta kuumotusta kun miksaajalta rupeaa tulemaan "vienoa" utelua että joko päästäis aloittamaan ei tässä ole koko päivää aikaa, sitten säätö seis, nopeasti rummut läpi ja lähdet vetämään bändin biisiä naama hiessä intensiivisestä setinpystytys-suorituksesta todetaksesi että lattiatomi on kirjaimellisesti lattiatomi, tuplapedaalin tanko hinkaa johonkin helkkarin ständiin, vasen pedaali liukuu joka polkaisulla ja toiseen crashiin osuaakseen täytyy kurottaa reippaasti sinne suuntaan ja meininki on muutenkin tosi hyvä. sitten siellä baarin puolella illan muut bändit vielä seuraa jokaista liikettäsi ja pitelee pokkaa ...no joo

harvoinpa se ihan noin pahaksi on äitynyt oikeasti..
Tasmaani
25.04.2006 08:48:45
...lähdet vetämään bändin biisiä naama hiessä intensiivisestä setinpystytys-suorituksesta todetaksesi että lattiatomi on kirjaimellisesti lattiatomi, tuplapedaalin tanko hinkaa johonkin helkkarin ständiin, vasen pedaali liukuu joka polkaisulla ja toiseen crashiin osuaakseen täytyy kurottaa reippaasti sinne suuntaan ja meininki on muutenkin tosi hyvä. sitten siellä baarin puolella illan muut bändit vielä seuraa jokaista liikettäsi ja pitelee pokkaa ...no joo

Tämä on kyllä harvinaisen hyvin sanottu! :D
HeavyMachinery
25.04.2006 09:19:23

Pieni setti on paljon nopeempi kasata kyllä. Oonkin tosissani alkanu miettimään noita biisejä ihan uusiks pienemmällä kioskilla, ettei tarvis aina keikalla säätää ja vääntää ihan ihmeissään. Pahimmat tökit mulla tulee siitä, että joillain on basarin päällä tomit eli liian oikealla mulle ja sitten harvemmalla on neljättä tomia tuolla vasurilla. Snare + haikka + ride + pedaalit kun saa järkevästi niin yleensä pärjää.

Mun ongelma on se että yleensä kaikilla on 2etutomia ja 1 lattiatomi... ei toimi meidän biisit vaatii sen 1etu tomi 2 lattiatomia

Muistilukoistakaan ei o aina iloa, kun jokkut tanopäät ei tua mitään omia rojuja mukaan ja sit ne lainaa penkin, snareständin ja haikkaständin ja yleensä laskee niitä omaan soittokorkeuteeni nähden. Siinäs sitten muistilukottelee. Kirjoittamaton sääntö sais olla mun mielestä että nuo edellä mainitut tuotais jokaisen soittajan toimesta itse keikoille!
Toi on itsestään selvyys. Mulla on haikka ständi ja slave spedu pultattu kiinni toisiinsa niin ne tulee aina mukana....

Joskus mä viä soitan meidän biisit 4-pc -setillä, kahdella rässillä, ridellä, haikalla ja yhdellä chinalla!

ja minä basari,virppa haikka+ ride setillä :)
Yks - Kaks - Kolo - Me : savolaista polyrytmiikkaa.....
HeavyManDrummer
25.04.2006 09:36:12
Se on puolituntia! Siinä ajassa kerkee jo hioakin setin mieleisekseen.
Mulla on rummuissa paristot!!!!
Pieni rumpalipoika
25.04.2006 11:23:53

5-10 minuuttia menee normaalisti vähän fiiliksestä riippuen. Enkä käytä mitään merkintöjä tai muistilukkoja.
Tupuna: Mun mielestä sä oot edelleen idiootti ja sulla on pieni muna.
Aegis
25.04.2006 12:51:53

Meikäläisellä tuntuu menevän useimmat keikat juuri tuohon tyyliin. Se slave puolen pedaali on varsinainen murheenkryyni joka helvetin kerta. Itseasiassa teippaan koko roskan lattiaan aina kun mahdollista.
Als ik een vis was dan zouden auto's ramen hebben en zelfs rendieren zouden neuken in een aquarium.
HeavyMachinery
25.04.2006 13:13:05

Meikäläisellä tuntuu menevän useimmat keikat juuri tuohon tyyliin. Se slave puolen pedaali on varsinainen murheenkryyni joka helvetin kerta. Itseasiassa teippaan koko roskan lattiaan aina kun mahdollista.

Koetas rakentaa joku klemmari patentti haikka ständiin että saa slave spudun siihen kiinni. Tamalla ja jammulla on siihen ihan tarvikkeetkin myynnissä. Toinen hyvä on kun esim eliminaattorissa on se vanne kiinnike mukana niin ssihen vaan joku tiiliskivi adapterilla meininki....
pee
25.04.2006 13:17:44 (muokattu 25.04.2006 13:18:18)
...ja sitten kun soitetaan kaikki bändit samalla setillä....itse olen liki kaksimetrinen ja yhdenkin kerrankin muut rpalit olivat jotain pygmejä ja setti kasattu niin että jakkara kiinni peräseinässä...
CustomSeries
25.04.2006 14:52:00
Mulla menee tuolla kämpällä joku vartti. Keikalla se on eri juttu... Eri ympäristö. Mutta ei kai siinä kovin kauan. Minä ainakin kasaan symbaalit telineisiin ja tomit basariin. Ei tarvitse kuin matolla vetää se lavalle ;)
Youni
25.04.2006 16:39:17
Mahdolisuuksien mukaan vain 1 setti mukaan.

Oman setin kasaamiseen menee about 20min. Puhallinorkesterissa käytän pienempää kokoonpanoa, se on sitten nopeammin kasassa. Ei tarvitse kantaakaan niin paljoa. Kyllähän se kantaminen autolta lavalle enemmän aikaa vie kuin itse kasaaminen.
Tällaista tänään, huomenna jotain muuta. [Kuva setistä profiilissa] http://koti.mbnet.fi/hafol/muuta/cabriat
Kosminen
27.04.2006 23:01:49

Kyllä mulla menee setin kasaamiseen caseista soittokuntoon hiton paljon kauemmin kuin teillä...
Alpha
27.04.2006 23:06:31
Kyllä mulla menee setin kasaamiseen caseista soittokuntoon hiton paljon kauemmin kuin teillä...

Ei se muuta vaadi ku reeniä, reeniä ja vielä reeniä...:o)
HeavyMachinery
27.04.2006 23:13:11

Sä jäät fiilistelee....

Koitas purkaa kannut niin että et poista mitään pistät vaan jalat kasaan ja tomi holderit irti...
Magiz
27.04.2006 23:18:08
kyllä oman settini kasasin 5min soittokuntoon, kun oli 10min aikaa keikan alkuun. tosin se olikin sitten semmoista, että ensimmäisen biisin aikana 10" tomi kääntyi pidikkeessään mahdottomaan asentoon soittaa, ja muitakin fiboja tuli. ekan biisin jälkeen on usein semmoinen 1-2 min bändin esittelytauko, ni siinä sitten ehti mainiosti tehdä loppusäädöt. minä kun soitan setillä kuin setillä. :)
Whatever happens, happens.
v bear
28.04.2006 12:56:41
n 30 min ku setti on soitto kunnos ku ite saa kasata eikä kukaan sekaa.... ja räkki on helppo kantaa lavalle/pois
twist twist on jumala
Epämuusikko
28.04.2006 13:02:46
Setin kasaaminen on vittumaista hommaa, mutta "SE" on mulla todella nopea!
It´s easier to give up than allways tried to go up.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)