![]() 09.04.2006 18:25:44 | |
---|---|
Ei se rumpu kuulosta samalla jos sen virittää soimattomaksi (löysäksi) kun jos sen demppaa esim. kankaalla. Niinpä. Soundi oli juuri sellainen että rumpu soi korkeasta lajista, mutta todella vähän ja pehmeästi. Jos taas rummun virittää soimattomaksi, niin myös laji on matala eikä soundi pakosti pehmeä. Sutikomppi saarnaa hyvin, mutta poiketen aiheesta. Olen juoppo..Eikun absolutisti. No joku alkoholiongelma kuitenkin. | |
![]() 09.04.2006 18:25:51 | |
Erästä rumpalia kun piti ruveta äänittämään, löytyi lattiatomin sisältä kuulokeadapteri rämisemästä. "Etittiin vähän kännipäissään soundia!" romantikkoitkijät #37 "parhaat jutut are like assholes, everybody's got one." -Juzzu | |
![]() 09.04.2006 18:27:26 | |
Rumpujen soinnin peittäminen on aivan sama kuin teippaisi kitaran kielet " jeesusteipillä". Ei varmasti kuulu mitään. No höpö höpö.. Kyllähän se yhks basso-mummo jonka nimeä en muista, teippasi bassoonsa jopa hanskan kiinni tallan teitämille.. Ja on kuitenkin soittanut jenkkilöissä useammalla kuin yhdellä ison nimen levyllä..=I "All I think about is time and groove" J. Porcaro | |
![]() 09.04.2006 18:32:05 | |
No höpö höpö.. Kyllähän se yhks basso-mummo jonka nimeä en muista, teippasi bassoonsa jopa hanskan kiinni tallan teitämille.. Ja on kuitenkin soittanut jenkkilöissä useammalla kuin yhdellä ison nimen levyllä..=I Vaahtomuovia kielten alla on ihan normaalia. Mahtava tumppu-soundia. Möllisty! | |
![]() 09.04.2006 18:38:06 | |
Mä oon kyllä ihan sitä mieltä että aivan sama vaikka ottaisi äänen rummustaan lyömällä niitä toisiinsa, jos se musiikkia silloin palvelee. Ihme rajottuneisuutta jos aina pitäisi kuulostaa siltä kuin muut. Esim. Come Togetherissä ne ei-soivat tomit ovat kyllä mahtavat. | |
![]() 09.04.2006 18:54:17 | |
Vaahtomuovia kielten alla on ihan normaalia. Mahtava tumppu-soundia. Tällä "rummut on tehty soimaan"-asenteella funklevyilläkin olisi bassosoundit soitettu nimenomaan uusilla ja demppaamattomilla kielillä. "Koska ne on tehty soimaan mahdollisimman pitkään." www.vasamayhtye.com | |
![]() 09.04.2006 19:00:08 | |
Aivan, kangasta kehiin vaan, jos se tekee onnelliseks. Pelteihin voi kanssa pistää pienen suikaleen ohutta kangasta, jos on tilalle, että tunkee liikaa läpi; on semmonen manuaalikompura. Mieluummin rohkeesti metsään, kuin arasti paskaan! | |
![]() 09.04.2006 19:41:30 | |
Tällä "rummut on tehty soimaan"-asenteella funklevyilläkin olisi bassosoundit soitettu nimenomaan uusilla ja demppaamattomilla kielillä. "Koska ne on tehty soimaan mahdollisimman pitkään." Ja pianoa soitettaisiin koko ajan pedaali pohjassa It´s easier to give up than allways tried to go up. | |
![]() 09.04.2006 19:49:15 | |
Ja pianoa soitettaisiin koko ajan pedaali pohjassa Heheheh! www.vasamayhtye.com | |
![]() 09.04.2006 19:49:48 (muokattu 09.04.2006 19:50:10) | |
Bassomummo: http://www.carolkaye.com/ Paras meininki ja aivan absoluuttisen hyvä muusikko. Kohta tulee taas alakalvottomat tomit muotiin. Ei mene pitkään. Sitten ne Evansin Hydraulic-kalvot. Trendit soundeissakin tulee ja menee. Saas nähdä, miten tässä käy. http://www.vistalites.com/collection/mikahollstrom.htm | |
![]() 09.04.2006 20:18:27 | |
Minäkin olisin eri mieltä Sutikompin kanssa. Tottakai tuommoiset kaikki Pelle Peloton ratkaisut ovat sallittuja. Laitettiin sitten pikku peltiä virvelin päälle, käännetään virveliä ylösalaisin ja lyödään mattopuolta. Tai esimerkiksi joku niittipelti? Itse en edes rumpali ole mutta diggaan tuommoisesta innovatiivisesta soundien hakemisesta... Kaikkea saa ja pitääkin kokeilla, muuten ei tapahdu kehitystä, eikä synny oivalluksia. Itse ajattelen, että rumpujen pitää soida " soivasti" ja rummun lailla. | |
![]() 09.04.2006 20:28:32 | |
The Beatlesin Come together on siis ihan surkeasoundinen biisi? Ei se rumpu kuulosta samalla jos sen virittää soimattomaksi (löysäksi) kun jos sen demppaa esim. kankaalla. Entä saako bassarin sisään laittaa demppiä vai saako siitäkin virittämällä soundin kuin soundin? Kyseinen Beatlesin biisi on hyvä biisi, kuten kaikki kyseisen orkesterin biisit. Rumpusaundit ja niiden virittäminen kun ei ole exaktia työtä. On hyviä ja huonoja rumpusaundeja ja sehän on kiinni siitä minkälainen maku kullakin on. Saako basariin laittaa demppiä vai ei. Sitä minä en tiedä. Nyt kuitenkin on helpompaa kun on näitä " demppikalvoja". Basarissa olen pitänyt tyynyä, ettei rumpu huuda ts. kaiu. Ei tästä asiasta kannata tehdä kynnyskysymystä. | |
![]() 09.04.2006 20:32:57 (muokattu 09.04.2006 20:47:14) | |
Sutikomppi sanoit: Basarissa olen pitänyt tyynyä, ettei rumpu huuda ts. kaiu. ja Itse ajattelen, että rumpujen pitää soida " soivasti" ja rummun lailla. Eli oletko puristi aina omien tarpeittesi mukaan? Minusta on vaan vähän hassua, että tomeja ei saisi joskus dempata kankaalla, mutta bassariin saa laittaa tyynyn. Olisiko hyväksyttävämpää jos kangas olisi tomin sisällä? www.vasamayhtye.com | |
![]() 09.04.2006 20:39:15 | |
hehe. sutikomppia hiostetaan. ei pysy sanojensa takana. Olen juoppo..Eikun absolutisti. No joku alkoholiongelma kuitenkin. | |
![]() 09.04.2006 20:43:32 (muokattu 09.04.2006 20:44:38) | |
Sanoit myös että Kaikkea saa ja pitääkin kokeilla, muuten ei tapahdu kehitystä, eikä synny oivalluksia. . ja aiemmin Ei kuulu kangas rumpujen päälle Eikös tässä ole ristiriita jälleen? Rumpusaundit ja niiden virittäminen kun ei ole exaktia työtä. The Beatlesien levyjen rumpusoundeja on loppuvaiheessa mietitty todella tarkkaan ja kangasvaihtoehtoon on päädytty ihan tarkoituksella. Kyllä se virittäminen ja soundipuuhastelu on joskus aiva eksaktia toimintaa. www.vasamayhtye.com | |
![]() 10.04.2006 18:02:58 (muokattu 10.04.2006 18:37:01) | |
Sanoit myös että ja aiemmin Eikös tässä ole ristiriita jälleen? The Beatlesien levyjen rumpusoundeja on loppuvaiheessa mietitty todella tarkkaan ja kangasvaihtoehtoon on päädytty ihan tarkoituksella. Kyllä se virittäminen ja soundipuuhastelu on joskus aiva eksaktia toimintaa. Terve vaan. Yritetään nyt vielä kerran. Jos kaikkea kirjoitettua tulkitsee kuten jotkut uskovaiset raamattua eli poimii vain itselleen sopivan ja väittää sitten vastaan kaikkea mahdollista, niin voi väittää vastaan ainiaan No minä yritän oikein yksinkertaistaa. Kun omistaa hyvälaatuiset rummut ja sitten peittelee tomeja kankaalla ovat rahat minun mielestäni menneet hukkaan. Jos osaa virittää rumpunsa, ne saa aina soimaan toivotulla tavalla paikassa kuin paikassa. Kun nyt kyse oli tomeista, eikä basarista niin nimenomaan tomien soinnin tukahduttaminen kankaalla on minulle käsittämätöntä ??? Basarista tavoiteltu " märkyys" ja "lätinä" saadaan kylläkin aikaan esim tietynlaisella kalvolla ja pikku dempillä. Kun halutaan studiossa kikkailla ja hakea jotakin tiettyä " pahvilaatikkosaundia", se saadaan aikaan esim. peittämällä tomeja tai niiden kalvoja vaikka sitten kankaalla. ja tämä saundipuuhastelu on mielenkiintoista ja mukavaa. Sitten rumpujen viritykseen. Vielä tänään ei maailmassa ole mitään oikeata ja exaktia yhteisesti sovittua tapaa virittää settiään. Tietyllä tavalla virittämällä ja hyväksi koettuja keinoja käyttäen saadaan aikaan hyvä saundi Toiset setit soivat ja kuulostavat paremmin soivilta, kuin jotkut muut. Toiset osaavat virittää ja toiset eivät niin hyvin. Makuasioita. ( tähän kommentti Hollmilta) Mietteitä siitä mikä voisi olla hyvä ja mikä esim. kokeneempien rumpaleiden kesken on todettu saundaavan hyvältä on sen sijaan olemassa. Kitaroiden virittämiseen on sovittu tietyt ehdot ja kun sovituin ehdoin viritetään niin kitara soi samalla tavalla meillä Suomessa ja vaikkapa Liverpoolissa. Jos nyt hakee ristiriitoja ja tulkintoja toisen kirjoituksesta aivan hakemalla niin siinä tuhlaantuu harjoitteluaikaa turhaan. Sekin mihin aikansa laittaa on tietysti jokaisen oma asia, eikä kuulu minulle mutta kannattaako työntää kapulaa nenäänsä ja takertua johonkin yksityiskohtaan, joka kuitenkin on makuasia ? | |
![]() 10.04.2006 18:09:18 (muokattu 10.04.2006 18:43:19) | |
hehe. sutikomppia hiostetaan. ei pysy sanojensa takana. Tervehdys ! En koe tässä minkäänlaista hiostusta. Tässä lakanat tai kankaat tomien päälle- asiassa pysyn kyllä sanojeni takana. Kankaat eivät kuulu tomien päälle. Jos jonkun biisi tekijä/ säveltäjä haluaa nimenomaan töks tai pahvilaatikkosaundin niin tietenkin se saundi haetaan tavalla tai toisella. Rumpusettiä ei koskaan eikä milloinkaan saa soimaan hyvin, peittämällä tomit kankailla. Jos haluaa peitellä settiään kankailla voisi ehkä harkita verhoilijan uraa tai vast. Minun lähtökohtani tässä keskustelussa on juuri rumpujen viritys ei jonkun tietynlaisen erityisen saundin haku. Siinä mielessä tämä voisí olla jonkun toisen keskustelun aihe. Tämän verran voin antaa myöden. Vanhempana rumpalina ymmärrän. kuinka oma rummuttaminen tuntuu oikealta ja kuinka muiden rummuttaminen helposti kuulostaa jotenkin huonommalta. Oikeata ja vain oikeata komppia ei kuitenkaan ole olemassakaan. Tyydyttääkö tämä teitä vai vieläkö jatketaan. | |
![]() 10.04.2006 18:43:35 | |
Tervehdys ! En koe tässä minkäänlaista hiostusta. Tässä lakanat tai kankaat tomien päälle- asiassa pysyn kyllä sanojeni takana. Kankaat eivät kuulu tomien päälle. Jos jonkun biisi tekijä/ säveltäjä haluaa nimenomaan töks tai pahvilaatikkosaundin niin tietenkin se saundi haetaan tavalla tai toisella. Rumpusettiä ei koskaan eikä milloinkaan saa soimaan hyvin, peittämällä tomit kankailla. Jos haluaa peitellä settiään kankailla voisi ehkä harkita verhoilijan uraa tai vast. Minun lähtökohtani tässä keskustelussa on juuri rumpujen viritys ei jonkun tietynlaisen erityisen saundin haku. Siinä mielessä tämä voisí olla jonkun toisen keskustelun aihe. Tämän verran voin antaa myöden. Vanhempana rumpalina ymmärrän. kuinka oma rummuttaminen tuntuu oikealta ja kuinka muiden rummuttaminen helposti kuulostaa jotenkin huonommalta. Oikeata ja vain oikeata komppia ei kuitenkaan ole olemassakaan. Tyydyttääkö tämä teitä vai vieläkö jatketaan. | |
![]() 10.04.2006 18:45:14 | |
Tyydyttääkö tämä teitä vai vieläkö jatketaan. Huomaatko, että olet jo vähän aikaa keskustellut yksin? Mielenkiintoista monologia. ;) | |
![]() 10.04.2006 20:00:12 | |
Tervehdys ! En koe tässä minkäänlaista hiostusta. Tässä lakanat tai kankaat tomien päälle- asiassa pysyn kyllä sanojeni takana. Kankaat eivät kuulu tomien päälle. Jos jonkun biisi tekijä/ säveltäjä haluaa nimenomaan töks tai pahvilaatikkosaundin niin tietenkin se saundi haetaan tavalla tai toisella. Rumpusettiä ei koskaan eikä milloinkaan saa soimaan hyvin, peittämällä tomit kankailla. Jos haluaa peitellä settiään kankailla voisi ehkä harkita verhoilijan uraa tai vast. Minun lähtökohtani tässä keskustelussa on juuri rumpujen viritys ei jonkun tietynlaisen erityisen saundin haku. Siinä mielessä tämä voisí olla jonkun toisen keskustelun aihe. Tämän verran voin antaa myöden. Vanhempana rumpalina ymmärrän. kuinka oma rummuttaminen tuntuu oikealta ja kuinka muiden rummuttaminen helposti kuulostaa jotenkin huonommalta. Oikeata ja vain oikeata komppia ei kuitenkaan ole olemassakaan. Tyydyttääkö tämä teitä vai vieläkö jatketaan. Älä nyt hyvä mies hermostu. Ei tässä kukaan hienoja rumpuja ja rummutusta halua dissata. Kyllä mullakin on monta ihan saatanan hienoa ja hyvää settiä/virveleitä, ja niiden hyvä akustinen sointi on lähtökohtana moneen hommaan. Välillä vaan erilaiset musiikilliset tilanteet vaativat vähän eri soundeja, ja silloin esim. lakanat yms. ovat paikallaan (luetaan: joskus paska soundi on se hyvä soundi). Möllisty | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)